Uusi C-luokan coupé
Uusi C-luokan coupé
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Uusi C-luokan coupé
Kiitos kuvista! Nätihkö auto, mutta onkohan tuo ihan tarpeellinen? Kaiketi se pitää olla kun kilpailijoillakin on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Uusi C-luokan coupé
Joidenkin lähteiden mukaan tämä korvaa CLK:n, mutta minä luulin että E-sarjan coupé (C207) jo korvasi sen... Tiedä näistä sitten...Timo L. kirjoitti:Kiitos kuvista! Nätihkö auto, mutta onkohan tuo ihan tarpeellinen? Kaiketi se pitää olla kun kilpailijoillakin on.
Luultavasti tässä on nyt MB:n polittiikkana ollut tehdä sekä C- että E-sarjoihin omat kaksioviset sporttiversiot, kun aiemmin CLK hoiti ikäänkuin molempien mallisarjojen coupéversion virkaa. CLC:n kohtalosta en tiedä, mutta sehän perustuu edelleenkin 203-koppaisen tekniikkaan vaikka keula päivitettiinkin uutta 204-sarjaa vastaavaksi. Eli CLC jäänee jossain vaiheessa pois tuotannosta ilman seuraajamallia. Voihan tämän uuden coupén ajatella ikäänkuin korvaajaksi sillekin.
Ulkonäkö on ihan ok, sisätilat eivät ainakaan takaistuimilla varmaankaan ole suurensuuret, kun jo E-sarjan coupénkin takapenkki vaikutti turhan ahtaalta. Mutta coupémallia ei tietenkään ostetakaan takaistuintilojen takia.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Uusi C-luokan coupé
Onhan se tyylikäs. Luotettavana toisen käden tietona kuulin, että mitat olisivat yllättävän lähellä E coupea, joten tuo CLK-korvaavuus voisi osittain ajatuksena pitääkin paikkansa.
w211 E220 CDI A -08
W124 200E -91
W108 250S -67
ja talveksi vähän ruotsalaista rautaa...
ex: W210 E200 -00
W124 200E -91
W108 250S -67
ja talveksi vähän ruotsalaista rautaa...
ex: W210 E200 -00
Re: Uusi C-luokan coupé
Eikö jossain ollut juttua että tämä korvaisi CLC:n ja myös hinnoteltaisiin siltä pohjalta. Tosin Veho varmaan keksii oman hinnoitteluperusteen.
Re: Uusi C-luokan coupé
Ihan sanattomaksi vetää eikä suinkaan onnesta.
Katon takaosa ja etenkin takapilari on tosi japanilainen ja jos takaikkunan koukku oli pakko varastaa bemarilta olisi nyt sitten ihan reilusti vienyt eikä jättänyt puolitiehen.
Muutenkin keula ja perä ihan eri paria. Keula jälleen kerran tosi ärhäkkä mutta perä on ihan kuin jostain muusta autosta. Aivan kuin siihen olisi väkisin istutettu W204:n sedanin perä. Aivan liian matala ja jotta jatkuisi sujuvasti vyötärölinjan kanssa. Tällainen siitä nyt sitten tuli eikä muuta voi Alkuperäinen W208 CLK on omaa edelleen aika klassisen kauniit wanna be -muskelin piirteet. Siitä onkin sitten tultu kesympään suuntaan jatkuvasti.
Ilmeisesti kaikki muotoilulliset panokset perän osalta tuli käytettyä uuden SLK:n kanssa mikä kieltämättä onkin sitten jo parhaimman näköinen SLK ikinä. Vähän jännittää uusi SL sillä nykyinen R230 on edelleen melkoisen onnistunut muotovalio jota on vaikea parannella.
Katon takaosa ja etenkin takapilari on tosi japanilainen ja jos takaikkunan koukku oli pakko varastaa bemarilta olisi nyt sitten ihan reilusti vienyt eikä jättänyt puolitiehen.
Muutenkin keula ja perä ihan eri paria. Keula jälleen kerran tosi ärhäkkä mutta perä on ihan kuin jostain muusta autosta. Aivan kuin siihen olisi väkisin istutettu W204:n sedanin perä. Aivan liian matala ja jotta jatkuisi sujuvasti vyötärölinjan kanssa. Tällainen siitä nyt sitten tuli eikä muuta voi Alkuperäinen W208 CLK on omaa edelleen aika klassisen kauniit wanna be -muskelin piirteet. Siitä onkin sitten tultu kesympään suuntaan jatkuvasti.
Ilmeisesti kaikki muotoilulliset panokset perän osalta tuli käytettyä uuden SLK:n kanssa mikä kieltämättä onkin sitten jo parhaimman näköinen SLK ikinä. Vähän jännittää uusi SL sillä nykyinen R230 on edelleen melkoisen onnistunut muotovalio jota on vaikea parannella.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Uusi C-luokan coupé
Omasta mielestäni onnistunut muotoilu, urheilullisen näköinen. Onko virallinen mallinimi tosiaankin c coupe?? Tuntuisi luontevalta nimetä se uudeksi clk:ksi. Mutta huolestuttavinta on moottori politiikka; onko totta että tähän ei saa V6-dieseliä....??
Re: Uusi C-luokan coupé
Nykyinen E- Coupe on C- mallin pohjalevylle tehty.
Sen huomaa hyvin istuessa. Auto on pieni. Tämä lienee sitten CLK:n seuraaja?
Sen huomaa hyvin istuessa. Auto on pieni. Tämä lienee sitten CLK:n seuraaja?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Uusi C-luokan coupé
Ihan ookoo, omasta mielestä vähän liian pieni ja lyhyt tuollaiseksi coupeksi.Katon linjat on kyllä ihan okei mutta ei nyt ainakaan kokonaisuudelle täyttä 10 voi antaa.vähän tulee mieleen bemarin e46 coupe joka oli onnistunut paljon paremmin.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Uusi C-luokan coupé
ihan vähänkö vain... kieltämättä, mersu on nyt 10 tai 15 vuotta myöhässäMesserschmitt kirjoitti:vähän tulee mieleen bemarin e46 coupe joka oli onnistunut paljon paremmin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Uusi C-luokan coupé
Onkos kukaan nähnyt tai saati päässyt jo ajamaan uudella coupella ? Yhden uuden SLK:n olen jo liikenteen seasta bongannut..
Kuvia tulvii joka puolelta tästäkin uutuudesta. Takatolppa häiritsee aina vaan pahemmin. Olisi ollut paljon tasapainoisempi ja tyylikkäämpi jos olisi pitänyt topan muodot suunnilleen edellisen kopan tyylisinä ilman vauhtikoukkua, Eihän tuollaista ole ennen ollut missään mallissa. Toivottavasti tästä ei tule perinne.
Kuvia tulvii joka puolelta tästäkin uutuudesta. Takatolppa häiritsee aina vaan pahemmin. Olisi ollut paljon tasapainoisempi ja tyylikkäämpi jos olisi pitänyt topan muodot suunnilleen edellisen kopan tyylisinä ilman vauhtikoukkua, Eihän tuollaista ole ennen ollut missään mallissa. Toivottavasti tästä ei tule perinne.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Uusi C-luokan coupé
-
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi C-luokan coupé
Tämän asian on muute huomioinut meikäläinenkin! Melkein kaikki uudemmat mallit (paitsi w204 ja w221) on näyttäny kuvissa melkosilta kuvotuksilta mut sitte livenä ollaaki vaahdot suupielissä. Sama efekti oli kyllä vähn tuon w204:n faceliftin kanssa mut olihan se p_rkeleen hyvän näkönen ku ekan kerran livenä näki Vielä ku näkis sen SLS:n livenä, senkään muotoilu kun ei oikein kuvissa viehätä.Scandiv kirjoitti:Yleensä,varsinkin mersut, näyttävät livenä paremmilta kuin kuvissa
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Uusi C-luokan coupé
Näistä asioista Nonamen kanssa samaa mieltä. Miksi ihmeessä tuo takaikkunan "koukku" piti tehdä? E-coupen kauneusvirheenä on puolestaan se pikkuinen mini-ikkuna samassa sijainnissa..Noname kirjoitti:Katon takaosa ja etenkin takapilari on tosi japanilainen ja jos takaikkunan koukku oli pakko varastaa bemarilta olisi nyt sitten ihan reilusti vienyt eikä jättänyt puolitiehen.
Alkuperäinen W208 CLK on omaa edelleen aika klassisen kauniit wanna be -muskelin piirteet. Siitä onkin sitten tultu kesympään suuntaan jatkuvasti.
Ilmeisesti kaikki muotoilulliset panokset perän osalta tuli käytettyä uuden SLK:n kanssa mikä kieltämättä onkin sitten jo parhaimman näköinen SLK ikinä. Vähän jännittää uusi SL sillä nykyinen R230 on edelleen melkoisen onnistunut muotovalio jota on vaikea parannella.
Huolestuttavasti alkaa jotkut mielestäni tyylikkäät mersumaiset piirteet häviämään joistakin uusista malleista. Esimerkiksi juuri nuo vielä "CLK:ssa havaittavissa olevat klassisen kauniit wanna be -muskelin piirteet", kuten Noname osuvasti kuvaili! Muotoiluosasto voisi ottaa vaikka R129:n pöydälle esikuvaksi..
PS. Uusi ML-maasturi myös esitelty. Kohtuullinen, mutta ei niin räyhäkäs kuin nykymalli. Lokasuojien pullistuksista näköjään luovuttu. Keulan ilmeestä tulee mieleen nykyinen Toyota RAV4.
http://www.leftlanenews.com/photos/merc ... re-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sanotaan nyt vielä, että tuo uusi C-coupe ei todellakaan ole huonon näköinen auto. Kokonaisuus on hyvinkin asiallinen. Mielestäni sen pitäisi olla vain hieman mersumaisempi.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8