Käynnistysongelmat lämpimällä koneella 320 W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 27.04.2006 16:37

Käynnistysongelmat lämpimällä koneella 320 W124

Viesti Kirjoittaja vaurula »

Terve,

Kuinkakohan kannattaisi lähteä kartoittamaan vikaa, kun välillä on vaikeaa saada moottoria käyntiin. Kylmänä kone lähtee kertarykäisystä, mutta kun on ajanut vähän aikaa, ja sammuttaa koneen ja yrittää lähteä uudestaan vähän ajan kuluttua, niin moottorin saaminen käyntiin vaatii välillä sitkeämpää taistelua ja välillä sen saa muutaman minuutin odottelulla.

Vänttisellä käytin aikanaan Tampereella ja se tutki vikaa ja paikallisti sen sytytyksenohjauslaatikkoon, jonka se purki ja kasasi tekemättä mitään, ja sen jälkeen kone lähti käyntiin ongelmitta. Olen saanut sen käyntiin koputtelemalla boksin kylkeä harjan päällä yms ja ajan myötä se on lähtenyt käyntiin. Nyt vietyäni autoa muuhun huoltoon, oli huoltajalla taas vaikeaa saada välillä autoa käyntiin, ja hän sai sen vekslaamalla vaihdekeppiä P:n ja N:n välillä, ja N:llä kone tuntui lähtevän helpommin käyntiin.

Ongelma ilmenee nimenomaan lämpimällä tai muutaman kilometrin ajetulla koneella. Ja kun kone lähtee käyntiin, niin se lähtee ilman mitään oikutteluja.

Onkohan tuota mahdollista korjata mitenkään esimerkiksi purkamalla boksia ja juottamalla mahdollisia liitoksia? Vai pitäisikö suosiolla ostaa uusi boksi. Jostain purkaamolta löysin kerran semmoisen 350 eurolla, mutta sekin tuntuu aika kovalta hinnalta, varsinkin jos ongelma ei ratkea sillä.

Toinen oire mitä kone tekee, on se, että kuumana päivänä auto ei lähde käyntiin ilman kaasun painamista. Täyskaasulla ja n. 5 sekunnin starttimoottorin käyttämisellä moottori lopulta lähtee käyntiin. Viittaako tuo siihen, että moottori ei anna tarpeeksi ilmaa?
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Voitko katsoa sun auton ylijannitesuojan varaosanumero ( hopeinen purki punaisella sulakella, mootorin ohjainlaiten vieressa)
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Ettei vaan johtosarja.......
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mulla oli omassani samalla konella tismalleen sama vika. Akun oikealla puolella (edestä katsottuna) on alumiinikuorinen ylijännitesuojarele. Pistä virrat päälle vian ilmestyessä ja kuuntele relettä. Se ei saisi pitää ääntä. Napauta jollakin releen kylkeen virrat päällä ja starttaa. Jos auto käynnistyy, rele jumittaa. Uusi rele maksaa tingittynä 105€ (115€) veholla.


Osku
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

rele

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

ylijännetereleä voi korjata itse ,painamalla kolvilla juotoksiin, "ns. kylmäjuotoksien korjaaminen". metallinen kuori vain irti ja kolvi kuumenemaan :D
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 27.04.2006 16:37

Viesti Kirjoittaja vaurula »

Juu kiitos. En ole vielä huomannut katsoa sitä koodia, mutta kirjoittelen sen kun ehdin.

Liittyyköhän tuo kuuman päivän ongelma sitten myös tähän samaan releeseen, vai onko tuohon joku muu selitys? Eli jos auto on ollut auringonpaisteessa, tai muuten kuumana päivänä auto ei starttaa painamatta kaasua. Jos kaasun painaa pohjaan ja starttaa muutaman sekunnin se kyllä lähtee käyntiin. Sinänsä tuo ei ole haitannut, ihmetyttänyt ainoastaan.

Markus
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

benziinikoneskos

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

tuntuu olevan eri vika.......tietäväisemmät vastaavat.... dieselissä tuntuu käynnissä ja kierroslukumittari ei toimaa.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

vaurula kirjoitti:Juu kiitos. En ole vielä huomannut katsoa sitä koodia, mutta kirjoittelen sen kun ehdin.

Liittyyköhän tuo kuuman päivän ongelma sitten myös tähän samaan releeseen, vai onko tuohon joku muu selitys? Eli jos auto on ollut auringonpaisteessa, tai muuten kuumana päivänä auto ei starttaa painamatta kaasua. Jos kaasun painaa pohjaan ja starttaa muutaman sekunnin se kyllä lähtee käyntiin. Sinänsä tuo ei ole haitannut, ihmetyttänyt ainoastaan.

Markus

Joskus jutut ovat niin pienestä kiinni. Voihan siinä olla että kun kaasua on päällä, startti pyörittää suuremmilla kierroksilla pienemmän alipaineen ansiosta ja laturi nostaa virtaa hiukan korkeammaksi ja rele vetää suuremmalla voimalla ja yhdistää virran :) Tuskin mutta mahdollista....
Vastaa Viestiin