Miksi ostaa w202?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Miksi ostaa w202?

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

Niin, kuten otsikossa seisoo, kertokaa Volvomiehelle miksi hankkisin/en hankkisi seuraavaksi kulkupelikseni C-sarjalaisen mersun. En halua mitään vääntöjä merkkien välillä. Takavetoihin ihastuneella alkaa valikoima olemaan ja tuollainen n. 10 v ikäinen johto.., vai mikä tenavatähti se nyt onkaan, kiinnostaisi.

Mitä hyvää? Mitä huonoa? Mitä erityisesti syynättävä ostopäätöstä tehtäessä?
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Kohteina lähinnä 210 ja w202

Viesti Kirjoittaja Noname »

Unohda satalankut ja vertaa c- ja e-malleja.

Mersu pesee vanhan Volvon heti tunnelmassa ja jämäkkyydessä olkoonkin kyse vaikka c-mallista.

Käy kokeilemassa kumpaakin ja varmasti toinen miellytää enempi. C-sarja on yksinkertaisempi käyttää ja huomattavasti sähäkämpi ajossa kun taas E-malli on enempi tasainen edustusauto ilman suurempaa särmää. Jos olet enempi rauhallinen luonne niin kannattaa käydä haistelemassa W140 ässäkin. Ovat kyytiin nähden halpoja.

Suosittelen Mersua merkkinä. Ruoste lienee se suurin ongelma, johon kannattaa suhtautua varauksella.

Jos c-sarja kiinnostaa niin C230 kompressor tai joku CDI-malli voisi olla hyvä ratkaisu näillä menoveden hinnoilla. Bensa kuutosessa on charmia, mutta bensa maistuu hyvälle näin pakkasilla. En silti vaihtaisi mallia. :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Re: Kohteina lähinnä 210 ja w202

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

Noname kirjoitti:Unohda satalankut ja vertaa c- ja e-malleja.

**Täkäläiset vanhat rahapatut ja taksikuskit ajelee ee-meseillä. Oma valmistusvuosi kun on 70-luvun loppupuoliskolta niin hiukan nuorekkaampi kulkupeli hakusessa. Lähinnä CE 300-24 tai 202 suurehkolla bensiinimoottorilla. Vuotuinen ajomäärä ei edellytä dieseliä. Aluksi oli mielessä SL300, mutta w202 on edes jotenkin järjellisesti perusteltavissa. 8)

Mersu pesee vanhan Volvon heti tunnelmassa ja jämäkkyydessä olkoonkin kyse vaikka c-mallista.

**Tunnelmaa ja jämäkkyyttä on monenlaista ja ahdettu bensiinimmoottori suhteellisen kevyessä autossa tuo oman tunnelmansa, mutta ei siitä sen enempää.

Käy kokeilemassa kumpaakin ja varmasti toinen miellytää enempi. C-sarja on yksinkertaisempi käyttää ja huomattavasti sähäkämpi ajossa kun taas E-malli on enempi tasainen edustusauto ilman suurempaa särmää. Jos olet enempi rauhallinen luonne niin kannattaa käydä haistelemassa W140 ässäkin. Ovat kyytiin nähden halpoja.

Suosittelen Mersua merkkinä. Ruoste lienee se suurin ongelma, johon kannattaa suhtautua varauksella.

**Onko miten herkkä ruostumaan? E-mallissa olen ovista kuullut mainittavan..?

Jos c-sarja kiinnostaa niin C230 kompressor tai joku CDI-malli voisi olla hyvä ratkaisu näillä menoveden hinnoilla. Bensa kuutosessa on charmia, mutta bensa maistuu hyvälle näin pakkasilla. En silti vaihtaisi mallia. :wink:
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Unohda C-sarja, osta mieluummin kakkosnelonen..
Niin minäkin aion tehdä, kunhan joku ensin vapauttaa minut tuosta 202:sta. Hyvä auto sekin on, ei vaan minun makuuni tunnu Mersulta. Mitä enemmän ajan sillä, sen enemmän tulee mieleen joku muun merkkinen muovikinneri.

Vaan makujahan on tietysti monia. :)
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Hintaluokka kai on jossain määrin määrittävä tekijä, joten n. kymmenvuotiaista on tietysti vaikea valita.. Vaan sittenkin ottaisin ehkä mieluummin väyrysen kuin ceen, jos 124 on liian vanaha. Paavo on kuitenkin ajoltaan ja mukavudeltaan jotain ihan muuta kuin W202.

Alkuperäiseen kysymykseen: Kymmenen vanhasta mersusta pitää ekaksi ehdottomasti katsoa ruosteet. Sitten ruosteet vähän odottamattomammista paikoista. Ja sitten normaalisti koeajelemaan.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

KaiM kirjoitti:
bensiiniä jos hipruilet niin C36, ei mitään 230:stä kompuraa tai muita spriikeittimiä..
Tuohan se polttelee, mutta moittiivat kalliiksi pitää. No, toiset ajaa prätkällä, jotkut jopa veneellä. 280 olisi varmasti taloudellisempi vaihtoehto, enkä nyt puhu polttoaineen kulutuksesta.

Hintaluokka 10-15K€
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

C36 alle

Viesti Kirjoittaja Noname »

C280 on enempi herrasmiespeli kuten jo aikaisemmin sanoinkin. Hyvin sillä pärjäilee liikenteen mukana, mutta kovasti saa käskeä jos haluaa rivakamman lähdön tehdä. Mieluummin nautiskelee väännöstä kun alkaa vanhusta kiusaamaan.

Nimimerkillä Zezer on C36 AMG ja on antanut ymmärtää että ylläpito on suunnileen saman hintaista kuin C280 ja koneen kokoonnähden vie vähän bensaa. Tiedän että C36 -merkinnän myötä tulee mukaan se oikea kulku. Näkeehän sen jo heti tehtaankin suoritusarvoista.

Jos noin paljon ajattelit laittaa autoon kiinni niin ehdottomasti saksasta C36 AMG.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

tappi77 kirjoitti:
KaiM kirjoitti:
bensiiniä jos hipruilet niin C36, ei mitään 230:stä kompuraa tai muita spriikeittimiä..
Tuohan se polttelee, mutta moittiivat kalliiksi pitää. No, toiset ajaa prätkällä, jotkut jopa veneellä. 280 olisi varmasti taloudellisempi vaihtoehto, enkä nyt puhu polttoaineen kulutuksesta.

Hintaluokka 10-15K€
C36 AMG menee helposti tuohon hintahaarukkaan, ainakin täällä voorumilla jotkut ovat jo kerenneet julistamaan että Saksasta saa tuotua 11k€:oon huippukuntoisia AMG:tä ja vieläpä Suomeen rekisteröitynä. :mrgreen:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

quote]

C36 AMG menee helposti tuohon hintahaarukkaan, ainakin täällä voorumilla jotkut ovat jo kerenneet julistamaan että Saksasta saa tuotua 11k€:oon huippukuntoisia AMG:tä ja vieläpä Suomeen rekisteröitynä. :mrgreen:[/quote]

Osat ovat sikäli kalliita että ostosmatkalta ei huvittaisi tuoda mitään pommia. N. 100´000km ajettuna hinta pyörii siellä 9-11´000€ Paikkeilla. Veroja 3000€? Muut kulut 1000€?

Nahkapenkit pitää olla. Taksimallin verhoilu ei sytytä.

Sanokaa nyt jo että unohda koko juttu! 8)
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Äläkä missään nimessä unohda tätä sivustoa :arrow: Blocket.se autoa etsiessäsi :!: :!: :!:
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

KaiM kirjoitti:SRS-valo, ettei jää tillottamaan startin jälkeen tillottamaan pitkäksi aikaa.
Nyt valistakaa vähempiosaista, itelläni nimittäin on samainen homma.
Eli maksan itseni sitten kipeäksi :?: :?
- W211 320CDI -
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Kovanen kirjoitti:
KaiM kirjoitti:SRS-valo, ettei jää tillottamaan startin jälkeen tillottamaan pitkäksi aikaa.
Nyt valistakaa vähempiosaista, itelläni nimittäin on samainen homma.
Eli maksan itseni sitten kipeäksi :?: :?
Jos siis tuo SRS -valo palaa noin pari minuuttia startin jälkeen niin nou hätä. Pitää vain käyttää testerissä ja kuitata vika pois. (joku on varmaan joskus polttanut radion sulakkeen tai irrottanut mittarin virrat päällä).
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

w202 ja w124 on jo niin vanhoja autoja, että alkaa olla vaikea löytää
hyviä yksilöitä. Molemmat ovat kestäviä ja tilavia autoja.
Yksilöllisestä varustelusta, kilometrien ruuvauksesta ja huollon
puutteesta johtuen kannattaisi keskittyä hyvän yksilön etsimiseen.
C-sarjasta on helpompi löytää hyvä ja vähän ajettu yksilö.

Vanhimmissa autoissa on köyhä varustelu, jokainen auto on muutenkin
yksilöllinen ja erikseen tehtaalta tilattu. Jos haluaa sedanin, niin C-sarjaan
sai kääntyvän takaselkänojan,
E-sarjaan ei. Se tai jokin muu varuste voi olla jollekin tärkeä asia,
joka kannattaa huomioida. Ainakin Suomi-varusteet olisi kiva
olla talvella. Näihin sai jo aika varhain RDS-radion, ABS-jarrut, SRS-tyynyt
ja jopa (124:en) 4-matic ajonvakautuksen, joka edelsi ESP:a. Turvallisuus
on C-sarjassa silti parempi.

Pienellä moottorilla ne ovat hengettömiä. Ainakin joissain
bensamoottoreissa on ollut johtimien hapertumista ennen vuotta 1996.
Kestävä ja hyvä moottori on vähäventtiilinen 250 turbodiesel.
Isot bensakuutoset ovat aika janoisia. Automaatti on ihan ehdoton,
mutta vaatii ison moottorin, muuten se liikkuu aika vaivaisesti.

Käyttöautojahan nuo ovat molemmat, mutta 124 on vielä ihan
hyvän ja modernin tuntuinen, vaikka sen suunnittelu on aloitettu
jo 70-luvun puolivälissä. Kannattaa silti käydä kokeilemassa eri
yksilöitä: paljon ajettu 1985 voi olla eri tuntuinen kuin vähän ajettu
1995.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

C 36 AMG kuulostaa ihan hyvältä hankinnalta ja hinta / kulkusuhde pitäs olla jo aika kohdillaan.

Tuohon budjettiin alkaa pudota pian jo CLK mersuja ja ilmeisesti saksasta tuomalla jopa väyrysiä isommalla V8-bensapadalla.

Koko foorumi odottaa jo kuvia ! :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

JarkkoN kirjoitti:jopa (124:en) 4-matic ajonvakautuksen, joka edelsi ESP:a. Turvallisuus
on C-sarjassa silti parempi.
Nyt meni kyllä metsään :lol: 4-Matic tarkoittaa nelivetoa, voihan sen tietysti luokitella vakauden lisääjäksi mutta ESP on aivan eri asia.
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Pakko kehua C -sarjan autoa.
Ostin syksyllä V6 -koneella olevan 240 farkun. Kun sillä on nyt rissaillut lumi- ja jääpöperössä voi sanoa, että on loistopeli!
Satalankku (joka myös on pihassa) jää kauas toiseksi, ei voi puhua edes samana päivänä niiden ajo-ominaisuuksista. Ne katoavat viimeistään silloin, kun lukko menee päälle ylämäessä.
Lukollinen satalankku on toki hyvä liikkeellelähdössä, jos tarvitaan voemoo. Mutta muuten...
Jopa vaimo kehuu 240 -sarjalaista, ja se on jo paljon.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

Noname kirjoitti:
Koko foorumi odottaa jo kuvia ! :wink:
Ja saa odottaa kotvan aikaa. Joskus maaliskuun lopulla, huhtikuun alussa voisi lähteä katselemaan tarjontaa Saksasta ellei tauti parane siihen mennessä. Toivotaan parasta. :wink:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tappi77 kirjoitti:quote]

C36 AMG menee helposti tuohon hintahaarukkaan, ainakin täällä voorumilla jotkut ovat jo kerenneet julistamaan että Saksasta saa tuotua 11k€:oon huippukuntoisia AMG:tä ja vieläpä Suomeen rekisteröitynä. :mrgreen:
Osat ovat sikäli kalliita että ostosmatkalta ei huvittaisi tuoda mitään pommia. N. 100´000km ajettuna hinta pyörii siellä 9-11´000€ Paikkeilla. Veroja 3000€? Muut kulut 1000€?

Nahkapenkit pitää olla. Taksimallin verhoilu ei sytytä.

Sanokaa nyt jo että unohda koko juttu! 8)[/quote]

Eipä riitä veroihin 3000e 1000e+ ainakin lisää. Voin ostaa huippukuntoisen c36 AMG:n 11ke hinnalla vaikka heti, tappi77 on hyvä ja esittää edes yhden tuolla hinnalla myynnissä olevan tai tehdään sopimus että tuot sellaisen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
tappi77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja tappi77 »

Jos tietäisin kaiken, en kyselisi mitään.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tämä vanhan mallin 4-matic on nimenomaan ESC eli ajovakauden
hallintajärjestelmä. Sen voi todeta joko tutkimalla sen tekniikkaa
tai kokeilemalla. Kun ajat 4-maticilla tasaista vauhtia jä väännät
nopeasti ohjauspyörää puoli kierrosta ja takaisin, järjestelmä
tulkitsee auton käyneen luistossa ja alkaa vakauttamaan menoa.
Vakautus tapahtuu kytkemällä nelivetoa ja lukkoja vaiheittain päälle.
Päälle kytkentä ei edellytä luistoa tai auton suunnan muuttumista.

ESC (Electronic Stability Control) on yleisnimi, joka tarkoittaa mitä
hyvänsä ajovakauden hallintajärjestelmää tuotemerkistä riippumatta.
Mm. ESP on ESC. Nykyään suositellaan käytettäväksi yleisnimeä ESC
erisnimen ESP sijasta ESP.n tapauksessakin. Myös muita ajovakauden
hallintajärjestelmiä on kuin ESP.

ESP (Electronic Stability Program) on Boschin järjestelmä, jota on
kehitetty yhdessä Mersun kanssa, kuten ABS-jarrujakin. ESP yhdistää
väljästi tulkiten ETS:n ja 4-maticin toimintoja. ETS on luistonesto,
joka jarruttaa yhtä pyörää kerrallaan. ESP:ssa auton oikaisu perustuu
yhden pyörän jarruttamiseen kerrallaan.

Vaikka vanhalla 4-maticilla yleensä tarkoitetaan järjestelmään kuuluvaa
nelivetoa, se on valmistajan mielestä laajempi kokonaisuus, jonka
tarkoituksena on lisätä turvallisuutta. Uudemmissa 4-maticeissa
(Väyrysistä alkaen) ei ole ajonvakautusta, vaan neliveto luistonestolla.
Ajonvakautus eriytettiin ESP:ksi. Uudemman mallin nelivedossa ei ole
kitkalukkoja taka-akselilla, keskitasauspyrästössä ja nelivedon
kytkennässä, vaan neliveto on kiinteä ja lukitus saadaan aikaan ETS:lla.
Lukot on siis korvattu yhden pyörän jarrutuksella. Täten ajonvakautuskin
on muuttunut niin, että ajoa ei vakauteta lukkoja kytkemällä vaan yhden
pyörän jarrutuksella. Tähän on päädytty, koska uusi järjestelmä on paljon
yksinkertaisempi ja ajonvakautksen voi asentaa kaksivetoiseenkin autoon.

Jos 4-matic mielestäsi ei ole ajonvakautusjärjestelmä, voisitko
ystävällisesti määritellä ajonvakautusjärjestelmän.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JarkkoN kirjoitti:Tämä vanhan mallin 4-matic on nimenomaan ESC eli ajovakauden
hallintajärjestelmä. Sen voi todeta joko tutkimalla sen tekniikkaa
tai kokeilemalla. Kun ajat 4-maticilla tasaista vauhtia jä väännät
nopeasti ohjauspyörää puoli kierrosta ja takaisin, järjestelmä
tulkitsee auton käyneen luistossa ja alkaa vakauttamaan menoa.
Vakautus tapahtuu kytkemällä nelivetoa ja lukkoja vaiheittain päälle.
Päälle kytkentä ei edellytä luistoa tai auton suunnan muuttumista.
Vaan kylläpä. Neliveto ei vanhassakaan 4maticissa mene ajotilanteissa päälle ilman luistoa, ja kuten muistamme, jos pyörältä häviää pitkittäispito sillä ei ole myöskään sivuttaispitoa. Jotta 4matic kytkee etuvedon ajossa edes ykkösvaiheeseen kertomallasi tavalla rattia vempauttamalla, jossain on pakko olla jo luistoa, kuivalla asvaltilla mennään sitten jo tosi lujaa. Ajonvakautuksesta on korkeintaan kyse sikäli, että nelivedon kytkeytyminen tasaa menoa selvästi -- kuten 4x4-autoissa yleensäkin.

4matic kyllä haistelee kaasupolkimen ja ratin asentoa sekä pyörien nopeuksia ja tekee näistä päätelmiään, vähän kuten nykyisetkin systeemit.
Vaikka vanhalla 4-maticilla yleensä tarkoitetaan järjestelmään kuuluvaa
nelivetoa, se on valmistajan mielestä laajempi kokonaisuus, jonka
tarkoituksena on lisätä turvallisuutta.
Mainospuheitahan aina riittää :wink:
No, samallahan sitä perusteltiin ASD - ja ASR-systeemejäkin silloin 20+ vuotta sitten. Suomen oloista käsin tarkasteltuna taas järjestelmien edut ovat nimenomaan etenemiskyvyn paranemisessa.
Jos 4-matic mielestäsi ei ole ajonvakautusjärjestelmä, voisitko
ystävällisesti määritellä ajonvakautusjärjestelmän.
IMHO siinä puhutaan järjestelmästä, joka käyttää myös jarruja ja säätää koneen tehoa, lähinnä ASR on noista 80-luvun systeemeistä sellainen.

Sille ei sitten voi mitään, että 4matic hoitaa "oman toimen ohessa" tämän puolen ilman em. toimintoja... 8)

EDIT: ollaankohan me väärässä ketjussa tämän asian kanssa... :roll: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin