MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennosta
MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennosta
2004 E500 T ilmapussit jotenkin tyhjenevät. Mutta jos laittaa jousitukset korkeimpaan asentoon, niin silloin ei tyhjene lainkaan. Muutoin tyhjenee vain takaa. Onko jollakin ollut vastaavaa ja mistähän se johtuu?
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Suurempi paine voi tiivistää joitain kohtia esim. o-renkaita kun kumin laajenemista tapahtuu kovemman paineen alla...muuta en keksi.
Fairyä suihkuttelee liitoksiin ja missä nyt voisi vuoto olla niin pienikin vuoto kyllä kuplii.
Fairyä suihkuttelee liitoksiin ja missä nyt voisi vuoto olla niin pienikin vuoto kyllä kuplii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Tämä on ollut jo kuukausia ja tilanne on ok. Ei laske perä. Joten pidän aina max tasolla. Ja se ei oikeastaan tuota ongelmia.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Eipä se voi suuremmasta paineesta johtua kun ilmajousen sisällä paine ei oleellisesti nouse normikorkeuden ja mökkikorkeuden välillä (paine nousee jos auton kuormaa/painoa lisätään). Viittaisi minusta enemmän jousipalkeen vuotoon taitekohdasta, siitä missä se normikorkeudella eniten nirhaa ylös ja alas. Nostamalla voi tuurilla vuotava kohta tukkiutua kun paljekumi siitä kohtaa oikenee.
Mökkiasennossa voi ajella mutta ei liian lujaa kun se putoaa normitasolle sitten. Tuskin pitkäaikainen ratkaisu.
Mökkiasennossa voi ajella mutta ei liian lujaa kun se putoaa normitasolle sitten. Tuskin pitkäaikainen ratkaisu.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Jos Airmatic-alusta ja siellä on ne Bilsteinin lisäsäiliölliset ilmajouset takana, niin tyyppivika on alumiinisen lisäsäiliön hapertuminen letkunipan kohdalta.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Tuo tyyppiongelma on totta mutta eihän se lisäilmasäiliön venttiili voi olla eri asennossa levossa riippuen siitä onko alusta mökkiasennossa vai ei. Sehän jäisi kuluttamaan kohtalaisesti sähköä parkissa jos venttiili olisi jatkuvasti aktiivinen joko mökkiasennossa tai normiasennossa. En ole koskaan mitannut kummassa asennossa se venttiili on mökkiasetuksella mutta minusta sillä ei ole lepotilan kannalta merkitystä. Perusteletko lisää jos/kun olet eri mieltä.Mikvei kirjoitti:Jos Airmatic-alusta ja siellä on ne Bilsteinin lisäsäiliölliset ilmajouset takana, niin tyyppivika on alumiinisen lisäsäiliön hapertuminen letkunipan kohdalta.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Mökkiasennon osalta tämä perustutui mutu:uun siltä osin että Sport1 ja Sport2 asennossa tuo kyseinen säiliö ei ole käytössä ja jousitus on jäykempi. Noilla asetuksilla auto levossakin seisoo hieman matalammalla kuin Comfort joten oletan että ei ole olemassa erillistä ns. lepoasentoa.DBFI kirjoitti:Tuo tyyppiongelma on totta mutta eihän se lisäilmasäiliön venttiili voi olla eri asennossa levossa riippuen siitä onko alusta mökkiasennossa vai ei. Sehän jäisi kuluttamaan kohtalaisesti sähköä parkissa jos venttiili olisi jatkuvasti aktiivinen joko mökkiasennossa tai normiasennossa. En ole koskaan mitannut kummassa asennossa se venttiili on mökkiasetuksella mutta minusta sillä ei ole lepotilan kannalta merkitystä. Perusteletko lisää jos/kun olet eri mieltä.Mikvei kirjoitti:Jos Airmatic-alusta ja siellä on ne Bilsteinin lisäsäiliölliset ilmajouset takana, niin tyyppivika on alumiinisen lisäsäiliön hapertuminen letkunipan kohdalta.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Eipä ole erillistä lepoasentoa vaan aina levossa kaikki solenoidiventtiilit on levossa ettei ne kuluta virtaa. Siis lepoasennolla en tarkoittanut alustan korkeutta vaan auton kaikkia ohjainlaitteita ja niiden virransäästötilaa parkissa. Vai meinaatko että ne lisäilmasäiliöiden (4 kpl) solenoidit jää vetoasentoon ja Airmatic ohjainlaite jää aktiiviseksi auton ollessa parkissa (levossa)?Mikvei kirjoitti:
Mökkiasennon osalta tämä perustutui mutu:uun siltä osin että Sport1 ja Sport2 asennossa tuo kyseinen säiliö ei ole käytössä ja jousitus on jäykempi. Noilla asetuksilla auto levossakin seisoo hieman matalammalla kuin Comfort joten oletan että ei ole olemassa erillistä ns. lepoasentoa.
Mittauksia tekemättä väitän että kaikki solenoidit on parkissa päästötilassa, solenoidit virrattomina riippumatta siitä edellyttikö alustan asento valitussa moodissa solenoidin aktivointia. Vastaavasti muissa kuin alustan osissa.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Miten tuon voi korjata vai meneekö koko paketti vaihtoon?Mikvei kirjoitti:Jos Airmatic-alusta ja siellä on ne Bilsteinin lisäsäiliölliset ilmajouset takana, niin tyyppivika on alumiinisen lisäsäiliön hapertuminen letkunipan kohdalta.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Re: MB 500E T Airmatic tyhjenee muttei korkeimmassa asennost
Pari vaihtoehtoa.venit kirjoitti:Miten tuon voi korjata vai meneekö koko paketti vaihtoon?Mikvei kirjoitti:Jos Airmatic-alusta ja siellä on ne Bilsteinin lisäsäiliölliset ilmajouset takana, niin tyyppivika on alumiinisen lisäsäiliön hapertuminen letkunipan kohdalta.
Mökkiasennossa lisäsäiliö on suljettu pois piiristä niin pitää ilmat järjestelmässä.
Budjettiratkaisu on katkaista ja tulpata säiliölle menevä letku, jolloin säiliö putoaa pois käytöstä tai etsiä Ebay:stä käytetty säiliö. Tilalle voi vaihtaa esim Arnott:in iskarin jossa säiliötä ei ole, tai alkuperäisen Bilsteinin.
Mitä tahansa teet niin molemmalle puolelle samat toimenpiteet, jos hapertuminen on syynä niin on se sieltä toiseltakin puolelta kohta menossa.