230.6 esilämmitysläpät
230.6 esilämmitysläpät
Itselläni on W114 kyseisellä koneella. Pakosarjan esilämmitysläpät vuotaa. Miten ne sais kokonaan pois? Voiko ne ottaa pois ja laittaa reikiin kierteet ja pultit prikkoineen tilalle.
Minullakin tuollaiset läpät, puitiin niiden tarkoitusta muinoin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25492
Kyllä ne voi tukkia, eipä sitten ikävästi räplättele tyhjäkäynnillä. Ei niitä kesäkäytössä ainakaan tarvitse
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25492
Kyllä ne voi tukkia, eipä sitten ikävästi räplättele tyhjäkäynnillä. Ei niitä kesäkäytössä ainakaan tarvitse
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Omasta en ole vielä tuollaisia läppiä löytänytkään! Ei ole tullut niin tarkasti tutkittua.
Liittyykö ilmanputsarikotelon "imuputkessa" oleva läppähässäkkä myös tuohon järjestelmään? Sitä sentään ehdin taivastelemaan.
Liittyykö ilmanputsarikotelon "imuputkessa" oleva läppähässäkkä myös tuohon järjestelmään? Sitä sentään ehdin taivastelemaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
En nyt pakosarjasta kysynytkään. Vaikken guru olekaan Niin sen verran tiedän, että ilman otto- ja pakopuoli ovat eri juttu. Kysymys olisi pitänyt muotoilla vähän paremmin. Läppä, josta kyselin, on kyllä yhteydessä pakosarjan suuntaan.Muffler kirjoitti:Saul ne laipat on siellä pakosarjan sisässä
Mennään taas lottouksen puolelle... Mielestäni tässä kyselemässäni systeemissä voisi olla kyse jostain imuilman lämmityksestä, koska putsarikotelosta lähtee putki pakosarjan ympäristöön ja läpällä ilmeisesti ohjataan lämmitetyn ja suoran ilman suhdetta. Mentiinkö metsään ja teinkö itseni (taas) naurunalaiseksi vai onko mukana edes pieni totuuden siemen? Itse en moottoreista (enkä paljon muustakaan) mitään ymmärrä, niin kun bensa palaa, kone käy ja katsastuksessa sanotaan, että raaka peli, niin mitäpä sitä tarkemmin syynäämään.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Saul kirjoitti:kun bensa palaa, kone käy ja katsastuksessa sanotaan, että raaka peli, niin mitäpä sitä tarkemmin syynäämään.
Nyt osuit asian ytimeen
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
M 180 koneessa on läpät jotka liikkuvat bi metalli luiskan ohjaamina kun kone on kylmä pääsee pakokaasu lämmittämään imusarjan pohjaa että bensa höyrystyisi paremmin ne tuli käyttöön vuona 1951 yhdelle kaksikurkkuiselle solexsille 220 tyyppiin jonka kone on saman tapainen kuin w111 220 ja w114 230,6 joka on tämän hyvän ohc koneen vika malli
kaasarit muuttui pontooni koriin tupliksi ja kansi alumiiniksi ja ruiskutus tuli se malleihin
ostan 1 kaasari pakosarjan jossa läppä eli etummainen sarja w 187 m 180 koneeseen 220 tyyppiin
minulla on jouten tupla senitit ja pakosarjat vaihdan ne 1 kaasari mallin vastaaviin
kaasarit muuttui pontooni koriin tupliksi ja kansi alumiiniksi ja ruiskutus tuli se malleihin
ostan 1 kaasari pakosarjan jossa läppä eli etummainen sarja w 187 m 180 koneeseen 220 tyyppiin
minulla on jouten tupla senitit ja pakosarjat vaihdan ne 1 kaasari mallin vastaaviin
Mercedes Benz 220 w187 vm 1952
Mercedes Benz 240D 3.0 w 115 vm 1975
Entiset
Mercedes Benz 280 cea w 114 vm 1972
Mercedes Benz 1113 nostokori auto
Mercedes Benz 240D 3.0 w 115 vm 1975
Entiset
Mercedes Benz 280 cea w 114 vm 1972
Mercedes Benz 1113 nostokori auto
Juuri näin. Ässässäni on sama systeemi. Pakosarjan ympärillä on peltinen "kerääjä", josta lähtee putki ilmanputsarin torveen. Tuossa torven ja putken liitoskohdassa on muistaakseni termostaatin tapainen, joka ohjaa läppää. Kun kone on kylmä, läppä ohjaa ilmanoton pakosarjalta, jossa muodostuu nopeasti lämpimämpää imuilmaa.Saul kirjoitti:
Mielestäni tässä kyselemässäni systeemissä voisi olla kyse jostain imuilman lämmityksestä, koska putsarikotelosta lähtee putki pakosarjan ympäristöön ja läpällä ilmeisesti ohjataan lämmitetyn ja suoran ilman suhdetta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi