w108 280se 4.5 1972
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
w108 280se 4.5 1972
Huomenta.
Tuli tuossa hankittua harrasteeksi otsikon mukainen pystylamppu.
Auto on museokilvissä ja näin se on tarkoitus pitääkkin. (Alkaa itsellekkin tuota ikää näköjään kertymään).
Alkuun yksinkertainen kysymys, mistä olette näihin hommailleet osia? Ebayssa näyttää olevan vielä vaikka ja mitä,
mutta löytyykö vielä marmorilta jotain?
Lähinnä aluksi hankinnassa olisi virranjakan kantta yms pientä pisteosaa..
Perän tasonsäätö on korvattu jousella, ja alkuperäinen sylinteri on tallessa. Näitä ilmeisesti joku saksassa huoltaa,
mutta onko kotimaassa vastaavaa osaajaa, jos tuota joskus kunnostaisi.
Etulasien nostimet eivät halua toimia, ikkuna nousee hyppimällä, näyttää että sieltä on varmaan hissistä hampaat kuluneet,
siihen mietin täyttö hitsausta ja uusien hampaiden tekoa joten ikkunat alkaisivat taas liikkumaan sulavasti.
Tuli tuossa hankittua harrasteeksi otsikon mukainen pystylamppu.
Auto on museokilvissä ja näin se on tarkoitus pitääkkin. (Alkaa itsellekkin tuota ikää näköjään kertymään).
Alkuun yksinkertainen kysymys, mistä olette näihin hommailleet osia? Ebayssa näyttää olevan vielä vaikka ja mitä,
mutta löytyykö vielä marmorilta jotain?
Lähinnä aluksi hankinnassa olisi virranjakan kantta yms pientä pisteosaa..
Perän tasonsäätö on korvattu jousella, ja alkuperäinen sylinteri on tallessa. Näitä ilmeisesti joku saksassa huoltaa,
mutta onko kotimaassa vastaavaa osaajaa, jos tuota joskus kunnostaisi.
Etulasien nostimet eivät halua toimia, ikkuna nousee hyppimällä, näyttää että sieltä on varmaan hissistä hampaat kuluneet,
siihen mietin täyttö hitsausta ja uusien hampaiden tekoa joten ikkunat alkaisivat taas liikkumaan sulavasti.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Ainakin 3.5:seen virranjakajan kannen löysin paikallisesta autosähköliikkeestä, boschin uus osa se oli. Samoin kärjet ja pyörijä oli hyllytavaraa..
Myös mbclassics.de sivust toimii, sieltä tilasin pikkunippeleitä.
Myös mbclassics.de sivust toimii, sieltä tilasin pikkunippeleitä.
Re: w108 280se 4.5 1972
Kuvia satakasista ois kiva selailla.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Oon vähän surkea kuvailemaan, mutta jokunen kuva tuosta nyt on olemassa
Laitoin tuon täältä bongaamani kärjettömän sytkän paikalleen. US-Partsilta Crane fast 700 sytkä laatikko. Näytöstäisi jopa toimivan Pienen ennakonsäätö episodin jälkeen
Etuikkunoiden hissit ei myöskään toimi, vaan ikkunoita joutuu avittamaan ylös, taitaa olla hampaat sökönä nostimesta. Mietin, että josko tuota purkaisi ja saisikko tuohon kotikonstein tehtyä uusia hampaita, jos täyttöhitsaisi ja hiosi uudet hampaat?
Becker mankka on mykkä. Käytin mankkaa pois, niin takana on johtoja mutta mitään ei ole kytketty mihinkään. Täytyy alkaa mittailla mikä menee minnekkin.
Kello mittaritaulussa ei käy, tästä olen kuullut huhua, että jossain olisi korjausohjeita kellolle?
Nopeusmittari toimii, mutta matkamittari ei. En tiedä onko vaivan väärti alkaa purkamaan?
Hyvä aihio. Kaikkee pientä laittoa, niinkuin vanhoissa autoissa tuuppaa olemaan
EDIT: ei näemmä kuvalinkki toimi. Pitää päivemmällä säätää toimimaan. https://www.dropbox.com/sh/uus7ooj35886 ... h0yZa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitoin tuon täältä bongaamani kärjettömän sytkän paikalleen. US-Partsilta Crane fast 700 sytkä laatikko. Näytöstäisi jopa toimivan Pienen ennakonsäätö episodin jälkeen
Etuikkunoiden hissit ei myöskään toimi, vaan ikkunoita joutuu avittamaan ylös, taitaa olla hampaat sökönä nostimesta. Mietin, että josko tuota purkaisi ja saisikko tuohon kotikonstein tehtyä uusia hampaita, jos täyttöhitsaisi ja hiosi uudet hampaat?
Becker mankka on mykkä. Käytin mankkaa pois, niin takana on johtoja mutta mitään ei ole kytketty mihinkään. Täytyy alkaa mittailla mikä menee minnekkin.
Kello mittaritaulussa ei käy, tästä olen kuullut huhua, että jossain olisi korjausohjeita kellolle?
Nopeusmittari toimii, mutta matkamittari ei. En tiedä onko vaivan väärti alkaa purkamaan?
Hyvä aihio. Kaikkee pientä laittoa, niinkuin vanhoissa autoissa tuuppaa olemaan
EDIT: ei näemmä kuvalinkki toimi. Pitää päivemmällä säätää toimimaan. https://www.dropbox.com/sh/uus7ooj35886 ... h0yZa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Nice car
Re: w108 280se 4.5 1972
Hienot puitteet Mersun kuvaamisen taustaksi .
Ja hieno on tietty autokin .
Ja hieno on tietty autokin .
Re: w108 280se 4.5 1972
Kerrassaan upea auto!
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Kiitoksia.
On kyllä upea, kun vain saadaan nuo pienet ärsyttävät viat pois häiritsemästä ajamista
On kyllä upea, kun vain saadaan nuo pienet ärsyttävät viat pois häiritsemästä ajamista
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Hieno on! Ja ilmastointi näyttäisi olevan jossakin vaiheessa ainakin jollakin tasolla konvertoitu toimimaan uudemmalla r134a kylmäaineella. Tuo on vielä ihanan simppeli old-school ilmastointi, jossa ei mitään elektroniikkaa ole. Helppo virittää puskemaan vähän tavanomaista kylmempää.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Tässä on nyt uusittu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Eli perusjutut.
Vielä vaivaa sama vaiva. Ehkä positiivisesti ajateltuna vähän parani käyntiinlähtö yms kun uusi sytkäpuolen peruspuolen.
Kärjet otin pois ja tilalle tuo fastin kärjetön sytkä mitä täälläkin on käytetty monessa vanhuksessa.
Kaverin kanssa tuota seurattiin kun tyhjäkäynnillä alkaa häiriköimään.
Ensin savuttelee öljysavua ja alkaa vähän tukehtumaan ja lopuksi tukehduttaa itsensä bensaan. Savu muuttuu mustaksi ja tyhjäkäynti menee todella matalaksi. Tämä tukehtuminen tapahtuu vasta lämpimällä koneella.
Voikohan rintapellissä oleva map anturi aiheuttaa nyt tätä vikaa? Vai joku lämpötila-anturi? Öljyä tuo kone ei merkittävästi hukkaa, kuten jotku nyky vagin vehkeet.
Vielä vaivaa sama vaiva. Ehkä positiivisesti ajateltuna vähän parani käyntiinlähtö yms kun uusi sytkäpuolen peruspuolen.
Kärjet otin pois ja tilalle tuo fastin kärjetön sytkä mitä täälläkin on käytetty monessa vanhuksessa.
Kaverin kanssa tuota seurattiin kun tyhjäkäynnillä alkaa häiriköimään.
Ensin savuttelee öljysavua ja alkaa vähän tukehtumaan ja lopuksi tukehduttaa itsensä bensaan. Savu muuttuu mustaksi ja tyhjäkäynti menee todella matalaksi. Tämä tukehtuminen tapahtuu vasta lämpimällä koneella.
Voikohan rintapellissä oleva map anturi aiheuttaa nyt tätä vikaa? Vai joku lämpötila-anturi? Öljyä tuo kone ei merkittävästi hukkaa, kuten jotku nyky vagin vehkeet.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Hei, viallinen MAP-anturi voi aiheuttaa rikkaalla käyntiä nimimerkillä "Kokemusta on", toki voihan olla niinkin että joku edellinen omista on yrittänyt sitä säädellä itse. Sitähän voi testata varovasti letkun päästä imemällä, jos ei pidä ilmaa, on sisällä olevat kuparipalkeet melovarmasti rikki ja käytännössä itse mahdoton korjata.
Voi sen testata myös sähköisesti, oheisen linkin takana ohjeita sille ja muillekin D-jetin mysteereille: http://w107.pbworks.com/f/DJetronic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyse on siis kuvan mokkulasta, minulta löytyy pari Boschin kunnostamaa nro:lla 0 280 100 012, laita yv:tä jos tarvetta niille.
Voi sen testata myös sähköisesti, oheisen linkin takana ohjeita sille ja muillekin D-jetin mysteereille: http://w107.pbworks.com/f/DJetronic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyse on siis kuvan mokkulasta, minulta löytyy pari Boschin kunnostamaa nro:lla 0 280 100 012, laita yv:tä jos tarvetta niille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Potikasta mitattuna ensiöpuoli on 97.7ohm. pinnit nro 7 ja 15.
toisiopuoli on 372ohm pinnit nro 8 ja 10.
Alipaine pysyy imemällä motikassa hyvin.
Mitä tuo säätöpotikka päässä tekee? Painaa kalvoja, mutta miten säätö vaikuttaa koneen käytökseen?
toisiopuoli on 372ohm pinnit nro 8 ja 10.
Alipaine pysyy imemällä motikassa hyvin.
Mitä tuo säätöpotikka päässä tekee? Painaa kalvoja, mutta miten säätö vaikuttaa koneen käytökseen?
Viimeksi muokannut tovayryn, Su 02.08.2020 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Aika iso vastusarvo 8 ja 10 välillä, vai onko pilkkuvirhe, ohjearvo 350 Ohm luokkaa?tovayryn kirjoitti:Potikasta mitattuna ensiöpuoli on 97.7ohm. pinnit nro 7 ja 15. toisiopuoli on 3372ohm pinnit nro 8 ja 10. Alipaine pysyy imemällä motikassa hyvin.
Tässä on kerrottu syvällisemmin MAP:n toiminnasta ja säädöstä, on siis herkkä kapistus! https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/55-mapsensor" onclick="window.open(this.href);return false;tovayryn kirjoitti:Mitä tuo säätöpotikka päässä tekee? Painaa kalvoja, mutta miten säätö vaikuttaa koneen käytökseen?
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
350ÄSÄL kirjoitti:Aika iso vastusarvo 8 ja 10 välillä, vai onko pilkkuvirhe, ohjearvo 350 Ohm luokkaa?tovayryn kirjoitti:Potikasta mitattuna ensiöpuoli on 97.7ohm. pinnit nro 7 ja 15. toisiopuoli on 3372ohm pinnit nro 8 ja 10. Alipaine pysyy imemällä motikassa hyvin.
Joo, nyt oli nakkisormilla käyny kämmi ja yks 3:nen liikaa.
Tässä on kerrottu syvällisemmin MAP:n toiminnasta ja säädöstä, on siis herkkä kapistus! https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/55-mapsensor" onclick="window.open(this.href);return false;tovayryn kirjoitti:Mitä tuo säätöpotikka päässä tekee? Painaa kalvoja, mutta miten säätö vaikuttaa koneen käytökseen?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Löydettiin löysiä liitoksia ja hapettumia sieltä täältä, ton mapin tarkistuksen lisäksi.
Suoraa syyllistä ei vielä pätkimiseen löydetty, mutta tulos on parempaan päin.
Bensanpaine nostettiin ohjekirjan mukaiseen arvoon 2.1bar, kun se aiemmin oli 1.5bar.
Ennakot säädettiin sytkälle myös tarkasti kohdalleen ohjekirjan arvojen mukaan.
Liikennevaloissa tuon tuntee satunnaisesti katkovan sytkää ja kaupassa käynnin jälkeen se starttautti kaasupohjassa että lähti käymään, hetken röpöttää kun pitää kierroksia ja herää takaisin käymään normaalisti.
Nyt ei tällä kertaa enää ajossa pätkinyt.
Outoa tuo, että moottori savuttaa silloin, kun tuo röpötys alkaa, savu ei ole täysin mustaa vaan harmaata ja mustaa..
Suoraa syyllistä ei vielä pätkimiseen löydetty, mutta tulos on parempaan päin.
Bensanpaine nostettiin ohjekirjan mukaiseen arvoon 2.1bar, kun se aiemmin oli 1.5bar.
Ennakot säädettiin sytkälle myös tarkasti kohdalleen ohjekirjan arvojen mukaan.
Liikennevaloissa tuon tuntee satunnaisesti katkovan sytkää ja kaupassa käynnin jälkeen se starttautti kaasupohjassa että lähti käymään, hetken röpöttää kun pitää kierroksia ja herää takaisin käymään normaalisti.
Nyt ei tällä kertaa enää ajossa pätkinyt.
Outoa tuo, että moottori savuttaa silloin, kun tuo röpötys alkaa, savu ei ole täysin mustaa vaan harmaata ja mustaa..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Etuikkunoiden mekanismit tahtoo olla parhaat päivänsä nähneet tässä vanhuksessa.
Oletteko niitä ehjänneet? Onko ovipahvin irroituksessa mitään ihmeitä?
Onnistuin tuossa hommaamaan käsikäyttöisen ikkunoiden mekanismit joissa on ehjät
hampaat, niin ajattelin näistä nostimista käyttää varaosat näihin sähköisiin nostimiin.
Ilmeinen vika on, että hampaat häviävät nostimesta, eikä ikkuna enään toimi.
Oletteko niitä ehjänneet? Onko ovipahvin irroituksessa mitään ihmeitä?
Onnistuin tuossa hommaamaan käsikäyttöisen ikkunoiden mekanismit joissa on ehjät
hampaat, niin ajattelin näistä nostimista käyttää varaosat näihin sähköisiin nostimiin.
Ilmeinen vika on, että hampaat häviävät nostimesta, eikä ikkuna enään toimi.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Helppoahan nuo verhoilut on näissä vanhoissa purkaa verrattuna moneen nykyautoon:tovayryn kirjoitti:Etuikkunoiden mekanismit tahtoo olla parhaat päivänsä nähneet tässä vanhuksessa.
Oletteko niitä ehjänneet? Onko ovipahvin irroituksessa mitään ihmeitä?
Ensin vaan purkaa kaikki kahvat ym. helat pahvin päältä pois, sitten pyörittelee pois ovenavausnupin,
ja nostaa ylälistan veks, lopuksi pahvin kiinnikkeet lähtevät kun longottelee vaikka leveällä lastalla.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Eilen tuli korjailtua naapurin kanssa ilmastoinnin säätöpotikka.
Oli mennyt jumiin, asentoon jossa vain on on / off, mitään muuta ei napista tapahtunut puhallusnopeudelle.
Purettiin potikka, ja sieltähän oli mennyt alta vastuksena toimiva jousi poikki, saatiin se liitettyä takaisin nastan alle ja mittauksen jälkeen todettiin, että vastus toimii.
Puhdistus ja kasaan ja asennus. Pientä taistelua näkyy välillä olevan ilmastoinnin releiden kanssa ja vanhat sulakkeet pysyvät huonosti paikallaan
Releitä saanee vielä jostain uusiakin, ei varmaan tekisi huonoa uusia ne 16 vuotta seisseeseen autoon
Ilmastoinnin sähköflekti ei vaan lähde paineanturin perässä päälle, se kyllä toimii kun lyö johdot yhteen jompilla mutta anturi ei enää puhu eikä pukahda painetietoa kennolta flektille.
Mikä tuohon nyt sitten olisi viisas ratkaisu? Vaihtaa anturi, jos sen jostain saa vielä, vai joku lämpötila-anturi kennolle joka ohjaa flektin päälle halutussa lämpötilassa, pakko-ohjaus flektille aina kun auto on käynnissä, vai jenkkimalliin nappi sisälle josta sen saa pakolla päälle? Viimeinen on vähän tikkas-Rane hommia..mieluusti laittaisin alkuperäisen anturin, jos sen vielä jostain saa
Eilen auto meinasi taas pätkiä, pitää koittaa ottaa käytöksestä videoo tänne, josko viisaammat osaisivat sanoa vaivaan aiheuttajaa.. Pätkiminen, kun alkaa niin silloin alkaa myös savutus, sinertävää öljynsavua, tyhjäkäynnillä savu pätkiessä on sinistä ja lopussa mustaa, kun laite tukehtuu bensan. Pätkiminen on hyvin satunnaista ja tapahtuu harvoin, tulee yht äkkiä ja häviää yht äkkiä.
Kickdown ei myöskään reagoi mitenkään. Laatikko toimii öljyvuodostaan huolimatta hyvin muuten, mutta kickdownia painaessa ei tapahdu mitään. Auto vain lähtee kiihtymään, vaihteet eivät vaihdu. Sen luulisi kuitenkin kaikista kolmesta vaihteesta pudottavan pienemmälle
Onko joku rassannut matkamittaria? Nopeusmittari toimii, mutta matkamittari ei.
Oli mennyt jumiin, asentoon jossa vain on on / off, mitään muuta ei napista tapahtunut puhallusnopeudelle.
Purettiin potikka, ja sieltähän oli mennyt alta vastuksena toimiva jousi poikki, saatiin se liitettyä takaisin nastan alle ja mittauksen jälkeen todettiin, että vastus toimii.
Puhdistus ja kasaan ja asennus. Pientä taistelua näkyy välillä olevan ilmastoinnin releiden kanssa ja vanhat sulakkeet pysyvät huonosti paikallaan
Releitä saanee vielä jostain uusiakin, ei varmaan tekisi huonoa uusia ne 16 vuotta seisseeseen autoon
Ilmastoinnin sähköflekti ei vaan lähde paineanturin perässä päälle, se kyllä toimii kun lyö johdot yhteen jompilla mutta anturi ei enää puhu eikä pukahda painetietoa kennolta flektille.
Mikä tuohon nyt sitten olisi viisas ratkaisu? Vaihtaa anturi, jos sen jostain saa vielä, vai joku lämpötila-anturi kennolle joka ohjaa flektin päälle halutussa lämpötilassa, pakko-ohjaus flektille aina kun auto on käynnissä, vai jenkkimalliin nappi sisälle josta sen saa pakolla päälle? Viimeinen on vähän tikkas-Rane hommia..mieluusti laittaisin alkuperäisen anturin, jos sen vielä jostain saa
Eilen auto meinasi taas pätkiä, pitää koittaa ottaa käytöksestä videoo tänne, josko viisaammat osaisivat sanoa vaivaan aiheuttajaa.. Pätkiminen, kun alkaa niin silloin alkaa myös savutus, sinertävää öljynsavua, tyhjäkäynnillä savu pätkiessä on sinistä ja lopussa mustaa, kun laite tukehtuu bensan. Pätkiminen on hyvin satunnaista ja tapahtuu harvoin, tulee yht äkkiä ja häviää yht äkkiä.
Kickdown ei myöskään reagoi mitenkään. Laatikko toimii öljyvuodostaan huolimatta hyvin muuten, mutta kickdownia painaessa ei tapahdu mitään. Auto vain lähtee kiihtymään, vaihteet eivät vaihdu. Sen luulisi kuitenkin kaikista kolmesta vaihteesta pudottavan pienemmälle
Onko joku rassannut matkamittaria? Nopeusmittari toimii, mutta matkamittari ei.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
"Ilmastoinnin sähköflekti ei vaan lähde paineanturin perässä päälle, se kyllä toimii kun lyö johdot yhteen jompilla mutta anturi ei enää puhu eikä pukahda painetietoa kennolta flektille."
No onko järjestelmässä painetta? Kuinka paljon on staattinen paine 20 asteen lämpötilassa? Käynnistyykö kompressori? 108/109-malleissa pitäisi olla lämpö-, ei paineanturi flektille. Se kytkeytyy kun kuivaimella on n. 65-70 astetta lämpöä, ei muuten. Eli mistä päättelet, että se on rikki? Kuvaus on vähän sekava.
Sulake-/sulakepesien uusiminen tai kunnostus ei ole homma eikä mikään. Ja ikivanhat laadukkaat releet eivät välttämättä ole menneet miksikään. Luultavasti ovat vielä parempia kuin Bilteman uudet.
Ja unohda ne kaikki Rane- ja muut viri-viri-ratkaisut!
ps. Sininen öljysavu ei aiheudu sähkö- tai ruiskupuolen vioista. Se tulee nimenomaan öljyn palamisesta... En tunne D-jettiä kovinkaan hyvin, mutta voiko olla, että öljy pääsee palotilaan ja heikentää käyntiä, jota D-jetti yrittää "korjata" lisäämällä syöttöä? Kuvauksen perusteella vaikuttaisi siltä.
No onko järjestelmässä painetta? Kuinka paljon on staattinen paine 20 asteen lämpötilassa? Käynnistyykö kompressori? 108/109-malleissa pitäisi olla lämpö-, ei paineanturi flektille. Se kytkeytyy kun kuivaimella on n. 65-70 astetta lämpöä, ei muuten. Eli mistä päättelet, että se on rikki? Kuvaus on vähän sekava.
Sulake-/sulakepesien uusiminen tai kunnostus ei ole homma eikä mikään. Ja ikivanhat laadukkaat releet eivät välttämättä ole menneet miksikään. Luultavasti ovat vielä parempia kuin Bilteman uudet.
Ja unohda ne kaikki Rane- ja muut viri-viri-ratkaisut!
ps. Sininen öljysavu ei aiheudu sähkö- tai ruiskupuolen vioista. Se tulee nimenomaan öljyn palamisesta... En tunne D-jettiä kovinkaan hyvin, mutta voiko olla, että öljy pääsee palotilaan ja heikentää käyntiä, jota D-jetti yrittää "korjata" lisäämällä syöttöä? Kuvauksen perusteella vaikuttaisi siltä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Ilmastointi toimii kyllä. Eli kompressori käynnistyy kyllä ja pukkaa kylmää. Ilmastointi on muutettu liittimiltään niin, että sen voi nyky aineilla täyttää ja se on vasta huollettu.Karel kirjoitti:"Ilmastoinnin sähköflekti ei vaan lähde paineanturin perässä päälle, se kyllä toimii kun lyö johdot yhteen jompilla mutta anturi ei enää puhu eikä pukahda painetietoa kennolta flektille."
No onko järjestelmässä painetta? Kuinka paljon on staattinen paine 20 asteen lämpötilassa? Käynnistyykö kompressori? 108/109-malleissa pitäisi olla lämpö-, ei paineanturi flektille. Se kytkeytyy kun kuivaimella on n. 65-70 astetta lämpöä, ei muuten. Eli mistä päättelet, että se on rikki? Kuvaus on vähän sekava.
Sulake-/sulakepesien uusiminen tai kunnostus ei ole homma eikä mikään. Ja ikivanhat laadukkaat releet eivät välttämättä ole menneet miksikään. Luultavasti ovat vielä parempia kuin Bilteman uudet.
Ja unohda ne kaikki Rane- ja muut viri-viri-ratkaisut!
ps. Sininen öljysavu ei aiheudu sähkö- tai ruiskupuolen vioista. Se tulee nimenomaan öljyn palamisesta... En tunne D-jettiä kovinkaan hyvin, mutta voiko olla, että öljy pääsee palotilaan ja heikentää käyntiä, jota D-jetti yrittää "korjata" lisäämällä syöttöä? Kuvauksen perusteella vaikuttaisi siltä.
Sulakepesät voisi uusia tälle päivää ja niihinhän löytyy siistejä valmiita sulakerasioita ja -pohjia
TikkasRanen virityksiin en mielellään itse museoautossa lähdekkään Tämä vain varotoimena, etten nyt tietämättä räjäytä ilmastoinnin lauhdutinta. Pitäisikö sähköflektin auttaa myös moottorinjäähdytyksessä wiskon kaverina vai onko se vain ilmastointia varten?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Moottorin lohkossa pitäisi olla 100 asteen lämpökytkin, joka myös pistää flektin päälle. Tai sitten kuivaimessa oleva lämpökytkin pistää sen päälle kun kuivaimen lämpö nousee yli 65 asteen. Jos ainetta on vähän ja teho heikko, ei se välttämättä koskaan kuumene niin paljon, että flekti käynnistyy.
Mittaa vaikka infrapunamittarilla kuivainsäiliön lämpötilaa. Jos nousee yli 70 atseen eikä flekti vieläkään kytkeydy, niin se voi olla rikki tai sitten rele on rikki, mutta sen voit helposti mitata. Mutta jos jää johonkin 50-60 asteeseen, niin ei sen vielä pidäkään kytkeytyä.
Ainut järkevä Rane-viritys tilapäisratkaisuna on sellainen, että laitat flektin releelle ohjauksen kompuran kytkimeltä. Eli flekti pyörii aina kun kompura käy. Ei miellyttävä, mutta toimiva ratkaisu, kunnes saat flektin ohjausken toimimaan oikein. Mittaa nyt lämmöt alkuun.
Mittaa vaikka infrapunamittarilla kuivainsäiliön lämpötilaa. Jos nousee yli 70 atseen eikä flekti vieläkään kytkeydy, niin se voi olla rikki tai sitten rele on rikki, mutta sen voit helposti mitata. Mutta jos jää johonkin 50-60 asteeseen, niin ei sen vielä pidäkään kytkeytyä.
Ainut järkevä Rane-viritys tilapäisratkaisuna on sellainen, että laitat flektin releelle ohjauksen kompuran kytkimeltä. Eli flekti pyörii aina kun kompura käy. Ei miellyttävä, mutta toimiva ratkaisu, kunnes saat flektin ohjausken toimimaan oikein. Mittaa nyt lämmöt alkuun.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Karel kirjoitti:Moottorin lohkossa pitäisi olla 100 asteen lämpökytkin, joka myös pistää flektin päälle. Tai sitten kuivaimessa oleva lämpökytkin pistää sen päälle kun kuivaimen lämpö nousee yli 65 asteen. Jos ainetta on vähän ja teho heikko, ei se välttämättä koskaan kuumene niin paljon, että flekti käynnistyy.
Mittaa vaikka infrapunamittarilla kuivainsäiliön lämpötilaa. Jos nousee yli 70 atseen eikä flekti vieläkään kytkeydy, niin se voi olla rikki tai sitten rele on rikki, mutta sen voit helposti mitata. Mutta jos jää johonkin 50-60 asteeseen, niin ei sen vielä pidäkään kytkeytyä.
Ainut järkevä Rane-viritys tilapäisratkaisuna on sellainen, että laitat flektin releelle ohjauksen kompuran kytkimeltä. Eli flekti pyörii aina kun kompura käy. Ei miellyttävä, mutta toimiva ratkaisu, kunnes saat flektin ohjausken toimimaan oikein. Mittaa nyt lämmöt alkuun.
Kiitos vinkistä. Suoritetaanpa tämmöinen mittaus. Täytyy paikallistaa moottorin lämpötila-anturi missä se sijaitsee. Wiskokaan ei joka kerta lähde pyörimään täysillä ja joskus lähtee, eli sen kytkin voisi jumitella? Tuossa wisko pyörii kokoajan sellaista tyhjäkäyntiä, kun auto on käynnissä..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Tässä olisi videon pätkää miten se tössöttää kun häiriö sattuu päälle.
https://www.dropbox.com/s/biavtomvvfy1o ... 0.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jospa tuo linkki toimii?
https://www.dropbox.com/s/5gw8eufh73mkz ... 8.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen video on pätkytyksestä ajaessa, joka häviää kun pumppailee kaasua. Voisiko olla, että joku suutin jää nyt auki ja moottori yrittää hukkua bensaan?
https://www.dropbox.com/s/biavtomvvfy1o ... 0.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jospa tuo linkki toimii?
https://www.dropbox.com/s/5gw8eufh73mkz ... 8.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen video on pätkytyksestä ajaessa, joka häviää kun pumppailee kaasua. Voisiko olla, että joku suutin jää nyt auki ja moottori yrittää hukkua bensaan?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Tässä vielä pari linkkiä kun auto toimii normaalisti.
https://www.dropbox.com/s/vsglyy4kcpyen ... 0.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/ojcj8m0d6qmmr ... 6.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/vsglyy4kcpyen ... 0.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/ojcj8m0d6qmmr ... 6.mp4?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
W107 moottorissa lämpöanturi on termostaattikotelon päällä, mikä on ilmastointiin kuuluva.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Tuossa aiemmin mittailin latausjännitettä tästä vanhuksesta. Tyhjäkäynnillä 13.2v akusta mitattuna, kierroksilla 13.9-14v.
Sitten jos laittoi apulaitteita, valot, puhallin, ilmastointi niin jännite oli 12.5v eikä jaksanut kierroksillakaan nousta kunnolla 13v..välillä kävi 13.4v
Päätin kokeilla vaihtaa ensiksi ennen koko laturin vaihtoa jännitteen säätäjän. Ostin kokeeksi nyt tarvikesäätäjän, kun tuo originaali on hivenen karstasen hintanen näin kainuulaiselle...500€..
Uudella tarvikesäätimellä jännite oli tyhjäkäynnillä akussa 14.2v ilman apulaitteita. Apulaitteiden kanssa 13.5v nämä samat lukemat pysyivät kierroksilla ja tyhjäkäynnillä.
Eli ehkä yksi vikapaikka nyt korjattuna..toistaiseksi. Voisin kuvitella, että ei ainakaan huononna vanhan ruiskun toimintaa, että jännite pysyy kurissa.
Pissapojan pumpun kumi näyttää myös irroneen aluslevystään. Kumi on kyllä ehjä, joten ajattelin kokeilla liimata sen aluslevyyn takaisin koriliimalla. Siinä kokeilussa ei menetä kuin aikaa ja yhden oluen
Sitten jos laittoi apulaitteita, valot, puhallin, ilmastointi niin jännite oli 12.5v eikä jaksanut kierroksillakaan nousta kunnolla 13v..välillä kävi 13.4v
Päätin kokeilla vaihtaa ensiksi ennen koko laturin vaihtoa jännitteen säätäjän. Ostin kokeeksi nyt tarvikesäätäjän, kun tuo originaali on hivenen karstasen hintanen näin kainuulaiselle...500€..
Uudella tarvikesäätimellä jännite oli tyhjäkäynnillä akussa 14.2v ilman apulaitteita. Apulaitteiden kanssa 13.5v nämä samat lukemat pysyivät kierroksilla ja tyhjäkäynnillä.
Eli ehkä yksi vikapaikka nyt korjattuna..toistaiseksi. Voisin kuvitella, että ei ainakaan huononna vanhan ruiskun toimintaa, että jännite pysyy kurissa.
Pissapojan pumpun kumi näyttää myös irroneen aluslevystään. Kumi on kyllä ehjä, joten ajattelin kokeilla liimata sen aluslevyyn takaisin koriliimalla. Siinä kokeilussa ei menetä kuin aikaa ja yhden oluen
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Eikö tuohon laturiin pysty vaihtamaan hiiliä? Vaihdoin viime vuonna tuon ikäiseen Bosch-vaihtovirtalaturiin, ja olikohan ne hiilet 4 eur kpl eli yht. 8 eur. Hommaa oli ehkä 2 bissen verrantovayryn kirjoitti: Päätin kokeilla vaihtaa ensiksi ennen koko laturin vaihtoa jännitteen säätäjän. Ostin kokeeksi nyt tarvikesäätäjän, kun tuo originaali on hivenen karstasen hintanen näin kainuulaiselle...500€..
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Mikäs näissä on tuo kolme vaihteisen vaihdelaatikon tyyppi on? 722.0?
Laatikon kyljessä on merkintä 109 270 2101011480.
Käytettiin huoltamolla autoa nosturilla ja näyttää, että vaihdelaatikko vuotaa pääakselin stefoilta öljyä ja kaikista banjoliittimistä.
Oli ajatus, että hommaan tiivisteet ja käytetään aski turbiinin kanssa alhaalla, jos vain stefat onnistuu vaihtaa purkamatta laatikkoa osiin?
Vaihdelaatikko kuitenkin toimii kickdownia lukuunottamatta hyvin.
Samalla olisi viisautta laittaa myös kampiakselille uusi taaempi stefa ja vaihtaa kardaanin rättinivel.
https://www.mbclassics.de/repkit-joint-disc-1264100215" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mbclassics.de/filter-kit-au ... 7108109111" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla näkyisi olevan nuitakin stefoja laatikkoon. Täytyy kysyä nuokin rätit ja suodatin paketit marmorilta, mitä maksavat, että vaikuttaako alkaa niitäkään tilaamaan.
Orginaali stefat olisi tietenkin parhaat, jos eivät ihan mirhamia maksa
Laatikon kyljessä on merkintä 109 270 2101011480.
Käytettiin huoltamolla autoa nosturilla ja näyttää, että vaihdelaatikko vuotaa pääakselin stefoilta öljyä ja kaikista banjoliittimistä.
Oli ajatus, että hommaan tiivisteet ja käytetään aski turbiinin kanssa alhaalla, jos vain stefat onnistuu vaihtaa purkamatta laatikkoa osiin?
Vaihdelaatikko kuitenkin toimii kickdownia lukuunottamatta hyvin.
Samalla olisi viisautta laittaa myös kampiakselille uusi taaempi stefa ja vaihtaa kardaanin rättinivel.
https://www.mbclassics.de/repkit-joint-disc-1264100215" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mbclassics.de/filter-kit-au ... 7108109111" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla näkyisi olevan nuitakin stefoja laatikkoon. Täytyy kysyä nuokin rätit ja suodatin paketit marmorilta, mitä maksavat, että vaikuttaako alkaa niitäkään tilaamaan.
Orginaali stefat olisi tietenkin parhaat, jos eivät ihan mirhamia maksa
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: w108 280se 4.5 1972
Onko varma että tässä on kolmevaihteinen loota? Olen ollut siinä uskossa että uudet 722 laatikot tuli vasta W116 malleihin 1972.
Esim ensimmäisissä W107ssa oli vielä se vanha Kupplung loota.
Esim ensimmäisissä W107ssa oli vielä se vanha Kupplung loota.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: w108 280se 4.5 1972
Kyllä mä oon siinä uskossa, että tuo kolme vaihteinen on, ainaki mitä persedyno sanoo
Mittaristossa on vaihteenvalitsimessa L, S, D, N, R. Eli vois kuvitella että 1,2 pakkovaihteina ja sit D jolloin myös 3. vaihde menee päälle. Varma en oo.
Mittaristossa on vaihteenvalitsimessa L, S, D, N, R. Eli vois kuvitella että 1,2 pakkovaihteina ja sit D jolloin myös 3. vaihde menee päälle. Varma en oo.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi