Infrapunakeskuslukitus ei toimi !!! W140

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ari V. kirjoitti:Ässä edelleen jumissa
Viime viikolla hiukka kiireitä, joten en asiaan ehtinyt panostaa.

Eilen yritin latausta tupakansytyttimen kautta. Homma kaatui sitten sähkön puutteeseen. Eli tolpissa ei olekkaan tällähetkellä sähköä ollenkaan :evil:
Maanantaina täytyy selvittää oisko koska virtaskaa saatavilla.....
Tästä tuli mieleen, että voiko toisesta akusta tuupata virtaa tupakansytyttimen kautta tai jostain muualta vai tuleeko niin kovalla teholla, ettei piuhat kestä?

Tutkin myös suunnitelmaa B eli otin takapenkin irti ja kaivoin sen pumpun esiin. Muoviletkuja lähtee yhteensä noin15 kpl eikä niistä päällepäin pysty päättelemään mikä minnekkin menee. Letku on muutenkin väärä sana se on kovaa muoviputkea mieluummin. Yritin summamutikassa ottaa yhtä putkea irti sormivoimin, niin ei kyllä lähtenyt tai sitten olisi hajonnut liitin samalla. Eli olisi ainakin tarkaan tiedettävä mikä putki menee takaluukun lukolle, on niin kovaa kiinni ettei summamutikassa kannata ruveta.
Onko jotain lisävinkkiä tähän letkuhommaan??

Itse lukko on edelleen "yhtäpuuta" vaikka liotusta on jatkettu koko ajan. Oma veikkaus on, että itse lukkopesä ei (enää) jumita, vaan junttura muodostuu varsinaisen lukkopesän ja sen ympärillä olevan metallisen kehämötikän välillä eli ne ovat keskenään liimautuneet kiinni.
Kyllä Ari V tekee itselleen kovin vaikeaksi löytää sopivaa paikkaa akun lataamiseksi Mersussaan. Voi voi jos auto olisi hiukan lähempänä, niin viidessä minuutissa laittaisin autoosi lisävirtaa niin että takaluuukku aukeaisi. Jos vähän viitsisi konehuoneesta paikallistaa starttimoottorin solenoidin, ei luulisi olevan kaksinen homma. Sinne voi tyrkätä toisesta akusta tai laturista täyden taakin. Sieltä se lähtee käyntiinkin muitta mutkitta.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

rumilus kirjoitti:
Kyllä Ari V tekee itselleen kovin vaikeaksi löytää sopivaa paikkaa akun lataamiseksi Mersussaan. Voi voi jos auto olisi hiukan lähempänä, niin viidessä minuutissa laittaisin autoosi lisävirtaa niin että takaluuukku aukeaisi. Jos vähän viitsisi konehuoneesta paikallistaa starttimoottorin solenoidin, ei luulisi olevan kaksinen homma. Sinne voi tyrkätä toisesta akusta tai laturista täyden taakin. Sieltä se lähtee käyntiinkin muitta mutkitta.

Joo vaikeeksi menee todellakin.
Auto ei ole ns. arkikäytössä, joten senpuoleen kiirusta ei ole ollut, mutta nut täytyy sanoa, että MIELELLÄÄN saattaisin asian kuntoon.

Itse en ole autojen kanssa paljon puljannut, joten en uskalla lähteä tekemään kuin sellaisia juttuja joista itse olen selvillä mitä teen ja siksi nuo startin napajutut ei ole houkutellut. APUA OTETAAN VASTAAN AULIISTI.
Tupakansytyttimen kautta lataus ei muuten onnistunut. MIKSI?
Kokeilin samaa W124 kanssa ja siinä lataus onnistui ihan hyvin. Ässässä ei syntynyt minkäänlaista jännite-eroa olipa virtalukko missä asennossa tahansa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Sukakerasialta löydät oikean johdon.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Harri 126:
Sukakerasialta löydät oikean johdon.

Siis tarkoitako tupakansytyttimen ja akun välisen?
Meinaatko, että sulakerasialta voi ladata?

Sen tarkastin, että ko. sulake on ehjä
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tarkoitin, että sulakerasialla on johtoja, joista osa tulee suoraan akulta.
Ne on paksuja punaisia. :D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Jos autosi akku on niin polvillaan, ettei se ota latausta vastaan enää ollenkaan. Napajännite pudonnut liian alas. Siksi sinuna kaivaisin starttimoottorin solenoidin paksun kaapelin esille, joka menee suoraan akulle ja törkkäät siihen toisesta akusta lisävirtaa, niin eiköhän asia korjaannu ja pääset takaluukkuun käsiksi.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=02#051

Voisikohan tuossa kaaviossa osa 23 olla sellainen paikka, jonka kautta voi ladata akkua?, jos on, onko tietoa missä se sijaitsee?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Ari V. kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=02#051

Voisikohan tuossa kaaviossa osa 23 olla sellainen paikka, jonka kautta voi ladata akkua?, jos on, onko tietoa missä se sijaitsee?
Kaaviokuvassa ( alempi kuva ) numero 80 on solenoidin napa mistä voi startata. Ylemmän kuvan 23 ( 29 )kohta, josta voi antaa lisävirtaa akulle. Mahdollisesti juuri tuo solenoidille ja akulle menevä (paksu kaapeli ) liitoskohta 23 sijaitsee jossakin takapenkin alla tai jossakin sisätiloissa.
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tuollaisen "vihjeen" löysin mercedes shopforum tech help palstoilta..


Under the passenger side carpet is the battery connection terminal, we use a trickle charger OR connect a jump box for at least 15 minutes before trying to start
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tomppa kirjoitti:Tuollaisen "vihjeen" löysin mercedes shopforum tech help palstoilta..


Under the passenger side carpet is the battery connection terminal, we use a trickle charger OR connect a jump box for at least 15 minutes before trying to start
No se löytyy sitten vihjeen mukaan apukuskinpuoleisen lattiamaton alta, jonne voit latarin tai lisäakun kytkeä. Onko sitten W140 korimallista kysymys ?!.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu sieltä löytyy.

MAtot pois ja maton alta suojapelti.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:Juu sieltä löytyy.

MAtot pois ja maton alta suojapelti.
Kiitokset Tompalle vihjeestä ja Mikalle vaivannäöstä kun tutkit tilanteen, vastaisuuden varalle on hyvä itsekin tietää tuokin asia.
Kyllähän ovat paikan valinneet,minne ovat piilottaneet lisävirran antoliittimet. Vehon "ammattimiehet " varmaan olisi asian kertonut suoralta kädeltä.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Mika T:
Juu sieltä löytyy.

MAtot pois ja maton alta suojapelti.


Matto on tiukasti "astinlaudan" alle viety, eli pitänee ensin irroittaa astinlauta niinkö Mika T ? Varovasti käsipelillä yritin astinlautaa nostaa, muttei lähtenyt, onko joku parempi tekniikka tuohon irrotukseen?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla kyllä mahtuu kääntymään se maton "yläreuna" kun vetää sitä itseensä päin. Sittenm se pelti piti jotenkin pujotella pois sieltä.

Sitten sieltä löytyy läheltä vaihdelaatikon puoleista reunaa pultti johon tulee useita paksuhkoja punaisia johtoja. se on Plus.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Eikös tuo mene ihan sillä että startille tai laturille tuleva paksu kaapeli, siihe plussa ja miinus runkoon. Sillä selvä. Ja jos ei lataa (laturissahan on mittari, ottaako virtaa vastaan) niin laittelee sitten vielä virran autossa päälle.

Toinen konstihan on heittää se akku toisesta autosta siihen konehuoneen viereen, apukaapelit startille ja toinen kaapeli runkoon. Ja starttaa käyntiin.

Sama kai se on, onko akku peräkontissa vai naapuriautossa tai konehuoneen reunalla irrallaan, kunhan virtanen menee startille ja toinen puoli runkoon. Niin ajattelisin. :roll:
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

No vihdoin peräkonttikin on auki ja akku latauksessa.
Syy akun tyhjenemiseen selvisi myös, toinen takalukuvalo oli jäänyt päälle.
Vastaisuuden varalta takakontin lukko olisi kyllä hyvä saada toimimaan avaimellakin....

Tarpeetttoman pitkäksi venähti tämä topikki, mutta ehkä tästä on apua muille vastaaville "tumpeloille"

Osallistuneille kiitos avusta!
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Vastaa Viestiin