Tarvike Eagle kiertokanget

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Näkemättä moisia en ostais, tuppaa oleen pensan aihioista ja turhan heikko yläpäästä tolle dieselin männälle.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Suurin ongelmahan näissä on, kuten myös Scat, Eagle ja SPM kangissakin jopa, on se että ne eivät ole suoria. Omat Eaglet mittautin koneistamolla ja 2/6 oli vähän kiertyneitä. Oikeestaan billett-kanget on poikkeus, joissa aika uskomattomalta tuntuu että ne olis kieroja. Sit noissa halvoissa H-profiileissa on välis puuttunu yläsilmän öljyrihla, eli on vaan prässätty se hela ja lyöty pakettiin.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin näistä ei ollut foorumilaisilla käytännön kokemuksia nahkasahassa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

kyl noi kopio eaglet on iha ok tavaraa hintaansa nähden. Musta spm veivit o iha samat kiinaveivit ku noiki. Luultavasti aivan samalta tehtaalta. Ovat muuten samanlaisia ku eaglet mut ovat kiinassa tehdyt. Jos olisivat aivan täyttä shittii eivät noita myis. Ainut nois o et ylä ja alasilmät on hyvä mitata.. eivät oo aina ihan pyöreitä. Myös kannattaa ylä ja alapäät punnituttaa varuilta.

Et jos perusmoosaa tekee ni uskon ett kyll kestää. Aika harvoin tulee nähtyä vääriä tai katkenneita h veivejä missään.
arrow, carillo po metalli jos parasta haluaa mut uskon kyl et noi menee iha täysin.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tän hetkinen tällä naamakertoimella kysytty hinta Po-Metallin 6kpl kiertokankisetille on 1300e, tosin bensavehkeeseen tulossa itelle :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
KimmoN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 28.10.2004 10:45

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja KimmoN »

Mistä tämä Eaglen "palvominen" oikein tulee? Kyseessä on juuri sitä normaali Kiina-kamaa. Eaglessa ei ole mitään muuta amerikkalaista kuin nimi... KAIKKI Eaglen kamat tulee jostain muualta kuin USA:sta. Noita erilaisia halpisveivejä (jotka Eagletkin ovat) käsissä pyöritelleenä ja jonkin verran mittailleena tekisi mieli väittää niiden kaikkien tulevan samasta tehtaasta.

Laatukanget on sitten aivan asia erikseen ja ne tunnistaa kyllä hinnastakin. Arrow, Autoverdi, Oliver yms kanget kun maksaa aina sen yli 200-250€ KAPPALE.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Jube »

KimmoN kirjoitti:Mistä tämä Eaglen "palvominen" oikein tulee? Kyseessä on juuri sitä normaali Kiina-kamaa. Eaglessa ei ole mitään muuta amerikkalaista kuin nimi... KAIKKI Eaglen kamat tulee jostain muualta kuin USA:sta. Noita erilaisia halpisveivejä (jotka Eagletkin ovat) käsissä pyöritelleenä ja jonkin verran mittailleena tekisi mieli väittää niiden kaikkien tulevan samasta tehtaasta.
Laatukanget on sitten aivan asia erikseen ja ne tunnistaa kyllä hinnastakin. Arrow, Autoverdi, Oliver yms kanget kun maksaa aina sen yli 200-250€ KAPPALE.
Kuka palvoo Eaglea, ja missä?
Tässä ketjussahan juurikin kysellään/keskustellaan siitä että kestävätkö tuollaiset tarvike Eagle nimellä myytävät kiertokanget viritetyssä OM605/606 moottorissa alkuperäisiä kankia paremmin?
Vosin topicin aloittajana sanoa että palvomisen sijaan olen alusta alkaen suhtautunut varsin epäilevästi tuotteen laatuun ja kestävyyteen :roll:

Siitä olen kyllä samaa mieltä että ainakin hyvin suuri osa tarvike kangista voi tulla (ja varmaan tuleekin) samalta linjalta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Se voi olla että hintaeroa tulee merkistä, laadunvalvonnasta , takuusta ja kysynnästä.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuossa eilen rullilla irtosi eräästä autosta 800hv/1000nm ja siinä oli nämä kiinan "eaglet", kankien silmät kuulema kannattaa tarkistaa, niissä on ollut heittoja mutta kai noi jokainen hoonaa muutenkin kohdalleen.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Jube »

Pansu kirjoitti:Tuossa eilen rullilla irtosi eräästä autosta 800hv/1000nm ja siinä oli nämä kiinan "eaglet", kankien silmät kuulema kannattaa tarkistaa, niissä on ollut heittoja mutta kai noi jokainen hoonaa muutenkin kohdalleen.
OM606 :?:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jube kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Tuossa eilen rullilla irtosi eräästä autosta 800hv/1000nm ja siinä oli nämä kiinan "eaglet", kankien silmät kuulema kannattaa tarkistaa, niissä on ollut heittoja mutta kai noi jokainen hoonaa muutenkin kohdalleen.
OM606 :?:
Söi alkoholia
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja mamu »

OT:na pikkasen, koska ei liity suoraan kiinakankiin.

Kankien kanssa probleemaa. Myin omat turbon kanget pois, kun tuli hiukan hätäpäissään ostettua SPM kanget 26mm tapilla ja 605 vaparin männillä. Nettijeesustelua ja isoja poikia kuunnelleena tuli sitten luovuttua vaparimäntien käyttämisestä kestävyyden nimissä.

Aftermarkettikangista päässä kummittelee PO, Autoverdi ja Arrow. PO:n kanget (5kpl) 10.11.15 kysytyllä hinnalla on 1700e. Elikkä noissa ei taida juurikaan hintaeroa olla ja PO ois ainakin suomalaista laatutyötä. Arrowista on kokemuksia porukalla, mutta mites nämä muut?
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja masa201 »

No onko näitä vielä ponnistettu dieselissä? Kyllä kuppi kääntyis näihin kiinakankiin kun tulis dataa.
värit väreihin ja loput maihin.
ST250
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 24.08.2014 11:37

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja ST250 »

Terve vaan !

Itse ostin kiinankepit . Niistä tulee dataa ensi kesänä kun saa pelit käyntiin. Nyt ne on viety koneistamoon ja vaihdatettu mersun orkkis helat ja porattu sinne päälle 2 öljyreikää niinkuin orkkis monivena kepissäkin. Sen verran sain jo selville et mittaeroja oli jonkin verran. Lyhyimmän ja pisimmmän välinen ero oli 0,15mm . Täytyy kaiketi kompensoida sorvaamalla männästä tai jotakin. Ei varmasti ole verrattavissa PO-kankiin tai Arroweihin , mutta tietysti hintakin antaa osviittaa siitä. Kanget menossa OM605+HX40#14 + Mynä 8mm + R-koneistus nokat + portattu kansi + muutamia muitakin muutoksia , joten eiköhän nuo kepit saada koeponnattua ;) Heti kun niille on joku tovi annettu tennaria niin laitan tänne koneistamon mittauspöytäkirjat + ostokuitit + teholaput ja kaiken mahdollisen datan niistä . Toivotan kaikille paljon ahtoa ja kovia vetuja !

-Kimi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Pansu kirjoitti:Tuossa eilen rullilla irtosi eräästä autosta 800hv/1000nm ja siinä oli nämä kiinan "eaglet", kankien silmät kuulema kannattaa tarkistaa, niissä on ollut heittoja mutta kai noi jokainen hoonaa muutenkin kohdalleen.
Tiedän tuhannen hepan neloskoneitakin missä KIINA kankia käytetään, mutta ongelma on tuo Dieselin iso tappi 28mm yhistettynä meleko raskaaseen mäntään ja nää kanget kun tehään pensa koneen aihiosta voit kuvitella mikä yläsilmän
paksuus on ku 22mm siasta täräytetään 28mm tapille reikä :D
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eli mittoja näköjään kaivataan materiaalin vahvuudesta yläpäässä :D tänään istuin kans 600 hv starletin kyydissä missä kiinaveivit hyvin tuntu pyörivän. Mutta jos ne on tosiaan tehty bensan aihiosta niin kyllä joutuu melkeen po-metallin kankiin sijottaan tai vastaaviin kun ei tuonne heikompia kun vakiot viittis laittaa :lol:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Jeemu, eikös sieltä kaukaa tullu kans ne "ihan puoli pahinmoiset"? ;-)
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja mamu »

Tallille saapui kasa koneistettuja kiinalaisia. Nämä nyt siis mersun helalla ja öljyreijityksellä. Kiinalaisen yläsilmän materiaalivahvuus analogisella tönärillä mitattuna 2,5mm. Monarin turbokangessa 4,2mm ja sehän paksunee keskikohdasta vielä lisää.

Ei oo topsecrettii, joten pari ruutua:
Kuva

Kuva
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eipä tämä minun silmään vahvemmalta näytä vaikka kuinka ois jyrsimellä työstetty hardox:ista. Veto lujuudessa varmaan samanmoisia (jollei heikompia) mutta prässi moodissa vahvempia näin silmällä.
värit väreihin ja loput maihin.
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Noitten yläsilmäähän on paljo arvosteltu että näyttävät heikoilta verrattuna vaikka noihin turbon vakioihin.
Tietty jos asiaa ajattelee niin tuleehan tuohon tappi välii joka tukee koko yläsilmää.. kuitenki puhutaan pyöreän muodon vastakkaisesti jakautuvasta voimasta. Voimahan pääsääntöisesti vaikuttaa tuohon veiviin ylhäältä alaspäin suoraan veivin varteen palon tapahtuessa. Tuskin tullaan koskaan näkemään tälläistä kiina h ta joka o yläsilmästä revenny johonkin suuntaan. Vielä ku puhutaa 6 sylinterisestä moottorista joka aina käydessään on Tasapainossa alakertaan.
Kunhan tässä omat projektit selkeytyy niin alan rakentamaan yhtä vapari 606 turbokäyttöön ja idea on nimenomaan tehdä se näillä kiinalaisilla veiveillä, 8mm pumpulla ja 40holsetilla. Lupaan jakaa sitten omakohtaiset kokemukset voimankeston puolesta. Tietty koneistuksen kautta :D
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Kyllä ne bensassa kestää aivan varmasti kun yleensä tuolla 22 tapilla niinkun jeemu tuolla sano ja sitten se männän paino, siellä on hiukkasemman kevyempi mäntä kun dieselissä. ja on melkoset massat kyseessä tohon hepposeen yläsilmään jos 7000rpm ja pakotahdista ->imuun päällä.
Viimeksi muokannut masa201, Ke 09.12.2015 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

mamu kirjoitti:Tallille saapui kasa koneistettuja kiinalaisia. Nämä nyt siis mersun helalla ja öljyreijityksellä. Kiinalaisen yläsilmän materiaalivahvuus analogisella tönärillä mitattuna 2,5mm. Monarin turbokangessa 4,2mm ja sehän paksunee keskikohdasta vielä lisää.

Ei oo topsecrettii, joten pari ruutua:
[ https://lh3.googleusercontent.com/-Yb2vCibj8_Y/Vk-bgpcuBfI/AAAAAAAABGA/ULcQUTbMZAQ/s640-Ic42/IMG_1246.JPG ]

[ https://lh3.googleusercontent.com/-mLs1aN6JSgE/Vk-bhJMVnRI/AAAAAAAABGU/uEnAgrRb0L8/s640-Ic42/IMG_1248.JPG ]


Mihinkä koneseen nuo kiinan veivit on?
itse olen suunnitellut 2,3 8v turboprojektiin hankkivan tuommoiset. mietityttää vain vakiomäntien kestävyys, vai onko joku jo kokeillut jotain muuta mäntä sarjaa bensakoneessa kuin vakiota?
W 124 230 - 86
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja mamu »

Nikomb kirjoitti:Mihinkä koneseen nuo kiinan veivit on?
OM605, eli 2.5 litrainen vitosdiesel.
190D 2.5 -89
C230K -97
xSaine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 19.05.2015 15:53
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja xSaine »

Pikku kyssärinä, tuon listan "Mercedes Benz bensa" niin onko nuo käypäset m103 3.0?
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Tarvike Eagle kiertokanget

Viesti Kirjoittaja masa201 »

En laittas näitä kankia mihinkään isommin viritettyyn moottoriin. Tuolla aikaisemmin sanoin että starletissa oli kiina veivit. Ei ollu vaan po veivit. Ja tähän tuli toinen moottori missä kiinaveivit ensimmäinen kunnon veto ja 2 veiviä poikki 2.6bar ahdoilla. Po veivit ajettu yli 3bar eikä ongelmia.
värit väreihin ja loput maihin.
Vastaa Viestiin