Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Haluaisiko joku vähän avata tuota datacardin (kantakortti?) merkitystä jälkiasennuksissa. Vastikään selvisi minulle, että tuota datacardia voi päivittää varusteiden osalta. Ennen olin siinä käsityksessä, ettei datacardille voi tehtaan jälkeen mitään tehdä. Esimerkiksi W211-koriseen kyllä oman kokemuksen mukaan voi helposti vaikkapa Comandin päivittää, eikä datacardin päivityksellä ole omassa käytössä merkitystä. Listaan alle muutaman kysymyksen aiheesta, vastaa ken jaksaa.
1. Onko esim. W212-korisen taikka uudempien jälkiasennuksissa (Comand, Distronic, valot) datacardin päivitys käytännössä pakollinen? (ohjelmistopäivitykset, huolto yms. takia)
2. Onko käytännössä kellään Star-harrastajalla mahdollista päivitellä datacardia, vai vaaditaanko virallinen huoltopaikka? Haulla löysin ainakin Vehon tehneen lisäyksen datacardiin, vaikka varuste ei ollut heidän asentama.
3. Tunnistaako datacardin pävityksen jälkeen myös netistä löytyvät VIN-decooderit lisätyt varusteet?
1. Onko esim. W212-korisen taikka uudempien jälkiasennuksissa (Comand, Distronic, valot) datacardin päivitys käytännössä pakollinen? (ohjelmistopäivitykset, huolto yms. takia)
2. Onko käytännössä kellään Star-harrastajalla mahdollista päivitellä datacardia, vai vaaditaanko virallinen huoltopaikka? Haulla löysin ainakin Vehon tehneen lisäyksen datacardiin, vaikka varuste ei ollut heidän asentama.
3. Tunnistaako datacardin pävityksen jälkeen myös netistä löytyvät VIN-decooderit lisätyt varusteet?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
! eiObnoxio kirjoitti:Haluaisiko joku vähän avata tuota datacardin (kantakortti?) merkitystä jälkiasennuksissa. Vastikään selvisi minulle, että tuota datacardia voi päivittää varusteiden osalta. Ennen olin siinä käsityksessä, ettei datacardille voi tehtaan jälkeen mitään tehdä. Esimerkiksi W211-koriseen kyllä oman kokemuksen mukaan voi helposti vaikkapa Comandin päivittää, eikä datacardin päivityksellä ole omassa käytössä merkitystä. Listaan alle muutaman kysymyksen aiheesta, vastaa ken jaksaa.
1. Onko esim. W212-korisen taikka uudempien jälkiasennuksissa (Comand, Distronic, valot) datacardin päivitys käytännössä pakollinen? (ohjelmistopäivitykset, huolto yms. takia)
2. Onko käytännössä kellään Star-harrastajalla mahdollista päivitellä datacardia, vai vaaditaanko virallinen huoltopaikka? Haulla löysin ainakin Vehon tehneen lisäyksen datacardiin, vaikka varuste ei ollut heidän asentama.
3. Tunnistaako datacardin pävityksen jälkeen myös netistä löytyvät VIN-decooderit lisätyt varusteet?
2 sillä edelytyksellä että on käytetävissä virllinen laite ja yhteydet
3 jos netistä löytyvällä tarkitettan vaikka venälistä niin ei tietoa mutta vaikkapa mb klubin epcn pitäisi tunnistaa(jos joskus sattu toimimaan)
Mökkillä
'
'
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Venäläisten ja ukrainalaisten tietokannat on samoja kuin viralliset (tietyllä päiväyksellä, virallinenkin kuluttajalle näkyvä EPC kulkee reilusti jälkijunassa). Jos kantakorttia on päivitetty niin viiveen jälkeen se muutos näkyy noissa "venäläisissäkin" tietokannoissa. EPC:stä ei pysty erottamaan onko varuste jälkiasennettu vai tehtaalla asennettu.
Star harrastus ei liity aiheeseen, virallinen diagnoosilaitteistokaan ei auta, pitää olla kauluksessa sopivat napit että riittää oikeudet VeDoc tietokantamuutoksiin. VeDocista sitten näkyy myös se onko varuste jälkiasennettu.
212:een voi tehdä "harrastejälkiasennuksia" (normaali star ohjelmisto ei siihen sovellu) eikä päivittämättömästä kantakortista yleensä ole haittaa. Jos kuitenkin vaikkapa mankka päivitetty COMANDiksi ja sille yritetään tehdä ohjelmistopäivitys virallisessa huollossa niin pieleen menee ellei kantakorttia ole päivitetty.
Star harrastus ei liity aiheeseen, virallinen diagnoosilaitteistokaan ei auta, pitää olla kauluksessa sopivat napit että riittää oikeudet VeDoc tietokantamuutoksiin. VeDocista sitten näkyy myös se onko varuste jälkiasennettu.
212:een voi tehdä "harrastejälkiasennuksia" (normaali star ohjelmisto ei siihen sovellu) eikä päivittämättömästä kantakortista yleensä ole haittaa. Jos kuitenkin vaikkapa mankka päivitetty COMANDiksi ja sille yritetään tehdä ohjelmistopäivitys virallisessa huollossa niin pieleen menee ellei kantakorttia ole päivitetty.
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Viimeisin oli tällä viikolla 205-korinen johon tuli retrofit Comand (mikä se navi noissa onkin ), omistaja asenteli osat ja maahantuoja lisäsi varusteen kantakorttiin + minä SCN-koodasin Hermes-modulin ja pari muuta paikkaa autossa -> toimii.
Eniten on koodailtu alkuperäisosilla jälkiasennettuja Webastoja toimintaan, ja vakionopeussäätimiä ym.
Eniten on koodailtu alkuperäisosilla jälkiasennettuja Webastoja toimintaan, ja vakionopeussäätimiä ym.
wiimax.fi
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Itelle laitoin 203:een sadetunnistimen ja lisäilin VeDociin. Nyt näkyy epc:llä oikein ja osanumerot yms saa suoraan. Lähes viikottain tulee VeDocii lisättyä jotain.
VeDociin kun lisää jotain niin Starin varustelistauksessa näkyy välittömästi.
VeDociin kun lisää jotain niin Starin varustelistauksessa näkyy välittömästi.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Sitten kun tiedot näkyy auton tiedossa päivitys tehdastietojen mukaiseksi vaikap dpf pois, nopeuden rajoitin pois,multiviri kirjoitti:Itelle laitoin 203:een sadetunnistimen ja lisäilin VeDociin. Nyt näkyy epc:llä oikein ja osanumerot yms saa suoraan. Lähes viikottain tulee VeDocii lisättyä jotain.
VeDociin kun lisää jotain niin Starin varustelistauksessa näkyy välittömästi.
suunillen tuohon tapaan
Mökkillä
'
'
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Näinpä
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Jälkiasennus ja datacardin päivitys
Jos auton päivittää tehdastietojen mukaiseksi niin vaatiiko yhteyden tehtaan tietokantaan? En ole asiaa kokeillut edes yksittäisen boksin osalta.FinlandMerceds kirjoitti:Sitten kun tiedot näkyy auton tiedossa päivitys tehdastietojen mukaiseksi vaikap dpf pois, nopeuden rajoitin pois,multiviri kirjoitti:Itelle laitoin 203:een sadetunnistimen ja lisäilin VeDociin. Nyt näkyy epc:llä oikein ja osanumerot yms saa suoraan. Lähes viikottain tulee VeDocii lisättyä jotain.
VeDociin kun lisää jotain niin Starin varustelistauksessa näkyy välittömästi.
suunillen tuohon tapaan
Mulla on joku asetus moottorinohjauksessa josta herjailee väärää (herjannut aina japanista tulon jälkeen) ja vois päivittää itseasiassa koko auton alkuperäiseksi ja tehdä sitten itse ne korjaukset jotka tarpeen... Siellä oli W220 S500 kyseessä ollen auto R230 350 myllyllä tjsp... Tiedä mitä sillä lienee haettu ja onko mitään merkitystäkään nuilla?
Onkos vedoc samantyylinen kuin fdoc eli laskee koodeja.
SCN koodeja ei vissiin saa muuta kun ostamalla aina kertakoodin??
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.