RAM kirjoitti:http://spinoff.nasa.gov/Spinoff2007/ch_5.html
Ei tuokaan näytä alumiinin kanssa mitään tekevän...
RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Laitanpa tähänkin vaikak tuolla toisessakin jo on
Eli onko kukaan kokeillut, tai perustuuko läheskään samaan kuin RVS/RESURS aineet?
Kysessä siis Xadon tuotteet-> http://www.xado.co.uk/
Jos kokemusta niin mistä xadon tuotteesta? (tai kaikki ne taitaa samaa olla eripaketissa )
Eli onko kukaan kokeillut, tai perustuuko läheskään samaan kuin RVS/RESURS aineet?
Kysessä siis Xadon tuotteet-> http://www.xado.co.uk/
Jos kokemusta niin mistä xadon tuotteesta? (tai kaikki ne taitaa samaa olla eripaketissa )
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
onko st mersu miehet kokeillu ko.aineita koneissaan? lämpö kunnon vedoissa alempi? öljyn paineet enemmän? tai koneen äänet nätimpiä? ynm. kyselen kun joskus sata vuotta sitten vanhaa vynssiä vai mikä se nimi nyt sitten olikaan,niin vaihteistoon laitoin ja viritetty escoortti....tietysti oli koneena,noo eni vei mutta laatikko huuti ku syötävä laakerit kai? mutta vynssiä tuubi ja huuto lakkas kai se oli vahvaa vaseliinia sitten entiä,mut pelas jonkun 15 tuhatta ja sitte loota oli aivan entinen onko näissä uusissa vaseliineissa sama loppu tulos?opin sen,että mikään lisäaine ei pelasta kun hetkisen ennenkun tulee suuri tuho voipi olla että aineet on kehittynyneet....siksipä tää vuodatus
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Nyt selsisi tämäkin mysteeri. 2D4 tarkoittaa suomenkiellä 2 kpl D4 purkkia ja kunnostettavalle moottorille ne myyvät siis tuplamäärän ainetta. Aine todellakin tulee kahdessa ihan samanlaisessa D4 pakkauksessa. Sen takia hintakin on tuplat D4 "tuotteeseen" verrattuna.Jari Ke kirjoitti:D4 yhden purkin hintaan 60€ (4 litran öljytilavuus diesel moottorille) Soitin uudelleen ja korjasin tätä Eli:veskola kirjoitti:2G4 - enintään 4 litraa öljyä sisältäville bensiinimoottoreille 80,40 €
2D4+2D6 - enintään 10 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 120,80 + 161,10 €
D6 yhden purkin hinaan 80€ (6 litran öljytilavuus diesel moottorille) Matilla meni pieleen eli ei ole tuo 2D4 2D6 2G4
G4 yhden purkin hintaan 40€ (4 litran öljytilavuus bensa moottorille) vaan pelkkä D4 ja D6 ja G4 Kiitos veskola!
Voi että minua korpeaa tuommoset internetsivut, joista ei yksinkertaiset asiat selviä.
Keltsi: Ei tämä ole mitään vaseliinia tai voiteluainetta, toimintaperiaate löytyy noista linkeistä mitä on näissä RVS topiikeissa. Vaikea tuommosen vaikutusta ST käytössä on arvioida kun ei ne vedot ja ulkoilmat niin identtisiä ole ja kestääkös nämä ST:t käytännössä muuta kuin muutaman kaasupohjassa vedon
P.S Nyt on tyhjäkäytöt ja noin 120 km ajettu RVS:t koneessa ja ei se nyt vakuuta, eilen illalla lakkasi kierroslukumittari toimimasta ja ajonesto aktivoitui Onneksi palautui kun piti akun kenkää minuutin irti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Selvennys siihen, että tarkoitin, ettäJari Ke kirjoitti:Lyhyt kommentti. En usko!!!jvk210cdi kirjoitti: Kummatkin samoja aineita.
Perusteluina: Pitkät keskustelut entisen X1R maahantuojan pojan kanssa ja 8v kokemus X1R:stä.
Edittiä perään Eli poika ja poika yli 30v eli ei mikään huima enää Olivat käyny tutystumassa prosessiin missä ainetta tehdään jne. Tiesi kertoa Motor Upin koostumuksen ja sen miten se eroaa X1R:stä ja sen että monet näistä aineista perustuu teflon kuituihin jotka pilkkoutuu moottorissa ja tukkii öljynsuotimen Tarinaa oli paljon muutakin tekniseen ja kemialliseen prosessiin liittyen. En osannust asettaa kysenalaiseksi tätä.
RVS ja Resurs perustuvat samaan tekniikkaan... pinnoittaa pronssin johdannaista.
En ottanut kantaa X1R:n
Olisi kiva kyllä tutustua... Erinomaisia kokemuksia Resurssista:)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
onkos näitä "litkuja" laitettu viellä automaattiinkin?toimiko?hajosiko? auttoiko?........
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Oon laittanut useasti 722.6 laatikkoon, ja helpottaa HY:tä, ettei venttiilit jumppaa niin helposti...jorppe76 kirjoitti:onkos näitä "litkuja" laitettu viellä automaattiinkin?toimiko?hajosiko? auttoiko?........
eli laatikko käyttäytyy rauhallisemmin.
Se että hajottaako...
EI!
Useaan kertaan Resursin käsittelyn jälkiä ko. 722.6 laatikon sisältä katsoneena, niin HY:n luistiventtiilien sylintereistä lähtee pienet naarmut pois ja pinta kiillottuu kauniin sileäksi.
Uskon, että RVS tekee aivan saman.
Aine siis aktivoituu ainoastaa niihin kohtiin, joissa metalli ottaa kontaktia toiseen metalliin.
Tarttuu siis alumiiniin myös.
Mikroskoopilla katsottuna alumiini ja teräs on karheaa, jota tuo pronssiaine silottaa.
Ja kun pinta on erittäin sileä (kovuudeltaan kuitenkin pronssin pehmeä/liukas), niin öljy pystyy tekemään oman työnsä paremmin...
Kantamaan öljykalvonsa päällä kuormaa... Syyhenhän öljyn "voiteleva" ominaisuus perustuu.
X1R perustuu varmasti samoihin mekaanisiin ominaisuuksiin. Silottaa pintaa, että öljy pystyy toimimaan optimaalisesti.
Vaikuttaa kuitenkin, että X1R on itsekki (ilan öljyä) liukas materiaali.
Resursin ja RVS:n liukkaus ilman öljyä on vain "laakeripronssi".
Vaikuttaa siltä, että vain MotorUp erottuu joukosta, koska voitelu perustuu tefloniin ja sen rakenteen auheuttamiin rajoituksiin eri käyttötarkoituksissa. MotorUppia en laatikkoon osaisi edes kuvitella. Varmasti pilaisi sen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Lisäänpäs omankin lusikkani tähän keskusteluun. Resursia laitoin noin seitsemän sataa kilometriä sitten 722.6:een ja kokemukset on jvk210cdi:n kanssa samanlaiset. Laatikon käytös rauhoittui ja sen alkoi huomaamaan reilun kolmen-neljän sadan kohdilla, eikä kyse ole luistamisesta vaihtaessa, vaan vaihdot tapahtuvat jämptin nätisti, muttei nyhtäen. Turbiinin "lukittuminen" ja "vapautuminen" tasoittui, kun ennen mömmöä matka-ajossa ohitustilanteessa tahtoi aina vähänkin kaasua painaessa samoilla kierroksilla joko turbiini pysyä lukossa tai sitten vapautui, eikä toiminnalla ollut oikein säännönmukaisuutta ja kierrokset saattoivat olla satasen tasaisessa nopeudessa 1900-2200rpm. Kybbi ja anturit vaihtelin vuosi sitten kesällä ja samalla vaihtui öljyt ja suodatin. Tällä hetkellä auton softa on muutettu ja samalla uudella softalla vaikutetaan laatikon toimintaan ja nyt se toiminta on just niinkuin pitääkin, samalla adaptaatiot nollattiin.
Kaikenkaikkiaan Resursin toiminta sähkölootassa vakuutti, juurikin noiden nyhtämisien ja toiminnan rauhoittumisen ansiosta. Vertailupohja kun oli, että Resursin laitoin ilman muita laatikon muutoksia pois lukien kybin, antureiden, öljyjen ja suodattimen vaihtoa ennen laatikon oppineisuuden nollaamista ja uutta softaa.
Kaikenkaikkiaan Resursin toiminta sähkölootassa vakuutti, juurikin noiden nyhtämisien ja toiminnan rauhoittumisen ansiosta. Vertailupohja kun oli, että Resursin laitoin ilman muita laatikon muutoksia pois lukien kybin, antureiden, öljyjen ja suodattimen vaihtoa ennen laatikon oppineisuuden nollaamista ja uutta softaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
BTrikerin kuvaaman mukaan juuri se TCC luisti ei jumppaile (tietysti kaikki muutkin luistit), jolloin turbiinin ohjaus on tarkka.
Tästä seuraa, että "hötkyili" vähenee.
Sekä RVS, että Resurs rakentavat pintaa... että jos on oiken pilkunviilaaja, niin voi väittää, että vuotorako pienenee:)
Saman ilmiön tutut vehon pojat ovat havainneet RVS:n kanssa.
Tästä seuraa, että "hötkyili" vähenee.
Sekä RVS, että Resurs rakentavat pintaa... että jos on oiken pilkunviilaaja, niin voi väittää, että vuotorako pienenee:)
Saman ilmiön tutut vehon pojat ovat havainneet RVS:n kanssa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Mitä Resurssia olet laatikkoon laittanut? Resurs T vaiko R1 metall T... vai moottoriresurssia?jvk210cdi kirjoitti:Oon laittanut useasti 722.6 laatikkoon, ja helpottaa HY:tä, ettei venttiilit jumppaa niin helposti...jorppe76 kirjoitti:onkos näitä "litkuja" laitettu viellä automaattiinkin?toimiko?hajosiko? auttoiko?........
eli laatikko käyttäytyy rauhallisemmin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Luultavasti samaa mitä minäkin, eli Resurs AT 50g. Ainut vissiinkin mikä on automaatteihin tarkoitettu. Näkyi olevan loppu tuolla kaasutinexperttien kaupassa.karra kirjoitti:Mitä Resurssia olet laatikkoon laittanut? Resurs T vaiko R1 metall T... vai moottoriresurssia?jvk210cdi kirjoitti:Oon laittanut useasti 722.6 laatikkoon, ja helpottaa HY:tä, ettei venttiilit jumppaa niin helposti...jorppe76 kirjoitti:onkos näitä "litkuja" laitettu viellä automaattiinkin?toimiko?hajosiko? auttoiko?........
eli laatikko käyttäytyy rauhallisemmin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
270cdi mitä resurssia ja paljonko koneeseen? Vaihteistoon ilmeisesti Resurs AT 50g? Ja hyvä tulee??
Toimiiko vanhoihin öljyihin vaan pitääkö vaihtaa? moottoriöljyillä ajettu 2000km ja vaihteisto 12000km.
Toimiiko vanhoihin öljyihin vaan pitääkö vaihtaa? moottoriöljyillä ajettu 2000km ja vaihteisto 12000km.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Resurssia ensi alkuun 50g ja sitten hetken päästä lisää jos tarvii! (tarve vaikea sanoa)
Itse laitoin "halvinta" resurssia 200cdi koneeseen kokeiluksi noin tunti sitten, nyt odottelee vaan ajoa niin näkee tapahtuuko mitään
Toimii vanhaan öljyynkin/ei vaikuta öljyyn! Mitä pidempään aine koneessa sen parempi, ehtii kiinnittyä!
Eli 2000km ajetut öljyt on ok!
Laatikkoon tulevasta en osaa sanoa mitään, kyseinen aine oli loppu, piti myös sitä tilata!
Mutta kokemuksia tuleepi kun/jos aine alkaa vaikuttaa
Itse laitoin "halvinta" resurssia 200cdi koneeseen kokeiluksi noin tunti sitten, nyt odottelee vaan ajoa niin näkee tapahtuuko mitään
Toimii vanhaan öljyynkin/ei vaikuta öljyyn! Mitä pidempään aine koneessa sen parempi, ehtii kiinnittyä!
Eli 2000km ajetut öljyt on ok!
Laatikkoon tulevasta en osaa sanoa mitään, kyseinen aine oli loppu, piti myös sitä tilata!
Mutta kokemuksia tuleepi kun/jos aine alkaa vaikuttaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Mielenkiinnolla odottelen testi tuloksia....
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Xado vois olla kans ok, taidampa tilata Briteistä sitä.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Uskaltaiskohan tuota RVS kipata tuommoiseen kiukkuseen 1-pyttyseen 570cc mottiin? Jos vaikka säästys kampura ja kiertokanki rempalta aikaisemmin, kun nytten on taulussa vasta 75h/4500km.
Öljyt tosin vaihtuu muutenkin 5h välein, niin en tiedä meneekö rahatkin tuossa kokeilussa hukkaan.
Kaipa sitä tuonne 290:n kitankiin vois purkin tahi pari kipata.
Öljyt tosin vaihtuu muutenkin 5h välein, niin en tiedä meneekö rahatkin tuossa kokeilussa hukkaan.
Kaipa sitä tuonne 290:n kitankiin vois purkin tahi pari kipata.
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Nyt on resurssit ollu koneessa noin 400km (200cdi) ja kyllä se vaan hiljentää erilaisia raksutuksia/roksutuksia!
Kulutuksesta en vielä osaa sanoa kun ei tankilla ole tullut käytyä että vaikuttiko siihen!
Mutta hiljentää ainakin käynti ääntä ja kilinöitä yms
Saapi vaan nähdä kauanko kestää että äänet tulee takaisin
Kulutuksesta en vielä osaa sanoa kun ei tankilla ole tullut käytyä että vaikuttiko siihen!
Mutta hiljentää ainakin käynti ääntä ja kilinöitä yms
Saapi vaan nähdä kauanko kestää että äänet tulee takaisin
Resurs, RVS ja X-1R valmistajien sivuilta poimittuna....
Resurs:
- How often should I use RESURS?
We recommend using RESURS every time when you change oil.
X-1R:
MITEN PITKÄÄN X-1R KÄSITTELY KESTÄÄ ?
Moottoreissa yksi käsittely X-1R:llä kestää normaalin öljynvaihtovälin verran. X-1R:ää käytetään sekä koneissa että vaihteistoissa. X-1R:ää käytettäsessä monet laitteet ovat käyneet 10000-30000 tuntia ja toimivat moitteettomasti. Käytännössä X-1R:ää kannattaa lisätä moottoriin aina öljynvaihdon yhteydessä mahdollisimman hyvän tuloksen aikaansaamiseksi.
RVS:
Käsittelyn tulos kestää vähintään 100 000 km (2000 h)
Resurs:
- How often should I use RESURS?
We recommend using RESURS every time when you change oil.
X-1R:
MITEN PITKÄÄN X-1R KÄSITTELY KESTÄÄ ?
Moottoreissa yksi käsittely X-1R:llä kestää normaalin öljynvaihtovälin verran. X-1R:ää käytetään sekä koneissa että vaihteistoissa. X-1R:ää käytettäsessä monet laitteet ovat käyneet 10000-30000 tuntia ja toimivat moitteettomasti. Käytännössä X-1R:ää kannattaa lisätä moottoriin aina öljynvaihdon yhteydessä mahdollisimman hyvän tuloksen aikaansaamiseksi.
RVS:
Käsittelyn tulos kestää vähintään 100 000 km (2000 h)
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
mikäs ero näillä kaikilla litkuilla sitten on? kaikki vähentää kitkaa ja parantaa öljyä ja nostaa paineita ja vähentää lämpöjä jne jne.
RVS:stä nyt olen saanu sen verran selville, että tekee jonkun pinnan sinne, missä sitä tarvitaan. noista muista ei niin tietoa. tota x1-r:ää ostin kokeeks litran ja tökkäsin mesen koneeseen n. puolet siitä. mitään eroa ei ainakaan vielä ole havaittavissa.
RVS:stä nyt olen saanu sen verran selville, että tekee jonkun pinnan sinne, missä sitä tarvitaan. noista muista ei niin tietoa. tota x1-r:ää ostin kokeeks litran ja tökkäsin mesen koneeseen n. puolet siitä. mitään eroa ei ainakaan vielä ole havaittavissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Aika reilusti olet laittanut kun joku 1-1.5 desiä riittää.
Se vähentää kitkaa ja on siitä hyvä että se tarttuu pintoihin vaikka vaihtaakin öljyjä.
Se vähentää kitkaa ja on siitä hyvä että se tarttuu pintoihin vaikka vaihtaakin öljyjä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
muistelen nyt ulkomuistista, että joku 3% öljytilavuudesta. olisko tossa ässässä joku 8 litraa öljytilavuus, vaiko enemmänkin. vähän vajaa puoli purkkia sitä sinne laitoin. ehkä 4 desiä.
toimiikos toi nyt sitten samalla tavalla kun rvs:kin? vai onko eri toimintaperiaate kyseessä?
toimiikos toi nyt sitten samalla tavalla kun rvs:kin? vai onko eri toimintaperiaate kyseessä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
RVS ja Resurs toimii samoin tavoin... rakentaa pronssimaisen pinnan, joka pysyy kiinni pitkään (en kyllä ymmärrä miksi sitä pitää joka oljy vaihdossa ? Myyntiä lisää?) Hyviä molemmat.
X1-R rakentaa samoin pintaa, mutta sen kemiallisista aineosista kun ei mainita mitään.
Käyttäneiden kokemusten mukaan myös varteenotettava. Itse en tosin ole testannut.
Kaikki yhteen.
Jokainen ed. mainitsemistani aineista eivät ole voiteluaineita, vaan kemiaaleja, jotka reakoivat metallin kontaktiin rakentaen pinnan peilimäisen sileäksi. Näin kun kitkapinta on mikroskooppisen sileä, niin itse öljykalvo pystyy tekemään oman työnsä optimaallisesti.
X1-R ilmeisesti toimii liukkaana myös mahdollisesti "kuivana".
X1-R rakentaa samoin pintaa, mutta sen kemiallisista aineosista kun ei mainita mitään.
Käyttäneiden kokemusten mukaan myös varteenotettava. Itse en tosin ole testannut.
Kaikki yhteen.
Jokainen ed. mainitsemistani aineista eivät ole voiteluaineita, vaan kemiaaleja, jotka reakoivat metallin kontaktiin rakentaen pinnan peilimäisen sileäksi. Näin kun kitkapinta on mikroskooppisen sileä, niin itse öljykalvo pystyy tekemään oman työnsä optimaallisesti.
X1-R ilmeisesti toimii liukkaana myös mahdollisesti "kuivana".
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Mä veikkaan, että toi RVS perustuu johonkin muuhun kuin pronssiin. Pronssin on vähän liian pehmeää, sopiakseen tähän kuvakseen:jvk210cdi kirjoitti:RVS ja Resurs toimii samoin tavoin... rakentaa pronssimaisen pinnan, joka pysyy kiinni pitkään (en kyllä ymmärrä miksi sitä pitää joka oljy vaihdossa ? Myyntiä lisää?) Hyviä molemmat.
"Syntyneen pinnan kovuus on Vickers asteikolla n. 690 – 710 HV, joka on n. 5 kertaa kovempaa kuin ferriittinen teräs tai Rockwell asteikolla 320 HRx (timantti 420). Olennaisin on kuitenkin pinnan mikrokovuus, joka nousee jopa arvoon 650-750 kg/mm² ~ 6500 -7500 N/mm² (2% kromiteräs n. 180)."
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Kokemuksia Resurs Dieselistä. Kaadoin 50ml koneeseen n.1300km sitten ja ihme ja kumma polttoaineen keski kulutus tippui n. 4dl. Ennen 6.4l nyt 6.0l maantie ajossa.
Kait siitä joku hyöty on. Täytyy kokeilla vielä laatikkoon tätä ihmeainetta josko sekin paranis.
Kait siitä joku hyöty on. Täytyy kokeilla vielä laatikkoon tätä ihmeainetta josko sekin paranis.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Resurs T ollut pagodan manuaalilaatikossa parin sadan km ajana, ei vaikutusta eli loota kahisee vähän edelleen.
300 SEL perässä Resurs T ei hiljentänyt pienen pientä ujellusta 70 km/h vauhdissa ainakaan nyt 130 km ajon jälkeen. Mutta ei hättäillä, ajellaan lisää .
Fenom lisäaine pagodan perässä on saattanut vähän toimia eli stefa ei niin paljoa vuoda kuin ennen...
300 SEL perässä Resurs T ei hiljentänyt pienen pientä ujellusta 70 km/h vauhdissa ainakaan nyt 130 km ajon jälkeen. Mutta ei hättäillä, ajellaan lisää .
Fenom lisäaine pagodan perässä on saattanut vähän toimia eli stefa ei niin paljoa vuoda kuin ennen...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Mullakin on kokemusta Resursista ja RVS:stä.
Resursilla sai renaultin vaihdelaatikon ulvonnan hiljaiseksi noin 500km ajaksi. Sen jälkeen ääni palasi takaisin.
RVS:ää laitoin mersun perään ja ainoa mitä huomasin oli ABS-valon vilkkuminen 5000km jälkeen. Kun irroitin anturin ja puhdistin siitä epämääräisen hopeanvärisen töhnän ja laitoin uudet öljyt perään ei valo ole enää vilkutellut. Perän ääni ei muuttunut miksikään.
Minulla siis vain 2 kokemusta, 1 molemmista aineista enkä aio rahojani noihin enää laittaa.
Toki puolestapuhujia on ihan selvinpäin ja vakavasti otettavissa moottorimiehissä, että voi se toimiakin...minulla ei toiminut eikä auttanut.
Resursilla sai renaultin vaihdelaatikon ulvonnan hiljaiseksi noin 500km ajaksi. Sen jälkeen ääni palasi takaisin.
RVS:ää laitoin mersun perään ja ainoa mitä huomasin oli ABS-valon vilkkuminen 5000km jälkeen. Kun irroitin anturin ja puhdistin siitä epämääräisen hopeanvärisen töhnän ja laitoin uudet öljyt perään ei valo ole enää vilkutellut. Perän ääni ei muuttunut miksikään.
Minulla siis vain 2 kokemusta, 1 molemmista aineista enkä aio rahojani noihin enää laittaa.
Toki puolestapuhujia on ihan selvinpäin ja vakavasti otettavissa moottorimiehissä, että voi se toimiakin...minulla ei toiminut eikä auttanut.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
redlinen aski öljyissäkin näytti olevan jotakin samantyylistä lisä ainetta vakiona, eli näemmä öljyn valmistajatkin jotakin suosii ...eikä voinut redlineäkään huonoksi moittia koska kesti ajella kuivallakin askilla ties miten kauan
viisaammat lukekoot itse purkin kyljestä että mitä se sisälti mutta hyvin samantyylistä tekstiä kuin x1r tai rvs purkeissa
viisaammat lukekoot itse purkin kyljestä että mitä se sisälti mutta hyvin samantyylistä tekstiä kuin x1r tai rvs purkeissa
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Näkyy olevan taas automaattilaatikkoon Resursia Kaasutinexpertin hyllyssä.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... .php?p=912" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... .php?p=912" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
en tiedä viittiskö epätoivosesti tuolla yrittää korjata kun cdi aski kertoo luiston olevan liian suuri yms ja heittää vikatilaan kun lähtee täyskaasulla,joskus hyppy tyhjyyteenkin tulee mutta se on vielä ihan sallitun harvoinBTriker kirjoitti:Näkyy olevan taas automaattilaatikkoon Resursia Kaasutinexpertin hyllyssä.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... .php?p=912" onclick="window.open(this.href);return false;
juu askiin on uusittu jo suodatin,johdinlevy,kyppi yms läpivientiä eli sähköpuoli on varmasti kunnossa,juu ja se rasia jalkotilassa on kuiva jne...
en oikein jaksa uskoa että tuo korjaa halkeamia tms tyypillisiä vaurioita joita tuolla askissa varmaan on ehkä mä vaan kaipaan tässä joltakulta vastausta että oli auttanu tai ei ollu auttanu
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Ei se mitään kitkapakkojen kitkamateriaalia kasvata takaisin, älä osta.
Lisää tietoa: www.skg.fi