Ostoaikessa C 32 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Kulutus

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Yhdistetty kulutus on ollut "normaaliajossa" ainakin tuolla omalla SLK 32 AMG:llä n. 11 litraa / 100km eli polttoainevalo syttyy kun on trippimittarissa n. 500 km ja bensaa (95E) menee n. 55 litraa tankkiin tällöin.

Pelkässä maantieajossa ajaessa pitkää matkaa (mutta ohitellessa tarvittaessa kaikkia tehoja hyödyntäen eli ei mitenkään säästellen) menee n. 9 litraa / 100km.

Pelkässä pätkäajossa kaupungissa toki menee sitten jo selvästi enemmän, ehkä n. 15 litraa/km.

Ihan asialliselle ja siistille pelillehän tuo kohteena oleva auto näytti, toki hankala aivan 100% varmasti vain kuvien perusteella on sanoa.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Tuo RMI-508 oli nettiautossa vähän aikaa sitten myynnissä yksityisellä Kemissä, joten menny ilmeisesti liikkeeseen vaihdossa. Tossa vielä linkki siihen yksityisen ilmoitukseen http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3345499 . Soita tolle edelliselle omistajalle. Edellisen omistajan tiedot kyllä saa akelta? ja numeron numeropalvelusta.
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Ajotietokoneen mukaan viimisten 6 tonnin kulutus 13.1 satasel.
Varmaan 60 kaupunki 40 isommal tiellä.
Eikä kyl oo säästelty.
Farmari malli ja vähä piristetty
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
tomnor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.09.2010 09:03
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tomnor »

Kävin lauantaina koeajamassa yhtä farkkua pääkaupunkiseudulla ja olen aika myyty.
Kyllä meidän perheeseen sopis ihan hyvin sellainen mutta mielummin porrasperä.

Joten nyt vaan etsimään C32 AMG porrasperää joko suomesta tai ulkomailta.

Suomesta ja liikkeestä ostettuna olis vähän takuuta ja vois antaa oman auton vaihtoon samalla =)
Avatar
tomnor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 08.09.2010 09:03
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tomnor »

Huomenna aamulla olis tarkoitus lähteä käymään kemissä hakemassa c32 kotiin =) olo on kuin pikkupojalla jouluna =)
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

tomnor kirjoitti:Huomenna aamulla olis tarkoitus lähteä käymään kemissä hakemassa c32 kotiin =) olo on kuin pikkupojalla jouluna =)
Tiedän tunteen. Onnea hakureissuun :)
Laitahan kuveja ja ensifiiliksiä jahka hommaat auton.
Aufrecht Melcher Grossaspach
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Kyllähän tuo lähtee kuin "tykin suusta" jos on tottunut jollain perusautolla ajamaan jolla kiihtyvyys 0-100km/h on n. 10s... Etenkin oikaistessa oikea jalka kickdownia käyttäen jossain n. 75 km/h nopeudessa lähtiessä ohittamaan ja tuon Speedshift-vaihteiston vaihtaessa nopeasti ja terävästi kakkosta tupaan ja auton alkaessa kerätä siitä sitä nopeutta saattaa nopeusmittarissa olla muutaman sekunnin päästä omalle kaistalle palatessa yllättäviä lukemia jo :)

Kaksi asiaa suorituskykyvyn "oikeana" pitämiseen liittyen:

1) Ahtimen vesipumppu. Tämä tuppaa kulumaan loppuun ennenaikaisesti. Jos lämpimällä kelillä tuntuu ahdin tipahtelevan kovemmassa kuormituksessa välillä pois ja auton menohalut hyytyvän 130hv normisedanin tasolle niin ahtimen vesipumppu on vaihtokunnossa (tuloilman lämpötila liian korkea ja ahdin tiputetaan automaattisesti pois pelistä ja kone käy osateholla). Jos ahdin tuntuu tipahtelevan kovin herkkään pois pelistä niin kannattaa tarkastaa tuon ahtimen vesipumpun sulake. Allekirjoittaneella viime talven jälkeen kun alkoi keväällä olla kuivempaa ja pitävämpää asvalttia niin ihmettelin kun tehot häviää heti vähänkin polkiessa, tuo ahtimen vesipumpun sulake oli palanut jostain syystä viime talven aikana ja ahdin tipahti todella herkästi pois päältä vähänkin autoa polkiessa. Liekö viime talven huippupakkasilla ollut osuutta sulakkeen palamiseen, joka tapauksessa edellisenä kesänä vaihdettu uusi pumppu ja kun laittoi uuden sulakkeen palaneen tilalle niin ei ole ollut mitään ongelmia. Huonolla vesipumpulla ei oirekuva ollut läheskään yhtä dramaattinen kuin kun tuo sulake oli palanut. Kulunutkin pumppu kierrättää ilmeisesti nestettä jonkin verran koska ahtimen pois tipahtelu entisellä pumpulla (mutta ehjällä sulakkeella) ilmeni vain kovalla helteellä kovemmin ajaessa kun taas uudella pumpulla palaneella sulakkeella melko tavallisessakin ajossa +10 asteen lämpötilassa saattoi ohittaessa tehot hävitä.

2) Näissä on ollut ongelmia jonkin ilmapumppureleen (secondary air injection pump relay) kanssa jonka suhteen on tehty tehtaan auktiona korjaus. Jos on huollettu "merkkiliikkeessä" huoltokirjan mukaan niin pitäisi olla korjattu tehtaan piikkiin huoltojen yhteydessä tämä. Jos tuo on viallinen niin saattaa syödä tehoja suuremmilla kierroksilla vedättäessä. Jos tuo tehtaan auktio on tehty, siitä pitäisi löytyä "Vehon" kautta tieto koneelta.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Pernod81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 18.10.2015 19:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostoaikessa C 32 AMG

Viesti Kirjoittaja Pernod81 »

Itse menin ja ostin C32:n toissapäivänä. Olipa kiva ajella aika loppuun ajetuilla kesäkumeilla Helsingistä Tampereelle kun Hämeenlinnan kohdalla tuli räntää ihan kunnolla ja motarikin alkoi olla urilla :) Perillä sitten talvikumit alle ja onhan tuolla ollut kiva ajaa nää pari päivää vaikka talvi kerkesikin "yllättää". Oikeastaan syyhyää nyt kesän odotus että pääsee kokeileen oman auton suorituskykyä kuivalla. No toki kerkesin pari muutakin kyseisen mallin autoa koeajaa tässä kuukaus takaperin kuivalla kelillä ja täytyy sanoa että koeajot minut ylipäätään sai tän mallin lopulta valitsemaan.

Sen verran täytyy kiittää tän topicin (ja parin muunkin topicin) alla keskustelleita tyyppejä sillä kyllä entisten omistajien kommentit vaikutti aika paljon koeajovalintaan myös.
C32 AMG
Vastaa Viestiin