Kyllä Ari V tekee itselleen kovin vaikeaksi löytää sopivaa paikkaa akun lataamiseksi Mersussaan. Voi voi jos auto olisi hiukan lähempänä, niin viidessä minuutissa laittaisin autoosi lisävirtaa niin että takaluuukku aukeaisi. Jos vähän viitsisi konehuoneesta paikallistaa starttimoottorin solenoidin, ei luulisi olevan kaksinen homma. Sinne voi tyrkätä toisesta akusta tai laturista täyden taakin. Sieltä se lähtee käyntiinkin muitta mutkitta.Ari V. kirjoitti:Ässä edelleen jumissa
Viime viikolla hiukka kiireitä, joten en asiaan ehtinyt panostaa.
Eilen yritin latausta tupakansytyttimen kautta. Homma kaatui sitten sähkön puutteeseen. Eli tolpissa ei olekkaan tällähetkellä sähköä ollenkaan
Maanantaina täytyy selvittää oisko koska virtaskaa saatavilla.....
Tästä tuli mieleen, että voiko toisesta akusta tuupata virtaa tupakansytyttimen kautta tai jostain muualta vai tuleeko niin kovalla teholla, ettei piuhat kestä?
Tutkin myös suunnitelmaa B eli otin takapenkin irti ja kaivoin sen pumpun esiin. Muoviletkuja lähtee yhteensä noin15 kpl eikä niistä päällepäin pysty päättelemään mikä minnekkin menee. Letku on muutenkin väärä sana se on kovaa muoviputkea mieluummin. Yritin summamutikassa ottaa yhtä putkea irti sormivoimin, niin ei kyllä lähtenyt tai sitten olisi hajonnut liitin samalla. Eli olisi ainakin tarkaan tiedettävä mikä putki menee takaluukun lukolle, on niin kovaa kiinni ettei summamutikassa kannata ruveta.
Onko jotain lisävinkkiä tähän letkuhommaan??
Itse lukko on edelleen "yhtäpuuta" vaikka liotusta on jatkettu koko ajan. Oma veikkaus on, että itse lukkopesä ei (enää) jumita, vaan junttura muodostuu varsinaisen lukkopesän ja sen ympärillä olevan metallisen kehämötikän välillä eli ne ovat keskenään liimautuneet kiinni.
Infrapunakeskuslukitus ei toimi !!! W140
rumilus kirjoitti:
Kyllä Ari V tekee itselleen kovin vaikeaksi löytää sopivaa paikkaa akun lataamiseksi Mersussaan. Voi voi jos auto olisi hiukan lähempänä, niin viidessä minuutissa laittaisin autoosi lisävirtaa niin että takaluuukku aukeaisi. Jos vähän viitsisi konehuoneesta paikallistaa starttimoottorin solenoidin, ei luulisi olevan kaksinen homma. Sinne voi tyrkätä toisesta akusta tai laturista täyden taakin. Sieltä se lähtee käyntiinkin muitta mutkitta.
Joo vaikeeksi menee todellakin.
Auto ei ole ns. arkikäytössä, joten senpuoleen kiirusta ei ole ollut, mutta nut täytyy sanoa, että MIELELLÄÄN saattaisin asian kuntoon.
Itse en ole autojen kanssa paljon puljannut, joten en uskalla lähteä tekemään kuin sellaisia juttuja joista itse olen selvillä mitä teen ja siksi nuo startin napajutut ei ole houkutellut. APUA OTETAAN VASTAAN AULIISTI.
Tupakansytyttimen kautta lataus ei muuten onnistunut. MIKSI?
Kokeilin samaa W124 kanssa ja siinä lataus onnistui ihan hyvin. Ässässä ei syntynyt minkäänlaista jännite-eroa olipa virtalukko missä asennossa tahansa.
Kyllä Ari V tekee itselleen kovin vaikeaksi löytää sopivaa paikkaa akun lataamiseksi Mersussaan. Voi voi jos auto olisi hiukan lähempänä, niin viidessä minuutissa laittaisin autoosi lisävirtaa niin että takaluuukku aukeaisi. Jos vähän viitsisi konehuoneesta paikallistaa starttimoottorin solenoidin, ei luulisi olevan kaksinen homma. Sinne voi tyrkätä toisesta akusta tai laturista täyden taakin. Sieltä se lähtee käyntiinkin muitta mutkitta.
Joo vaikeeksi menee todellakin.
Auto ei ole ns. arkikäytössä, joten senpuoleen kiirusta ei ole ollut, mutta nut täytyy sanoa, että MIELELLÄÄN saattaisin asian kuntoon.
Itse en ole autojen kanssa paljon puljannut, joten en uskalla lähteä tekemään kuin sellaisia juttuja joista itse olen selvillä mitä teen ja siksi nuo startin napajutut ei ole houkutellut. APUA OTETAAN VASTAAN AULIISTI.
Tupakansytyttimen kautta lataus ei muuten onnistunut. MIKSI?
Kokeilin samaa W124 kanssa ja siinä lataus onnistui ihan hyvin. Ässässä ei syntynyt minkäänlaista jännite-eroa olipa virtalukko missä asennossa tahansa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Jos autosi akku on niin polvillaan, ettei se ota latausta vastaan enää ollenkaan. Napajännite pudonnut liian alas. Siksi sinuna kaivaisin starttimoottorin solenoidin paksun kaapelin esille, joka menee suoraan akulle ja törkkäät siihen toisesta akusta lisävirtaa, niin eiköhän asia korjaannu ja pääset takaluukkuun käsiksi.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=02#051
Voisikohan tuossa kaaviossa osa 23 olla sellainen paikka, jonka kautta voi ladata akkua?, jos on, onko tietoa missä se sijaitsee?
Voisikohan tuossa kaaviossa osa 23 olla sellainen paikka, jonka kautta voi ladata akkua?, jos on, onko tietoa missä se sijaitsee?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Kaaviokuvassa ( alempi kuva ) numero 80 on solenoidin napa mistä voi startata. Ylemmän kuvan 23 ( 29 )kohta, josta voi antaa lisävirtaa akulle. Mahdollisesti juuri tuo solenoidille ja akulle menevä (paksu kaapeli ) liitoskohta 23 sijaitsee jossakin takapenkin alla tai jossakin sisätiloissa.Ari V. kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... SGN=02#051
Voisikohan tuossa kaaviossa osa 23 olla sellainen paikka, jonka kautta voi ladata akkua?, jos on, onko tietoa missä se sijaitsee?
No se löytyy sitten vihjeen mukaan apukuskinpuoleisen lattiamaton alta, jonne voit latarin tai lisäakun kytkeä. Onko sitten W140 korimallista kysymys ?!.Tomppa kirjoitti:Tuollaisen "vihjeen" löysin mercedes shopforum tech help palstoilta..
Under the passenger side carpet is the battery connection terminal, we use a trickle charger OR connect a jump box for at least 15 minutes before trying to start
Kiitokset Tompalle vihjeestä ja Mikalle vaivannäöstä kun tutkit tilanteen, vastaisuuden varalle on hyvä itsekin tietää tuokin asia.Mika.T kirjoitti:Juu sieltä löytyy.
MAtot pois ja maton alta suojapelti.
Kyllähän ovat paikan valinneet,minne ovat piilottaneet lisävirran antoliittimet. Vehon "ammattimiehet " varmaan olisi asian kertonut suoralta kädeltä.
Mika T:
Juu sieltä löytyy.
MAtot pois ja maton alta suojapelti.
Matto on tiukasti "astinlaudan" alle viety, eli pitänee ensin irroittaa astinlauta niinkö Mika T ? Varovasti käsipelillä yritin astinlautaa nostaa, muttei lähtenyt, onko joku parempi tekniikka tuohon irrotukseen?
Juu sieltä löytyy.
MAtot pois ja maton alta suojapelti.
Matto on tiukasti "astinlaudan" alle viety, eli pitänee ensin irroittaa astinlauta niinkö Mika T ? Varovasti käsipelillä yritin astinlautaa nostaa, muttei lähtenyt, onko joku parempi tekniikka tuohon irrotukseen?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Eikös tuo mene ihan sillä että startille tai laturille tuleva paksu kaapeli, siihe plussa ja miinus runkoon. Sillä selvä. Ja jos ei lataa (laturissahan on mittari, ottaako virtaa vastaan) niin laittelee sitten vielä virran autossa päälle.
Toinen konstihan on heittää se akku toisesta autosta siihen konehuoneen viereen, apukaapelit startille ja toinen kaapeli runkoon. Ja starttaa käyntiin.
Sama kai se on, onko akku peräkontissa vai naapuriautossa tai konehuoneen reunalla irrallaan, kunhan virtanen menee startille ja toinen puoli runkoon. Niin ajattelisin.
Toinen konstihan on heittää se akku toisesta autosta siihen konehuoneen viereen, apukaapelit startille ja toinen kaapeli runkoon. Ja starttaa käyntiin.
Sama kai se on, onko akku peräkontissa vai naapuriautossa tai konehuoneen reunalla irrallaan, kunhan virtanen menee startille ja toinen puoli runkoon. Niin ajattelisin.
No vihdoin peräkonttikin on auki ja akku latauksessa.
Syy akun tyhjenemiseen selvisi myös, toinen takalukuvalo oli jäänyt päälle.
Vastaisuuden varalta takakontin lukko olisi kyllä hyvä saada toimimaan avaimellakin....
Tarpeetttoman pitkäksi venähti tämä topikki, mutta ehkä tästä on apua muille vastaaville "tumpeloille"
Osallistuneille kiitos avusta!
Syy akun tyhjenemiseen selvisi myös, toinen takalukuvalo oli jäänyt päälle.
Vastaisuuden varalta takakontin lukko olisi kyllä hyvä saada toimimaan avaimellakin....
Tarpeetttoman pitkäksi venähti tämä topikki, mutta ehkä tästä on apua muille vastaaville "tumpeloille"
Osallistuneille kiitos avusta!
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi