230.6 esilämmitysläpät

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 02.08.2006 22:44
Paikkakunta: Helsinki

230.6 esilämmitysläpät

Viesti Kirjoittaja Niko »

Itselläni on W114 kyseisellä koneella. Pakosarjan esilämmitysläpät vuotaa. Miten ne sais kokonaan pois? Voiko ne ottaa pois ja laittaa reikiin kierteet ja pultit prikkoineen tilalle.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Minullakin tuollaiset läpät, puitiin niiden tarkoitusta muinoin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25492
Kyllä ne voi tukkia, eipä sitten ikävästi räplättele tyhjäkäynnillä. Ei niitä kesäkäytössä ainakaan tarvitse :roll:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Omasta en ole vielä tuollaisia läppiä löytänytkään! :shock: Ei ole tullut niin tarkasti tutkittua. :oops:

Liittyykö ilmanputsarikotelon "imuputkessa" oleva läppähässäkkä myös tuohon järjestelmään? Sitä sentään ehdin taivastelemaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Saul ne laipat on siellä pakosarjan sisässä :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Muffler kirjoitti:Saul ne laipat on siellä pakosarjan sisässä :lol:
En nyt pakosarjasta kysynytkään. Vaikken guru olekaan ;) Niin sen verran tiedän, että ilman otto- ja pakopuoli ovat eri juttu. Kysymys olisi pitänyt muotoilla vähän paremmin. Läppä, josta kyselin, on kyllä yhteydessä pakosarjan suuntaan.

Mennään taas lottouksen puolelle... :oops: Mielestäni tässä kyselemässäni systeemissä voisi olla kyse jostain imuilman lämmityksestä, koska putsarikotelosta lähtee putki pakosarjan ympäristöön ja läpällä ilmeisesti ohjataan lämmitetyn ja suoran ilman suhdetta. Mentiinkö metsään ja teinkö itseni (taas) naurunalaiseksi vai onko mukana edes pieni totuuden siemen? Itse en moottoreista (enkä paljon muustakaan) mitään ymmärrä, niin kun bensa palaa, kone käy ja katsastuksessa sanotaan, että raaka peli, niin mitäpä sitä tarkemmin syynäämään. :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Saul kirjoitti:kun bensa palaa, kone käy ja katsastuksessa sanotaan, että raaka peli, niin mitäpä sitä tarkemmin syynäämään. :lol:
:lol: :lol: :lol:
Nyt osuit asian ytimeen :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
J KARKO
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 31.08.2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J KARKO »

M 180 koneessa on läpät jotka liikkuvat bi metalli luiskan ohjaamina kun kone on kylmä pääsee pakokaasu lämmittämään imusarjan pohjaa että bensa höyrystyisi paremmin ne tuli käyttöön vuona 1951 yhdelle kaksikurkkuiselle solexsille 220 tyyppiin jonka kone on saman tapainen kuin w111 220 ja w114 230,6 joka on tämän hyvän ohc koneen vika malli
kaasarit muuttui pontooni koriin tupliksi ja kansi alumiiniksi ja ruiskutus tuli se malleihin

ostan 1 kaasari pakosarjan jossa läppä eli etummainen sarja w 187 m 180 koneeseen 220 tyyppiin
minulla on jouten tupla senitit ja pakosarjat vaihdan ne 1 kaasari mallin vastaaviin
Mercedes Benz 220 w187 vm 1952
Mercedes Benz 240D 3.0 w 115 vm 1975
Entiset
Mercedes Benz 280 cea w 114 vm 1972
Mercedes Benz 1113 nostokori auto
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Saul kirjoitti:
Mielestäni tässä kyselemässäni systeemissä voisi olla kyse jostain imuilman lämmityksestä, koska putsarikotelosta lähtee putki pakosarjan ympäristöön ja läpällä ilmeisesti ohjataan lämmitetyn ja suoran ilman suhdetta.
Juuri näin. Ässässäni on sama systeemi. Pakosarjan ympärillä on peltinen "kerääjä", josta lähtee putki ilmanputsarin torveen. Tuossa torven ja putken liitoskohdassa on muistaakseni termostaatin tapainen, joka ohjaa läppää. Kun kone on kylmä, läppä ohjaa ilmanoton pakosarjalta, jossa muodostuu nopeasti lämpimämpää imuilmaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin