Vito W639 Perästä lukollinen?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Vito W639 Perästä lukollinen?
Kun ei tiedä mistään mitään, niin pakko kysyä arvon raadilta apua.
Vito -04 etenemiseen tarvittaisiin hieman lisää apuja. Tämä malli ei vedä kuin yhdellä takapyörällä kerrallaan. Eteneminen on vähintäänkin onnetonta tällaisena lumisena talvena.
Itse ajattelin laittaa lukkoperän nykyisen tilalle. Siis ajattelin. Mutta onko sellaisia ja onko edes teoriassa mahdollista? Takavetoisten etenemisessä on iso ero, kun vertaa lastissa olevaa Vitoani ja Opel Omega -99. Opelilla ei ole ikinä ollut missään normikelissä ollut etenemisvaikeuksia, kun taas Vitolla ei ole ihme jäädä omalle kolatulle pihalle kiinni.
Kaikki apu on tervetullutta.
Vito -04 etenemiseen tarvittaisiin hieman lisää apuja. Tämä malli ei vedä kuin yhdellä takapyörällä kerrallaan. Eteneminen on vähintäänkin onnetonta tällaisena lumisena talvena.
Itse ajattelin laittaa lukkoperän nykyisen tilalle. Siis ajattelin. Mutta onko sellaisia ja onko edes teoriassa mahdollista? Takavetoisten etenemisessä on iso ero, kun vertaa lastissa olevaa Vitoani ja Opel Omega -99. Opelilla ei ole ikinä ollut missään normikelissä ollut etenemisvaikeuksia, kun taas Vitolla ei ole ihme jäädä omalle kolatulle pihalle kiinni.
Kaikki apu on tervetullutta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Nostan tätä hiukan, kun ei tullut yhtään vastausta. Perä ja välitys -ekspertti hoi... Onko Vitoa (w639) valmistettu lukollisena tai saako lukottomasta perästä tehtyä lukollisen?
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Tätä foorumia lukemalla olen huomannut, että eräille kaikki on mahdollista.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 67#p444067" onclick="window.open(this.href);return false;
eli SSF Pyörä teki: Klick
http://www.ssf-pyora.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rahaa kyllä kuluu mutta se on sivuseikka. Se vähän ihmetyttää, eikö tosiaan foorumilaisten avulla selviä onko takaveto Vitoa tehty perälukolla vai ei ole. Ehkä se selviää kun marssii Veholle tai plärää noita varaosahaku sivustoja ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 67#p444067" onclick="window.open(this.href);return false;
eli SSF Pyörä teki: Klick
http://www.ssf-pyora.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rahaa kyllä kuluu mutta se on sivuseikka. Se vähän ihmetyttää, eikö tosiaan foorumilaisten avulla selviä onko takaveto Vitoa tehty perälukolla vai ei ole. Ehkä se selviää kun marssii Veholle tai plärää noita varaosahaku sivustoja ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Ei ole vitoa tehty lukkoperällä, neliveto versio on lähes yhtähuono menemään, siinä riittää jos on yksipyörä liukkaalla ja loput hieman painuneena hankeen. Takaveto sentäs liikkuu jos takarenkaat pysyy pitävällä.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Oisko ajovakautuksen takia tehty kaikista ei lukollisia.
Vitoissa tuo esp taitaa olla vakiona.
Vitoissa tuo esp taitaa olla vakiona.
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Kaippa se esp jonkun kevyen kitkalukon kanssa toimisi vielä ihan normaalisti, hinta lienee suurin syy. Sutivan pyörän jarruttaminen on kuitenkin lähes aina riittävä ja kustannustehokas tapa sutimisen estämiseksi (paitsi suomen talvessa)
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
ESP ei oikein kelpaa selitykseksi puutteelle, pikemminkin markkinavoimat, tuote ei saa maksaa liikaa verrattuna kilpailijoihin ja lisävarusteena tuollainen ei tuota tehtaalle kuin tappiota, kun ei sitä pakuissa kukaan rastita.
Lukkoa voitaisiin pitää päällä silloin ja vain silloin kun jäädään kiinni liikkeelle lähtiessä. Sitten liikenteessä kun vauhtia on 20-30 se voi tippua minimille...ihan kuten jo 80 luvulla tehtiin ASD perän kanssa.
Lukkoa voitaisiin pitää päällä silloin ja vain silloin kun jäädään kiinni liikkeelle lähtiessä. Sitten liikenteessä kun vauhtia on 20-30 se voi tippua minimille...ihan kuten jo 80 luvulla tehtiin ASD perän kanssa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Pysytäänpä aiheessa. Kyllä vai ei vastauksia tuli yksi: SSF-Pyörä Oy. Soitan sinne arjen tullen. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Meillä oli vastaava Vito, ja se oli kyllä kuten sanoit, todella huono menemään lumikelissä. Sitten laitettiin tavaratilaan 300kg punnuksia liinalla kiinni, johen muuttui meininki hiukan paremmaksi. Lopulta ostettiin firmaan työautoksi G-mersuja ja etenemisongelma poistui.
Eli painoa tavaratilaan, vaikka paksu rautalevy lattialle niin ei tarvitse tinkiä kuljetuskapasiteetistä.
Eli painoa tavaratilaan, vaikka paksu rautalevy lattialle niin ei tarvitse tinkiä kuljetuskapasiteetistä.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=48101" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
No nyt... Meni koko ilta, kun seurasin tuota linkkiä... Tästä tulikin mielenkiintoinen retki. Äkkiä katsottuna vaikuttaisi siltä, että pankin kautta pitää mennä saadakseen vitoon lukkoperän..
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
- tai sitten vaihtaa Hiacen tekniikan Vitoon 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Mikähän mahtaa olla auton VIN -numero? Sellaista kysyi birdsauto.com selvittäkseen perän yhteensopivuutta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
No niin. Projekti jatkuu.
Olisiko kellään ko. Viton perää myydä. Ehjä tai viallinen.
Olisiko kellään ko. Viton perää myydä. Ehjä tai viallinen.
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Ei ole perää vitoon, mutta kiinnostaa kovasti että miten projekti jatkuu, eli mitä teet perälle ?
Ei varmaankaan kemppiä
Pitääkö mennä pankin kautta ?
Ei varmaankaan kemppiä

Pitääkö mennä pankin kautta ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su 30.01.2011 20:01
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Ei kemppiä, ei. Mutta pankkiin kylläkin. Riippuu vähän asiakkaan haaroista. Tarvitsisin ehjän aihion jota näyttää SSF:lle.
Tämä malli Vitoa on syntynyt v.2004 ja omani on ko. mallia. Jatkuuko ongelma uudemmissakin Vitoissa? Vai onko tekniikka muuttunut?
Tämä malli Vitoa on syntynyt v.2004 ja omani on ko. mallia. Jatkuuko ongelma uudemmissakin Vitoissa? Vai onko tekniikka muuttunut?
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Mlo, tää on kiinnostava juttu. Saitko koskaa Vitoon lukkoperä? Tarve on todellinen!
Re: Vito W639 Perästä lukollinen?
Nostan juttua, kun quaifellä ei ollutkaan w639 vitoon lukkoa vaikka tälläinen oli myynnissä. Näyttää nyt siltä että perä täytyy viedä jonnekkin ihan tehtäväksi, vai onko jollain muuta tietämystä?