M102 rempaa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

M102 rempaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no tänään se sitten tapahtui... tenavatähden kone taisi sanoa työsopimuksen irti.. konehan on jo pidempään huohottanut tuntuvasti ja kylmänä/puolilämpimänä käynyt todella huonosti... vain kolmella pytyllä... tänään aamulla laitoin käymään -18astetta ja oli pari tuntia roikassa... lähti hyvin käymään ja kävi jonku aikaa ja sammui... (jota ei ole ennen tehnyt). ei ku uudestaan tulille ja pidin kaasua jonkun aikaa.. että jaksaa edes jotenkuten käydä.. ja katsoin alle... hmmm.. konehuoneesta valui öljyä... :evil: mittatikkuhan sieltä oli noussut pois paikoiltaan ja sieltä se öljy oli oikein paineella lentänyt pihalle.. noh... ei kun remppaamaan.. purin tänään ruiskuhässäkät.. imusarjan, pakosarjan pois... saapa nähdä mitä löytyy kun saa kannen ja männät pois.. epäilen että männänrenkaita poikki.. kun huohottaa niin pirusti.. samalla olis tarkotus laakeroida alakerta uusiksi.. onhan kone jo rullannut 340tkm...
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ettei vain tehnyt "Shitroäänejä" eli huohotusletku jäätyi tukkoon? Sitten kun ei koneesta pääse paineet normaalia kautta pihalle niin ampuu öljyt pihalle öljytikun reiän kautta. Näistähän on paljon ollut juttua ja viimetalvena -30C keleillä kaverin vuokrapaku (yllättäen juuri sitikka) teki nuin. Kävin sitten katsomassa kun levisi tuohon ihan viereen. Öljytikun reiän kautta oli puhaltanut öljyt ja sitä oli sitten konepellin äänieristepahvissa ja moottorin kyljessä sekä tietysti tiellä reilusti. Eli moottorirempan lisäksi suosittelen että putsaat/uusit huohotusjärjestelmän letkut, liittimet yms.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei ollut jäässä... samainen vehe teki viime talvena niin että huohotus höyryt menee alunperin ilmanputsariin niin ne jäädytti kovimmilla pakkasilla imusarjan sisäpuolelta ihan tukkoon...
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mika.T kirjoitti onhan kone jo rullannut 340tkm

Vähän on ajettu, noi W201 kkösen koneet pitäis kestää bensana vielä puolet lisää, mikähän tuon koneen tuolla kilometrimäärällä on saanut tuohon kuntoon?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mun bensakone oli ajettu 424Tkm. ennenkuin nostin sen pois täysin toimivana.

tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Mittasin puristupaineet, niin kolmosessa 3bar painetta. suoritin tähystyksen tulpan reiästä ja sylinterissä naarmuja ja männän renkaat hakannet kanteen koloja. Se kone syntyi sitten siihen....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Aki P kirjoitti:
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Ei muuta ku Diisseli tilalle :twisted:
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Esko R kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
tänään sitten tutkin yhtä 300E:ä: Pöpötti viidellä ja huohotti jonkin verran.
Ei muuta ku Diisseli tilalle :twisted:
606 moottori turbolla kahtelussa :twisted: :twisted:
Oishan se kiva kun tommonen musta "gängsta" coupe pukkais korin väristä pötköä savupiipusta. 8) Homma suunitteilla...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mitäs tällanen numerosarja kertoo arvon raadille? 102 961 10 037 018. konehan on tietty tuo 102 mutta mitä mahtaa kerto nuo loput...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mika.T kirjoitti:mitäs tällanen numerosarja kertoo arvon raadille? 102 961 10 037 018. konehan on tietty tuo 102 mutta mitä mahtaa kerto nuo loput...
Kannen numero?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kannesta en löytänyt muuta järkevää numeroa kuin 102 010 10 01.
no olipahan sen lohkon loppu siinä.. tänään löyty nelos sylinteristä aika mahtava naarmu koko iskunpituudelta... noin 1.5mm syvä ja noin 2mm leveä... ja sama sylinteri on kulunut yläpäästään noin puolenkierroksen matkalta useita millejä kololle... männänrenkaiden pätkät ihan näkyy männän ja sylinterin välistä... :evil: eli ostetaan M102 ruisku kone... ei väliä onko 2.0 vai 2.3... mielellään hyvässäkunnossa ettei tarvisi muuta kuin nostaa paikoilleen......
Vastaa Viestiin