M102 rempaa
M102 rempaa
no tänään se sitten tapahtui... tenavatähden kone taisi sanoa työsopimuksen irti.. konehan on jo pidempään huohottanut tuntuvasti ja kylmänä/puolilämpimänä käynyt todella huonosti... vain kolmella pytyllä... tänään aamulla laitoin käymään -18astetta ja oli pari tuntia roikassa... lähti hyvin käymään ja kävi jonku aikaa ja sammui... (jota ei ole ennen tehnyt). ei ku uudestaan tulille ja pidin kaasua jonkun aikaa.. että jaksaa edes jotenkuten käydä.. ja katsoin alle... hmmm.. konehuoneesta valui öljyä... mittatikkuhan sieltä oli noussut pois paikoiltaan ja sieltä se öljy oli oikein paineella lentänyt pihalle.. noh... ei kun remppaamaan.. purin tänään ruiskuhässäkät.. imusarjan, pakosarjan pois... saapa nähdä mitä löytyy kun saa kannen ja männät pois.. epäilen että männänrenkaita poikki.. kun huohottaa niin pirusti.. samalla olis tarkotus laakeroida alakerta uusiksi.. onhan kone jo rullannut 340tkm...
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Ettei vain tehnyt "Shitroäänejä" eli huohotusletku jäätyi tukkoon? Sitten kun ei koneesta pääse paineet normaalia kautta pihalle niin ampuu öljyt pihalle öljytikun reiän kautta. Näistähän on paljon ollut juttua ja viimetalvena -30C keleillä kaverin vuokrapaku (yllättäen juuri sitikka) teki nuin. Kävin sitten katsomassa kun levisi tuohon ihan viereen. Öljytikun reiän kautta oli puhaltanut öljyt ja sitä oli sitten konepellin äänieristepahvissa ja moottorin kyljessä sekä tietysti tiellä reilusti. Eli moottorirempan lisäksi suosittelen että putsaat/uusit huohotusjärjestelmän letkut, liittimet yms.
Mun bensakone oli ajettu 424Tkm. ennenkuin nostin sen pois täysin toimivana.
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Mittasin puristupaineet, niin kolmosessa 3bar painetta. suoritin tähystyksen tulpan reiästä ja sylinterissä naarmuja ja männän renkaat hakannet kanteen koloja. Se kone syntyi sitten siihen....
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Mittasin puristupaineet, niin kolmosessa 3bar painetta. suoritin tähystyksen tulpan reiästä ja sylinterissä naarmuja ja männän renkaat hakannet kanteen koloja. Se kone syntyi sitten siihen....
Joku mersupurkaamo??
Ei muuta ku Diisseli tilalleAki P kirjoitti:
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
606 moottori turbolla kahtelussaEsko R kirjoitti:Ei muuta ku Diisseli tilalleAki P kirjoitti:
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Oishan se kiva kun tommonen musta "gängsta" coupe pukkais korin väristä pötköä savupiipusta. Homma suunitteilla...
Joku mersupurkaamo??
kannesta en löytänyt muuta järkevää numeroa kuin 102 010 10 01.
no olipahan sen lohkon loppu siinä.. tänään löyty nelos sylinteristä aika mahtava naarmu koko iskunpituudelta... noin 1.5mm syvä ja noin 2mm leveä... ja sama sylinteri on kulunut yläpäästään noin puolenkierroksen matkalta useita millejä kololle... männänrenkaiden pätkät ihan näkyy männän ja sylinterin välistä... eli ostetaan M102 ruisku kone... ei väliä onko 2.0 vai 2.3... mielellään hyvässäkunnossa ettei tarvisi muuta kuin nostaa paikoilleen......
no olipahan sen lohkon loppu siinä.. tänään löyty nelos sylinteristä aika mahtava naarmu koko iskunpituudelta... noin 1.5mm syvä ja noin 2mm leveä... ja sama sylinteri on kulunut yläpäästään noin puolenkierroksen matkalta useita millejä kololle... männänrenkaiden pätkät ihan näkyy männän ja sylinterin välistä... eli ostetaan M102 ruisku kone... ei väliä onko 2.0 vai 2.3... mielellään hyvässäkunnossa ettei tarvisi muuta kuin nostaa paikoilleen......