W203 Q&A

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Henq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.03.2011 14:26

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja Henq »

Ja prkl taas tänään matkalla mökille loppu puhallus about samassa kohtaa ku viikko sittenkin. Ei auta lämmityslaitteen läppien testiajokaan, vaan auto pitää käynnistää uudelleen. Muillako ei oo ollu vastaavia ongelmia?
Avatar
malmgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 10.05.2011 16:43

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Kuuluuko vetoakselin päässä olevan metalliosan liikkua, kun vetoakselia liikuttelee edestakaisin? Molemmilla puolilla sama homma. Eli tuolla nuolen kärkien sisäpuolella oleva metalli osa

Kuva
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Avatar
malmgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 10.05.2011 16:43

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Oliko tyhmä kysymys vai menikö ohitse?
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja hanta »

malmgren kirjoitti:Oliko tyhmä kysymys vai menikö ohitse?
Kysymys on vaan hiukan vaikea. Aikoinaan tuli vaihdettua nuo perämurikan poskilaakerin stefat, ja muistelisin että kyllä ne vetoakselit pääsevät hieman liikkumaan siellä sisällä. Nehän ovat siellä kiinni vain semmoisilla jousirenkailla, ja vetarit lähtee irti murikasta vetämällä/koputtelemalla, joten pääsevät hieman liikkumaan.
W203CDI
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jos jousirengas on pudonnut paikoiltaan, liikkuu se toki enemmän.
En tiedä onko mahdollista näissä tippua itsestään, muutamassa BMW:ssä ainakin tiedän irronneen...

Jos vetari pysyy paikoillaan, anna olla vaan.
Jostainhan sen vetarin pituuden pitää "elää", perän joustaessa.
jpt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 31.01.2012 06:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja jpt »

Henq kirjoitti:
Henq kirjoitti: Nyt ois seuraavia murheita, parin viikon sisään pari kertaa ajotietokone on heittäytyny ihan hurjaks, mittarivalot vilkkuu, merkkivalot vilkkuu, ilmottelee mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja, sisälle loppuu ilman tulo ja pellin alla flekti hurisee melko rajusti. Tänään ajellessa mittariston valot sammui ja seuraavat syttyi: Pitkien merkkivalo, käsijarrun valo ja srs:n valo. Auton uudelleen käynnistäminen ei vaikuttanut mitään, mutta 10km ajon jälkeen palasi ennalleen. Kuitenkin tuo SRS:n valo jäi palamaan eikä suostu nyt sammumaan millään. Lisäksi tulee "TEL Actived" ja vikakoodit: "Restraint System Visit Workshop SRS", "Trailer brake lamp visit workshop", "Visit workshop !Display faulty"
Mietin jo josko tuo akku olisi tullut tiensä päähän, mutta kun auto kuitenkin muuten pelaa oikein ja lähtee käyntiinkin hyvin? Noh, huomenna mittailtava akun jännite. Ilmastointi ainakin kertoo latausjännitteeksi 14,2-14,7V.

Elikkäs ehdotuksia mikä mättää? Tämä tosiaan tapahtunut nyt syksyllä pari kertaa ja kerran viime kesänä. Tässäpä kuvia vikakoodeista:

http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... ction2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... untion.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... ction1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... ction4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... ction3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kenelläkään muuten *:a käytettävissä Kuopion läheisyydessä ja halukkuutta vikakoodien lukuun?

Akku tuntuisi olevan kunnossa. Nyt foorumeita luettuani nousi esiin laturin jännitteensäädin, oisko mahdollista että tämä aiheuttaisi aiemmin kuvattuja probleemia? Kenelläkään muulla vastaavia häiriöitä w203:ssa?
Oliko vika laturin jännitteensäätimessä? Itselläni vilkutti noita valoja tänään eli srs+pitkät valot+käsijarru samaan aikaan. Kuukausi takaperin tuli pari kertaa lukemaan Battery/Alternator - Visit Workshop. Joka kerta on auttanut kun on käynnistänyt uudelleen auton. Huoli persiissä kuitenkin, että koska jättää tielle.
Henq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.03.2011 14:26

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja Henq »

Vika ei selvinnyt, vaan loppui aina uudelleen käynnistämisellä. Nyt pelannut moitteettomasti muutaman kuukauden. Itellä ei oo kyllä koskaan tuota akku/laturi -herjaa heittänyt...
Nivecom
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 28.11.2012 16:04

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja Nivecom »

Henq kirjoitti:Hmm, missähän mahtaa olla vikaa kun laitoin sumareihin led-polttimot ja ne vain vilahtaa kun laittaa päälle? Lisäsin tämän jälkeen 50w vastukset, eikä ledit syty ollenkaan :/
Sama vaiva! Vaihdoin takavalojen polttimot LEDeiksi. Ei toiminut, hieman välkkyivät. Ajotietokone herjaa valovikoja. Paksuvirtasähkömies arveli, että LEDien vähäinen vastus sekoittaa ajotietokoneen. Onkohan kellään varaosakauppiaalla Mersuun WDB203 sopivaa vastusta?
Nivecom
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: W203 Q&A

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mulla oli vähän samantyylistä ominaisuutta, kun vaihdoin rek.kilven valoit ledeiksi. Tilasin kokonaan sen moduulin canbussina, toinen paloi normaalisti ja tunnistavassa piirissä oleva välkkyi kun discopallo. Herjasi palanutta poltinta. Ite oon aika lapanen sähköhommissa, niin autosähkö-jamppa asens sinne sopivat vastukset etc ja nyt toimii ku rasvattu.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Vastaa Viestiin