Tekee mieli hankkia tuollainen 290 aut. farmari.
Olen huomannut että niissä on joskus digitaalinen lämmönsäätöpaneeli, oliko tällainen vain 97 malleissa?
Webasto on kuulemma vakiovaruste näissä, ovatko nämäkin "kylmiä" kuin cdi:t?
Muuten on luotettava kone & laatikko, ei ole paljon ongelmia?
290TDT hyvä osto?
290TDT hyvä osto?
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: 290TDT hyvä osto?
Mielestäni kaikissa ei ole ollut webastoa vakiovarusteena,lämpöä kyllä riittää erilailla kuin cdi moottorisilla.
moottori kestävä ja taloudellinen,polttoaine vuotoja jonkin verran jotka helppo korjata.
laatikotkin kestää aikahyvin kun on vaan huollettu ajallaan.
moottori kestävä ja taloudellinen,polttoaine vuotoja jonkin verran jotka helppo korjata.
laatikotkin kestää aikahyvin kun on vaan huollettu ajallaan.
ML W164
Re: 290TDT hyvä osto?
Kiitos tästä.
Katsotaan mitä löytyy, tällä hetkellä kiinnostaa enemmän 300TDT, on kyllä mahtava kone.
Katsotaan mitä löytyy, tällä hetkellä kiinnostaa enemmän 300TDT, on kyllä mahtava kone.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Re: 290TDT hyvä osto?
Webasto löytyy kaikista. Ilmastoinnin ohjaus riippuu mitä otettu lisävarusteeksi. Digitaalisella paneelilla varustetuissa on automaatti-ilmastointi. Ilman webastoa ei tarkene isommilla pakkasilla, ei ehkä aivan yhtä kylmä kuin CDI:t mutta melko lähelle. No sen takia kaikissa tuo webasto onkin...
Automaattina ei kauhean taloudellinen, ainakaan pienessä pyörityksessä. No tuo 300:nen on vielä janoisempi, litran pari.
Automaattina ei kauhean taloudellinen, ainakaan pienessä pyörityksessä. No tuo 300:nen on vielä janoisempi, litran pari.
Re: 290TDT hyvä osto?
Ei kai kaikissa ole Webastoa, mulla ei ainakaan ollut. Liekö sitten syynä, että oli Saksan tuonti. Ei se tosiaankaan hirveän lämmin ollut yli kahdenkymmenen pakkasissa, tai ainakin lämpeni melko hitaasti. Siitä taloudellisuudesta olisin kyllä eri mieltä kuin AM (vaiikka taloudellisuus on tietysti suhteellinen käsite). Itse ajelin kyseisellä automaattilaatikkoisella vehkeellä, tosin sedanina, kolme vuotta ja 120 000km ja koko tuolta ajalta keskikulutus oli 6,325 l/100km. Vie se kai ainakin vähemmän kuin kolmesatanen!
Muuten auto oli tosi luotettava ja toimiva, kun vaan teki normaalit huollot, vaihdeaskin öljynvaihdot mukaan lukien.
Muuten auto oli tosi luotettava ja toimiva, kun vaan teki normaalit huollot, vaihdeaskin öljynvaihdot mukaan lukien.
S212 E250 CDI 4Matic -14, X253 GLC 300 de 4-matic sähköhybridi -20, C220 CDI -08
ex:t X253 GLC 250 CDI 4 Matic, S204 C250 CDI 4Matic -12, S211 E280C CDI -05
W202 C180 -95, W210 E290td -97, 3 x W124 200D, 2 x W123 200D
ex:t X253 GLC 250 CDI 4 Matic, S204 C250 CDI 4Matic -12, S211 E280C CDI -05
W202 C180 -95, W210 E290td -97, 3 x W124 200D, 2 x W123 200D
Re: 290TDT hyvä osto?
Maskin suoja auttaa vähän tuohon lämpenemiseen, mulla on vielä ylävesiletkussa pikkuvolvon termari. Munkin mielestä taloudellisuudessa lähelle cdi-koneita.
matka-ajossa talvikelillä viiden ja puolen litran paikkeilla, yli seitsemää ei saa ilman perävaunua oikein palamaan. Perusrakenteeltaan kestävä, löpövuotoja on ollut toki mullakin.
T.Ari
matka-ajossa talvikelillä viiden ja puolen litran paikkeilla, yli seitsemää ei saa ilman perävaunua oikein palamaan. Perusrakenteeltaan kestävä, löpövuotoja on ollut toki mullakin.
T.Ari
Re: 290TDT hyvä osto?
Matka-ajossa omallakin pääsee sinne 6 nurkille, mutta kun suurinosa pätkäajoa niin kulutus kipuaa sitten helposti 8 paikkeille. . 300:nen vie sitten tuosta ainakin 1-2 litraa enemmän. Manuaalina 290 vie vähän, matkassa jopa alle 5 eikä pätkäajokaan nosta kauheasti kulutusta. Mutta manuaali on niin pers...hmm..kauhea ettei sitä voi kenellekään suositella. No ehkä jos vain matka-ajoa.
Eipä ole tuollaista tullut vastaan missä ei olisi lisälämmitintä. Kaippa niitä sitten on. Omakin on tuontiauto ja lämmitin löytyy.
Eipä ole tuollaista tullut vastaan missä ei olisi lisälämmitintä. Kaippa niitä sitten on. Omakin on tuontiauto ja lämmitin löytyy.
Re: 290TDT hyvä osto?
Itselläni on 290td sedan ja automaatti+webasto(ilman kelloa).
Lämmintä riittää ja pienellä menee.
Lisäksi lähtee käyntiin mistä vaan pakkasesta ilman lohkolämmitystä.
Lämmintä riittää ja pienellä menee.
Lisäksi lähtee käyntiin mistä vaan pakkasesta ilman lohkolämmitystä.