Terve!
Mielessä ois tosiaan 2.0l kaasari koneen ahtaminen kellään mahdollisesti kokemuksia tälläisestä? ja vinkkejä asennukseen sekä ahto sarjan ostoon kaipaisin hieman ? ja mielipiteitä tämmöisen projektin kannattavuudesta eli onko iha turha rupee tollasta kehittelemään?
MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
Mosselmann on tehnyt minusta ruiskuihin ja kaasarimersuihin turbokittejä.
Kyllä tuon mesen oman kaasarikoneen turbottaminen on mielestäni yhtä turhaa, kuin heittäisi puuroa mereen.
Ruiskumotti, siihen sitten joku megaruutta, hestec yms ohjaus/ruisku. Varmasti toimivin niin. Tai jos budjetti kestää, ni 16 tappisista on tehty hyviä turbopelejä.
Kyllä tuon mesen oman kaasarikoneen turbottaminen on mielestäni yhtä turhaa, kuin heittäisi puuroa mereen.
Ruiskumotti, siihen sitten joku megaruutta, hestec yms ohjaus/ruisku. Varmasti toimivin niin. Tai jos budjetti kestää, ni 16 tappisista on tehty hyviä turbopelejä.

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
Mitä väliä sillä on onku ruisku vai kaasari alunperin? Jos siihen megasquirtin tai muun ruiskun vaihtaa niin onko siinä sitten jotain eroa?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
"sekä ahto sarjan ostoon kaipaisin hieman"
Tuon kommentin voksi sanoisin että unohda, tulee liian kaliiksi saatuun hyötyyn nähden.
Muutenhan kaikki jälkiahtaminen, moottorin muuttaminen ja rakentelu on parempaa mitä mies voi tehdä housut jalassa tai ilman...
Tuon kommentin voksi sanoisin että unohda, tulee liian kaliiksi saatuun hyötyyn nähden.
Muutenhan kaikki jälkiahtaminen, moottorin muuttaminen ja rakentelu on parempaa mitä mies voi tehdä housut jalassa tai ilman...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
Hommaa siihen turbokäyttöön tarkoitettu kaasari, kaksi tai 150hv riittää yksi kurkkuinen .
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
maasta se pienikin ponnistaa ja alusta se kokemuskin aletaan keräämään, tuttujen kautta ja netistä lukemalla sitä tietoa löytyy. jos on vaan mielenkiintoa niin kyllähän tuon turbottaa voi
siitä onko järkeä en sano mitään, koska kyllähän vaparillakin kerkeää.

https://picasaweb.google.com/jussi.hankkila/Mersu#
Re: MB w201 2.0 -88 ahtaminen.
moro.
itse rakenteli vuonna 2005 190e malliin eli kakslitranen ruisku niin turbon. ihan ok projekti oli ja aika köyhällä budjetilla tuli tehtyä.
pakosarjan tein itse rautamutkista ja hitsailin yhteen. ostin ne putkiliikkeestä ahtimeksi tuli garret t04 t03 pakopesällä ja kun aloitin projektia niin meinasin ruveta sitä toteuttamaan vakioruiskulla mutta onneksi tulin järkiin.. laitettiin kaverin kanssa paikalle megasquirt. käytin alkuperäistä imusarjaa joista suurennettiin suuttimien reikiä olisko ollut n1.5mm että sähköruiskun suuttimet sopisivat ja bensakiskon hommasin autopurkaamolta ja se taisi olla saab 9-3 :sta. vauhtipyörän vaihdoin 2.6l mallista joytta sai helpommin kuparikytkimen ja samalla laitettiin 300 24v kytkin asetelma. käytin vakoi 4v laatikkoa joka kesti niin kauan kunnes heppasin perään kunnon kemppilukon..
auto oli kiva ajaa ja sillon mitattiin 0.45 ahdoilla 205 hv ja 320nm vääntöä sporttiautossa. moottorin sisuskalut oli vakiot.
ainut muutos oli kannentiiviste joka oli eteläafrikan vientimallin mukaan tilattu vehosta. jolla puristukset tippu johonkin 8.6. jos oikeen muistan.
kiva peli oli sillon kurvailla ja ainakaan täällä varsinaissuomes ei niitä kauheesti liikkunut. olisi vaan pitänyt pitää auto itsellä ja jalostaa sitä paljon pidemmälle...
ps ajettiin sitä 1.3 ahdoilla ja tuntus kyllä aikast makesti menevän.
itse rakenteli vuonna 2005 190e malliin eli kakslitranen ruisku niin turbon. ihan ok projekti oli ja aika köyhällä budjetilla tuli tehtyä.
pakosarjan tein itse rautamutkista ja hitsailin yhteen. ostin ne putkiliikkeestä ahtimeksi tuli garret t04 t03 pakopesällä ja kun aloitin projektia niin meinasin ruveta sitä toteuttamaan vakioruiskulla mutta onneksi tulin järkiin.. laitettiin kaverin kanssa paikalle megasquirt. käytin alkuperäistä imusarjaa joista suurennettiin suuttimien reikiä olisko ollut n1.5mm että sähköruiskun suuttimet sopisivat ja bensakiskon hommasin autopurkaamolta ja se taisi olla saab 9-3 :sta. vauhtipyörän vaihdoin 2.6l mallista joytta sai helpommin kuparikytkimen ja samalla laitettiin 300 24v kytkin asetelma. käytin vakoi 4v laatikkoa joka kesti niin kauan kunnes heppasin perään kunnon kemppilukon..
auto oli kiva ajaa ja sillon mitattiin 0.45 ahdoilla 205 hv ja 320nm vääntöä sporttiautossa. moottorin sisuskalut oli vakiot.
ainut muutos oli kannentiiviste joka oli eteläafrikan vientimallin mukaan tilattu vehosta. jolla puristukset tippu johonkin 8.6. jos oikeen muistan.
kiva peli oli sillon kurvailla ja ainakaan täällä varsinaissuomes ei niitä kauheesti liikkunut. olisi vaan pitänyt pitää auto itsellä ja jalostaa sitä paljon pidemmälle...
ps ajettiin sitä 1.3 ahdoilla ja tuntus kyllä aikast makesti menevän.
w203 c320