APUA! M103 300E temppuilee...
APUA! M103 300E temppuilee...
Auto on -89 300E M103 ilman kattia ja manuaalilootalla. Ongelma on sellainen että auto kiihtyy ja toimii muutenkin aika lailla "normaalisti" kun on kylmä. Mutta heti kun vähäsenkin alkaa lämpenemään niin tehot häviää ja alkaa nykiminen. Nykiminen ei ole kovaa, vaan jokseenki pehmeää. Myös lämpösenä paikaltaan lähtö tarvii enemmän kaasua että jaksaa lähteä liikkeelle. Vaihdoin kaikki imusarjan osat toisesta täysin toimivasta autosta, mutta ei auttanut. Virranjakaja on myös puoli vuotta sitten uusittu. Niin ja vie bensaakin ihan kiitettävästi. Mikähän vois aiheuttaa tällaista??
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
yj-rele. Aikasenlailla varmana.. Käytä auki ja putsaa ja kolvaa uusiksi mahdolliset kylmäjuotokset. Sijaitsee akun takana punainen kansi päällä.
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
Tuntuisi että jetti on mennyt mekaaniselle puolelle jos kakku kelpaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
Mikäli autossa lambda-anturi, niin siinä voisi olla vikaa.
Virranjakajankankansi voi olla kostunut.Sen tiiviste usein kovettunut ja murtunut.
Virranjakajankankansi voi olla kostunut.Sen tiiviste usein kovettunut ja murtunut.
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
onko tulpat kuinka mustat, eli se ainakin viittais lambda vikaan
kone lämpenee normaali lämpöihin -> lambdakorjaus aktivoituu, mutta jos lambda on rikki, seokset rikkaalla väärän "informaation" takia...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
tulpat ja niiden johdot ?
ja sitten tulee mieleen itselle sattunut kokemus....pesin moottorin, vettä tulpan montussa ja kun lämpesi alkoi nytkytys ja tehot kateissa....oletko pessyt konetta?
ja sitten tulee mieleen itselle sattunut kokemus....pesin moottorin, vettä tulpan montussa ja kun lämpesi alkoi nytkytys ja tehot kateissa....oletko pessyt konetta?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
Toi uusi paska bensa tappaa määräjakajan jo yhdellä tankillisella!
tein itse ja säästin
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
älä nyt puhu soopaa... mitä luulisit sinol/ksylen/aseton seoksen sille tekevän, jos joku 10% etanoli/bensiini seos sen tekisiGMB kirjoitti:Toi uusi paska bensa tappaa määräjakajan jo yhdellä tankillisella!

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
Kävin tänään yhden mese gurun luona hakemassa osia omaan käyntivammaseen 300 24v meseen ja se kertoi et niitä määräjakaja vikaisia on kuulemma nyt tosi paljon tullu ja kaikissa on käytetty tota e10 bensaa! Tiedä häntä mut minä en sitä litkua osta
tein itse ja säästin
Re: APUA! M103 300E temppuilee...
niin no, eihän sitä vanhaa 95E ja 95E10 bensaa kannata käyttää niiden alhaisten oktaanienkaan vuoksi vanhoissa bensa mersuissa
nämä viimeaikaiset oireet varmaan johtuu lähinnä siitä, kun vanhoista tukkoisista suodattimista/putkista jne. on nyt lähtenyt paskat kiertoon, mitä näistä lyijyttömistä bensoista (uudet bensat kun on tehnyt sitä pirun hartsi paskaa, verrattuna vanhaan lyijylliseen) on sinne kerääntynyt 10 vuosien aikana... putsaa suodattimet (myös ne määräjakajassa olevat
) ja ke-jetti alkaakin toimia kuin tehtaalta tullessaan 

nämä viimeaikaiset oireet varmaan johtuu lähinnä siitä, kun vanhoista tukkoisista suodattimista/putkista jne. on nyt lähtenyt paskat kiertoon, mitä näistä lyijyttömistä bensoista (uudet bensat kun on tehnyt sitä pirun hartsi paskaa, verrattuna vanhaan lyijylliseen) on sinne kerääntynyt 10 vuosien aikana... putsaa suodattimet (myös ne määräjakajassa olevat


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."