Automaattilaatikko jäässä/muussa hyyhmässä? (S210)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Automaattilaatikko jäässä/muussa hyyhmässä? (S210)

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Osaako raati sanoa onkohan tuommonen jossain muodossa mahdollista? Mietin vaan asiaa, koska oman kulkineen 1- ja 2-vaihteet tuntuu luistavan kun pakkasta on n. 10 astetta tai enemmän, ja kun auton laukaisee käyntiin kylmänä esim. yön jälkeen. Hetken kun ajaa, niin jopas taas toimii ok, eikä luista.

Näin asiaa enemmän tuntematta tuntuisi että ainoa mikä voi jäätää, on öljyt. Ne "pitäisi" olla kunnossa/vaihdettu muutama kymppitonni sitten, Saksassa tosin... Jos olettaa että öljyt on vaihdettu, voiko olla että Saksassa käytettävät liemet ovat käymättömiä tänne Suomen pakkasiin?

Korjausliikkeitä olisi asian parantamiseksi varmaan hyvä tehdä nyt, kun vaiva ei vielä ole kovin paha...
E290 '98 (S210)
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Öljyn pitäisi olla samaa Suomessa ja Saksassa, en osaa varmaksi tosin sanoa.

Käy näyttämässä koko autoo joskus kun asut noin likellä, jos tuntuu että jotain tarttis tehä :)
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

eikö jossain laatikossa tahalleen luistanu kylmänä jotta kone lämpiäis nopeammin?
dodge dart 1967
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

santtu kirjoitti:eikö jossain laatikossa tahalleen luistanu kylmänä jotta kone lämpiäis nopeammin?
turbiini lukollisissa ei mene turbiinilukko päälle ennenkuin laatikko vähän lämpenee.. jarkko S varmasti osaa sanoa onko w210 malleissa jo turbiinilukkoa.. minusta ei ole.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Lukollinen turbiini tuli vuoden -96 tienoilla 722.6-lootaan.

Eli niissä missä on kokonaan sähköohjattu 5-v automaatti niin lukko löytyy turbiinista.
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Jarkko S kirjoitti:Öljyn pitäisi olla samaa Suomessa ja Saksassa, en osaa varmaksi tosin sanoa.

Käy näyttämässä koko autoo joskus kun asut noin likellä, jos tuntuu että jotain tarttis tehä :)
Pitääpäs ottaa yhteyttä...
E290 '98 (S210)
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Onkos se varmasti lukollinen tuo sähköllä häiritty laatikko? mulla ei oo hajuakaan mikä toi mun laatikko on koodiltaan mutta olis kiva tietää onko lukkoa vai ei?
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mika.U kirjoitti:Onkos se varmasti lukollinen tuo sähköllä häiritty laatikko? mulla ei oo hajuakaan mikä toi mun laatikko on koodiltaan mutta olis kiva tietää onko lukkoa vai ei?
Jos auto on -97 niin siinä on 722.6-laatikko, jossa lukollinen turbiini.
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Jeps, kun otti silmän kauniiseen kouraan ja hetkenaikaa tutkaili kantakorttia niin kyllähän se koodi siellä vaan möllötti, hieman nolottaa tää uusavuttomuus.

Toisaalta tänään Hyvinkäällä vehon tiskillä käydessäni huollon puolelta kantautui korvaani samaa asiaa kysyessäni " jaa ysiseiska viispykäläinen tomaatti, siinä mitää turbiinilukkoa oo"

Että näin
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mitähän ne veholla tuommosia? Kyllä niissä vaan on se lukko.

Vanhemmassa 5-vaihteisessa 722.5:ssa ei ole lukollista turbiinia, ko. laatikko on jatkojalostettu 4-vaihteisesta 722.3:sta.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Olen ihmetellyt tuossa -97 290td:ssä sitä puuttuvaa lukkituksen tuntua, eli onko noita 5 pykäläisiä sähköohjattuja laatikoita ilman lukkoa w210 koreissa vai onko sitten lukossa jotain vikaa...?

Mistä nuo 722.5 ja 722.6 erottaa, vai onko kaikki sähköohjatut 722.6 lootia?Mistä löytyy tyyppikilpi?
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Timo J kirjoitti:Olen ihmetellyt tuossa -97 290td:ssä sitä puuttuvaa lukkituksen tuntua, eli onko noita 5 pykäläisiä sähköohjattuja laatikoita ilman lukkoa w210 koreissa vai onko sitten lukossa jotain vikaa...?
Ei se lukko mene normaaliajossa juuri koskaan päälle, koska vaihteisto on viritetty suurta mukavuutta silmällä pitäen.
http://www.carsoft.ru/avtorepair/722_6_2.html
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Juu ei se lukitse muutakuin tasasella ajolla.
Mutta talossa on kaksi samanlaista autoa ja ja tuossa toisessa laatikko käyttäytyy ihan erilailla. Meinasin vaan että onko toiseen eksynyt lukoton turbiini..
Vastaa Viestiin