Mikset kokeilisi kiinalaista täys'aluminista?
500SL 1990
Re: 500SL 1990
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 3&_sacat=0
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
kiitosMouTine kirjoitti: ↑Pe 27.01.2023 07:45https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 3&_sacat=0
Re: 500SL 1990
Se on muuten kummallista miten käsin joku välys tuntuu kamalalta.
Yhden kuulalaakeri ahtimen päittäistä koitin ja helvetti tää on aivan väljä. Kello päähän ja 0.2mm päittäistä. Kylmänä 0.15-0.29 oli väli missä pitäisi olla.
Yhden kuulalaakeri ahtimen päittäistä koitin ja helvetti tää on aivan väljä. Kello päähän ja 0.2mm päittäistä. Kylmänä 0.15-0.29 oli väli missä pitäisi olla.
Re: 500SL 1990
Se on se ääni. Moni elämys tehostuu, hyvässä ja huonossa, kun ääni on oikea.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Re: 500SL 1990
Saa nähä saako tuota etummaista moottorin koppaa irti koska se on "puristuksessa" kannen ja öljypohjan välissä..
Re: 500SL 1990
Hatarasti muistelen, että öljypohjan puolella olisi kaksi pulttia?
Re: 500SL 1990
Tarkoitin kuvan pultteja, ovathan kaikki varmasti irti?
Tässä myös WIS-ohje, jollei Sinulla se jo olekin: http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2100.pdf
Tässä myös WIS-ohje, jollei Sinulla se jo olekin: http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2100.pdf
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 500SL 1990
Kiitos, joo ne on irti kaikki.. Ei lähe koppa irti muutakuin sen verran että rakoilee. Olen kokeillut vetovasaralla myös enkä uskalla enempää kokeilla. Otan autosta moottorin ja vaihteiston irti.. Täytyy öljypohjan isompi osakin irrottaa tuon wis ohjeen mukaan ja haluan tehä sen kunnolla että tulee varmasti tiiviiks sitten..pazo kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 09:41 Tarkoitin kuvan pultteja, ovathan kaikki varmasti irti?
Tässä myös WIS-ohje, jollei Sinulla se jo olekin: http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2100.pdf
Re: 500SL 1990
Kuulostaa perin oudolta. Öljypumppuko on poissa? Kuusiokoloruuvit nokka-akselien ketjupyörien etupuolelta ovat irti?
Re: 500SL 1990
Niin, ja jos lähtee, niin eihän sen takaisinlaitto onnistu löysäämättä isoa öljypohjaa. Ja miten sen ja ketjukopan alapään tiivistys sitten.
Tämän takiahan ne vaihtaa yleensä vaan ne ylimmät laahaimet, jotka pystyy vaihtamaan yläkautta.
Re: 500SL 1990
Niinpä. Lisäksi M119 alempien laahaimien särkyminen on varsin harvinaista, Pasin tapauksessakaan ei ole evidenssiä, että ne olisivat vaihtokunnossa 125 tkm kohdalla.
Re: 500SL 1990
Mie vaihdatin reipas 10 vuotta sitten 450SL:n M117:een kaikki laahaimet+jakoketjun paikallisella Mersuvelholla. Syy oli se, että siitä oli jo kerran yksi ylälaahain hajonnut ja ketju hypännyt. Siinä rempassa ei oltu korjattu kuin tapahtuneet vauriot, ja kun auto oli muoveiltaan jo muutenkin koppura Amerikan paahteen takia...
Huoltomies katsoi parhaimmaksi nostaa koko koneen pois. Samalla myös vaihdettiin öljypumpun ketju ja kaikki mitä moottorista huomattiin siinä yhteydessä. Remppa kesti kaikkiaan yli 3 kuukautta ja hintalappu oli 4000€.
Jälkeenpäin olen ajatellut että taisi olla vähän ylimitoitettu huolto mutta onpahan sillä nyt joka auton omistaa turvallisia maileja edessä...
Jos Ässästä joku kaunis päivä alaohjain katkeaa niin sitten se on sama ottaa kone pois ja tehdä täydellinen koneremontti muutenkin.
Huoltomies katsoi parhaimmaksi nostaa koko koneen pois. Samalla myös vaihdettiin öljypumpun ketju ja kaikki mitä moottorista huomattiin siinä yhteydessä. Remppa kesti kaikkiaan yli 3 kuukautta ja hintalappu oli 4000€.


Jos Ässästä joku kaunis päivä alaohjain katkeaa niin sitten se on sama ottaa kone pois ja tehdä täydellinen koneremontti muutenkin.
1991 420 SE
Re: 500SL 1990
Teetin itse samoihin aikoihin 560 SECiin paikallisella Autofit pajalla ja samaa luokkaa oli hinnaltaan se remontti. Tehtiin nostamatta konetta pois autosta, purettiin vaan koko mosa kappaleiksi alakertaan asti. Siihen hintaan laitettiin kaikki ohjurit ja kannet plaanattiin sekä venttiilit vaihdettiin. Ketju ei siis ollut vielä hypännyt eikä kone muutenkaan ollut vielä kärsinyt, mutta yksi ohjuri oli katkennut ja ketjun vaihto sekä venttiiliremontti piti tehdä joka tapauksessa niin siksi ryhdyttiin siihen ohjuriremonttiin.Wikke kirjoitti: ↑Ma 30.01.2023 18:27 Huoltomies katsoi parhaimmaksi nostaa koko koneen pois. Samalla myös vaihdettiin öljypumpun ketju ja kaikki mitä moottorista huomattiin siinä yhteydessä. Remppa kesti kaikkiaan yli 3 kuukautta ja hintalappu oli 4000€.Jälkeenpäin olen ajatellut että taisi olla vähän ylimitoitettu huolto mutta onpahan sillä nyt joka auton omistaa turvallisia maileja edessä...
![]()
Nuo muoviset jakoketjun ohjurit ei käsittääkseni ole minkään tietyn moottorityypin tyyppivika, vaan sama "ominaisuus" on kaikissa moottoreissa missä sellaisia käytetään, että ne vanhuuttaan hapristuu ja katkeilee. Siis nimenomaan vuodet rikkoo niitä, ei kilometrit. Ja just katoin youtubesta videon tommosesta modernista AMG 6.3 mosasta jossa oli parikin ohjuria katkenneet ja öljypohjassa öljypumpun imu "tukossa" niistä irtonaisista ohjurin säpäleistä. Ei niin pahasti tukossa että olisi mosa hajonnut öljyn puutteeseen, mutta tukossa kuitenkin. Niitä katkenneita ketjun ohjureita ei huomannut moottoria käyttäessä mitenkään... LegitStreetCars kanavalta löytyy videosarja kyseisestä AMG mosasta.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: 500SL 1990
Minä myös teetin paikallisella pajalla rapiat 10 v. sitten M116-moottorin kansiremontin. Maksoi töineen ja osineen enemmän, mitä tuossa edellä mainittiin. Ketju, kiristin ja kaikki muoviohjurit uusittiin, aika ne ohjurit tosiaankin haurastuttaa. Remontin kustannus ylitti reilusti auton arvon silloin
Kuulin, että M119-koneessa on alakerta käytännössä sama kuin M116/M117-koneissa. En tiedä enempää kuin kuulopuheet, mutta ajamalla ainakin vaikea saada alakertaa kulumaan. Nokka-akselit taas kulahtaa melko helposti (M116/M117), jos nuukailee huolloista tai jää tiedon puutteessa nokkien muoviset voiteluputket vaihtamatta. Jos ohjurin pala jää ketjun väliin ja jako hyppää, siitäkin pitäisi selvitä vaan kansiremontilla.
250 tkm on mainittu isolle remontille ajankohdaksi, tuntuisi pitävän paikkansa (M116/M117) tarve alkaa aika lailla siinä vaiheessa olla olemassa. Remontin jälkeenhän moottori kestää maailman tappiin, koska ei kai näillä satojatuhansia enää ajeta. Remontti ei ole loppujen lopuksi edes kallis paitsi siinä tapauksessa, jos ei ole tarpeeksi rahaa

Kuulin, että M119-koneessa on alakerta käytännössä sama kuin M116/M117-koneissa. En tiedä enempää kuin kuulopuheet, mutta ajamalla ainakin vaikea saada alakertaa kulumaan. Nokka-akselit taas kulahtaa melko helposti (M116/M117), jos nuukailee huolloista tai jää tiedon puutteessa nokkien muoviset voiteluputket vaihtamatta. Jos ohjurin pala jää ketjun väliin ja jako hyppää, siitäkin pitäisi selvitä vaan kansiremontilla.
250 tkm on mainittu isolle remontille ajankohdaksi, tuntuisi pitävän paikkansa (M116/M117) tarve alkaa aika lailla siinä vaiheessa olla olemassa. Remontin jälkeenhän moottori kestää maailman tappiin, koska ei kai näillä satojatuhansia enää ajeta. Remontti ei ole loppujen lopuksi edes kallis paitsi siinä tapauksessa, jos ei ole tarpeeksi rahaa
Re: 500SL 1990
Halpaahan tämä isojenkin remppojen teettäminen näihin on.
Kun nimittäin ajattelee että uudempiin autoihin pelkkä ajovaloumpion vaihto ja puhutaan jo nelinumeroisista summista...
Iltahöpölehdessä oli just uutinen että EQC400 akkupaketin vaihto tehdasuuteen on vaivaiset 55k€ ja rapeat + työt.
Ei kannata mökkitiellä rymytä...



1991 420 SE
Re: 500SL 1990
Se kävi sukkelaan, samalla sitten kannattaa kaikki stefat vaihtaa yms mitä tulee esille kun moottori pukissa.
Re: 500SL 1990
Hurjaa menoa. Täälä mennään jo pian onneksi toiseen suuntaan "kirsikkapoimijan" kanssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Lauantaina ois tarkotus nostaa kone/laatikko pois tästä. Jätän varmaan kannet tarkastukseen kun kerran kone on irrallaan vai mitä tykkäätte?
Re: 500SL 1990
Ilman muuta, kun kone muutenkin on irti.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)