W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Missä korjaamolla on kaukovaloavustimen jälkiasennus tuttua? Koodaus homma?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Kyseessä suurin merkkihuolto vantaalla . Yksi oli viime viikolla työn alla ja kuulemma omaankin sellainen todennäköisesti asennettavissa. Itse hinta viittaisi enemmänkin koodailuun, kamerat ja johdotukset maksanevat enemmän. Eikös noissa kamera liikennemerkkitunnistukselle ym ole jo valmiina.
Re: W213 E-sarja topikki
Veho Airport? Omassa on liikennemerkki tunnistus, perus led valot ja kaukovalo avustimen puute häiritsee. Mukava olisi saada.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
lähetin yv:n
Re: W213 E-sarja topikki
Itseltäni taasen puuttuu tuo liikennemerkkitunnistus joka on on harmillinen puute mutta autossa on kuitenkin paremmat ajovalot avustimineen (multibeam led, P35, taisi sisältyä premium pakettiin). Onkohan tuota liikennemerkkitunnistusta mahdollista koodailla vai puuttuuko autosta joku olennainen kamera?r.e.t kirjoitti:Kyseessä suurin merkkihuolto vantaalla . Yksi oli viime viikolla työn alla ja kuulemma omaankin sellainen todennäköisesti asennettavissa. Itse hinta viittaisi enemmänkin koodailuun, kamerat ja johdotukset maksanevat enemmän. Eikös noissa kamera liikennemerkkitunnistukselle ym ole jo valmiina.
Toisekseen onko kenelläkään kokemusta Apple Carplayn lisäämisestä Audio20 järjestelmään? Harmittavia puutteita alkupään autossa mutta näillä mennään ainakin vielä ensi vuosi.
Myös tuo ohjelmointi kiinnostaa ja jos oikein ymmärsin näitä on muutama ”Tuikutettu”? Kokemuksia kuulisin mielelläni.
Webaston jälkiasennus myös kiinnostaa. Hyvät neuvot ovat tarpeen, kiitos.
Edit: haulla löytyi, ilmeisesti Uudenmaan autovarustelu pääkaupunkiseudulla tekee näitä.
W213 220d Premium business AMG
Re: W213 E-sarja topikki
Kun tilasin S213:n ei tuota vielä hinnastossa ollut.r.e.t kirjoitti:Vielä valoista...608 Adaptiivinen kaukovaloavustin löytyy hinnastosta. Tuo lienee saatavissa jälkikäteenkin
Saisiko huhtikuussa -17 tehtyyn ilman paketteja olevaan perusmalliin (200 d T A Premium Business, no Distronic löytyy) tuota koodailtua?
Vai edellyttäisikö mitä paketteja?
ps. joku tuossa aiemmin kyseli GPS-antennin ongelmista, itselläni vaihdettiin puolen vuoden (20tkm) kohdalla kun kadotti satelliitit! Muuten voi olla erittäin tyytyväinen ja koputtaa puuta
S213 200 d T A Premium business -17 / Kallaatinvihreä
Re: W213 E-sarja topikki
Hassua kun tällaistakaan ei ole uudessa mallissa ole, jos edellytykset sille täyttyvät. Parhaita pimeänvarusteita. No, en kyllä keksi mitä etua on kiinteästä takapenkin selkänojastakaan muuten kuin että se lienee tehtaalle halvempi ratkaisu.
Re: W213 E-sarja topikki
Näissähän on nyt monikäyttöisyys kai vakio. Ainakin vehon myynnissä ja omassa tuontiautossani.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Itsellä ei tarkempaa teknistä tietämystä asiasta ole. Kahdesta merkkihuollosta asiaa kysyin ja toisesta epäiltiin että kaukovaloavustimen saa, toisesta taas että ei saa...Siksi asian esille otin, mutta ilmeisesti uudesta mallista ei vielä täälläkään riittävästi kokemusta?Kun tilasin S213:n ei tuota vielä hinnastossa ollut.
Saisiko huhtikuussa -17 tehtyyn ilman paketteja olevaan perusmalliin (200 d T A Premium Business, no Distronic löytyy) tuota koodailtua?
Vai edellyttäisikö mitä paketteja?
Re: W213 E-sarja topikki
Saksank. Wikipedia lupailee ensi vuodelle 245 hv-versiota 2-litraisesta dieselistä (OM 654), mielenkiintoista nähdä, onko huhussa mitään perää:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... #Versionen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... #Versionen" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Jos tulee tarjolle, niin toivottavasti myyntinimi olisi vaikka 250d. Aika noloa jos perässä lukee 300d ja pellin alla on kaksilitrainen nelimukinen..
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
Re: W213 E-sarja topikki
Jos nolostuttaa niin auton saanee ilman mallimerkintää, mutta en pitäisi kovin nolona ajamista tuliterällä E-Mersulla luki perässä sitten mitä tahansa.
Re: W213 E-sarja topikki
No dieselillä ajaminen nyt on ylipäätään noloa. Kertoo vaan, ettei oo varaa ajaa kunnon bensakoneella. Saati joku kammottava hybridiritsa, johon on ollut pokkaa laittaa perään 350
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W213 E-sarja topikki
Onhan tuosta huhuiltu jo pitkään. Ilmeisesti odottavat, että saavat nuo kuusisylinteriset dieselit sisään ennen tuon lanseeraamista koska muuten V6 ja OM654 olisivat liian lähellä toisiaan. Selvästikkin jotkut vastaajat ovat unohtaneet että W/S212 tapauksessa 300d oli myös 2.1 litrainen dieselhybrid.Laaksonen kirjoitti:Saksank. Wikipedia lupailee ensi vuodelle 245 hv-versiota 2-litraisesta dieselistä (OM 654), mielenkiintoista nähdä, onko huhussa mitään perää:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... #Versionen" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W213 E-sarja topikki
Ilmaisin vaan mielipiteeni siitä, etten pidä siitä että M-B:n hyvä ja entisaikaan looginen mallimerkinnän ilmaisu on muutettu niin epäselväksi. Itsellä on tällä hetkellä C180 CDI mallimerkinnällä oleva 2,1 litrainen ceemeli ja aina kuulee parkkipaikoilla kommentteja, "Ai sulla on ykskasi" tai "jaa tää on bensakoneella." Nykyään tietysti on mahdotonta tehdä joka koneeseen yksi yhteen käyviä mallimerkintöjä useiden tehoversioiden vuoksi, mutta en ymmärrä miksi nelimukisesta tehdään kolmesatanen ja kuusmukisesta kolmepuolikas tai nelisatanen.. Ja tosiaan kaikista hirvein kombinaatio on se w212 2,1l 300 hybridi..tn62634 kirjoitti:Jos nolostuttaa niin auton saanee ilman mallimerkintää, mutta en pitäisi kovin nolona ajamista tuliterällä E-Mersulla luki perässä sitten mitä tahansa.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
Re: W213 E-sarja topikki
Niin tai AMG:lla josta AMG:ta on vain korisarja. Vähän kuin kumitissit ottaisi.
Mutta sinänsä hauska että oma kammottava hybridiritsa on saanut kommentteja kaupan pihalla "on sulla todella iso moottori kun 350 lukee takana" ja sitten ne ihmettelee miten hiljainen se on kun vaan äänettömästi liukuu veke ilman nakutusta.
Lisäksi on tullut kysymystä pikku e:sta numeron perässä, että onko tämä joku kavennettu versio E-sarjalaisesta.
Ei ole ihan auennut kaikille tuo Mersun mallinumerointi, ei myöskään itselleni.
Mutta sinänsä hauska että oma kammottava hybridiritsa on saanut kommentteja kaupan pihalla "on sulla todella iso moottori kun 350 lukee takana" ja sitten ne ihmettelee miten hiljainen se on kun vaan äänettömästi liukuu veke ilman nakutusta.
Lisäksi on tullut kysymystä pikku e:sta numeron perässä, että onko tämä joku kavennettu versio E-sarjalaisesta.
Ei ole ihan auennut kaikille tuo Mersun mallinumerointi, ei myöskään itselleni.
Legge kirjoitti:No dieselillä ajaminen nyt on ylipäätään noloa. Kertoo vaan, ettei oo varaa ajaa kunnon bensakoneella. Saati joku kammottava hybridiritsa, johon on ollut pokkaa laittaa perään 350
Re: W213 E-sarja topikki
Tuohon ongelmaan on helppo ratkaisu. Osta seuraavaksi 400d niin ei tarvitse parkkipaikoilla keskustella turhanpäiväisistä asioista. Mitä "loogisuuteen" tulee, koska kaikissa koneissa tulee olevaan jatkossa aina jonkin sortin sähkömoottoreita, niin polttomoottorin tilavuuden ilmoittaminen nimenomaan ei ole looginen tapa kertoa auton tehovaroista. Kaikki premium valmistajat ovat jo hylänneet tuon vanhentuneen tavan kertoa mallimerkinnöistä. Audilla on uusi kaksinumeroinen tehomerkintä. Bemarilla samoin 530i on kaksilitrainen bensaturbo tms. Maailma muuttuu, sinunkin pitäisi pysyä kehityksessä mukana.carbon kirjoitti:Ilmaisin vaan mielipiteeni siitä, etten pidä siitä että M-B:n hyvä ja entisaikaan looginen mallimerkinnän ilmaisu on muutettu niin epäselväksi. Itsellä on tällä hetkellä C180 CDI mallimerkinnällä oleva 2,1 litrainen ceemeli ja aina kuulee parkkipaikoilla kommentteja, "Ai sulla on ykskasi" tai "jaa tää on bensakoneella." Nykyään tietysti on mahdotonta tehdä joka koneeseen yksi yhteen käyviä mallimerkintöjä useiden tehoversioiden vuoksi, mutta en ymmärrä miksi nelimukisesta tehdään kolmesatanen ja kuusmukisesta kolmepuolikas tai nelisatanen.. Ja tosiaan kaikista hirvein kombinaatio on se w212 2,1l 300 hybridi..tn62634 kirjoitti:Jos nolostuttaa niin auton saanee ilman mallimerkintää, mutta en pitäisi kovin nolona ajamista tuliterällä E-Mersulla luki perässä sitten mitä tahansa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W213 E-sarja topikki
Eihän 400d:n ostaminen olisi mikään ratkaisu parkkipaikkakeskusteluihin, tilanne vaan kääntyisi päälaelleen kun kone olisi kuitenkin vain kolmelitrainen. Sitten kun sähkömoottorit ja muut vaihtoehtoiset voimanlähteet ovat ainoa mahdollisuus, niin saavat minun puolestani nimetä ne vaikka E900:ksi jos joku sillä saa egoaan pönkitettyä. Sen sijaan tällaiselle pussihousumiehelle olisi sydämen asia, että pelkällä polttomoottorilla varustettujen mallien nimeämisessä olisi ollut joku logiikka loppuun asti. Mutta onhan nuo mallimerkinnät muutenkin olleet viime vuosina jatkuvan muutoksen alla (esim. CDI -> BLUETEC -> d) ja vanhoistakin mersuista löytyy tietysti niitä poikkeuksia, esim. 450SEL 6,9. Mutta jospa lopettaisimme tämän turhanpäiväisistä asioista keskustelun ja ajaisimme kohti tulevaa sellaisilla mersuilla ja mallimerkinnöillä mitä tehtaalta meille valmistetaan!D-MB kirjoitti:Tuohon ongelmaan on helppo ratkaisu. Osta seuraavaksi 400d niin ei tarvitse parkkipaikoilla keskustella turhanpäiväisistä asioista. Mitä "loogisuuteen" tulee, koska kaikissa koneissa tulee olevaan jatkossa aina jonkin sortin sähkömoottoreita, niin polttomoottorin tilavuuden ilmoittaminen nimenomaan ei ole looginen tapa kertoa auton tehovaroista. Kaikki premium valmistajat ovat jo hylänneet tuon vanhentuneen tavan kertoa mallimerkinnöistä. Audilla on uusi kaksinumeroinen tehomerkintä. Bemarilla samoin 530i on kaksilitrainen bensaturbo tms. Maailma muuttuu, sinunkin pitäisi pysyä kehityksessä mukana.carbon kirjoitti:Ilmaisin vaan mielipiteeni siitä, etten pidä siitä että M-B:n hyvä ja entisaikaan looginen mallimerkinnän ilmaisu on muutettu niin epäselväksi. Itsellä on tällä hetkellä C180 CDI mallimerkinnällä oleva 2,1 litrainen ceemeli ja aina kuulee parkkipaikoilla kommentteja, "Ai sulla on ykskasi" tai "jaa tää on bensakoneella." Nykyään tietysti on mahdotonta tehdä joka koneeseen yksi yhteen käyviä mallimerkintöjä useiden tehoversioiden vuoksi, mutta en ymmärrä miksi nelimukisesta tehdään kolmesatanen ja kuusmukisesta kolmepuolikas tai nelisatanen.. Ja tosiaan kaikista hirvein kombinaatio on se w212 2,1l 300 hybridi..tn62634 kirjoitti:Jos nolostuttaa niin auton saanee ilman mallimerkintää, mutta en pitäisi kovin nolona ajamista tuliterällä E-Mersulla luki perässä sitten mitä tahansa.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84
Re: W213 E-sarja topikki
Puuttuvan nakutuksen tilanne on tällä systeemillä helposti korjattu vaikka kuuluu kyllä mielestäni 100% tuolle kumitissiosastolle.JaniE350e kirjoitti:Niin tai AMG:lla josta AMG:ta on vain korisarja. Vähän kuin kumitissit ottaisi.
<clip clip>
ja sitten ne ihmettelee miten hiljainen se on kun vaan äänettömästi liukuu veke ilman nakutusta.
Re: W213 E-sarja topikki
Adaptiivisen kaukovaloavustimen herja ilmestyi valoisan aikaan keskustassa ajaessani, ilmoituksessa lukin jotekin, että "oikeanpuoleinen kaukovaloavustin ei toimi"en nyt muista sanatarkasti. Illemmalla uudelleen liikkeelle pimeällä lähtiessäni ilmoitusta ei kuitenkaan enään tullut, eikä löytynyt huoltovalikostakaan, toivottavasta oli ainutkertainen häiriöilmoitus, onko tuttua kenellekkään?
Re: W213 E-sarja topikki
213:sta en osaa sanoa, mutta 212:ssa vastaavia herjoja tulee aina silloin tällöin. Usein syynä on esim. rankka räntäsade tms.tomtom kirjoitti:Adaptiivisen kaukovaloavustimen herja ilmestyi valoisan aikaan keskustassa ajaessani, ilmoituksessa lukin jotekin, että "oikeanpuoleinen kaukovaloavustin ei toimi"en nyt muista sanatarkasti. Illemmalla uudelleen liikkeelle pimeällä lähtiessäni ilmoitusta ei kuitenkaan enään tullut, eikä löytynyt huoltovalikostakaan, toivottavasta oli ainutkertainen häiriöilmoitus, onko tuttua kenellekkään?
Re: W213 E-sarja topikki
Mutta eikö nuo ole tilanteita joissa kaukovaloavustin kytkeytyy kokonaan pois, "tasapuolisesti kummaltakin puolelta"? Tässä ymmärsin että toisessa valaisimessa oli jotain vikaa (pitäisi lukea ohjekirjasta voiko tauluun sellaisia viestejä tulla).tj86430 kirjoitti: 213:sta en osaa sanoa, mutta 212:ssa vastaavia herjoja tulee aina silloin tällöin. Usein syynä on esim. rankka räntäsade tms.
Re: W213 E-sarja topikki
Käyttöohjekirjassa lukee ylimalkaisesti, että erittäin harvinaisissa tapauksissa adaptiivinen kaukovalojärjestelmä ei toimi, menee tämän kerran tuohon piikkiin kun tuota ilmoitusta ei ole tullut uudelleen.
Re: W213 E-sarja topikki
Joo, asiallinen täsmennys. Toispuoleista herjaa en ole koskaan nähnyt.DBFI kirjoitti:Mutta eikö nuo ole tilanteita joissa kaukovaloavustin kytkeytyy kokonaan pois, "tasapuolisesti kummaltakin puolelta"? Tässä ymmärsin että toisessa valaisimessa oli jotain vikaa (pitäisi lukea ohjekirjasta voiko tauluun sellaisia viestejä tulla).tj86430 kirjoitti: 213:sta en osaa sanoa, mutta 212:ssa vastaavia herjoja tulee aina silloin tällöin. Usein syynä on esim. rankka räntäsade tms.
En kyllä myöskään ymmärrä miten se avustin toimii, jos toinen puoli on kytketty pois.
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo herja oli nimen omaan, että oikeanpuoleinen ei toimi, ymmärtääkseni nuo elävät täysin omaa elämää kumpikin puoli.
Re: W213 E-sarja topikki
Eli kun toinen puoli on kytketty pois, vaihtaa toinen puoli pitkille ja toinen ei?tomtom kirjoitti:Tuo herja oli nimen omaan, että oikeanpuoleinen ei toimi, ymmärtääkseni nuo elävät täysin omaa elämää kumpikin puoli.
Re: W213 E-sarja topikki
Sikäli elävät omaa elämäänsä että toinen valo voi säätyä toisesta täysin riippumatta mutta tietenkin sieltä samalta ohjainlaitteelta se valokuvion ohjaus tulee. Toinen puoli voi olla kokonaan tai osittain pitkillä kun toinen puoli on lyhyillä tai eri sektorilla pitkillä. Nimenomaan toisessa valaisimessa on tarvinnut olla jotain vikaa jos tulee "toispuoleinen" virheilmoitus.
Eihän noissa ole muita liikkuvia osia kuin korkeudensäätömoottori, se lampussa pitäisi silti olla vaikka LEDeilläkin valokuvion korkeutta säädetään. Kurvimoottoria ei pitäisi olla, LEDejä kytkemällä hoituu valokuvion leveys.
Joku hikka säätömoottorissa tai CAN-ruuhkaa vai mikä olisi voinut olla syynä kun meni ohi.
Eihän noissa ole muita liikkuvia osia kuin korkeudensäätömoottori, se lampussa pitäisi silti olla vaikka LEDeilläkin valokuvion korkeutta säädetään. Kurvimoottoria ei pitäisi olla, LEDejä kytkemällä hoituu valokuvion leveys.
Joku hikka säätömoottorissa tai CAN-ruuhkaa vai mikä olisi voinut olla syynä kun meni ohi.
Re: W213 E-sarja topikki
Onko kenelläkään kokemusta esi-ilmastoinnin tehoista?
Tuntuu että jos laittaa tämän "sähköwebaston" ennakkoon toimimaan, niin teho on suorastaan laimea.
Ainakaan peruslähtöajan jos laittaa ja sen mukaan menee autoon, niin kylmähkö se on.
Saako tämän esi-ilmastoinnin tehoa jotenkin lisättyä?
Tuntuu että jos laittaa tämän "sähköwebaston" ennakkoon toimimaan, niin teho on suorastaan laimea.
Ainakaan peruslähtöajan jos laittaa ja sen mukaan menee autoon, niin kylmähkö se on.
Saako tämän esi-ilmastoinnin tehoa jotenkin lisättyä?
Re: W213 E-sarja topikki
Minullakin tuli kerran virheilmoitus adaptiivisen kaukovaloavustimen takia, mutta se jäi ainutkertaiseksi ja hetken päästä kaikki toimi kuten ennenkin. Keliolosuhteet olivat tuolloin erittäin suttuiset ja kosteat.
Auto on ollut minulla jo kuukausia ja vasta viikko sitten huomasin kytkeä matkapuhelimeni mediaksi bluetoothin kautta. On todella kätevä soitella Spotifyta auton äänentoistolaitteista sekä rullalla ohjata Spotifyta vaihtamaan soittolistan kappaleita. Aikaisemmin olin käyttänyt Android Autoa tuohon tarkoitukseen, mutta se ei toiminut lähellekään näin hyvin.
Sähköwebasto ei varmasti lämmitä sisätilaa yhtä tehokkaasti kuin edellisessä w212 tehdasasennettu webasto. Silti älykäs penkinlämmitys ja lasien lämmitys kompensoivat asiaa. Itse olen myös huomannut, että tuo 15 min esi-ilmastointi kannattaa ajoittaa mahdollisimman tarkasti niin, että lähtö tapahtuu oikeasti 15 esilämmityksen jälkeen. Auto jäähtyy nopeasti.
Auto on ollut minulla jo kuukausia ja vasta viikko sitten huomasin kytkeä matkapuhelimeni mediaksi bluetoothin kautta. On todella kätevä soitella Spotifyta auton äänentoistolaitteista sekä rullalla ohjata Spotifyta vaihtamaan soittolistan kappaleita. Aikaisemmin olin käyttänyt Android Autoa tuohon tarkoitukseen, mutta se ei toiminut lähellekään näin hyvin.
Sähköwebasto ei varmasti lämmitä sisätilaa yhtä tehokkaasti kuin edellisessä w212 tehdasasennettu webasto. Silti älykäs penkinlämmitys ja lasien lämmitys kompensoivat asiaa. Itse olen myös huomannut, että tuo 15 min esi-ilmastointi kannattaa ajoittaa mahdollisimman tarkasti niin, että lähtö tapahtuu oikeasti 15 esilämmityksen jälkeen. Auto jäähtyy nopeasti.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Missä sijaitsee W213 220 da moottorissa öljyn mittatikku, onko jossain muovisuojien alla vai missä kun ei heti sattunut näkyviin? Haluaisin katsoa itse tuon öljymäärän kun tuli moottoritiellä ajaessani ilmoitus, että moottoriöljyä pitäisi vähentää, olivat edellisessä huollossa laittaneet liikaa öljyä ja sitä otettiinki jo pois noin kuukaisi sitten, jonka jälkeen ilmoitusta ei ole tullut, kunnes tänään taas. Tuolla moottoritiellä ajaessani huoltovalikon näytön mukaan oljyä oli liikaa, mutta myöhemmin tänään valikossa öljyn määrä oli taas ok, tuo ilmoitus on tullut aina moottoritiellä ajaessani.