MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizeee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 30.12.2010 22:56

MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja mizeee »

Terve!

Mielessä ois tosiaan 2.0l kaasari koneen ahtaminen kellään mahdollisesti kokemuksia tälläisestä? ja vinkkejä asennukseen sekä ahto sarjan ostoon kaipaisin hieman ? ja mielipiteitä tämmöisen projektin kannattavuudesta eli onko iha turha rupee tollasta kehittelemään?
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja mamu »

Mosselmann on tehnyt minusta ruiskuihin ja kaasarimersuihin turbokittejä.

Kyllä tuon mesen oman kaasarikoneen turbottaminen on mielestäni yhtä turhaa, kuin heittäisi puuroa mereen.

Ruiskumotti, siihen sitten joku megaruutta, hestec yms ohjaus/ruisku. Varmasti toimivin niin. Tai jos budjetti kestää, ni 16 tappisista on tehty hyviä turbopelejä. :twisted:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mitä väliä sillä on onku ruisku vai kaasari alunperin? Jos siihen megasquirtin tai muun ruiskun vaihtaa niin onko siinä sitten jotain eroa?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja veskola »

"sekä ahto sarjan ostoon kaipaisin hieman"

Tuon kommentin voksi sanoisin että unohda, tulee liian kaliiksi saatuun hyötyyn nähden.

Muutenhan kaikki jälkiahtaminen, moottorin muuttaminen ja rakentelu on parempaa mitä mies voi tehdä housut jalassa tai ilman...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Hommaa siihen turbokäyttöön tarkoitettu kaasari, kaksi tai 150hv riittää yksi kurkkuinen .
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
jussih4nk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 15.08.2010 13:55
Paikkakunta: sievi

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja jussih4nk »

maasta se pienikin ponnistaa ja alusta se kokemuskin aletaan keräämään, tuttujen kautta ja netistä lukemalla sitä tietoa löytyy. jos on vaan mielenkiintoa niin kyllähän tuon turbottaa voi :) siitä onko järkeä en sano mitään, koska kyllähän vaparillakin kerkeää.
https://picasaweb.google.com/jussi.hankkila/Mersu#
Avatar
slammed
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 05.02.2011 23:28
Paikkakunta: Nousiainen

Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.

Viesti Kirjoittaja slammed »

moro.
itse rakenteli vuonna 2005 190e malliin eli kakslitranen ruisku niin turbon. ihan ok projekti oli ja aika köyhällä budjetilla tuli tehtyä.
pakosarjan tein itse rautamutkista ja hitsailin yhteen. ostin ne putkiliikkeestä ahtimeksi tuli garret t04 t03 pakopesällä ja kun aloitin projektia niin meinasin ruveta sitä toteuttamaan vakioruiskulla mutta onneksi tulin järkiin.. laitettiin kaverin kanssa paikalle megasquirt. käytin alkuperäistä imusarjaa joista suurennettiin suuttimien reikiä olisko ollut n1.5mm että sähköruiskun suuttimet sopisivat ja bensakiskon hommasin autopurkaamolta ja se taisi olla saab 9-3 :sta. vauhtipyörän vaihdoin 2.6l mallista joytta sai helpommin kuparikytkimen ja samalla laitettiin 300 24v kytkin asetelma. käytin vakoi 4v laatikkoa joka kesti niin kauan kunnes heppasin perään kunnon kemppilukon..
auto oli kiva ajaa ja sillon mitattiin 0.45 ahdoilla 205 hv ja 320nm vääntöä sporttiautossa. moottorin sisuskalut oli vakiot.
ainut muutos oli kannentiiviste joka oli eteläafrikan vientimallin mukaan tilattu vehosta. jolla puristukset tippu johonkin 8.6. jos oikeen muistan.
kiva peli oli sillon kurvailla ja ainakaan täällä varsinaissuomes ei niitä kauheesti liikkunut. olisi vaan pitänyt pitää auto itsellä ja jalostaa sitä paljon pidemmälle...
ps ajettiin sitä 1.3 ahdoilla ja tuntus kyllä aikast makesti menevän.
w203 c320
Vastaa Viestiin