Voimaa tulee mitä sattuu tulee ja kaasuilla loput Ei tu tieliikenne käyttööBryggi kirjoitti: Jeemu, selialin noita kuvia mitä olis linkissä lisänä, iöemisesti jotain kohtuu tehokasta niputtamassa? tuskin pelkästään käyttöpeliksi
OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Anteeks niin mikä oli?!Bryggi kirjoitti: Jeemu, selialin noita kuvia mitä olis linkissä lisänä, iöemisesti jotain kohtuu tehokasta niputtamassa? tuskin pelkästään käyttöpeliksi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Hiukan jos kirjoitusvirheitä sattuu kuninkaalliselle mersuforumille niin anteeksi kovasti.Taski kirjoitti:Anteeks niin mikä oli?!Bryggi kirjoitti: Jeemu, selialin noita kuvia mitä olis linkissä lisänä, iöemisesti jotain kohtuu tehokasta niputtamassa? tuskin pelkästään käyttöpeliksi
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Tahtoo nykyää olla olla noita prkelee viisaita ja kiireisiä ettei ne jaksa sekuntia tavata.Bryggi kirjoitti:
Hiukan jos kirjoitusvirheitä sattuu kuninkaalliselle mersuforumille niin anteeksi kovasti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
tuli ketjupyörä napattua irti kampiakselin päästä, ilmankos tullu niitä päivitysmallin kiiloja kun tuo irroitettu kiila joka on vain kiilauran levyinen ja paksuinen peltilevy joka päistä hiukan taivutettu. Nyt tuli kunnon puolikiilat mitkä asentaa, ja pitää sitten vetää kunnon momenteilla kiinni että ei perkele lähe lipsumaan enää ikinä..
samalla vaihella ja eikös se kiertokangen liuskoista se tummempi ole se kovempi vai miten se meni? ja kovempi männänpuolelle?
samalla vaihella ja eikös se kiertokangen liuskoista se tummempi ole se kovempi vai miten se meni? ja kovempi männänpuolelle?
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Laitanny sinne vaan lisäksi se stoppiruuvikin niinkuin jeemun kuvissa Moni alkanut laittamaan niitä jo ehjiinkin koneisiin,itelläni ei ole vieläkään irronnut kun tuon jipon "keksin" sillon kun omastani oli kiilaura ihan paskana,piti kempin liimalla ja dremelillä tehdä uusi ura
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Kuin eri autolla ajelisi. Hävisi ärinät kilinät ja kalkatukset pois. Voisi jopa sanoa että sivistynyttä menoa, ennakko todellista 19EYKK. +-2astetta, heitto siitä kun ei ole varma onko se peltilipare kohdillaan vai ei.
Isolla tiellä kun ajaa niin sisälle kuuluu rengasmelu eikä koneen ääni WTF! aivan erikoista toimintaa. Tainnut JEKUN sanoi siitä johtua nuo ennakko murheet mikä tuntunut vaivaavan, paljossakohan lie ennakko ollu pahimmillaan
Pitää huomenna käyttää pumpun takakantta irti ja hiukan väännellä alavääntöä lisää, eli tasainta ja hinosäätöö säädellä ristiin rastiin miten sattuu.
Isolla tiellä kun ajaa niin sisälle kuuluu rengasmelu eikä koneen ääni WTF! aivan erikoista toimintaa. Tainnut JEKUN sanoi siitä johtua nuo ennakko murheet mikä tuntunut vaivaavan, paljossakohan lie ennakko ollu pahimmillaan
Pitää huomenna käyttää pumpun takakantta irti ja hiukan väännellä alavääntöä lisää, eli tasainta ja hinosäätöö säädellä ristiin rastiin miten sattuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
joo, tuli käytyä umpihanmki räppäilyä harrastamassa ja antautui vanteet beadlokeista, pultteja pitkät rivit poikki. Mutta hyvin jaksoi mersun mylly jauhaa umpisessa, kaveri istui ihmeissään kyydissä kun se vaan jaksoi ja jaksoi
pihaan ajellessa sitten tyhjäkäynnin ja 1500rpm välissä kuului paloääni selvästi, ja korkeammalla hävisi, samalla tykytti vitosen putki sormille. samalla kun auto muutenkin pukeilla niin suuttimet irti ja mittaukseen. vitosen suuttimessa paineet 10bar alemmat kuin muissa. Pikainen shimmien tarkastus ja sieltähän löytyi 5satkun paksuus heitto. uusi shimmi ja taas on kaikissa samat paineet. Huomenna pitää kokeilla rauhoittuuiko tuo paloääni. Kuulostelin sitä ääntä ennen pajaan ajoa ja totesi nettä kuuluu ainoastaan yhdestä sylinteristä, kun niin harvakseltaan kuuluu, ei ollut sitä perinteistä "rapinaa" kun kaikki suuttimet ääntelee, vaan johtui yhdestä. Tarkkaa on:D hiukan se aikaisemmin tietty ruiskuttaa kun 7% pienenpi aukaisupaine kyseessä.
pihaan ajellessa sitten tyhjäkäynnin ja 1500rpm välissä kuului paloääni selvästi, ja korkeammalla hävisi, samalla tykytti vitosen putki sormille. samalla kun auto muutenkin pukeilla niin suuttimet irti ja mittaukseen. vitosen suuttimessa paineet 10bar alemmat kuin muissa. Pikainen shimmien tarkastus ja sieltähän löytyi 5satkun paksuus heitto. uusi shimmi ja taas on kaikissa samat paineet. Huomenna pitää kokeilla rauhoittuuiko tuo paloääni. Kuulostelin sitä ääntä ennen pajaan ajoa ja totesi nettä kuuluu ainoastaan yhdestä sylinteristä, kun niin harvakseltaan kuuluu, ei ollut sitä perinteistä "rapinaa" kun kaikki suuttimet ääntelee, vaan johtui yhdestä. Tarkkaa on:D hiukan se aikaisemmin tietty ruiskuttaa kun 7% pienenpi aukaisupaine kyseessä.
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Minkä lujuiset pultit sulla on beadlockeissa?
E350CDI&A180CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
12 luokan pultit. tosin onhan nuo kestäneet jo kaksivuotta pyöriä eli semmoiset tulee myös nytkin. helposti irtoavat kun eivät kierteet venyssuvik kirjoitti:Minkä lujuiset pultit sulla on beadlockeissa?
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Onko sulla muttereilla kasassa vai kierteet sisäkehässä?
E350CDI&A180CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
kierteet sisäkehässä, ja millin väjät reiät ulkokehässä.
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Ootko ajanut kuin paljon tienpäällä piitlokeilla, sitä ne ei kestä pitkään. Sitten laukee metässä viimeistään, joka onkin ehkä pikkasen turvallisempaa kuin 80-90 vauhissa liikenteen seassa....
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
ehkä 90% ajoista, eli 20tkm parinvuoden aikana yhteensä tiellä. yllättävän hyvin kestäneet, yksikään pultti ei katkennut sisään irrottaessa eilen.
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Minkä takia beadlockit ei kestäis tiellä ajoa? Suomessa pyörii kymmeniä ellei satoja beadlockillisia autoja koko ajan liikenteen seassa.
E350CDI&A180CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
kyllähän ne kestää lajinsa, sitten kestoon vaikuttavia tekijöitä on yksi sata kpl. vannenauhan jäykkyys, pulttikehän halkaisija,reikien tiukkuus auton paino, yms kuun asennot. Tein itse nuo kehät niin että pultti uppoaa pari mm vannenauhan siihe nkumiosaan, jolloin kumi keskittyy aina oikein, ja kehä sen verrna jytäkkää tavaraa että ei anna periksi hyvin helpolla. Se alkunytkytyshän on se pahin. tosin tämmöinen kehä tekee sen että mutteria ei voi laittaa taakse vaan kehässä oltava keirre, joka vikaantumis herkkä. Varsinkin irroitusvaiheessa. Painoja ei missään kumissa vanteessa ole ollut ja ei ole tärrännyt edes kovissakaan nopeuksissa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
2 kärkee vaihdettu ja muita huomioita tehty
Suuttimet löin koneeseen ja tyhjäkäynnillä hiukan sirompi. Mutta sitten täysin lämmenneellä koneella ei mitään. hävisi se pienen pienikin ärinä.
Täysin tyytyväinen en ollut aukaisupaineiden tasaisuuteen , joten laitan tilaukseen uutta osaa suuttimiin, kun en viimeksi niitä nuukuuksissani ostanut. Eli ne välikappaleet mitkä olisi hyvä vaihtaa aina kärkien kanssa. Se naputtava suutin johtui siitä kun hiukan tarkemmin syynäsin noita tiivistepintoja, selvä jälki mistä paineet karkasi väärällepuolen tyhjäkäynnillä, aiheuttaen paloääntä tyhjäkäynnillä ja vedätyksen aloituskessa. Hioin naarmun pois lasia vasten ja 1200paperi.
Testerin kahvatuntumakin huomattavasti parempi, eka oli hiukan pallomainen kun yritti kattoo miten kärki aukeaa. muissa paineraja hyvin selvä ja terävä. Vika oli juurikin tuo naarmu siinä välikappaleessa. ja auton käytöskin "hiukan" parantui tyhjäkäynti-2000rpm välillä. löytyi piilonyyttoneita
Suuttimet löin koneeseen ja tyhjäkäynnillä hiukan sirompi. Mutta sitten täysin lämmenneellä koneella ei mitään. hävisi se pienen pienikin ärinä.
Täysin tyytyväinen en ollut aukaisupaineiden tasaisuuteen , joten laitan tilaukseen uutta osaa suuttimiin, kun en viimeksi niitä nuukuuksissani ostanut. Eli ne välikappaleet mitkä olisi hyvä vaihtaa aina kärkien kanssa. Se naputtava suutin johtui siitä kun hiukan tarkemmin syynäsin noita tiivistepintoja, selvä jälki mistä paineet karkasi väärällepuolen tyhjäkäynnillä, aiheuttaen paloääntä tyhjäkäynnillä ja vedätyksen aloituskessa. Hioin naarmun pois lasia vasten ja 1200paperi.
Testerin kahvatuntumakin huomattavasti parempi, eka oli hiukan pallomainen kun yritti kattoo miten kärki aukeaa. muissa paineraja hyvin selvä ja terävä. Vika oli juurikin tuo naarmu siinä välikappaleessa. ja auton käytöskin "hiukan" parantui tyhjäkäynti-2000rpm välillä. löytyi piilonyyttoneita
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Etuperään tuli asenneltua sähköinen tasauspyörästön lukko, saa nelivedosta jo 3pyörällä vetävän kun haluaa
Pitääköhän kohta ruveta laittamaan tuo pumppu mynälle säätöön kun ei meinaa tuo kulutus rauhoittua ollenkaan, ajaa nätisti tai antaa sikaa niin keskikulutus on se 17-18 litraa 100km. inan pitää lisätä ennakkoo kun myöhästytyin hiukan sitä suutintestien aikaan, ei käynnisty nyt niin hyvin kun aikaisemmalla, kone ehkä pyörähtää puolisekunttia pitempään kuin aikaisemmin.
Parilla viimekerralla tehnyt erikoista oiretta kun vetänyt umpihangessa isolla kaasulla niin auto sammuu kuin sammutin menisi päälle yhtäkkiä? kaasun löysäys samantien ja uudelleen pohjaan niin lähtee samantien uudestaan vetämään, voisikohan vika olla sammutin solenoidissa. en usko että tuo voi johtua polttoaineen vähyydestä? ei oireilisi noin "terävästi"?
Pitää konehuoneeseen rakentaa pieni välisäiliö kun meinaa olla ongelmia kallistuksissa yms tilanteissa vajaalla tankilla, samasta tankista saisi webaston aineet suoraan.
Pitääköhän kohta ruveta laittamaan tuo pumppu mynälle säätöön kun ei meinaa tuo kulutus rauhoittua ollenkaan, ajaa nätisti tai antaa sikaa niin keskikulutus on se 17-18 litraa 100km. inan pitää lisätä ennakkoo kun myöhästytyin hiukan sitä suutintestien aikaan, ei käynnisty nyt niin hyvin kun aikaisemmalla, kone ehkä pyörähtää puolisekunttia pitempään kuin aikaisemmin.
Parilla viimekerralla tehnyt erikoista oiretta kun vetänyt umpihangessa isolla kaasulla niin auto sammuu kuin sammutin menisi päälle yhtäkkiä? kaasun löysäys samantien ja uudelleen pohjaan niin lähtee samantien uudestaan vetämään, voisikohan vika olla sammutin solenoidissa. en usko että tuo voi johtua polttoaineen vähyydestä? ei oireilisi noin "terävästi"?
Pitää konehuoneeseen rakentaa pieni välisäiliö kun meinaa olla ongelmia kallistuksissa yms tilanteissa vajaalla tankilla, samasta tankista saisi webaston aineet suoraan.
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Melkoisesti murheita. Ei taida pumppuun pelkkä säätö auttaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Kisoihin ilmottauduttu, ja konekin purettuna pajalla. Viikoon kaksi olen kuunnellut kun virrat laittaa koneeseen ja vesipumppu herää henkiin, niin ilmakuplia poistuu sisäkennosta. Eli kansipahvihan se on jo hiukan oireillut. Eilen ajoin auton hallille ja pesin konehuoneen ja tilasin kansipahvin.
Tänään kansi irti ja toteamus että vitospytyn ja vesikanvan välistä pullahtanu tiiviste erikoisesti, ei paineesta vaan lohkon tasopinnasta johtuen.(tästä johtuen niitä erikoisia paloääniä silloin tällöin kuului tuolta koneen takaosasta
Koneistamolta iso hiomakivi mikä timantilla oiottu ja Kimmon ohjeiden mukaan pinnan tarkastukseen. Minnekkään ei saanut edes viiden satkun liuskamittaa väliin. Mutta sitten hiomakivelle ristiin hiomalla alkoi eroja löytyä. juurikin se vitosen ympärys oli sieltä vuotaneelta reunalta matalemmalla. sylinterit itsessään oli inan korkeemmalla. Ei montaa minuuttia tuhraantunut aikaa kyseiseen operaation niin nyt on tasopinta kunnossa, ja massatiivisteellä mennään edelleen. Extrana tulee vaan lisäliimaa tiivisteen molemmille puolin, Herlevin Matin suosittelemat mömmöt. Jospa nuo pitäs kun kerta pitää pullinki vehkeessäkin.
Että tämmöistä, hiukan se välillä vastustaa mutta onneksi on huoltoystävällinen ympäristö nykyään tuossa konehuoneessa kun voi istua syylärin poiston jälkeen konehuoneessa ja istualtaan purkaa konetta
Ja ei sitten kiinnosta pätkääkään jos joku haluaa aloittaa napinan tuosta tasopinan oikomisesta että onnistuu ainoastaa koneistamolla yms. Tuolla hionnalla oiotaan juuri koneistamon tekemiä naarmuja tasopinnasta. jotka lähtivät todella nätisti pois pikku hionnalla ristiin.
Tänään kansi irti ja toteamus että vitospytyn ja vesikanvan välistä pullahtanu tiiviste erikoisesti, ei paineesta vaan lohkon tasopinnasta johtuen.(tästä johtuen niitä erikoisia paloääniä silloin tällöin kuului tuolta koneen takaosasta
Koneistamolta iso hiomakivi mikä timantilla oiottu ja Kimmon ohjeiden mukaan pinnan tarkastukseen. Minnekkään ei saanut edes viiden satkun liuskamittaa väliin. Mutta sitten hiomakivelle ristiin hiomalla alkoi eroja löytyä. juurikin se vitosen ympärys oli sieltä vuotaneelta reunalta matalemmalla. sylinterit itsessään oli inan korkeemmalla. Ei montaa minuuttia tuhraantunut aikaa kyseiseen operaation niin nyt on tasopinta kunnossa, ja massatiivisteellä mennään edelleen. Extrana tulee vaan lisäliimaa tiivisteen molemmille puolin, Herlevin Matin suosittelemat mömmöt. Jospa nuo pitäs kun kerta pitää pullinki vehkeessäkin.
Että tämmöistä, hiukan se välillä vastustaa mutta onneksi on huoltoystävällinen ympäristö nykyään tuossa konehuoneessa kun voi istua syylärin poiston jälkeen konehuoneessa ja istualtaan purkaa konetta
Ja ei sitten kiinnosta pätkääkään jos joku haluaa aloittaa napinan tuosta tasopinan oikomisesta että onnistuu ainoastaa koneistamolla yms. Tuolla hionnalla oiotaan juuri koneistamon tekemiä naarmuja tasopinnasta. jotka lähtivät todella nätisti pois pikku hionnalla ristiin.
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Kai missää pullinki vehkees massa tiivaria käytetä?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Samaa aatelin sanua. Eikö kannen tiiviste oo kummiski aika isotöinen "sulakkeeksi"? Tuskin se kanki on laaki ja vainaa vaikka paine vähä pääsiski karkaamaan. Mää ainaki pätkäsin 24v vaparin kasaan peltitiivisteellä joka vielä purettiin erilleen ja liimaa joka väliin ettei varmasti pullaaha pihalle. Hyvin on menty.jeemu kirjoitti:Kai missää pullinki vehkees massa tiivaria käytetä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
No isotöinen ja isotöinen, 1.5h niin osat jo pöydällä. ja toinen niin kasassa. Terästiivisteellä en edes kokeile kasata, yksi kerta riitti silloin heti alussa. Koekäytöt tein ja totesin että ei pitäny sitten yhtään. Katsoa jos kesällä käyttäs lohkon tasopinna oikaisussa jos hyvän meinaa saada. sitten voisi teräksen laittaa.
Tuolla mopolla kun ajellaan niin pienillä paineilla niin välttää tuo massatiivistekin. Vielä?
Tuolla mopolla kun ajellaan niin pienillä paineilla niin välttää tuo massatiivistekin. Vielä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Hiukan tuota painetta päässy karkuun tuosta välistä, melkein neljäsosa leveydeltä karannu paineet, tuosta kohin tosin löytyi se matalin kohta kun kivellä oioin. Nyt on taso kohdillaan. Tai no parempi ainakin
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
kesällä vaihdat sen turbo myllyn niin loppuu jeesustelu
w201 om605
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Joillekin se harrastaminen on peräti isompi ilo kuin pelkkä huoleton ajaminen
Eli tässä on pakko olla siitä kyse
Eli tässä on pakko olla siitä kyse
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
"Tein itse ja säästin"
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
nyt ollaan asian ytimessä. Mikä se semmoinen harrasteajoneuvo on missä kaikki työt teetätetään jo osat ostetaan valmiina ja vielä asennetutetaan.
Tuokin lohkon omin pikkukätösin oikaisun joutu tekemään siksi kun moottorikoneistamo ei sitä saanut tarpeeksi tasaiseksi, ja ite en ävälittänyt siitä sen kummemin kuin kasasin lohkon nippuun, nyt ei enää syttyjä lyö purkaa konetta atomeiksi.. pinankarjeus liian karkea terästiivisteelle. massallekaan ei riittänyt kovin pitkään.
Ensi kesänä oli tarkoitus pikku Ruotsin turnee tehdä ja käydä kone koppaamassa kyytiin ja syksyllä rakennella hiukan ronskimmin alhaalta vetävä vehje. Mennään tuolla raadolla nyt ainakin talveen asti.
Perhana kun nyt älysin vasta tuon loctiten 3020 aineen, pitää semmoista ostaa hyllyyn seuraaviin remppoihin.
Tuokin lohkon omin pikkukätösin oikaisun joutu tekemään siksi kun moottorikoneistamo ei sitä saanut tarpeeksi tasaiseksi, ja ite en ävälittänyt siitä sen kummemin kuin kasasin lohkon nippuun, nyt ei enää syttyjä lyö purkaa konetta atomeiksi.. pinankarjeus liian karkea terästiivisteelle. massallekaan ei riittänyt kovin pitkään.
Ensi kesänä oli tarkoitus pikku Ruotsin turnee tehdä ja käydä kone koppaamassa kyytiin ja syksyllä rakennella hiukan ronskimmin alhaalta vetävä vehje. Mennään tuolla raadolla nyt ainakin talveen asti.
Perhana kun nyt älysin vasta tuon loctiten 3020 aineen, pitää semmoista ostaa hyllyyn seuraaviin remppoihin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
olipas taas parin päivän tauon jälkeen mukava ajella cruiserilla. ennakko säädetty joutsenkaulalla 19eykk pumpuntekijän arvo oli 20eykk, mutta sanoi että myöhempikin riittää pari astetta jos kerta matalila kiekoilla ajellaan. <4000rpm
auto käynnistyy ajatuksella, kulkee kevyesti, ei juurikaan enää savuttele kuten ennen. tyhjäkäynti melko hiljainen, ainoastaan ykkönen naputtelee silloin tällöin, kunhan painevennttiili asettuu niin loppunee sekin. painetta ei kerryttänyt ja lämmöt pysyi 82asteessa kuin riivattuna isolla tiellä ja kaupungissa
syyläri oli ajon jälkeen jokapuolelta lämmin, eli neste kiertää kuten kuuluu. 19psi korkin ruuvasin syyläriin että paineet kohdillaan, ja paisarin nestekiertoputken reitin muutin kannen ylimmästä ropusta tulemaan, että ilmaa itseään kokoajan. TOIMII (Toistaiseksi)
auto käynnistyy ajatuksella, kulkee kevyesti, ei juurikaan enää savuttele kuten ennen. tyhjäkäynti melko hiljainen, ainoastaan ykkönen naputtelee silloin tällöin, kunhan painevennttiili asettuu niin loppunee sekin. painetta ei kerryttänyt ja lämmöt pysyi 82asteessa kuin riivattuna isolla tiellä ja kaupungissa
syyläri oli ajon jälkeen jokapuolelta lämmin, eli neste kiertää kuten kuuluu. 19psi korkin ruuvasin syyläriin että paineet kohdillaan, ja paisarin nestekiertoputken reitin muutin kannen ylimmästä ropusta tulemaan, että ilmaa itseään kokoajan. TOIMII (Toistaiseksi)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
hmm, viimeinen tankki ajettu Nesten PRO dieselillä, kulutus oli 14 ja risat. normaalisti menee se 17-18 litraa? no hiukan nätimmin kyllä ajelin, mutta paljon se kovien pakkasten takia pyöri arkissa lämpiämässäs yms..
Alkoi häiristsemään tuo ahtimen korkea herääminen(1700rpm) Soittoa Iisalmen Turbohuoltoon ja apuja kyselemään, neuvoiksi heti ensimmöiseksi mistä ahtimen sisäänemo kurkusta löytyy pesän koko ja mikä sopivampi. mulla oli vitonen ja sopivampi offroad käyttöön ois numerolla 4 oleva pakopesä. Sen löysin parin tutun kautta ja juuri asentelin paikoilleen. tosin ennen asennusta vinguttelin hukkaportin kanavat niin isoksi kuin uskalsin etää tiivistys lautasella riittää.
Ahdin nippuun ja paikoilleen ja auto käyntiin. Huomattava ero tyhjäkäynnillä kun vislaa ahdin jo mukavasti silloin. tulee ihan eka turbotus mieleen kun switseri vihelsi tyhjäkäynnillä melkoisen kiivaasti parkissa orkkis motissa
Mutta koeajolle en päässy kun porsi pakopesää kotiin viedessä jakolaatikko kun tuota kuivaa asfalttia näkyy pitänee sunnuntaina yrittää kasata kahdesta paskana olevasta jakolaatikosta yksi toimintakuntoinen Sahiksen kisoja silmälläpitäen
Alkoi häiristsemään tuo ahtimen korkea herääminen(1700rpm) Soittoa Iisalmen Turbohuoltoon ja apuja kyselemään, neuvoiksi heti ensimmöiseksi mistä ahtimen sisäänemo kurkusta löytyy pesän koko ja mikä sopivampi. mulla oli vitonen ja sopivampi offroad käyttöön ois numerolla 4 oleva pakopesä. Sen löysin parin tutun kautta ja juuri asentelin paikoilleen. tosin ennen asennusta vinguttelin hukkaportin kanavat niin isoksi kuin uskalsin etää tiivistys lautasella riittää.
Ahdin nippuun ja paikoilleen ja auto käyntiin. Huomattava ero tyhjäkäynnillä kun vislaa ahdin jo mukavasti silloin. tulee ihan eka turbotus mieleen kun switseri vihelsi tyhjäkäynnillä melkoisen kiivaasti parkissa orkkis motissa
Mutta koeajolle en päässy kun porsi pakopesää kotiin viedessä jakolaatikko kun tuota kuivaa asfalttia näkyy pitänee sunnuntaina yrittää kasata kahdesta paskana olevasta jakolaatikosta yksi toimintakuntoinen Sahiksen kisoja silmälläpitäen