W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILLAAN!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

No mutta koukku paikallaan ja kaikki siltä osin kait kunnossa. Ja jos ajattelee että korjasit "vanhoja" kolhuja ja muuta oheistoimintaa niin onko tuo nyt paha aika. Saithan "säästettyä" työn osuuden ja jos se arviolta 300-400 euroa, niin jäähän tunnille silti hintaa ihan hyvin...puhutaan kuitenkin rahasta josta verot maksettu. Ja nyt tiedät autostasi enemmän!
EQB 300 4-matic -23
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Koukku ja vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Jeps, mukava oli puuhata ja auto tullut tutuksi takapäästä. Ainut harmitus on nyt tuo yleinen auton sekoilu. Eilen tuli siirrettyä jo kärryä.

Edit 3 (laitoin uuden otsikon tähän samaan vikadoodeista)

Auto kävi Starin päässä ja kaikki paitsi pysyvät viat nollaantuivat. Pysyväksi jäi "mittariston ohjainlaitteet A1-mittaristo." Mittaristossa vilkkuu SRS, Akku, jarrut ja valot.

Siinä sitten apu loppuikin ja siirryttiin rahastukseen. Kotona kävin sulakkeet läpi konehuoneesta, ohjaamosta ja takakontista. Ei löytynyt vikaa. Nyt ihmetellään..mistä kannattaisi kysellä jelppiä :lol:
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ti 25.05.2010 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: Koukku ja vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Story jatkuu: tänään soittelin ja kyselin että mikähän tuota autoa vaivaa. Siinä avuntarjoaja oli oikeassa, että tuskin vikana on mittariston ohjainlaite. Soittelin uudestaan ja epäili pikkuakkua..tyhjentynyt kun iso akku ollut irti ja tehnyt jonkun itsetestin tms.
No kävin hakemassa uuden pikkuakun suoraan ja se autoon. Ei ruvennut pelittämään...auton lämpömittarissa +85, vihreä ajovalon merkintä ja kässäri vilkkuu..herjoja tulee viallisesta näytöstä yms.

Siitä sitten sisuunnuin ja otin koukun johtosarjan can-väylän ja kaksi virtajohtoa irti. Avot kaikki herjat lähti autosta!!!!

Minä en aio enään laittaa Jaegerin johtoja kiinni autoon, mutta missä hyvä paja ohjelmointiin yms Vantaa-Lahti välillä? Autossa ei ainakaan ole mitään vialla. Siitä tuleekin pieni hymy mersumiehen naamalle. :D
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Koukku ja vikakoodit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pekka Kaleva kirjoitti:Story jatkuu: tänään soittelin ja kyselin että mikähän tuota autoa vaivaa. Siinä avuntarjoaja oli oikeassa, että tuskin vikana on mittariston ohjainlaite. Soittelin uudestaan ja epäili pikkuakkua..tyhjentynyt kun iso akku ollut irti ja tehnyt jonkun itsetestin tms.
No kävin hakemassa uuden pikkuakun suoraan ja se autoon. Ei ruvennut pelittämään...auton lämpömittarissa +85, vihreä ajovalon merkintä ja kässäri vilkkuu..herjoja tulee viallisesta näytöstä yms.

Siitä sitten sisuunnuin ja otin koukun johtosarjan can-väylän ja kaksi virtajohtoa irti. Avot kaikki herjat lähti autosta!!!!

Minä en aio enään laittaa Jaegerin johtoja kiinni autoon, mutta missä hyvä paja ohjelmointiin yms Vantaa-Lahti välillä? Autossa ei ainakaan ole mitään vialla. Siitä tuleekin pieni hymy mersumiehen naamalle. :D
YV laitettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ratkaisu löytyi vilkun toimimattomuuteen Autosähkö Hiralta.
Mersun CAN väylä tarkkailee lamppujen kuormitusta myös peräkärrissä.
Peräkärrin alunperin 5 W vilkkupoltin ei antanut tarpeeksi kuormaa vaan järjrstelmä meni vikatilaan Vika korjaantui vaihtamalla polttimo 10 W:een.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Kommentti asennushinnoista. Tilasin S203:een Westfalian irroitettavan koukun Jaegerin johtosarjalla Direktversandista (http://www.dh-direktversand.de) ja yhteensä maksoi 363 eur + rahti 40 eur.

Ajan- ja innostuksenpuutteen takia ulkoistin asennuksen. Homman hoiti Koukkupaja Lauttasaaressa, kustansi 170 eur.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Edullinen asennushinta, täytyy myöntää! Mulla nyt lähtee sähkösarjan boksi Saksaan tarkastukseen. Piirtää väylään kaikkea ihmeellistä.Palaan kunhan saan boksin takaisin.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Olen myös koukkua laitattamassa ja sähkösarja kummastuttaa.

Moniko napainen sen pitäisi olla? Vai riippuuko toi ihan kärryn pluginista?

http://www.towbar-europe.com/cart.php?s ... 9m16aeelkt

Koukkupaja kuulosti niin edulliselta, että he saavat hoitaa homman.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

13
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

turha
Viimeksi muokannut putukiffeli, Ti 15.06.2010 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

turha
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Lorvikatarrin ja asennustilojen puutteessa ulkoistin koko homman koukkupajalle. Kiinteä koukku Jäegerin johtosarjalla maksoi 600 euroa.

Kymmenen pinnaa ja papukaijamerkki koukkupajalle paketista. Koukku oli kiinni 3,5 tunnissa!
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Omaan 2003 w211 tuli laitettua Westfalian irroitettava koukku Jaegerin 13 napaisella sarjalla. Aikaa meni kolmisen tuntia. Hankalinta oli saada auki pakoputken takana olevat vasemman törmäystuen pultit. Koukku rahteinen Saksasta oli nelisensataa eli hyvin pääsi palkoille. Ainoa ongelma on, että parkkitutkat hälyyttelee kärryn olessa perässä joten ilmeisesti pitäisi käyttää ohjelmoinnissa. Tämä Westfalia sopi todella hyvin ja koukun ollessa irti mitään ei jää näkyviin. Pistorasia kääntyy puskurin taakse piiloon.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Aikaa vierähtänyt edellisestä viestistä ja sähköt temppuilee vieläkin.

Nyt jo tapahtunut:

-uusi boksi Jaegeriltä
-koodit *:lla
-käyty koukkufirmassa
-mitattu low and high arvot canista(kokeiltu ristiin)
-soitettu Kovilille
-laitettu mailia Saksaan firmalle, joka myynnyt vermeen

Tähän asti koukkuvirman veikkaus, että asennuksessa johdot saanut kipeää. Asennus oli kyllä varman päälle ja ihan heti ei voi uskoa tuohon.

Mielenkiintoista oli se että kun canin ohjaukset laitettiin ristiin, niin suurta muutosta ei tullut toimintaan. Lisäksi boksin resetointi ei tuonnut toivottua tulosta. (Ohjeet Kovilin kautta ja löytyy Googlettamalla)

Onko mitään muuta vinkkiä kuin hankkia alkuperäinen sähkösarja ja asennuttaa Veholla tms.

Voiko taka-Sam olla rikki tai väärä boksi... :roll:


******NYT SELVISI VIKA***************************

Ilolla luin viestin, joka selvitti tämän sähkösarjan mysteerin!!!


Dear Pekka,

I've talked again to the manufacturer. Unfortunately you got the wrong module box.
But the manufacturer Erich Jäger will send you the correct box for free!

Sorry that you had all the trouble with our product.

Best regards,

Corinna
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
tkmb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 02.10.2010 13:35

Re: W211 FARKKU JA MONOFLEX IRR. KOUKKU JA ASENNUS 624,-

Viesti Kirjoittaja tkmb »

tapeja kirjoitti:No niin koukku ja johtosarja paikallaan. Ei minkään valtakunnan ohjelmointia kaivannut ja toimii hienosti. Erittäin hienosti istuva LUKITTAVA koukku ja johtosarja piiloon kääntyvällä pistokkeella Saksasta viikossa kotipihaan 423,- ja asennus 200,- eli mielestäni kohtuuhinta verrattuna Kovilin "MB alkuperäiseen"
Millainen on piiloon kääntyvä pistoke? Kääntyykö automaattisesti pusrkurin alta/takaa näkyviin, kun koukun lyö kiinni?
jakes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 28.06.2013 13:21

Re: W211 IRR.VETOKOUKKU BRINK /MONOFLEX ASENNUS,NYT PAIKOILL

Viesti Kirjoittaja jakes »

mites lähtee 03 w211 sedanin takapuskuri irti? kuuluuko takana olevat paksun rautakiinnikeet puskurin kiinnitykseen vai vetokoukun kiinnitys rautoja. ollut koukku jossain vaiheessa
W211 320cdi
Vastaa Viestiin