cdi suuttimen irroitus HILFE!!!
cdi suuttimen irroitus HILFE!!!
Miten irroitetaan cdi polttoainesuutin?
Alkoi vuotamaan ja suuttimen juuressa näkyy olevan Torx-pultti,pultti on nyt irti ja kysymys kuuluu:Miten itse suutin irroitetaan ja mikähän siellä vuotaa,polttoaine näkyy vuotavan juuresta ja vuoto on runsasta
Alkoi vuotamaan ja suuttimen juuressa näkyy olevan Torx-pultti,pultti on nyt irti ja kysymys kuuluu:Miten itse suutin irroitetaan ja mikähän siellä vuotaa,polttoaine näkyy vuotavan juuresta ja vuoto on runsasta
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Suuttimen irroitus menee suurin piirtein näin:
koriste kannet pois, ne muoviset venttiilikopan ja imusarjan päältä pois
irrota ruiskuputki irrotettavan ja common railin välistä, tulppaa päät
irrota se pultti, sehän olikin jo irti
sähköliitin ja ylivuotoputki pois
sitten nosta suutin pois, jos piukassa niin kuin yleensä, niin jos ei sopivaa ulos vetäjää niin, kyllähän se lähtee myös isolla ruuvimeisselillä suuttimen ja venttiilikopan välistä liikuttelemalla varovasti edestakaisin, suuttimen juureen kannattaa laittaa jotain irroitus tavaraa, ja niin tietenkin jos siinä on pikeä juuressa niin irrotus työhön kannattaa ryhtyä kun moottori on kuuma, piki huomattavasti notkeempaa
kun suutin on saatu ehjänä pois niin puhdistetaan hyvin itse suutin kuin myös se kuoppa jossa se on sekä tiiviste pinnat.
diesel huolto suosittaa että tässä operaatiossa uusitaan tiiviste prikka, kinnitys pultti , haarukka ja se ruiskuputki.
pultin kiristys momentti on 7 nm tupakki tauko ja 90 astetta.
se pultti menee poikki aika helposti noin 22 nm kohdalla, jos näin käy niin voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta ei helppo homma saada pois muttei mahdotonkaan, tulipahan vaihdettua kaikkiin uudet prikat ja ruuvit
ruiskuputken kiristys momentti on muuten 25 nm
työ iloa terveisin räätäli
koriste kannet pois, ne muoviset venttiilikopan ja imusarjan päältä pois
irrota ruiskuputki irrotettavan ja common railin välistä, tulppaa päät
irrota se pultti, sehän olikin jo irti
sähköliitin ja ylivuotoputki pois
sitten nosta suutin pois, jos piukassa niin kuin yleensä, niin jos ei sopivaa ulos vetäjää niin, kyllähän se lähtee myös isolla ruuvimeisselillä suuttimen ja venttiilikopan välistä liikuttelemalla varovasti edestakaisin, suuttimen juureen kannattaa laittaa jotain irroitus tavaraa, ja niin tietenkin jos siinä on pikeä juuressa niin irrotus työhön kannattaa ryhtyä kun moottori on kuuma, piki huomattavasti notkeempaa
kun suutin on saatu ehjänä pois niin puhdistetaan hyvin itse suutin kuin myös se kuoppa jossa se on sekä tiiviste pinnat.
diesel huolto suosittaa että tässä operaatiossa uusitaan tiiviste prikka, kinnitys pultti , haarukka ja se ruiskuputki.
pultin kiristys momentti on 7 nm tupakki tauko ja 90 astetta.
se pultti menee poikki aika helposti noin 22 nm kohdalla, jos näin käy niin voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta ei helppo homma saada pois muttei mahdotonkaan, tulipahan vaihdettua kaikkiin uudet prikat ja ruuvit
ruiskuputken kiristys momentti on muuten 25 nm
työ iloa terveisin räätäli
tiivisteet on nyt vaihdettu ja Vito kulkee ilman "tuhahduksia ja diesel lätäköitä auton alla.Kiitokset vielä kerran kaikkia apuaan tarjonneita,varsinkin dealeria nopeasta "huolto"ohjeesta.
Oli muuten hauskaa hakea merkkiliikkestä tiivisteet ja pultit kun sanoivat etten saa niitä särkemättä irti ja sai sanoa "ne on jo irti",varaosa myyjän ilme oli jo osien hinnan arvoinen.
Oli muuten hauskaa hakea merkkiliikkestä tiivisteet ja pultit kun sanoivat etten saa niitä särkemättä irti ja sai sanoa "ne on jo irti",varaosa myyjän ilme oli jo osien hinnan arvoinen.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Re: cdi suuttimen irroitus HILFE!!!
Miten tuon ylivuotoputken saa irti heiluu kyllä mutta ei nouse
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Re: cdi suuttimen irroitus HILFE!!!
Siinä on sokka jonka poistat...uudemmissa on taas lieriö joka painetaan pohjaan jolloin lähtee putki nippa irti..kannattaa voidella se öljyllä niin ei rikkoonnu..tää muovinen..helpottaa myös paikalleen laittoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: cdi suuttimen irroitus HILFE!!!
lipareet oli sivussa mitä pyöräyttää nii napsahti ja sit nousi. Orengas vain tarvi uusia.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)