No niin auton kanssa painittu jonkin verran kerrallaan ja jotain on tapahtunutkin. Ahdin kävi Murolalla eli perus setti billetti kompura ja amg turbiini+ahtimen huolto sekä 4bar map. Ne on saatu asennettua ja ohjelmalla käytiin huonolla menestyksellä. Seurattiin auton livedataa ja näytti ahtolämmöiksi 295-311 astetta ahtolämmöiksi. Lopetettiin säätäminen siinä vaiheessa, kun huomattiin vika. Ohjelmoijja meinasi että ei kannata säätää. Vika ei korjaaantunut uudella anturilla ja johdot katsottu ehjiksi. Eli joku mystinen ecu vika? Ihmeen paljon näyttää ohmeja maajohto-runko välille 18 ohmia. Maadotukset kunnossa, epäiltiin että ecussa vastus mennyt? tai jotain muuta. Liitin irroitettuna näyttää lukemaa 233 astetta vaikka -39 pitäisi näyttää. Tässä olen miettinyt vaihtoehtoja. Onko tuolla anturi tiedolla minkälainen merkitys auton käyttäytymiseen? Itselle tuli yllätyksenä koko vika, kun en ole auton käyttäytymisessä huomannut mitään erikoista. Voiko aiheuttaa savuttamista?
Koko anturin ohjelmoimista pois olen myös miettinyt, mutta vielä en ole uskaltanut sitä tehdä. Mulla kun tossa autossa on 400cdi pumppu ja siinä ei ole polttoaineen lämpötiedolle paikkaa toisin kuin alkuperäisessä oli. Voinko käyttää p-aine anturin porttia eli p-aine anturin johtoja ja liitintä kertoakseni eculle ahtolämmön, saako sen jotenkin ohjelmasta muokattua p-aine lämmöstä->ahtolämpö tiedoksi.
Railipaine ongelma selätetty määränsäätäjän vaihdolla.
Muutama fiilistely kuva ahtimesta
Lisää inffoa sitten kun jotain taas selviää.