380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
No niin, minä olen niin tötterö, että en tiedä missä vika. Vaihteet löytyvät kaikki, mutta vaihtokierrokset siinä 5000-6000. Ihan niinkuin kickdown olisi kokoajan päällä. Ainaskaan kaasupolkimen alla olevassa namikassa ei ole vikaa, sen älysin itse kokeilla. Alipainevuoto, vai vaijeri liian tiukalla? Miten vaijeria säädetään?
Auto vm. 1985
Ja auto seissyt vuodesta 2008 ennenkuin tuli minulle. Ennen seisontaa toiminut hyvin.
Auto vm. 1985
Ja auto seissyt vuodesta 2008 ennenkuin tuli minulle. Ennen seisontaa toiminut hyvin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
Itse itselleni vastaten, alipaineputki ok. Sen päässä tuntuu selvä imu ja letkun pätkä ok. Vaijeri on säädetty siten, että tyhjäkäynnillä on löysät pois. Ei kuitenkaan pinkeälle.
Voisiko olla alipainemodulaattorin kalvo särki?
Voisiko olla alipainemodulaattorin kalvo särki?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
säädäppäs sillai se vaijeri, että kone seisoo ja kaasupoljin aivan yläällä, ota vaijerin kuppi pois paikaltaan ja sitten säädät vaijeria siten että vaijerin kuppi osuu just molliin eikä kiristä eikä tuuppaa yhtään ja sitten lukittet siihen
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
Vaijeria on säädelty vaikka mihin suuntaan ja vuotava alipainemodulaattori vaihdettu uuteen. Ei mitn vaikutusta. Mitähän seuraavaksi kahtoisi?
Voiko alipainevuoto muualla konehuoneessa vaikuttaa laatikkoon?
Voiko alipainevuoto muualla konehuoneessa vaikuttaa laatikkoon?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
kyllä se vaikuttaa ja tekkee askille mitä sattuu, hommaa imuvuodot pois jos siinä sellasia on
mites se laatikon alipaine modulaattori on asennettu paikalleen, tökkäsikkö vaan paikalleen etkä kiertäny mitenkään ja tulihan sinne modulaattorin alle kaikki osat
mites se laatikon alipaine modulaattori on asennettu paikalleen, tökkäsikkö vaan paikalleen etkä kiertäny mitenkään ja tulihan sinne modulaattorin alle kaikki osat
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.
Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa?
Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
jaa, mutta onkos siinä 380:sessä tyhjäkäynti moottoria ollenkaan, olisko vaan lisäilma venttiili pelekästään mitä jäähdytys vesi käyttelee, jos siinon tyhjäkäynti moottori sitten se on siina ilimanputsarin etupäässä melekein sen alla mihin tulee sähköjohto päähän ja toiseen päähän alipaine letkut n. 20mm halakasijaltaan tän näkönenRahikainen kirjoitti:Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.
Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa?
se vanahempi on täysin mekaaninen
ne imuvuodot voit ettiä starttipilotilla, taikka präkleenillä, kone vaan käyntiin ja suihkii paukkupullosta käyvessä kaikkiin alipaine letkuihin ja niitten liitoksiin ainetta, ja aina missä vuoto niin koneen kierroksen nousee kun pilottia menee vuotokohtaan
kummas mallisen mokkulan laitoit laatikkoon
tässä vanahemman mallin modulaattori
tässä sitten uudempaa mallia
eli kumman laitoit ja vaihoikko mukana tulleet osat myös
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
touhottaja kirjoitti:jaa, mutta onkos siinä 380:sessä tyhjäkäynti moottoria ollenkaan, olisko vaan lisäilma venttiili pelekästään mitä jäähdytys vesi käyttelee, jos siinon tyhjäkäynti moottori sitten se on siina ilimanputsarin etupäässä melekein sen alla mihin tulee sähköjohto päähän ja toiseen päähän alipaine letkut n. 20mm halakasijaltaan tän näkönenRahikainen kirjoitti:Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.
Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa?
se vanahempi on täysin mekaaninen
ne imuvuodot voit ettiä starttipilotilla, taikka präkleenillä, kone vaan käyntiin ja suihkii paukkupullosta käyvessä kaikkiin alipaine letkuihin ja niitten liitoksiin ainetta, ja aina missä vuoto niin koneen kierroksen nousee kun pilottia menee vuotokohtaan
kummas mallisen mokkulan laitoit laatikkoon
Näitä kuvia ja neuvoja on vaan aina niin hienoa lukea
tässä vanahemman mallin modulaattori
tässä sitten uudempaa mallia
eli kumman laitoit ja vaihoikko mukana tulleet osat myös
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
jäi näköjään vieti pois, kun sanoin ,että näitä kuvia ja neuvoja vaan on aina kiva lukea
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
Ok, no minun mielestä siinä on juurikin tuollainen mokkula kuin touhottajan kuvassa näkyy. Siinä taaemmassa alipaineletkussa on murtumia ja sitä oli yritetty teipillä korjata. Kuhan kerkeän kotipihaan niin pitää vielä tarkistaa.
Ja modulaattori on tuollanen uudempi malli. Rikkinäinen oli vanhempaa mallia. Eli tietenkään ei toimi tuo uudempi siinä Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa tuli. Varaosanumeron kanssa hartikaiselta kävin hakemassa.
Ja modulaattori on tuollanen uudempi malli. Rikkinäinen oli vanhempaa mallia. Eli tietenkään ei toimi tuo uudempi siinä Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa tuli. Varaosanumeron kanssa hartikaiselta kävin hakemassa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
otikkos sää sen vanahemman mallin mokkulan takaa sen pikarin mallisen osan poisRahikainen kirjoitti:Ok, no minun mielestä siinä on juurikin tuollainen mokkula kuin touhottajan kuvassa näkyy. Siinä taaemmassa alipaineletkussa on murtumia ja sitä oli yritetty teipillä korjata. Kuhan kerkeän kotipihaan niin pitää vielä tarkistaa.
Ja modulaattori on tuollanen uudempi malli. Rikkinäinen oli vanhempaa mallia. Eli tietenkään ei toimi tuo uudempi siinä Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa tuli. Varaosanumeron kanssa hartikaiselta kävin hakemassa.
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
Juu otin sen pikarin buis. Mutta tuossa sun kuvassa näkyvä holkki mikä on pikarin alla, niin sitä ei kyllä näkynyt.
Ja miljoonasti kiitoksia täältäkin, eihän näistä keltanokka muuten tiiä mitään. Hyvä kun plymouthin kaksikurkkuisen cartterin kanssa pärjäsi..
Hei ja se webasto mikä minulta porsi, niin saat sen teknistä tukea ja postikuluja vastaan jos kelepaa
Ja miljoonasti kiitoksia täältäkin, eihän näistä keltanokka muuten tiiä mitään. Hyvä kun plymouthin kaksikurkkuisen cartterin kanssa pärjäsi..
Hei ja se webasto mikä minulta porsi, niin saat sen teknistä tukea ja postikuluja vastaan jos kelepaa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.
no lähetäppä tänne vaan se wepasto, kait tässä jotain keksitäänRahikainen kirjoitti:Juu otin sen pikarin buis. Mutta tuossa sun kuvassa näkyvä holkki mikä on pikarin alla, niin sitä ei kyllä näkynyt.
Ja miljoonasti kiitoksia täältäkin, eihän näistä keltanokka muuten tiiä mitään. Hyvä kun plymouthin kaksikurkkuisen cartterin kanssa pärjäsi..
Hei ja se webasto mikä minulta porsi, niin saat sen teknistä tukea ja postikuluja vastaan jos kelepaa
mullon pelkkiä romuja vaan