om606 viritys
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
om606 viritys
Nyt tarvis vähän neuvoo viisammilta. Auto on vm.97 väyrynen ja moottorina om606. pumppuun laitettu 7mm elementit. Tarkotus olis tehä kunnon pakosarja ja siihen sit holset hx50 kiinni. samalla isompi väläri keulille. mitenkäs tuon syötön lisääminen onnistuu? ja mites sinne sais vähintään 2bar ahtoja? onnistuuko evry modilla vai pitääkö ohjelmoida? Kaikki neuvot otetaan vastaan.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: om606 viritys
evrymodia ei saa ku on rivipumppu kone.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: om606 viritys
kysy nyt ensin konttorilta, miten ne suhtautuu tuohon sun suunnitelmaan ja palataan sitten siihen moottorin virityksen tekniseen puoleen
jos siis tieliikenne autosta kyse...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: om606 viritys
Miksei saisi evrymodia, mutta suurempi ongelma tässä on miten sen pumpun saa perussäätöihin 7mm tapituksen jälkeen, jos suomen ainoat softantekijät eivät enää "viitsi" vaivautua tekemään noita. Niin, uudempien autojen lastuttaminen on helpompaa ja siten tuottoisampaa pisnestä.
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: om606 viritys
veskola kirjoitti:Miksei saisi evrymodia, mutta suurempi ongelma tässä on miten sen pumpun saa perussäätöihin 7mm tapituksen jälkeen, jos suomen ainoat softantekijät eivät enää "viitsi" vaivautua tekemään noita. Niin, uudempien autojen lastuttaminen on helpompaa ja siten tuottoisampaa pisnestä.
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
mä oon käsittänyt että evrymodit toimii vain noissa pumppusuutin koneissa?!?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Konttorilta kysytty, ja jos turbo muuttuu isommaks, niin muutoskatsastus ja tehopaperi pitää hommata. teho ei saa nousta 20% enempää. ja päästöt pitää pysyä e hyväksyttynä.
Re: om606 viritys
voi niistä tulla silti pitempi aikainen ongelma... tuskin minäkään valittaisin, ettei tuo oma farkku kulje mihinkään, vaan olisin sinne holsetin (tai ruuvin) kylkeen laittanut jo aikaa sitten, mutta lain mukaan kun pitää yrittää mennä...veskola kirjoitti:Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
usein näistä uudempien viritystä koskevien kysymysten tautalta paljastuu joku amispoika jo haaveilee ST tehoista liian uuteen autoon, eikä ole hölkkäsen pöläystä tietoa mistään, lakiasioista nyt yleensä vähiten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: om606 viritys
oletkohan nyt ihan varmasti muistanut ilmoittaa kaikki autoa koskevat tiedot oikeinturbocelica kirjoitti:Konttorilta kysytty, ja jos turbo muuttuu isommaks, niin muutoskatsastus ja tehopaperi pitää hommata. teho ei saa nousta 20% enempää. ja päästöt pitää pysyä e hyväksyttynä.

Viimeksi muokannut napa, Ke 19.09.2012 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
veskola kirjoitti:Miksei saisi evrymodia, mutta suurempi ongelma tässä on miten sen pumpun saa perussäätöihin 7mm tapituksen jälkeen, jos suomen ainoat softantekijät eivät enää "viitsi" vaivautua tekemään noita. Niin, uudempien autojen lastuttaminen on helpompaa ja siten tuottoisampaa pisnestä.
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton Topiikin vois poistaa kokonaan.
7mm elementit on jo pumpussa, ja eikös jotkut tee ohjelmia om606? jos ei evry modilla saa toimiin.
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Katsastus miehelle kerroin mistä autosta on kyse, ja sekin tuli selville että on vähäpäästöinen. ainoot asiat oli muutoskatsastus ja tehopaperi. ja päästöt pitää pysyy e hyväksyttyinä.
Re: om606 viritys
ok. ilmoitatko vielä mikä konttori, niin lähden heti katsastamaan tuota omaa farkkua ahtimellaturbocelica kirjoitti:Katsastus miehelle kerroin mistä autosta on kyse, ja sekin tuli selville että on vähäpäästöinen. ainoot asiat oli muutoskatsastus ja tehopaperi. ja päästöt pitää pysyy e hyväksyttyinä.

vinkkinä vain, että älä sitten pety, jos siellä konttorilla ei lopulta näytetäkkään vihreää valoa noille sun muutoksille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: om606 viritys
eikös se ole vasta 2000 jälkeisissä autoissa tarvittiin pitosuus mittaus, että vanhemissa riittää toi savuarvo pysyy arvoissa? ja tietenkin teholappu vaan tolla uudella ahtimella..
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: om606 viritys
ei, kyllä se koskee kaikkia vähäpäästöisiä autoja, se "pitoisuusmittaus", eli vtt:n tekemä päästötutkimus joka maksaa n. 2000 € ja se ei takaa vielä mitään auton katsastuksen kannalta...jonte89 kirjoitti:eikös se ole vasta 2000 jälkeisissä autoissa tarvittiin pitosuus mittaus, että vanhemissa riittää toi savuarvo pysyy arvoissa? ja tietenkin teholappu vaan tolla uudella ahtimella..
tämä tässä kai sen ongelman aiheuttaakin, jos/kun ne ei ole konttorilla oikein selittäneet mitä se "e päästöarvoihin" tarvittava dokumentti tarkoittaa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: om606 viritys
Taas sä täälä neuvomas vaikket mitään tiedä. Evrymodin keksi alunperin joku sähkösäätöiseen jakajapumppuun, sitten joku hokas että myös vag pumppusuutinmoottorin polttoaineen lämpötilatietetoa huijaamalla saa lisää syöttöä ja joku on kekannu että myös mersun sähkösäätöisen rivipumpun jotain signaalia huijaamalla saadaan syöttöä lisää. Jonkinlainen vastusviritys toimis ilmeisesti myös cdi koneessa, railpainetietoa vääristämälläkillerimersu kirjoitti:veskola kirjoitti:Miksei saisi evrymodia, mutta suurempi ongelma tässä on miten sen pumpun saa perussäätöihin 7mm tapituksen jälkeen, jos suomen ainoat softantekijät eivät enää "viitsi" vaivautua tekemään noita. Niin, uudempien autojen lastuttaminen on helpompaa ja siten tuottoisampaa pisnestä.
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
mä oon käsittänyt että evrymodit toimii vain noissa pumppusuutin koneissa?!?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: om606 viritys
se on hyvä että sä fiksumpana sait noinkin selvästi selitettyä miten 606 syöttöä säädetäänS202 kirjoitti:Taas sä täälä neuvomas vaikket mitään tiedä. Evrymodin keksi alunperin joku sähkösäätöiseen jakajapumppuun, sitten joku hokas että myös vag pumppusuutinmoottorin polttoaineen lämpötilatietetoa huijaamalla saa lisää syöttöä ja joku on kekannu että myös mersun sähkösäätöisen rivipumpun jotain signaalia huijaamalla saadaan syöttöä lisää. Jonkinlainen vastusviritys toimis ilmeisesti myös cdi koneessa, railpainetietoa vääristämälläkillerimersu kirjoitti:veskola kirjoitti:Miksei saisi evrymodia, mutta suurempi ongelma tässä on miten sen pumpun saa perussäätöihin 7mm tapituksen jälkeen, jos suomen ainoat softantekijät eivät enää "viitsi" vaivautua tekemään noita. Niin, uudempien autojen lastuttaminen on helpompaa ja siten tuottoisampaa pisnestä.
Sähköisellä säätimellä lienee hieman ongelmia niiden isompien tappein kanssa, onko ne tapit js siellä vai oliko se vain vasta ajatus ? itse en tilaisi tappeja pumppuun ennen kuin on softaaja selvillä.
Ellei lastuttajaa tosiaan enää löydy niin on parempi alkaa etsimään omaa säädinnratkaisua sen nykyisen sähköisen kaasupolkimen tilalle, ei pitäisi olla mikään paha homma. Ahtimen ja välijäähdyttimen vaihtamisen ongelmiin en ota kantaa, koska ne on vain ongelmia kerran vuodessa.
Olisiko muuten 1 topiikki aiheesta riittänyt ? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83#p834283" onclick="window.open(this.href);return false;
mä oon käsittänyt että evrymodit toimii vain noissa pumppusuutin koneissa?!?

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: om606 viritys
En tiedä tarkemmin minkä johtojen väliin sitä vastusta tungetaan, mutta sen tiedän että jonkinlaisella "evry modilla" syöttöjä voi nostaa tässäkin tapauksessa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: om606 viritys
niimpä nii...
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: om606 viritys
Yhdyn S202:sen ensimmäiseen kommenttiin osittain mutta ei siitä sen enempää.
"Evrymod" Mersun sähköohjatussa pumpussa huijaa tietoa (syötönsäätö)tangon asennosta. Eli sopivalla vastuksella sopiviin piuhoihin laittamalla tietokone luulee tangon asentoa oikeaa pienemmäksi ja näin syöttöä tulee enemmän kuin alunperin.
Tuo evrymod on epäkäytännöllinen, koska a) tyhjäkäynti menee pieleen b) ajamisesta tulee nykivää c) jos auton sammuttaa tai käynnistää modi päällä menee useimmiten vikatila päälle.
Modista pitäisi tehdä esim. vasta tietyn kaasunasennon, vaikkapa 70%:n, jälkeen aktivoituva, jolloin se olisi edes jotenkin käytännöllinen.
"Evrymod" Mersun sähköohjatussa pumpussa huijaa tietoa (syötönsäätö)tangon asennosta. Eli sopivalla vastuksella sopiviin piuhoihin laittamalla tietokone luulee tangon asentoa oikeaa pienemmäksi ja näin syöttöä tulee enemmän kuin alunperin.
Tuo evrymod on epäkäytännöllinen, koska a) tyhjäkäynti menee pieleen b) ajamisesta tulee nykivää c) jos auton sammuttaa tai käynnistää modi päällä menee useimmiten vikatila päälle.
Modista pitäisi tehdä esim. vasta tietyn kaasunasennon, vaikkapa 70%:n, jälkeen aktivoituva, jolloin se olisi edes jotenkin käytännöllinen.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: om606 viritys
tällä forumilla luki yhdessä topikissa et ilmamassamittarin singnaalia huijataan isommaks tai polttoainepumpun määräsäädintä huijaamalla?!?! eikä missään luke kyllä mistään tangoista..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: om606 viritys
Kyllä ainakin osaa tehdä, en tiedä haluaako tehdä ja jos haluaa niin missä paikkakunnalla tai edes missäpäin suomea autosi on, joten mikäs tässä "projektissa" nyt sitten on enää ongelmanaturbocelica kirjoitti:7mm elementit on jo pumpussa, ja eikös jotkut tee ohjelmia om606? jos ei evry modilla saa toimiin.

Ahtimen, pakosarjan ja välijäähdyttimen asennuksessa ei liene mitään ongelmaa.
Minäkin alan olla sitämieltä että nimimerkki "killerimersu" voisi lopettaa tuon floodauksen jokaiseen topiikkiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 viritys
Jatketaan nyt sitten tätä offtopiccia.
Ilmamassamittarin signaalia huijaamalla et kyllä tuosta koneesta saa mitään muuta aikaan kuin vikatilan, jos sitäkään. Sen signaali vaikuttaa vain EGR:n toimintaan.
killerimersu kirjoitti:evrymodia ei saa ku on rivipumppu kone.
killerimersu kirjoitti:mä oon käsittänyt että evrymodit toimii vain noissa pumppusuutin koneissa?!?
Jaa olet oppinut lukemaan. Voinen selventää asiaa tarkentamalla että "tanko" josta puhuin, on ilmeisesti tuo sinun tarkoittama polttoainepumpun määränsäädin.killerimersu kirjoitti:tällä forumilla luki yhdessä topikissa et ilmamassamittarin singnaalia huijataan isommaks tai polttoainepumpun määräsäädintä huijaamalla?!?! eikä missään luke kyllä mistään tangoista..
Ilmamassamittarin signaalia huijaamalla et kyllä tuosta koneesta saa mitään muuta aikaan kuin vikatilan, jos sitäkään. Sen signaali vaikuttaa vain EGR:n toimintaan.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: om606 viritys
Kakemake kirjoitti:Jatketaan nyt sitten tätä offtopiccia
Ei jatketa, siivoan kohtapuoliin topiikin turhasta
Lisää tietoa: www.skg.fi
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Juu elikkä mulla mersu menee katsastukseen ens viikon alussa, ja sen jälkeen halliin. teen pakosarja, ja laitan hx50 ja isomman välärin. ohjelman jos sais sit sen jälkeen, jos joku vaan tekee/tulee tekeen. Porissa asustelen. mielellään sen ohjelman laitan, koska eikös sillä saa pois kytkettyä sen ilmamassa systeemin, mikä on nyt paikalla vakio ilmansuodatin kotelossa kiinni. Ja mitä niihin päästöarvoihin tulee, niin täytyy saada dokumentti e hyväksytyistä päästöistä, ja sit mittaukseen ja arvot pitää pysyy sallituissa rajoissa. mut niinkuin joku sanokin, se ongelma on vain kerran vuodessa 

Re: om606 viritys
Se "ilmamassasysteemi" sulla nyt jo muutenkin on viraton siinä, tai ainakin kohta on kun poistat siihen liittyvät mekaaniset osat. Kysele nyt kovasti kuka sen 7mm ohjelman siihen tekee. Ainakin Karala on sellaisia tehnyt, ei juurkikaan muut suomessa, eikä oikeastaan missään muuallakaan. Paremmin en tunne aihetta mutta tuommoisia 7mm sähköpumppuhärveleitä on 1 tai 2 tehty suomessa (ja kalliiksi tuli)
1 pikku vinkki: Älä heitä tai myy vanhoja osia, ahtimia, välijäähdyttimiä, ilmaputkia, letkuja, EGR venttiileitä, ilmamassamittaria tms. pois vaan säilö ne tallin hyllylle hyvin pakattuna talteen.
Minä sanoin että se ongelma on kerran vuodessa kun itselläni on vähäpäästöisessä autossa vaihdettuna ahdin, mutta ei se sitä tarkoita, että minulla olisi joku "e-päästölappu" vaan ahdin on piilossa katsastajalta kerran vuodessa. Minähän jooa värjäsin tiettyjä letkuja ja putkia mustiksi, ettei niiden vaihtaminen erotu vuosikatsastuksessa.
1 pikku vinkki: Älä heitä tai myy vanhoja osia, ahtimia, välijäähdyttimiä, ilmaputkia, letkuja, EGR venttiileitä, ilmamassamittaria tms. pois vaan säilö ne tallin hyllylle hyvin pakattuna talteen.
Minä sanoin että se ongelma on kerran vuodessa kun itselläni on vähäpäästöisessä autossa vaihdettuna ahdin, mutta ei se sitä tarkoita, että minulla olisi joku "e-päästölappu" vaan ahdin on piilossa katsastajalta kerran vuodessa. Minähän jooa värjäsin tiettyjä letkuja ja putkia mustiksi, ettei niiden vaihtaminen erotu vuosikatsastuksessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Mitkäs osat mun täytyy poistaa että se ilmamassasydeemi lähtee pois?? ja alkuperäiset palikat laitan hallin hyllylle talteen.
Mitäs kaikkia osia sieltä täytyy/kannattaa poistaa, ettei ne oo jarruna voimalle
Mitäs kaikkia osia sieltä täytyy/kannattaa poistaa, ettei ne oo jarruna voimalle

Re: om606 viritys
Oletkos tosissasi näiden kysymysten kanssa ?
a) Ilmamassamittari
b) EGR venttiili.
c) ECU:un muutos ettei se tee vikatilaa ilmamassamittarista vaan antaa runtua rivipumpulle kaikissa tilantessa kaasupolkimen ja ahtopaineen mukaisesti
a) ja b) häviävät "itsestään" kun asennat holsetin paikalleen, eli kun ruuvaat uuden pakosarjan ja ilmaputket ja suodattimen autoon. Juuri tuossa kohtaa alkuperäistä ECU:a alkaa närästää ja tarvitaan se tietokonemies laittamaan kartat kohdilleen.
P.S Toivottavasti tässä ei ole sitten vielä sähköohjattua automaattilaatikkoa riesana
a) Ilmamassamittari
b) EGR venttiili.
c) ECU:un muutos ettei se tee vikatilaa ilmamassamittarista vaan antaa runtua rivipumpulle kaikissa tilantessa kaasupolkimen ja ahtopaineen mukaisesti
a) ja b) häviävät "itsestään" kun asennat holsetin paikalleen, eli kun ruuvaat uuden pakosarjan ja ilmaputket ja suodattimen autoon. Juuri tuossa kohtaa alkuperäistä ECU:a alkaa närästää ja tarvitaan se tietokonemies laittamaan kartat kohdilleen.

P.S Toivottavasti tässä ei ole sitten vielä sähköohjattua automaattilaatikkoa riesana

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 viritys
Jos väykky on tomaatilla niin siinähän 5vaihde sähköinenveskola kirjoitti:Oletkos tosissasi näiden kysymysten kanssa ?
a) Ilmamassamittari
b) EGR venttiili.
c) ECU:un muutos ettei se tee vikatilaa ilmamassamittarista vaan antaa runtua rivipumpulle kaikissa tilantessa kaasupolkimen ja ahtopaineen mukaisesti
a) ja b) häviävät "itsestään" kun asennat holsetin paikalleen, eli kun ruuvaat uuden pakosarjan ja ilmaputket ja suodattimen autoon. Juuri tuossa kohtaa alkuperäistä ECU:a alkaa närästää ja tarvitaan se tietokonemies laittamaan kartat kohdilleen.
![]()
P.S Toivottavasti tässä ei ole sitten vielä sähköohjattua automaattilaatikkoa riesana
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
Automaatti tää mun mersu on:)
Tää on katos eka disel minkä mä viritän, bensa autoja on tullu tehtyy roppa kaupalla.
Sen takia kaikki apu onkin tarpeen, ja ohjeet mitä kantsii tehä.
olikos muuten imusarjasta lähtevässä ahtoputkessa kans joku säädin tai jotain? jos oli, niin jätetäänkö sekin pois?
Tää on katos eka disel minkä mä viritän, bensa autoja on tullu tehtyy roppa kaupalla.
Sen takia kaikki apu onkin tarpeen, ja ohjeet mitä kantsii tehä.
olikos muuten imusarjasta lähtevässä ahtoputkessa kans joku säädin tai jotain? jos oli, niin jätetäänkö sekin pois?
Re: om606 viritys
Kaikki turhat läpät pois jarruttamasta ilman kulkua eli on, se on osa EGR järjestelmää.
HX50 voisi kaivata vähän parannuksia siihen painekoteloonkin eli imusarjaan, en mä siitä muuta tiedä mutta se on miesten ahdin
HX50 voisi kaivata vähän parannuksia siihen painekoteloonkin eli imusarjaan, en mä siitä muuta tiedä mutta se on miesten ahdin

Lisää tietoa: www.skg.fi
- turbocelica
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 13.09.2012 15:07
- Paikkakunta: Pori
Re: om606 viritys
No eihän tässä enään onneks pikkupoikia olla
Mun holsetissa on muistaakseni 64mm imusiipi ja 72 tai 74 pako, eli ei onneks isoimpia hx50:siä
Minkälaista imusarjan muutosta tarkoitat?

Mun holsetissa on muistaakseni 64mm imusiipi ja 72 tai 74 pako, eli ei onneks isoimpia hx50:siä
Minkälaista imusarjan muutosta tarkoitat?