karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Kun nyt nykyään omistan toisesta autoista audi merkkisen ja on tullut paneudettua uuden merkin saloihin niin kauhukseni on tullut huomattua että onhan kaikenlaisia ongelmia audissa jota ei mersussa tunneta.
Taidan hankki audin tilalle toisen mersun ja vielä w124 malliltaan.
eli hauskoja lukuhetkiä ja toisekseen tämä vaikuttaa muös ll-öljyn käyttäjiin mersuissa.Ennenkaikkea huom. alle satatonnia ajetut koneet =poks.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325" onclick="window.open(this.href);return false;
Taidan hankki audin tilalle toisen mersun ja vielä w124 malliltaan.
eli hauskoja lukuhetkiä ja toisekseen tämä vaikuttaa muös ll-öljyn käyttäjiin mersuissa.Ennenkaikkea huom. alle satatonnia ajetut koneet =poks.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
No en ymmärrä että joku iha oikeesti muka luottaa LL öljyjen toimintaan. En uskonu sitä vuonna 1998 ku kuulin ekaa kertaa enkä usko nyt. Hullulta kuulostaa 2v/30tkm vaihtovälit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
jep. kyllä siinä on myös asiakkaan päässä vikaa, joka tuollaiseen LL ohjelmaan lähtee mukaan... LL ohjelmien myyjät vain myy, ei niitä kiinosta toimiiko joku asia kuten on luvattu...
vaikka kyllä mullakin joskus lipsahtaa vaihtovälit 15 000 -20 000 km mittaisiksi, mutta silloin on öljyä tullut lisäiltyä jo 8-12 ltr pitkin matkaa
eli se ns. amerikkalainen öljynvaihto.. no, ducato nyt ei syö kuin 1 ltr:n jos on alle 10 000 km ajettu öljyillä, sitten kulutus räjähtää käsiin... 300E taas kulutti 5w-40 helixiä ihan juomalla, olisko mennyt 1-2 ltr/1000 km, mutta kulutus loppui kun vaihdoin 20w-50 mineraalit 
vaikka kyllä mullakin joskus lipsahtaa vaihtovälit 15 000 -20 000 km mittaisiksi, mutta silloin on öljyä tullut lisäiltyä jo 8-12 ltr pitkin matkaa


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Kyllä myös jotain vikaa on auton käyttäjässä jos jatkaa vain ajamista vaikka öljypaineen merkkivalo syttyy !
Mahtaakohan olla myös digitunnig-kyseessä ?
Mahtaakohan olla myös digitunnig-kyseessä ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
tämä myös ehdottomasti tottasportsman kirjoitti:Kyllä myös jotain vikaa on auton käyttäjässä jos jatkaa vain ajamista vaikka öljypaineen merkkivalo syttyy !

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Siinä saa oikeasti ajaa pelkästään maantiellä että tuohon vaihtoväliin pääsee.
Meillä on syyskuussa 06 käyttöönotettu VW Touran 2.0TDI moottorilla joka on entinen Helsingin taksi. Ostimme sen viime vuoden kesäkuussa "täysin palvelleena" ja juuri huollettuna 300500km mittarissa. Aukoton huoltokirja, öljynvaihdot tehty ll-ohjelman mukaan n. 22000km välein. Nyt vaihdoin eilen öljyt ensimmäistä kertaa kun mittarissa oli hieman vajaa 330tkm, eli n. 29000km verran sai näillä öljyillä päästellä. Ajo on pääasiassa työmatkaa 77km suuntaansa, lähes kokonaan maantieajoa.
Se, miten auton sähköaivo päättelee öljynvaihdon tarpeen taitaa olla melkoista salatiedettä. Omalla kohdallani valinta käyttää jatkossakin LL-huoltoväliä oli yksinkertainen - ainoat öljyt joita autossa saa käyttää ovat niitä samoja joten kiinnostus liki kaksinkertaistaa öv-kustannukset ei oikein houkutellut. Nykyisellään öljyt+suodatin maksaa n. 70 euroa. Jos menee rikki, sitten korjataan...
Meillä on syyskuussa 06 käyttöönotettu VW Touran 2.0TDI moottorilla joka on entinen Helsingin taksi. Ostimme sen viime vuoden kesäkuussa "täysin palvelleena" ja juuri huollettuna 300500km mittarissa. Aukoton huoltokirja, öljynvaihdot tehty ll-ohjelman mukaan n. 22000km välein. Nyt vaihdoin eilen öljyt ensimmäistä kertaa kun mittarissa oli hieman vajaa 330tkm, eli n. 29000km verran sai näillä öljyillä päästellä. Ajo on pääasiassa työmatkaa 77km suuntaansa, lähes kokonaan maantieajoa.
Se, miten auton sähköaivo päättelee öljynvaihdon tarpeen taitaa olla melkoista salatiedettä. Omalla kohdallani valinta käyttää jatkossakin LL-huoltoväliä oli yksinkertainen - ainoat öljyt joita autossa saa käyttää ovat niitä samoja joten kiinnostus liki kaksinkertaistaa öv-kustannukset ei oikein houkutellut. Nykyisellään öljyt+suodatin maksaa n. 70 euroa. Jos menee rikki, sitten korjataan...
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Itse vaihdan öljyt ja suodattimen 10-12 tuh km välein vaikka huoltonäyttö ilmoittaa välin 22 tuh km. Käytän myös täyssynteettistä öljyä. Jos on varaa ajaa Mersulla niin ei kannata pihistellä huolloissa.bheinola kirjoitti:Siinä saa oikeasti ajaa pelkästään maantiellä että tuohon vaihtoväliin pääsee.
Meillä on syyskuussa 06 käyttöönotettu VW Touran 2.0TDI moottorilla joka on entinen Helsingin taksi. Ostimme sen viime vuoden kesäkuussa "täysin palvelleena" ja juuri huollettuna 300500km mittarissa. Aukoton huoltokirja, öljynvaihdot tehty ll-ohjelman mukaan n. 22000km välein. Nyt vaihdoin eilen öljyt ensimmäistä kertaa kun mittarissa oli hieman vajaa 330tkm, eli n. 29000km verran sai näillä öljyillä päästellä. Ajo on pääasiassa työmatkaa 77km suuntaansa, lähes kokonaan maantieajoa.
Se, miten auton sähköaivo päättelee öljynvaihdon tarpeen taitaa olla melkoista salatiedettä. Omalla kohdallani valinta käyttää jatkossakin LL-huoltoväliä oli yksinkertainen - ainoat öljyt joita autossa saa käyttää ovat niitä samoja joten kiinnostus liki kaksinkertaistaa öv-kustannukset ei oikein houkutellut. Nykyisellään öljyt+suodatin maksaa n. 70 euroa. Jos menee rikki, sitten korjataan...
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
jos luit koko topicin läpi niin olisit huomannut että valon syttyessä porukat on liikennettä vaarantamatta pysähtynyt pääsääntöisesti heti, muutamissa kymmenissä sekunneissa. Muutamat ajanu "kotiin" yms. Ja uhreja on kymmeniä 40-300tkm ajettuja autoi. Ainoa yhdistävä tekijä on se että on ajettu LL öljyillä. Ja muistaakseni kenelläkään ei ole digituuninkia.sportsman kirjoitti:Kyllä myös jotain vikaa on auton käyttäjässä jos jatkaa vain ajamista vaikka öljypaineen merkkivalo syttyy !
Mahtaakohan olla myös digitunnig-kyseessä ?

Ongelmahan on siinä, että vahinko on jo tapahtunut kun valo syttyy. Kun sihti ei ole kokonaan tukossa, niin öljynpaine on sen verran korkea ettei valo syty (raja-arvo kait 0,2bar). Mutta paine ei riitä kuin juuri ja juuri tyhjäkäynnille/ehkä rauhalliseen kaupunkiajoon ja yhtäkkiä ajetaan moottoritiellä ilman tietoa viasta, ja peli on selvä kun öljynpaine ei ole riittävä. Vika saattaa siis olla piilevänä jopa useamman vuoden.
Eli auton käyttäjässä on tosiaan vikaa... nimittäin se että käyttää LL systeemiä. On kohtuutonta odottaa että auton saisi pysähtymään ja sammuksiin parissa sekunnissa normi liikenteessä. Monesti minuuttikaan ei ole mahdollista mutta se on liikaa.
Yllättäen lakimiesten uhan alla ko. vika on otettu huomioon esim USA markkinoilla, ja takuuseen menee ja takuu on vieläpä jälkikäteen pidennetty viidellä vuodella eli käsittää 8v. Ei puhettakaan täällä että olisi VAG osallistunut mitenkään maksuhommiin vuosituhannen alun autoissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Kyllä luin riittäväsi tuota topiccia ... Kyllä se on vain niin että kun öljynpaineen punainen merkkivalo syttyy niin moottori on sammutettava
ihan samantien jotta välttää moottorivaurion.
Toiseksi volkkari tarvitsee keulaan ns viimasuojan jotta kone ei käy kylmänä. Mahtoikohan näissä autoissa olla edes lohkolämmitintä ?
Kylmä moottori kerää kosteutta ja öljyt toimivat entistä heikommin.
Kyllä minusta sillä on aikapaljon merkitystä onko auto tehtaan jäljiltä vai joko "ammattimies" on jälkeenpäin muuttanut asetuksia esim tekemällä digitunnig-virityksen . En tiedä oletko kuullut siellä päin vanhaa sanontaa että se on kestävyydestä pois jos voimaa lisätään ..
ikävä kyllä tämä
vanha sanonta pätee näiden dieseleinen nykyviritysten kanssa.
ihan samantien jotta välttää moottorivaurion.
Toiseksi volkkari tarvitsee keulaan ns viimasuojan jotta kone ei käy kylmänä. Mahtoikohan näissä autoissa olla edes lohkolämmitintä ?
Kylmä moottori kerää kosteutta ja öljyt toimivat entistä heikommin.
Kyllä minusta sillä on aikapaljon merkitystä onko auto tehtaan jäljiltä vai joko "ammattimies" on jälkeenpäin muuttanut asetuksia esim tekemällä digitunnig-virityksen . En tiedä oletko kuullut siellä päin vanhaa sanontaa että se on kestävyydestä pois jos voimaa lisätään ..

vanha sanonta pätee näiden dieseleinen nykyviritysten kanssa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
jos autossa on pahimmillaan vielä ekat ja ihan yleisesti tokat tai kolmannet öljyt sisässä ja kone hajoo niin outoa se on... jäätyminen ei selity heinäkuussa tai pelkästään kesäautojen hajoamisia (keskieurooppa/usa normaali ilmasto jne.)... tietysti tehot laskee kestävyyttä mutta tässä kun ei siitä ole kyse. Tässä on autoja hajonnut selasessa vaiheessa joka tulee yleensä vastaan 20 vuoden tai 600tkm kuluttua, ei 20 kuukauden ja 60tkm.
Vai onko niin että nykyisin voi siis olettaa että totaalinen konerikko tulee ihan yleisesti alle 5v vanhoissa autoissa jotka ajettu alle 100 tonnia, ja: "no, ei voi mitään, korjaus maksaa yhtä paljon kuin uusi... ostetaanpa uusi.". Itse olen leikkisästi aina sanonut että nykyauto on suunniteltu kestämään max 10v/150tkm (riippuen siitä kumpi tulee ensin). Ja audin kohdalla se tuntuu pitävän melko tarkkaan paikkaansa sen jälkeen kun siirryttiin A-mallimerkintöihin.
Tottakai, miljoonia autoja kun valmistetaan niin eihän se ole omituista että muutama prosentti hajoaa tällä tavalla eikä ko. vika ole edes pelkästään pirkka-mersun ongelma, vaan kattaa kaikki merkit jotka tuota LL-systeemiä käyttää.
Vai onko niin että nykyisin voi siis olettaa että totaalinen konerikko tulee ihan yleisesti alle 5v vanhoissa autoissa jotka ajettu alle 100 tonnia, ja: "no, ei voi mitään, korjaus maksaa yhtä paljon kuin uusi... ostetaanpa uusi.". Itse olen leikkisästi aina sanonut että nykyauto on suunniteltu kestämään max 10v/150tkm (riippuen siitä kumpi tulee ensin). Ja audin kohdalla se tuntuu pitävän melko tarkkaan paikkaansa sen jälkeen kun siirryttiin A-mallimerkintöihin.
Tottakai, miljoonia autoja kun valmistetaan niin eihän se ole omituista että muutama prosentti hajoaa tällä tavalla eikä ko. vika ole edes pelkästään pirkka-mersun ongelma, vaan kattaa kaikki merkit jotka tuota LL-systeemiä käyttää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Minusta huolloista pihistämistä on jättää joku asia tekemättä huolto-ohjelman mukaisesti. Ja jos vehkeet ei kestä ilman, että niitä paapoo "paremmin" mitä edellytetään, kannattaa vaihtaa merkkiä.tempera kirjoitti:Itse vaihdan öljyt ja suodattimen 10-12 tuh km välein vaikka huoltonäyttö ilmoittaa välin 22 tuh km. Käytän myös täyssynteettistä öljyä. Jos on varaa ajaa Mersulla niin ei kannata pihistellä huolloissa.
Skoda Octavia 1.4 CNG DSG -18 / Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / Smart Roadster Coupe -04 / VW Caddy 1.8i automaatti -90
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Eipä ole ollu velipojan Skodillakeissa mitään ongelmaa LL-vaihtovälin kanssa. 400 tkm se on ajanu yhteensä kahdella 1.9 TDI:llä ja välillä vaihtoväli on venähtää melkeen 30 tkm:iin. Pätkäajoa ei tuu ja yleisesti matkojen pari-kolmesataa kilsaa.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Asiasta mitään ymmärtämättönä kysyn, onko tämä LongLife nimenomaan VAG-konsernin juttu? Pitkiä vaihtovälejähän on muillakin merkillä, mutta mitä erityistä tuossa LongLifessa on?
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Tota öljysihtien tukkeutumisongelmaa ei oo ollu tdi koneissa ollenkaan, 1,8T ja TFSI koneissa vaan ..Iso-Jaska kirjoitti:Eipä ole ollu velipojan Skodillakeissa mitään ongelmaa LL-vaihtovälin kanssa. 400 tkm se on ajanu yhteensä kahdella 1.9 TDI:llä ja välillä vaihtoväli on venähtää melkeen 30 tkm:iin. Pätkäajoa ei tuu ja yleisesti matkojen pari-kolmesataa kilsaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Aikasemmassa liisari-ooppelissa oli kanssa LL-öljyt.. vähän hirvitti uudella autolla ajaa 50 tkm ennen ensimmäistäkään huoltoa.
Kyllä se sen kolme vuotta ja toistasataa tkm toimi ihan ok.
Kyllä se sen kolme vuotta ja toistasataa tkm toimi ihan ok.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
SERGEY sinullahan on kaiketi myös audin 1.8t ,millaisia ajatuksia tämä herättää sinussa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Yhden 1,8T volkkarin koneen olen korjannut noin 110000 km ajettuna.
Öljynvaihtoja oli tehty muistaakseni neljä, imusihti tukossa ja öljynpaineet hukassa
täysremontti.
Öljynvaihtoja oli tehty muistaakseni neljä, imusihti tukossa ja öljynpaineet hukassa

wiimax.fi
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Se sihtikö ei olisi mennyt tukkoon "mineraaliöljyillä"? Vai oliko noissa volkkarin öljyissä oikeasti jotain vikaa, sitä joku jo kyselikin mutta en huomannut vastauksia.dealer kirjoitti:Yhden 1,8T volkkarin koneen olen korjannut noin 110000 km ajettuna.
Öljynvaihtoja oli tehty muistaakseni neljä, imusihti tukossa ja öljynpaineet hukassatäysremontti.
Onko ne VW dieselin sihdit samanlaisia kuin bensakoneissa vai käyttääkö VW eri öljyjä noissa koneissa?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
atlas kirjoitti:SERGEY sinullahan on kaiketi myös audin 1.8t ,millaisia ajatuksia tämä herättää sinussa?
taitaa olla ihan samaa shaittia kuin moni muukin höpönlöpön paskanjauhanta....tunnen kymmeniä henkilöitä kenellä juurikin 1.8T koneita (audeja ja skodia) ja kenelläkään ei ole ollut sitten minkään valtakunnan ongelmia koskaan noitten kanssa !. (jollei normi puolien hajoamisia oteta lukuun joka maksaa n.50€/kpl)
kaikillä näillä ajettu vähintään 150tkm (muistaakseni yhdellä audilla lähelle 300tkm), ainakin kolmessa on lastu (150hv--193hv:ksi).....noissa tosin kytkin tuppaa antamaan vähän periksi ajan myötä....
kyllä tuo 1.8T kone taitaa olla yksi parhaista koneista mitä vakkikonserni on tuottanut....???
Opel, "weird lieben autos"....
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Sama sihti on bensassa ja dieselissä. Sitä en tiedä että käytetäänkö dieselseissä pesevämpää öljyä vai onko bensassa vaan sen verran kovemmat lämpötilat koneessa / turbossa että tekee öljystä töhnää joka sitten tukkii sihdin...DBFI kirjoitti:Se sihtikö ei olisi mennyt tukkoon "mineraaliöljyillä"? Vai oliko noissa volkkarin öljyissä oikeasti jotain vikaa, sitä joku jo kyselikin mutta en huomannut vastauksia.dealer kirjoitti:Yhden 1,8T volkkarin koneen olen korjannut noin 110000 km ajettuna.
Öljynvaihtoja oli tehty muistaakseni neljä, imusihti tukossa ja öljynpaineet hukassatäysremontti.
Onko ne VW dieselin sihdit samanlaisia kuin bensakoneissa vai käyttääkö VW eri öljyjä noissa koneissa?
Niin ja on muillakin merkeillä ollut pientä ongelmaa öljysihtien kanssa, kuten uusissa land cruisereissa

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Opettele nyt edes kirjoittamaan se digituning oikein enneku jauhat lisää paskaa siitä. Mersun cdi:ssä "digitunnig" esimerkiksi vähentää pakokaasun kierrätystä jolla ei ole kuin myönteisiä vaikutuksia moottorin toimintaan.sportsman kirjoitti:Kyllä luin riittäväsi tuota topiccia ... Kyllä se on vain niin että kun öljynpaineen punainen merkkivalo syttyy niin moottori on sammutettava
ihan samantien jotta välttää moottorivaurion.
Toiseksi volkkari tarvitsee keulaan ns viimasuojan jotta kone ei käy kylmänä. Mahtoikohan näissä autoissa olla edes lohkolämmitintä ?
Kylmä moottori kerää kosteutta ja öljyt toimivat entistä heikommin.
Kyllä minusta sillä on aikapaljon merkitystä onko auto tehtaan jäljiltä vai joko "ammattimies" on jälkeenpäin muuttanut asetuksia esim tekemällä digitunnig-virityksen . En tiedä oletko kuullut siellä päin vanhaa sanontaa että se on kestävyydestä pois jos voimaa lisätään ..ikävä kyllä tämä
vanha sanonta pätee näiden dieseleinen nykyviritysten kanssa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
No kun auton ostin, mittarissa oli 145tkm ja sihti vaihdettiin 170tkm kohdalla, samalla kun leikannut turbo ja sen tukkeutunut öljyputkikin. Sihti oli heikossa hapessa mutta ei tukossa. iso työ, pieni raha.atlas kirjoitti:SERGEY sinullahan on kaiketi myös audin 1.8t ,millaisia ajatuksia tämä herättää sinussa?
Dieselissä on tosiaan sama sihti... Pesevät öljyt ja 10 tonnin välein, ei ongelmia. Itte vaihan kans 10 välein vaikka käyttöohjekirjassa sanotaan muuta, ts 15tkm. Minä siis selvisin halvalla kun piti vain turbo uusia. Huomioitakoon että minulla on kuitenkin eri moottorityyppi, eli vanhempi malli jossa ei ole longlife systeemiä lanseerattu vielä. Mutta se on mekaanisesti lähes identtinen ko. ongelmakoneen kanssa. ainoa käytännön ero on muovikatteissa ja siinä öljynvaihtovälissä.
Kaverini kun autonsa osti ja asiasta keskusteltiin, niin tultiin siihen tulokseen että vaihto olisi paikallaan ja 130tkm ajetusta oli... yllättäen... sihti lähes tukossa. Tai näin asentaja sanoi. Omakohtaista tietoa ei siis ole.
kyllä, useita miljoonia kappaleita tehty, vain kymmeniä tuhansia leikannut, eli prosenttiluokkaa. mutta ko. konetyyppi on tunnettu siitä että kanavat tukkeutuu. Etenkin turbon ö-putki näis vanhemmissa ja sihti uudemmissa. Turha sitä on faktaa kieltää, määrät ei ole suuria, mutta ottaa sitäkin enemmän päähän kun käy huono tuuri.lopenuupunut kirjoitti:kyllä tuo 1.8T kone taitaa olla yksi parhaista koneista mitä vakkikonserni on tuottanut....???
erinomainen kone kun tietää niksit. herää vain kysymys... jos se on parhaimpia mitä konsernilla on tarjota, niin taso on kyllä kehno. taino audillehan se on tuttua. tehdään erinomainen moottori ja pilataan se huonolla yksityiskohdalla... tuttua jo 10V 5syl. moottorin aikakaudelta (semmonen Q mulla oli ennen tätä)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
tämä on kyllä niin totta näiden volsujen (vw, audi jne.) kohdallaSergey kirjoitti:taino audillehan se on tuttua. tehdään erinomainen moottori ja pilataan se huonolla yksityiskohdalla... tuttua jo 10V 5syl. moottorin aikakaudelta (semmonen Q mulla oli ennen tätä)



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
S202 kirjoitti:Opettele nyt edes kirjoittamaan se digituning oikein enneku jauhat lisää paskaa siitä. Mersun cdi:ssä "digitunnig" esimerkiksi vähentää pakokaasun kierrätystä jolla ei ole kuin myönteisiä vaikutuksia moottorin toimintaan.sportsman kirjoitti:Kyllä luin riittäväsi tuota topiccia ... Kyllä se on vain niin että kun öljynpaineen punainen merkkivalo syttyy niin moottori on sammutettava
ihan samantien jotta välttää moottorivaurion.
Toiseksi volkkari tarvitsee keulaan ns viimasuojan jotta kone ei käy kylmänä. Mahtoikohan näissä autoissa olla edes lohkolämmitintä ?
Kylmä moottori kerää kosteutta ja öljyt toimivat entistä heikommin.
Kyllä minusta sillä on aikapaljon merkitystä onko auto tehtaan jäljiltä vai joko "ammattimies" on jälkeenpäin muuttanut asetuksia esim tekemällä digitunnig-virityksen . En tiedä oletko kuullut siellä päin vanhaa sanontaa että se on kestävyydestä pois jos voimaa lisätään ..ikävä kyllä tämä
vanha sanonta pätee näiden dieseleinen nykyviritysten kanssa.
Ehkä myös sinä voisit tarkistaa oikein kirjoitustasi ja kenties myös keskusteluasennettasi ...
Onko todellakin näin että mersun tehtaalla on huonompi tietämys mersun cdi:n toiminnasta kuin siellä Pohjanmaalla ???

Toisaalta ehkä hyvä että pakokaasujen kierrätyksen poistaminenhan lisää hiukkaspäästöjä jotka vaikuttavat myrkyn tavoin ihmiseen (ehkä jopa vähentävät Pohjanmaalaisten heinähattujen lisääntymistä) .
Jos vielä kuitenkin keskuteellaan asiasta niin :
Voisiko noissa moottoreissa olla joku heikkolaatuinen metalliosa josta nuo hiukkaset kertyvät tuonne öljysihtiin ? Tietysti huonoilla öljylaaduilla tämä ongelma vielä korostuu ?
Miten Sergey ,missä tuo sihti sijaitsee ja minkälainen on sen vaihtotyö ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Miten tämä mahtaa liittyä aivan liian pitkiin öljyn vaihtoväleihinsportsman kirjoitti: Mahtaakohan olla myös digitunnig-kyseessä ?

Syy on lähinnä siinä että moottorin öljytilavuus on naurettavan pieni ja sitten ajetaan käsittämättömän pitkillä vaihtoväleillä.
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
ei se mitään metallisilppua ole, mikä sen sihdin tukkii... vaan sellaista paksua "tervaa" ja muuta töhnää...sportsman kirjoitti: Voisiko noissa moottoreissa olla joku heikkolaatuinen metalliosa josta nuo hiukkaset kertyvät tuonne öljysihtiin ?
pakokaasun kierrätyksestä sellaista mieltä, että ei kai ihminenkään paremmin ala voimaan, jos se syö jatkuvasti omaa paskaansa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
tervaantunutta öljyä, joka sormella painaessa kyllä antaa periks, mut ei irtoo tai katkee ihanku mansikkakakun pääl olevaa hyytelöö... Sihtihän on keskellä moottoria öljypohjassa sellanen J mallinen torvi. Sama sihti samassa moottorissa on ollut täysin ongelmavapaa ensimäiset kuusivuotta kun ei ollu LL. Se on ihan selvästi vedettävä johtopäätös kun mekaanisesti mitään ei ole muutettu. Vaihtotyössä joutaa nostaa koko moottorin vähän ylös tai tiputtamaan akseliston, muutenki pitkittäisessä moottorissa on käsitääkseni helpompi temppu kuin poikittaisessa.
EDIT:
tässä on automallit joista amerikkalaiset viranomaiset on antanut noottia automallin valmistajille, joitakin vuosia sitten, lista on nykyään paljon pidempi ainakin VAG osalta, enivei tämän takia takuuaika on lähes triplattu. Ainakin tässä on yksi hyvä puoli amerikkalaisissa viranomaisissa. Ne puuttuu herkästi autoilijan asiaan ja uhkaamalla korjauttaa asiat jotka on selvästi väärin. Ei olis puhettakaan suomessa tommonen uhkailu.:
EDIT:
tässä on automallit joista amerikkalaiset viranomaiset on antanut noottia automallin valmistajille, joitakin vuosia sitten, lista on nykyään paljon pidempi ainakin VAG osalta, enivei tämän takia takuuaika on lähes triplattu. Ainakin tässä on yksi hyvä puoli amerikkalaisissa viranomaisissa. Ne puuttuu herkästi autoilijan asiaan ja uhkaamalla korjauttaa asiat jotka on selvästi väärin. Ei olis puhettakaan suomessa tommonen uhkailu.:
The following engines were reported by the Center for Auto Safety and/or their manufacturers to have a problem with sludge accumulation, * engine, o car model:
* 1998-2002 Chrysler2.7 L LHV6
o 2001-2002 Dodge Stratus/Chrysler Sebring
o 1998-2002 Dodge Intrepid/Chrysler Concorde
* 1998-2003 SaabH engine B205/B235I4
o 1998-2003 Saab 9-5B235 2.3 L
o 1999 Saab ViggenB235 2.3 L
o 2000-2002 Saab 9-3B205 2.0 L
o 2000-2003 Saab 9-3 convertibleB205 2.0 L
* 1996-2001 Toyota3.0 L 1MZV6
o August 1996-July 2001 Toyota Camry
o June 1998-May 2001 Toyota Camry Solara
o July 1997-May 2001 Toyota Sienna
o July 1996-May 2001 Toyota Avalon
o November 2000-July 2001 Toyota Highlander
o August 1998-July 2001 Lexus ES300
o January 1998-July 2001 Lexus RX300
* 1996-2001 Toyota5SFEI4
o August 1996-July 2001 Toyota Camry
o June 1998-May 2001 Toyota Camry Solara
o August 1996-April 1999 Toyota Celica
* 1997-2004 Volkswagen VAG 1.8t I4
o 1997-2004 Audi A4 1.8t
o 1998-2004 Volkswagen Passat 1.8t
Viimeksi muokannut Sergey, To 03.02.2011 14:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Oikein kirjoitustasi. Eipäs nyt olla kovin polleaa sielä suomen teurastamokaupungissasportsman kirjoitti:S202 kirjoitti:Opettele nyt edes kirjoittamaan se digituning oikein enneku jauhat lisää paskaa siitä. Mersun cdi:ssä "digitunnig" esimerkiksi vähentää pakokaasun kierrätystä jolla ei ole kuin myönteisiä vaikutuksia moottorin toimintaan.sportsman kirjoitti:Kyllä luin riittäväsi tuota topiccia ... Kyllä se on vain niin että kun öljynpaineen punainen merkkivalo syttyy niin moottori on sammutettava
ihan samantien jotta välttää moottorivaurion.
Toiseksi volkkari tarvitsee keulaan ns viimasuojan jotta kone ei käy kylmänä. Mahtoikohan näissä autoissa olla edes lohkolämmitintä ?
Kylmä moottori kerää kosteutta ja öljyt toimivat entistä heikommin.
Kyllä minusta sillä on aikapaljon merkitystä onko auto tehtaan jäljiltä vai joko "ammattimies" on jälkeenpäin muuttanut asetuksia esim tekemällä digitunnig-virityksen . En tiedä oletko kuullut siellä päin vanhaa sanontaa että se on kestävyydestä pois jos voimaa lisätään ..ikävä kyllä tämä
vanha sanonta pätee näiden dieseleinen nykyviritysten kanssa.
Ehkä myös sinä voisit tarkistaa oikein kirjoitustasi ja kenties myös keskusteluasennettasi ...
Onko todellakin näin että mersun tehtaalla on huonompi tietämys mersun cdi:n toiminnasta kuin siellä Pohjanmaalla ???![]()
Toisaalta ehkä hyvä että pakokaasujen kierrätyksen poistaminenhan lisää hiukkaspäästöjä jotka vaikuttavat myrkyn tavoin ihmiseen (ehkä jopa vähentävät Pohjanmaalaisten heinähattujen lisääntymistä) .
Jos vielä kuitenkin keskuteellaan asiasta niin :
Voisiko noissa moottoreissa olla joku heikkolaatuinen metalliosa josta nuo hiukkaset kertyvät tuonne öljysihtiin ? Tietysti huonoilla öljylaaduilla tämä ongelma vielä korostuu ?
Miten Sergey ,missä tuo sihti sijaitsee ja minkälainen on sen vaihtotyö ?

Jos moottoriöljyllä ajetaan niin kauan että se menee tervaksi niin ei se ole minkään digituunauksen tai muun softamuutoksen vika. Sama se on uusissa työkoneissa, vaihtovälit on yleisesti 600 tuntia. Sitten ihmetellään kun moottrit on hajalla muutamassa tuhannessa tunnissa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Olisi varmasti, millä tahansa öljyillä kun öljynvaihtoväli on liian pitkä.DBFI kirjoitti:Se sihtikö ei olisi mennyt tukkoon "mineraaliöljyillä"
En tiedä miksi juuri nuo 1,8T koneet ovat ongelmallisia.
Topikin otsikko on hieman pielessä, eihän vika ole LL-öljyissä vaan LL-vaihtoväleissä.
wiimax.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: karvat pystyyn long-life öljyjen käyttäjät
Mää joskus taannoin ihmettelin sitä kun kesät talven paukkupakkaset ajetaan samoilla öljylöillä, no tuo kommentti vahvistaa skeptikon ennakkoluuloja.

Mulla kävi tismalleen samoin muutama vuosi sitten. Öljysihti jäätyi, ajoin parikymmentä kilsaa ==> 4400 remontti.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966