Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Noniin tuli hankittua tämmöinen surullisen kuuluisa W124 230E Ke-Jetronicilla ja paikan päällä vasta ilmeni, että autohan on täysin vedoton melkeimpä pahempi kun 200D.
Samantein tuli tehtyä huolto autoon joka sisälsi mm. öljyt ja suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, sytytystulpat sekä pyörijä. Niin ja se YJ-rele hankittiin uusi varmuuden vuoksi.
Samalla putsattiin virranjakajan kannen nastat, polttoainepumpun siirtopaine mitatttu (5,8baria), määränsäätimen kumikaukalo tarkistettu vuotojen kannalta.
Lisäilmaluisti putsattu ja toiminta tarkastettu. Jarrukliinerin kanssa etsitty imuvuotoja, ei ole.
Auto käynnistyy todella hienosti kylmälläkin koneella, senkun näyttää vain avainta.
Pakoputkikin muuten otettiin irti kun ajateltiin olisiko katalysaattori olla tukossa, kun oli vähän klommolla liekö ajettu kiveen.
Elikkä auto käy hienosti, mutta ei ota kierroksia 3000rpm jälkeen juuri ollenkaan ja alkaa rääkymään ihmeellisesti. Ja automaattilaatikko temppuilee ihmeellisesti kun pyyntö on täysillä ja pykältää pienemmälle, mutta ei vedä niin ei vedä ja kun nostaa hieman kaasua nykäsee laatikko isommalle luullen, että mennään jo 200 km/h
Määränsäätimen seos ruuvin sinetti on paikoillaan ja siihen ei ole kajottu !
Samantein tuli tehtyä huolto autoon joka sisälsi mm. öljyt ja suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, sytytystulpat sekä pyörijä. Niin ja se YJ-rele hankittiin uusi varmuuden vuoksi.
Samalla putsattiin virranjakajan kannen nastat, polttoainepumpun siirtopaine mitatttu (5,8baria), määränsäätimen kumikaukalo tarkistettu vuotojen kannalta.
Lisäilmaluisti putsattu ja toiminta tarkastettu. Jarrukliinerin kanssa etsitty imuvuotoja, ei ole.
Auto käynnistyy todella hienosti kylmälläkin koneella, senkun näyttää vain avainta.
Pakoputkikin muuten otettiin irti kun ajateltiin olisiko katalysaattori olla tukossa, kun oli vähän klommolla liekö ajettu kiveen.
Elikkä auto käy hienosti, mutta ei ota kierroksia 3000rpm jälkeen juuri ollenkaan ja alkaa rääkymään ihmeellisesti. Ja automaattilaatikko temppuilee ihmeellisesti kun pyyntö on täysillä ja pykältää pienemmälle, mutta ei vedä niin ei vedä ja kun nostaa hieman kaasua nykäsee laatikko isommalle luullen, että mennään jo 200 km/h
Määränsäätimen seos ruuvin sinetti on paikoillaan ja siihen ei ole kajottu !
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
W210 E320cdi
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Offtopic, mutta onko sulla 722.3:n ja kuinka vaikutti säätö kulutukseen?simoks kirjoitti:Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
W124 300 E -87 Aut.
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
On. En ole mittaillut mutta melkein vois veikata että väheni kun ei tarvi seistä kaasulla aina Kierroskonehan tuo on.acparma kirjoitti:Offtopic, mutta onko sulla 722.3:n ja kuinka vaikutti säätö kulutukseen?simoks kirjoitti:Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
W210 E320cdi
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Kuinka tuo vaijerin kiristys oikein tehdään? Oma pirssi vetelee melkein kaikki risteykset 4:lla eikä pudota alaspäin .
W124 300 E -87 Aut.
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Sielä kaasuvivustossa ilmanputsarin takana on semmonen valkonen palikka,kiristyy kun käännät auton keulasta katottuna myötäpäivään.acparma kirjoitti:Kuinka tuo vaijerin kiristys oikein tehdään? Oma pirssi vetelee melkein kaikki risteykset 4:lla eikä pudota alaspäin .
Itellä oli just tuo sama että nelosella mentiin jopa 40 vauhdissa ja pienempää ei tykänny vaihtaa vaikka anto reippaasti kaasua = ei kulje mihinkään.
W210 E320cdi
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta447za kirjoitti:Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
No, tuleeko sinne eculle virtasta? Yj rele kerta vaihdettu niin lienee sen sulake = ecun sulake ok. Toinen on abs sulake siinä relessä.447za kirjoitti:Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta447za kirjoitti:Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
Onkos lambdaa autossa ensinkään?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Tihrustahan lampulla öljyntäyttökorkin reiästä, ettei ole kulunut nokka sileäksi. Riippuen vuosimalllista voi nokka olla kulunut.
Ja ajoituksen voisi tietysti tarkastaa, kaikki muuthan tuossa on melkein tehty.
Ja ajoituksen voisi tietysti tarkastaa, kaikki muuthan tuossa on melkein tehty.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Ajoitus on tarkistettu jo heti ensitöikseen.AK47 kirjoitti:No, tuleeko sinne eculle virtasta? Yj rele kerta vaihdettu niin lienee sen sulake = ecun sulake ok. Toinen on abs sulake siinä relessä.447za kirjoitti:Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta447za kirjoitti:Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
Onkos lambdaa autossa ensinkään?
YJ-rele vaihdettu uuteen ja siinä on kyllä ehjät sulakkeet.
Autossa on lambda.
Ei ollut vaikutusta käyntiin kun irroitti potentiometrin pistokkeen ja irrottelin sen siinä myös ja huomasin, että liukupinta oli kulunut puhki yhdestä kohtaa. Laitettiin ehjä potentiometri kiinni ja ei ollut vaikutusta tälläkään.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Siellä on jokin sähköinen komponentti rikki...kokeiles suoralla virralla lisäilmaluistia.
Sitten lambda vika potkaisee myös ecun pelistä...mitäs vielä....kaasuvivuston kytkin..on niitä mennyt kai jokin rikki mutta mielestäni se ei tee totaallista hyytymistä vaan tällöin sekoaa vain jokin kierros alue mutta mittaa sekin...eli se on kaasuläpällä ruiskun alla.
Sitten lambda vika potkaisee myös ecun pelistä...mitäs vielä....kaasuvivuston kytkin..on niitä mennyt kai jokin rikki mutta mielestäni se ei tee totaallista hyytymistä vaan tällöin sekoaa vain jokin kierros alue mutta mittaa sekin...eli se on kaasuläpällä ruiskun alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Kokeiltiin myös ilman ECUa ja auto toimii täysin samalla tavalla Kaasuvivuston nolla-asento kytkin toimii myös, mitattu. Lambdan pistokkeen myös kun irroitti ei tapahtunut muutosta. Täytyy mitata päästöt ja kattoa mitä ne näyttää jos saisi vähän osviittaa Täytyy lähteä taas ihmettelemään...atlas kirjoitti:Siellä on jokin sähköinen komponentti rikki...kokeiles suoralla virralla lisäilmaluistia.
Sitten lambda vika potkaisee myös ecun pelistä...mitäs vielä....kaasuvivuston kytkin..on niitä mennyt kai jokin rikki mutta mielestäni se ei tee totaallista hyytymistä vaan tällöin sekoaa vain jokin kierros alue mutta mittaa sekin...eli se on kaasuläpällä ruiskun alla.
Tässä vielä kuva potikoista (vas. on alkuperäinen kiinni ollut ja oik. on mikä laitettiin kiinni ja ylin olikin erinäköinen jo)
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Juu mikrokytkimen mittasin, vielä en ole kerennyt mittamaan kaasuläpän asentoanturia.atlas kirjoitti:Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
kaasuläpän anturi mitattu ja välillä ei meinaa tunnistaa nolla asentoa joutuu näpäyttämään kaasua että tunnistaa taas tuon nolla kohdan ja tunnistaa täyskaasun normaalisti.atlas kirjoitti:Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
Päästöt tästä laitteesta oli seuraavanlaiset:
Tyhjäkäynnillä CO 0,10 Co2 14,70 HC 336 o2 1,00
Kierroksilla CO 0,70 Co2 14,10 HC 124 o2 1,30 ja lambda 1,030
Eli jää Co kierroksilla liian korkeaksi ja HC molemmissa liian korkeaksi
Suuttimet liotettu yön yli suuttimen puhdistusaineessa ja kylmäkäynnistys suutintakin kokeiltu toisesta ehjästä yksilöstä.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Toi seos ruuvi niin melkeimpä joka vuosi muuttuu hieman että joutuu säätämään eli sen kajoamiseen ei tartte pelätä mutta jos se sitä vaatii niin vaatii.
Kaasuläpän näpäytys voi johtua rikki olevasta toisesta palautus jousesta tai liian kireällä olevasta kaasuvaijerista...epäilen jousta.
Kaasuläpän näpäytys voi johtua rikki olevasta toisesta palautus jousesta tai liian kireällä olevasta kaasuvaijerista...epäilen jousta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Seos ruuviakin kokeiltiin jo säätää ja eipä tuolla ollut kauhean suurta vaikutusta. Hiukan tipahti arvot. Voiko näistä mennä yksikertaisesti vaan ECU rikki ?atlas kirjoitti:Toi seos ruuvi niin melkeimpä joka vuosi muuttuu hieman että joutuu säätämään eli sen kajoamiseen ei tartte pelätä mutta jos se sitä vaatii niin vaatii.
Kaasuläpän näpäytys voi johtua rikki olevasta toisesta palautus jousesta tai liian kireällä olevasta kaasuvaijerista...epäilen jousta.
Kaikki palikat alkaa olemaan jo tutkittu
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Ecuja en ole kuullut hajoavan...testaa ensin käykä ruisku mekaanisella vai sähköisellä...jos mekaanisella on jokin komponentti rikki tossa sähköisessä piirissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Kuinkas tämän kokeilen, ecu on otettu irti ja eikä käynti muutu. Rääkyy vaan samalla tavalla. Tänään kokeilin toisella sytytysboksillakin ja ei ollut vaikutustaatlas kirjoitti:Ecuja en ole kuullut hajoavan...testaa ensin käykä ruisku mekaanisella vai sähköisellä...jos mekaanisella on jokin komponentti rikki tossa sähköisessä piirissä.
Nyt alkais olemaan hyvät neuvot tarpeen.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
YJ-rele on ostettu ihan vartavasten täysin uusi.atlas kirjoitti:Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
Äsken mitattiin puristupaineet varmuuden vuoksi ja paineta tuli 13barin verran jokaisesta pytystä, mutta taas mentiin ojasta allikkoon.
Nyt tämän jälkeen ei kone enään edes käy kunnolla ja kokeiltiin toisilla johtimillakin jo jotka ystävällisesti Putkisaari lainasi meille näin ilta/yö aikaan.
Taitaa olla tämän mosan sielu poistunut keskuudestamme
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Noniin nyt ollaan taas lähtöpisteessä, auto käy taas tasaisesti kun vaihtoi upouudet johtimet sekä tulpat. Taas jatkuu hävinneiden ponien metsästys.447za kirjoitti:YJ-rele on ostettu ihan vartavasten täysin uusi.atlas kirjoitti:Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
Äsken mitattiin puristupaineet varmuuden vuoksi ja paineta tuli 13barin verran jokaisesta pytystä, mutta taas mentiin ojasta allikkoon.
Nyt tämän jälkeen ei kone enään edes käy kunnolla ja kokeiltiin toisilla johtimillakin jo jotka ystävällisesti Putkisaari lainasi meille näin ilta/yö aikaan.
Taitaa olla tämän mosan sielu poistunut keskuudestamme
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Noniin kas tässä olisi pieni video pätkä mitä auto tekee siis konkreettisesti, kuvattu parkkipaikalla niin ei ole kauhean pitkä tuo kiihdytys.
https://www.youtube.com/watch?v=6rEywlbBCsw
https://www.youtube.com/watch?v=6rEywlbBCsw
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Miltä se pakoputki vaikutti irrotuksen jälkeen, helisikö siellä mitään tai testailitko esim. paineilmalla tms?
Tuo vaan kuulostaa ja kulkupuoli näyttää ihan tukkeutuneelta/palaneelta katalysaattorilta Kokeilehan piruuttas, jos kerran paikallaankin kiertää noin ontuvasti, että avustaja koputtelee jollain raudalla kattia samaan aikaan kun toinen poleksii pedaalia, jos siellä on romut tukkeena.
Toki jos ihan lampuilla sisälle katoitte, että katti on ok, niin sitten voi em. tekstin unohtaa
Muoks. toki eihän se mahdottomuus olisi, että keski tai takapönttö olisi tukkeessa, villat irti ja humpsatanut tukkeeksi.
Tuo vaan kuulostaa ja kulkupuoli näyttää ihan tukkeutuneelta/palaneelta katalysaattorilta Kokeilehan piruuttas, jos kerran paikallaankin kiertää noin ontuvasti, että avustaja koputtelee jollain raudalla kattia samaan aikaan kun toinen poleksii pedaalia, jos siellä on romut tukkeena.
Toki jos ihan lampuilla sisälle katoitte, että katti on ok, niin sitten voi em. tekstin unohtaa
Muoks. toki eihän se mahdottomuus olisi, että keski tai takapönttö olisi tukkeessa, villat irti ja humpsatanut tukkeeksi.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Kerran juu olen törmännyt siihen että katti oli tukkeutunut ja ei tästä syystä käynnistynyt, mutta katti on vaihdettu 2 vuotta sitten ja näyttikin fikkarinvalolla katsottuna ihan kunnolliselta.R-N-X kirjoitti:Miltä se pakoputki vaikutti irrotuksen jälkeen, helisikö siellä mitään tai testailitko esim. paineilmalla tms?
Tuo vaan kuulostaa ja kulkupuoli näyttää ihan tukkeutuneelta/palaneelta katalysaattorilta Kokeilehan piruuttas, jos kerran paikallaankin kiertää noin ontuvasti, että avustaja koputtelee jollain raudalla kattia samaan aikaan kun toinen poleksii pedaalia, jos siellä on romut tukkeena.
Toki jos ihan lampuilla sisälle katoitte, että katti on ok, niin sitten voi em. tekstin unohtaa
Muoks. toki eihän se mahdottomuus olisi, että keski tai takapönttö olisi tukkeessa, villat irti ja humpsatanut tukkeeksi.
Kokeiltiin ajaa myös sillon kun oli pakoputki irti ja samaa vikaa teki.
Päästöt kumminkin saa mitattua pakoputken päästä normaalisti, niin en epäile putkistoa tällä kertaa
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton
Morjes, löytykö koskaan vikaa, meinaan olis samantapaset oireet omassakin.