W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILLAAN!
No mutta koukku paikallaan ja kaikki siltä osin kait kunnossa. Ja jos ajattelee että korjasit "vanhoja" kolhuja ja muuta oheistoimintaa niin onko tuo nyt paha aika. Saithan "säästettyä" työn osuuden ja jos se arviolta 300-400 euroa, niin jäähän tunnille silti hintaa ihan hyvin...puhutaan kuitenkin rahasta josta verot maksettu. Ja nyt tiedät autostasi enemmän!
EQB 300 4-matic -23
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Koukku ja vikakoodit
Jeps, mukava oli puuhata ja auto tullut tutuksi takapäästä. Ainut harmitus on nyt tuo yleinen auton sekoilu. Eilen tuli siirrettyä jo kärryä.
Edit 3 (laitoin uuden otsikon tähän samaan vikadoodeista)
Auto kävi Starin päässä ja kaikki paitsi pysyvät viat nollaantuivat. Pysyväksi jäi "mittariston ohjainlaitteet A1-mittaristo." Mittaristossa vilkkuu SRS, Akku, jarrut ja valot.
Siinä sitten apu loppuikin ja siirryttiin rahastukseen. Kotona kävin sulakkeet läpi konehuoneesta, ohjaamosta ja takakontista. Ei löytynyt vikaa. Nyt ihmetellään..mistä kannattaisi kysellä jelppiä
Edit 3 (laitoin uuden otsikon tähän samaan vikadoodeista)
Auto kävi Starin päässä ja kaikki paitsi pysyvät viat nollaantuivat. Pysyväksi jäi "mittariston ohjainlaitteet A1-mittaristo." Mittaristossa vilkkuu SRS, Akku, jarrut ja valot.
Siinä sitten apu loppuikin ja siirryttiin rahastukseen. Kotona kävin sulakkeet läpi konehuoneesta, ohjaamosta ja takakontista. Ei löytynyt vikaa. Nyt ihmetellään..mistä kannattaisi kysellä jelppiä

Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ti 25.05.2010 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: Koukku ja vikakoodit
Story jatkuu: tänään soittelin ja kyselin että mikähän tuota autoa vaivaa. Siinä avuntarjoaja oli oikeassa, että tuskin vikana on mittariston ohjainlaite. Soittelin uudestaan ja epäili pikkuakkua..tyhjentynyt kun iso akku ollut irti ja tehnyt jonkun itsetestin tms.
No kävin hakemassa uuden pikkuakun suoraan ja se autoon. Ei ruvennut pelittämään...auton lämpömittarissa +85, vihreä ajovalon merkintä ja kässäri vilkkuu..herjoja tulee viallisesta näytöstä yms.
Siitä sitten sisuunnuin ja otin koukun johtosarjan can-väylän ja kaksi virtajohtoa irti. Avot kaikki herjat lähti autosta!!!!
Minä en aio enään laittaa Jaegerin johtoja kiinni autoon, mutta missä hyvä paja ohjelmointiin yms Vantaa-Lahti välillä? Autossa ei ainakaan ole mitään vialla. Siitä tuleekin pieni hymy mersumiehen naamalle.
No kävin hakemassa uuden pikkuakun suoraan ja se autoon. Ei ruvennut pelittämään...auton lämpömittarissa +85, vihreä ajovalon merkintä ja kässäri vilkkuu..herjoja tulee viallisesta näytöstä yms.
Siitä sitten sisuunnuin ja otin koukun johtosarjan can-väylän ja kaksi virtajohtoa irti. Avot kaikki herjat lähti autosta!!!!
Minä en aio enään laittaa Jaegerin johtoja kiinni autoon, mutta missä hyvä paja ohjelmointiin yms Vantaa-Lahti välillä? Autossa ei ainakaan ole mitään vialla. Siitä tuleekin pieni hymy mersumiehen naamalle.

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Koukku ja vikakoodit
YV laitettuPekka Kaleva kirjoitti:Story jatkuu: tänään soittelin ja kyselin että mikähän tuota autoa vaivaa. Siinä avuntarjoaja oli oikeassa, että tuskin vikana on mittariston ohjainlaite. Soittelin uudestaan ja epäili pikkuakkua..tyhjentynyt kun iso akku ollut irti ja tehnyt jonkun itsetestin tms.
No kävin hakemassa uuden pikkuakun suoraan ja se autoon. Ei ruvennut pelittämään...auton lämpömittarissa +85, vihreä ajovalon merkintä ja kässäri vilkkuu..herjoja tulee viallisesta näytöstä yms.
Siitä sitten sisuunnuin ja otin koukun johtosarjan can-väylän ja kaksi virtajohtoa irti. Avot kaikki herjat lähti autosta!!!!
Minä en aio enään laittaa Jaegerin johtoja kiinni autoon, mutta missä hyvä paja ohjelmointiin yms Vantaa-Lahti välillä? Autossa ei ainakaan ole mitään vialla. Siitä tuleekin pieni hymy mersumiehen naamalle.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ratkaisu löytyi vilkun toimimattomuuteen Autosähkö Hiralta.
Mersun CAN väylä tarkkailee lamppujen kuormitusta myös peräkärrissä.
Peräkärrin alunperin 5 W vilkkupoltin ei antanut tarpeeksi kuormaa vaan järjrstelmä meni vikatilaan Vika korjaantui vaihtamalla polttimo 10 W:een.
Mersun CAN väylä tarkkailee lamppujen kuormitusta myös peräkärrissä.
Peräkärrin alunperin 5 W vilkkupoltin ei antanut tarpeeksi kuormaa vaan järjrstelmä meni vikatilaan Vika korjaantui vaihtamalla polttimo 10 W:een.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Kommentti asennushinnoista. Tilasin S203:een Westfalian irroitettavan koukun Jaegerin johtosarjalla Direktversandista (http://www.dh-direktversand.de) ja yhteensä maksoi 363 eur + rahti 40 eur.
Ajan- ja innostuksenpuutteen takia ulkoistin asennuksen. Homman hoiti Koukkupaja Lauttasaaressa, kustansi 170 eur.
Ajan- ja innostuksenpuutteen takia ulkoistin asennuksen. Homman hoiti Koukkupaja Lauttasaaressa, kustansi 170 eur.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Olen myös koukkua laitattamassa ja sähkösarja kummastuttaa.
Moniko napainen sen pitäisi olla? Vai riippuuko toi ihan kärryn pluginista?
http://www.towbar-europe.com/cart.php?s ... 9m16aeelkt
Koukkupaja kuulosti niin edulliselta, että he saavat hoitaa homman.
Moniko napainen sen pitäisi olla? Vai riippuuko toi ihan kärryn pluginista?
http://www.towbar-europe.com/cart.php?s ... 9m16aeelkt
Koukkupaja kuulosti niin edulliselta, että he saavat hoitaa homman.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Omaan 2003 w211 tuli laitettua Westfalian irroitettava koukku Jaegerin 13 napaisella sarjalla. Aikaa meni kolmisen tuntia. Hankalinta oli saada auki pakoputken takana olevat vasemman törmäystuen pultit. Koukku rahteinen Saksasta oli nelisensataa eli hyvin pääsi palkoille. Ainoa ongelma on, että parkkitutkat hälyyttelee kärryn olessa perässä joten ilmeisesti pitäisi käyttää ohjelmoinnissa. Tämä Westfalia sopi todella hyvin ja koukun ollessa irti mitään ei jää näkyviin. Pistorasia kääntyy puskurin taakse piiloon.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Aikaa vierähtänyt edellisestä viestistä ja sähköt temppuilee vieläkin.
Nyt jo tapahtunut:
-uusi boksi Jaegeriltä
-koodit *:lla
-käyty koukkufirmassa
-mitattu low and high arvot canista(kokeiltu ristiin)
-soitettu Kovilille
-laitettu mailia Saksaan firmalle, joka myynnyt vermeen
Tähän asti koukkuvirman veikkaus, että asennuksessa johdot saanut kipeää. Asennus oli kyllä varman päälle ja ihan heti ei voi uskoa tuohon.
Mielenkiintoista oli se että kun canin ohjaukset laitettiin ristiin, niin suurta muutosta ei tullut toimintaan. Lisäksi boksin resetointi ei tuonnut toivottua tulosta. (Ohjeet Kovilin kautta ja löytyy Googlettamalla)
Onko mitään muuta vinkkiä kuin hankkia alkuperäinen sähkösarja ja asennuttaa Veholla tms.
Voiko taka-Sam olla rikki tai väärä boksi...
******NYT SELVISI VIKA***************************
Ilolla luin viestin, joka selvitti tämän sähkösarjan mysteerin!!!
Dear Pekka,
I've talked again to the manufacturer. Unfortunately you got the wrong module box.
But the manufacturer Erich Jäger will send you the correct box for free!
Sorry that you had all the trouble with our product.
Best regards,
Corinna
Nyt jo tapahtunut:
-uusi boksi Jaegeriltä
-koodit *:lla
-käyty koukkufirmassa
-mitattu low and high arvot canista(kokeiltu ristiin)
-soitettu Kovilille
-laitettu mailia Saksaan firmalle, joka myynnyt vermeen
Tähän asti koukkuvirman veikkaus, että asennuksessa johdot saanut kipeää. Asennus oli kyllä varman päälle ja ihan heti ei voi uskoa tuohon.
Mielenkiintoista oli se että kun canin ohjaukset laitettiin ristiin, niin suurta muutosta ei tullut toimintaan. Lisäksi boksin resetointi ei tuonnut toivottua tulosta. (Ohjeet Kovilin kautta ja löytyy Googlettamalla)
Onko mitään muuta vinkkiä kuin hankkia alkuperäinen sähkösarja ja asennuttaa Veholla tms.
Voiko taka-Sam olla rikki tai väärä boksi...

******NYT SELVISI VIKA***************************
Ilolla luin viestin, joka selvitti tämän sähkösarjan mysteerin!!!
Dear Pekka,
I've talked again to the manufacturer. Unfortunately you got the wrong module box.
But the manufacturer Erich Jäger will send you the correct box for free!
Sorry that you had all the trouble with our product.
Best regards,
Corinna
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W211 FARKKU JA MONOFLEX IRR. KOUKKU JA ASENNUS 624,-
Millainen on piiloon kääntyvä pistoke? Kääntyykö automaattisesti pusrkurin alta/takaa näkyviin, kun koukun lyö kiinni?tapeja kirjoitti:No niin koukku ja johtosarja paikallaan. Ei minkään valtakunnan ohjelmointia kaivannut ja toimii hienosti. Erittäin hienosti istuva LUKITTAVA koukku ja johtosarja piiloon kääntyvällä pistokkeella Saksasta viikossa kotipihaan 423,- ja asennus 200,- eli mielestäni kohtuuhinta verrattuna Kovilin "MB alkuperäiseen"
Re: W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILL
mites lähtee 03 w211 sedanin takapuskuri irti? kuuluuko takana olevat paksun rautakiinnikeet puskurin kiinnitykseen vai vetokoukun kiinnitys rautoja. ollut koukku jossain vaiheessa
W211 320cdi