Kenen entinen ? W108 3.5
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Juhannus kruisailtu
Samalla tunnusteltu ohjausta että on keskellä hieman levoton, no onkai se kun välitangon simpukan pää ja kuskinpuolen sisempi RT-pää on niin väljiä että simpukan ohjausvarsi heiluu pari senttiä eestaas ennenkuin liikettä välittyyt renkaisiin saakka
No, onneksi nippeleitä saa netistä jos ei suomesta (huomenna meinasin mennä kyselemään)
https://www.mbclassics.de/drag-link-W108-113-repro
Vaihtohommahan on nyt nätti kun on huoltorampit tallin vieressä
Samalla tunnusteltu ohjausta että on keskellä hieman levoton, no onkai se kun välitangon simpukan pää ja kuskinpuolen sisempi RT-pää on niin väljiä että simpukan ohjausvarsi heiluu pari senttiä eestaas ennenkuin liikettä välittyyt renkaisiin saakka
No, onneksi nippeleitä saa netistä jos ei suomesta (huomenna meinasin mennä kyselemään)
https://www.mbclassics.de/drag-link-W108-113-repro
Vaihtohommahan on nyt nätti kun on huoltorampit tallin vieressä
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Pitäs saada noita raidepäitä ihan varaosaliikkeistä.Lerssinen kirjoitti: ↑Su 27.06.2021 17:57 Juhannus kruisailtu
Samalla tunnusteltu ohjausta että on keskellä hieman levoton, no onkai se kun välitangon simpukan pää ja kuskinpuolen sisempi RT-pää on niin väljiä että simpukan ohjausvarsi heiluu pari senttiä eestaas ennenkuin liikettä välittyyt renkaisiin saakka
No, onneksi nippeleitä saa netistä jos ei suomesta (huomenna meinasin mennä kyselemään)
https://www.mbclassics.de/drag-link-W108-113-repro
Vaihtohommahan on nyt nätti kun on huoltorampit tallin vieressä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Otin mb osalta tosiaan raidetangon pään, tilasin classicilta tuon välitangon kun sen saatavuus oli vain alkuperäisosaa suomessa. Samaan tilaukseen varalle tuokin https://www.mbclassics.de/tie-rod-W107-115-repro jos sattuu olemaan niin umpijuminen raidetangon pää ettei saa irti kohtuudella.. Jos saa niin onpahan sitten toiselle puolelle varalla, nätti harrastella kun nää osat on vain kymppejä ja niitä saa mistävaan
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Nivelet vaihdettu, kolahtelu ja väljä katosi sen siliän tien. Nyt vielä käytättää suuntauksilla (välitanko oli lienee pidempi kuin entinen niin rattaat näyttää ylhäältä katsottuna ajosuuntaan tältä = /-\ ) niin eiköhän taas ajele mutkaista tietä näkymättömiin
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Hieno W108
Onneksi näihinkin löytyy vielä hyvin varaosia.
Aika harvinaista herkkua että on V8+ manuaalilaatikko yhdistelmä.
Onneksi näihinkin löytyy vielä hyvin varaosia.
Aika harvinaista herkkua että on V8+ manuaalilaatikko yhdistelmä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Tuossa tutkein tuota entistä välitankoa, alkaa salaisuudet paljastua....
Ei tuotakaan ilman suojakumin irrotusta olis hoksannut
Tangossa on railakkaan oikomisen jälkiä ja pallon tappi on tuollalailla sivussa, ilmankos se uusilla osilla nyt heitti aurauksen erimalliin, kumit on kulunu tasaisesti eikä se puoltanut ole joten lie tuolla varustuksella sitten aikanaan säädetty
Ehtiihän sitä toki liki 50 vuoden historiassa sattua ja tapahtua, mitään suuren osuman jälkiä autossa ei kyllä ole mutta tuohan on voitu jymäyttää vaikka kiveen tai vastaavaan kun se on auton alla liki ensimmäisenä tarjolla.
No, parempaan suuntaahan tässä siis mennään.
Ei tuotakaan ilman suojakumin irrotusta olis hoksannut
Tangossa on railakkaan oikomisen jälkiä ja pallon tappi on tuollalailla sivussa, ilmankos se uusilla osilla nyt heitti aurauksen erimalliin, kumit on kulunu tasaisesti eikä se puoltanut ole joten lie tuolla varustuksella sitten aikanaan säädetty
Ehtiihän sitä toki liki 50 vuoden historiassa sattua ja tapahtua, mitään suuren osuman jälkiä autossa ei kyllä ole mutta tuohan on voitu jymäyttää vaikka kiveen tai vastaavaan kun se on auton alla liki ensimmäisenä tarjolla.
No, parempaan suuntaahan tässä siis mennään.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Meisseli kävi säädätyksillä ja kulkee nyt taas vikuroimatta suoraan, kiitos MB-osan
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kukkuu, täällä ollaan edelleen
https://www.youtube.com/watch?v=qof9idRrSIk
Varovaista ajelua lähipiirissä ja kävin tänään konttorilla, kaks vuotta leimaa että helähti
Etuiskareista toinen on melko tehoton, siitä suullinen huomautus. Pitänee metsästellä jostain moiset ja vaihtaa niin eipähän saa sanotuksi edes niistä
https://www.youtube.com/watch?v=qof9idRrSIk
Varovaista ajelua lähipiirissä ja kävin tänään konttorilla, kaks vuotta leimaa että helähti
Etuiskareista toinen on melko tehoton, siitä suullinen huomautus. Pitänee metsästellä jostain moiset ja vaihtaa niin eipähän saa sanotuksi edes niistä
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
2 vuottahan sieltä tuli leimaa että heilahti, klassikoiden katsastus on hieman erilaista kuin käyttökippojen
Mainitsi katsuri siitä että toinen etuiskari ei virka käytännössä mitään joten mbclassicsilta repro-kaasut alle molemmin puolin (KYB).
Pultit auki, romut pois, uutta tilalle ja pultit kiinni. Kätevää kun ei tarttenu ku rengas irrottaa.
Aiemmin vaihtelin öljyt ja suodattimet, eihän niillä paljoa ajettu ole mutta halpa "henkivakuutus" moottorille silti.
Eikai se ole kuin ajella taas
Mainitsi katsuri siitä että toinen etuiskari ei virka käytännössä mitään joten mbclassicsilta repro-kaasut alle molemmin puolin (KYB).
Pultit auki, romut pois, uutta tilalle ja pultit kiinni. Kätevää kun ei tarttenu ku rengas irrottaa.
Aiemmin vaihtelin öljyt ja suodattimet, eihän niillä paljoa ajettu ole mutta halpa "henkivakuutus" moottorille silti.
Eikai se ole kuin ajella taas
Viimeksi muokannut Lerssinen, To 02.06.2022 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Täällä ollaan edelleen ja perinteinen juhannusajelu suoritettu
Kilometrit on niin vähäisiä että ei aiheuta paljon öljynvaihtoja kummempia hommia..
Kilometrit on niin vähäisiä että ei aiheuta paljon öljynvaihtoja kummempia hommia..
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Ainoat varsinaiset murheet on edelleen ne samat vuotavat risat venttiilivarren kumit, pitää pidättäytyä suurista moottorijarruttelusta ettei haise öljynkärty Samoin kaasupolkimen pieni kuollut kohta kruisailualueella opetuttaa ajotyylin omanlaisekseen. Sain vinkin että sitä hiilisiltaa ja piirilevyprinttiä voi siirtää siltä polkimen tunnistimelta, pitänee ottaa se homma agendalle tässä talvella jos sais aikaiseksi..
Tässä keväällä ja kesällä joutoaikoina nakerrellut tällaista, mitään tarvetta ei ole mutta kunhan rakentelun ilosta
https://www.youtube.com/watch?v=lfTJdg0DDJY
Tässä keväällä ja kesällä joutoaikoina nakerrellut tällaista, mitään tarvetta ei ole mutta kunhan rakentelun ilosta
https://www.youtube.com/watch?v=lfTJdg0DDJY
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Huomenta ja kukkuu, tämäkin herätelty ja ajeltu varovasti pikku testilenkki Leimata pitäis ja rasvailin aamun kunniaksi keulan nivelet kun tuli pistettyä niihin nipat silloin aiemmin kuntoon Pesulle pitäsi kans päästä ja jos käyttäis oikeen fiksarillakin
Keväisiä höpinöitä
https://www.youtube.com/watch?v=Lt04T1C_btQ
Keväisiä höpinöitä
https://www.youtube.com/watch?v=Lt04T1C_btQ
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Työpaikan läheisyyden vuoksi kokeilin nurkkakonttoria vaikka sillä onkin omanlaisensa maine, Uudet iskaritkin edessä oli melko justiin ja nyt saa pari vuotta päästellä taas
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Joskus olen miettinyt että onko todella näin, mistähän moisen tiedon sais kaivettua paljonko näitä on ollut
[/quote]
Niin, tämähän oli 280SE 3,5. Näitähän näkys tehdyn v.70 3 kpl, v.71 7450 kpl ja v.72 3856 kpl. Pitempikorista alle tuhat kpl. Kaikki manuaaleja.
[/quote]
Vakiona oli automaatti, manuaali tilausoptio.
[/quote]
Niin, tämähän oli 280SE 3,5. Näitähän näkys tehdyn v.70 3 kpl, v.71 7450 kpl ja v.72 3856 kpl. Pitempikorista alle tuhat kpl. Kaikki manuaaleja.
[/quote]
Vakiona oli automaatti, manuaali tilausoptio.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Onko sillä väliä että vaihteet on lattiassa ? Joku oli tietävinään että manuaali tulis ensin rattiin ellei erikseen valinnu lattiakeppiä..