Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Oon kateellinen tosta sisustasta
Kyllä siitä hyvä tulee 
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Ruuvi pumpun persiis on tyhjäkäynnin hienosäätö, piuha ELR=tyhjäkäynnin elektroninen tasain.
Paluuletkut vaihat ei läpinäkyviin versioihin ni et menetä yöunias kuplien takia
Nätti sisusta tuloillaan! Seuraillaan
Paluuletkut vaihat ei läpinäkyviin versioihin ni et menetä yöunias kuplien takia
Nätti sisusta tuloillaan! Seuraillaan
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Terveppä terve!
Mersua saatu taas vauhdilla etiä päin. Kuluneella viikolla vanteet tuli hinkattua puhtaiksi. Asetonit ynnä muut myrkyt eivät toimineet, mutta Bilteman halvin vanteen pesuaine tehosi järkyttävän hyvin!
Ei voi muutaku suositella tota, on vielä jotai viherpiirtäjien juttui et voi kaataa suoraa viemärii


Narinahelat sain vaihdettua, pala kakkua kun sain puukkosahan kätösiin. Sisemmät tukivarren puslat löin paikoilleen ja tukivarret saivat paksun massan päälle. Alkuun ajattelin mennä siitä missä aita on matalin ja ostin spray massaa... 5vrk odottelun jälkeen, jolloin massa oli siis vieläkin märkää pyyhin tukivarret rätillä puhtaaks ja vedin pensselillä kunnon kerrokset.
Etuvalotkin tuli asennettua, siinäki sai soveltaa huolella. Valojen alareunan kiinnikkeitä ei ollu, ni pulteista ja prikoista jouduin semmoset kehittämään. Nyt vaan valojen irrotus ja takaisinlaitto on aika tuskastuttavaa...
Myös tuulilasinpyyhin tuli irrotettua, se vaihtuu Raptecilta haettuun ehjään. Siitä kysyisin, jos asennan pyyhkiän niin, että se on keskellä tuulilasia, eikös sen pitäis kierroksen jälkeen palata samaan paikkaan?
Tällä erää ei muuta. Jos joku diisseleiden päälle ymmärtävä haluaa tulla tallille ihmettelemään, se olisi suotavaa
Vähän päänvaivaa tuottanut tuo konehuone
Sitten ostoslistalle taas:
Se muovi pyyhkiänmoottorin päälle.
Mersua saatu taas vauhdilla etiä päin. Kuluneella viikolla vanteet tuli hinkattua puhtaiksi. Asetonit ynnä muut myrkyt eivät toimineet, mutta Bilteman halvin vanteen pesuaine tehosi järkyttävän hyvin!


Narinahelat sain vaihdettua, pala kakkua kun sain puukkosahan kätösiin. Sisemmät tukivarren puslat löin paikoilleen ja tukivarret saivat paksun massan päälle. Alkuun ajattelin mennä siitä missä aita on matalin ja ostin spray massaa... 5vrk odottelun jälkeen, jolloin massa oli siis vieläkin märkää pyyhin tukivarret rätillä puhtaaks ja vedin pensselillä kunnon kerrokset.
Etuvalotkin tuli asennettua, siinäki sai soveltaa huolella. Valojen alareunan kiinnikkeitä ei ollu, ni pulteista ja prikoista jouduin semmoset kehittämään. Nyt vaan valojen irrotus ja takaisinlaitto on aika tuskastuttavaa...
Myös tuulilasinpyyhin tuli irrotettua, se vaihtuu Raptecilta haettuun ehjään. Siitä kysyisin, jos asennan pyyhkiän niin, että se on keskellä tuulilasia, eikös sen pitäis kierroksen jälkeen palata samaan paikkaan?
Tällä erää ei muuta. Jos joku diisseleiden päälle ymmärtävä haluaa tulla tallille ihmettelemään, se olisi suotavaa
Sitten ostoslistalle taas:
Se muovi pyyhkiänmoottorin päälle.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Turun liepeilläkö tätä rakentelet? Voisihan tuota joskus tullakkin pyörähtämään 
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Jeppis, Metsämäen raviradan lieppeillä. Enempää viitsi tänne paljastaa
Numeroon 045 231 2131 voi ottaa yhteyt, kaiken näköstä palikkaa saa tarjota myös 
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Päivitellääs tätä.
Jonkun näköstä hifistelyy saatu aikaan. Takaiskarit tuli irrotettuu, ennenkö otin projektiksi jäi häiritsemään että ei saanut perää kenttään, kun ostaessa jäi semmonen käsitys että olis lyhkäsempää iskaria ollut. No, totuus paljastu, tosta pohjaanlyöntikumist ei nyt kauheest sahata pois(?) ja vaikutti Bilsteinin orkkis iskareiden korvaajina. Semmonen numero kun B36-1389 löytys. Jos joku Pystyy/viitsii mitata orkkis iskarinsa takaa.

Jakkaroita tuli jokunen tovi hinkattua. Ei vielä hyvät mutta parempaan suuntaan. En vielä raaskinut sitä värjäävää hoitoainetta ostaa, ku oli aikas hinnakasta. Kotoa löytys aika pätevät vehkeet tohon hommaan. Eli vahamaista kenkäplankkia, jossa on enempi väriä mitä normaalist. Plussaa on se että kiillotuksen jälkeen ku anto kuivuu noin tunnin, ei enää tartu kankaaseen. Tossa pienoinen kuvasarja mimmoset jakkaroista tuli. Kuvat korostaa vähän liikaa noita halkeamia, ei todellisuudessa näy noin paljoa.







Sitten vähän hifistelyä
Pyyhkiän moottorin ku vaihdoin, niin harmaat ikkunalistat häiritsi niin maalasin ne kiiltävänmustalla, paikoillaan näyttää suht siistiltä. Vielä on se ritilä siihen pyyhkiänmoottorin pääl hakuses, se viel mustaks ni sit ei osu silmään.

Auton keulakin on aikalailla valmis, tai siis katsastusta varten. Tekee tuo uusi puskurin lista näköön aika paljon.

Kaunis ilma ollu tänään koko päivän, niin päätimpä sitten kesävalsseja sovittaa. Noilla suomonsterikumeilla mahtuu vielä pyörii, mut on mallia ei ketään kyytiin. 195/40/17 kumella istuu aika nätisti. Semmosia jos siis on ylimääräsenä, niin saa tarjota, tai jotain sinnepäin koolla olevia.

Kuraränni tuolta takaa tarttis pokata, eli joku mankelin omistava vois ilmottautuu, korvausta vastaan tietenkin.
Jonkun näköstä hifistelyy saatu aikaan. Takaiskarit tuli irrotettuu, ennenkö otin projektiksi jäi häiritsemään että ei saanut perää kenttään, kun ostaessa jäi semmonen käsitys että olis lyhkäsempää iskaria ollut. No, totuus paljastu, tosta pohjaanlyöntikumist ei nyt kauheest sahata pois(?) ja vaikutti Bilsteinin orkkis iskareiden korvaajina. Semmonen numero kun B36-1389 löytys. Jos joku Pystyy/viitsii mitata orkkis iskarinsa takaa.

Jakkaroita tuli jokunen tovi hinkattua. Ei vielä hyvät mutta parempaan suuntaan. En vielä raaskinut sitä värjäävää hoitoainetta ostaa, ku oli aikas hinnakasta. Kotoa löytys aika pätevät vehkeet tohon hommaan. Eli vahamaista kenkäplankkia, jossa on enempi väriä mitä normaalist. Plussaa on se että kiillotuksen jälkeen ku anto kuivuu noin tunnin, ei enää tartu kankaaseen. Tossa pienoinen kuvasarja mimmoset jakkaroista tuli. Kuvat korostaa vähän liikaa noita halkeamia, ei todellisuudessa näy noin paljoa.







Sitten vähän hifistelyä

Auton keulakin on aikalailla valmis, tai siis katsastusta varten. Tekee tuo uusi puskurin lista näköön aika paljon.

Kaunis ilma ollu tänään koko päivän, niin päätimpä sitten kesävalsseja sovittaa. Noilla suomonsterikumeilla mahtuu vielä pyörii, mut on mallia ei ketään kyytiin. 195/40/17 kumella istuu aika nätisti. Semmosia jos siis on ylimääräsenä, niin saa tarjota, tai jotain sinnepäin koolla olevia.

Kuraränni tuolta takaa tarttis pokata, eli joku mankelin omistava vois ilmottautuu, korvausta vastaan tietenkin.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
No jo on tenavassa tyyli kohillaan
Vanteet, sisusta, tekniikka...
Vanteet, sisusta, tekniikka...
om601
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Moro mistäs sattu löytyy nuin hyvä kuntoset nahkapenkit oliko ovipahvitkin ehjät ettei kaijutin reikiä jne?
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Naapuri foorumilta bongasin ja Kotkasta kävin hakemassa. Nahkoihin ei ole etupahveja, tai olisin saanut mutta olisin joutunut antamaan omat ehjät myyjälle. Nahkaset olivat omaan makuun aika karussa kunnossa.cosworth kirjoitti:Moro mistäs sattu löytyy nuin hyvä kuntoset nahkapenkit oliko ovipahvitkin ehjät ettei kaijutin reikiä jne?
Sitten asiaan!
Autoa saatu jonkun verran eteenpäin. Hitsikone saapu, nyt eletäänki sit kuukaus tonnikalalla

Siinä ei sitte kauaa mennykkään ku putki oli mallattu kasaan. Vähän oli alkuun hakusessa tuo hitsaaminen, ku neljään vuoteen ole micciin koskenu. Ihan ok siitä tuli. Kuvista poiketen nyt on putki jo ihan lopullisesti paikoillaan. Valmiista mutkista tuon tein, hintaa tuli jokunen kymppi.


Etujarrut on irrotettu vaihtoa varten, tilasin topautoosista vähän palikkaa, mut kauan tuntuu kestävän osien saannissa

Ensi viikon aikana ois tarkotus hitsailla tunkin paikat läjään. Vähän niitä jo alotellu mutta nyt ei oo kuvaa niistä.
Sitte semmonen, kertokaas joku ketä tietää: miten toi takapuskrii laitetaan takas, tai oikeestaan et miten saan puskurin sekä törmäyslistan kunnolla paikoilleen. Mikä kikka siinä on?
Kesävanteita ollaan taas mallailtu, nyt 15mm speicereiden kanssa, tohon velä 205/40 kumet niin kehtaa ajella

Sitten vielä, joku ketä omistaa kaarimankelin ja osaa/haluaa pokata takaa kurarännit vois ilmottautua, korvausta vastaan tietysti.
Ensviikolla varmaan enempi päivitystä, mikäli osat tulee.
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Joo siksi kyselin huvikseen kun hoksasin että tuossa vänkärin penkissä sellanen liima mälli minkä oli joku joskus siihen laittanut. Veikkaan että meikäläisen ex mustan värisestä coswortista nuo. Eikös ollukkin etuovi pahveihin kaijuttimet laitettu? Näitkö kyseistä autoa et joko on taas yks cosworth pilattu täysin?
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Noni, kyllähän nää samat on
Autoa ei ollu pilattu, ovipahvit kylläkin. Ko. auton voi luultavasti bongata radalla.com tapahtumissa kesällä.
Noo mutta päivitellääs tätä. Elikkäst hitsattavat on saatu hitsattua suurimmaksi osaksi, 2 pientä reikää on vielä, tiiä sitten laitanko vedenpoistotulpan vai hitsaanko loppuun. Hitsausvaiheista unohtu kuvat ottaa, sen verra tohinalla pursittiin autoa kasaan
Siinä hitsattu enismmäinen paikka ekan massakerroksen jälkeen.

Kuskinpuolella otin ton alkuperäsen tunkin nostoreijä pois kokonaan, oli niin mätä.
Kuluneella viikolla Choke, Malzi ja joku kolmas kaveri pyörähti tallilla. Hyvä juttu oli, vähän kauppoja hierottiin ja muutamat hyvät vinkit tuli. Eli ahtimen saan toivon mukaan ensiviikon puolella. Kahden viikon sisään olisi tarkotus koittaa leimalle.
Eli pojilta laatikon vaihtojen venymiseen tuli tällänen neuvo. Tuosta luukun takaa vihree mokkula pois, ja siitä jouset vaihtoon. Makso 5e eli ei paljon häviä vaikka ei auttaskaan.


Pisin noista jousista oli aikas kuoleentunu, luulempa että vois hyvinki auttaa.
Vanteitakin tuli vähän hiposteltua, ensviikolla pitäs pyöräyttää kumit päälle, heti kun sellaset saan käsiin
Vielä riittää vanteitten kanssa hommaa.


Sisustan muutoksetkin on saatu aika pitkälle valmiiks. Mittariston löin paikoilleen, tosin ilman niitä valkosia pohjia, on siistimpi ja freshimpi pelkästään noitte maalattujen viisareitten kanssa. Mittaristo kasattiin uusien poltimojen kanssa, nyt on pelkkää lediä ja hyvält näyttää. Ahtopaine mittarin laittelin toisen tuuletusritilän paikalle, sietähän tulee vaan ulkoilmaa ja se räppänä ollut muutenkin aina kiinni. Vaihteen valitsijast ei voi muuta sanoo ku Haters gona hate

Ensviikolla ois tarkotus laittaa kallistuksen vakaaja paikoilleen, vähän jousijumppaa edessä, öljyjen vaihtoa ja sisustan loppuun niputus. Pahoittelut huonolaatusista kuvista, puhelimen kanssa napsittu. Toivon mukaan parempia kuvia tulossa.
Eli nyt joku Turun alueelta jos tunet piston sydämmessä, otathan yhteyttä. Eli jousipuristimia tarvitsisi lainata. Korvausta vastaan tietenkin!
Noo mutta päivitellääs tätä. Elikkäst hitsattavat on saatu hitsattua suurimmaksi osaksi, 2 pientä reikää on vielä, tiiä sitten laitanko vedenpoistotulpan vai hitsaanko loppuun. Hitsausvaiheista unohtu kuvat ottaa, sen verra tohinalla pursittiin autoa kasaan
Siinä hitsattu enismmäinen paikka ekan massakerroksen jälkeen.

Kuskinpuolella otin ton alkuperäsen tunkin nostoreijä pois kokonaan, oli niin mätä.
Kuluneella viikolla Choke, Malzi ja joku kolmas kaveri pyörähti tallilla. Hyvä juttu oli, vähän kauppoja hierottiin ja muutamat hyvät vinkit tuli. Eli ahtimen saan toivon mukaan ensiviikon puolella. Kahden viikon sisään olisi tarkotus koittaa leimalle.
Eli pojilta laatikon vaihtojen venymiseen tuli tällänen neuvo. Tuosta luukun takaa vihree mokkula pois, ja siitä jouset vaihtoon. Makso 5e eli ei paljon häviä vaikka ei auttaskaan.


Pisin noista jousista oli aikas kuoleentunu, luulempa että vois hyvinki auttaa.
Vanteitakin tuli vähän hiposteltua, ensviikolla pitäs pyöräyttää kumit päälle, heti kun sellaset saan käsiin


Sisustan muutoksetkin on saatu aika pitkälle valmiiks. Mittariston löin paikoilleen, tosin ilman niitä valkosia pohjia, on siistimpi ja freshimpi pelkästään noitte maalattujen viisareitten kanssa. Mittaristo kasattiin uusien poltimojen kanssa, nyt on pelkkää lediä ja hyvält näyttää. Ahtopaine mittarin laittelin toisen tuuletusritilän paikalle, sietähän tulee vaan ulkoilmaa ja se räppänä ollut muutenkin aina kiinni. Vaihteen valitsijast ei voi muuta sanoo ku Haters gona hate

Ensviikolla ois tarkotus laittaa kallistuksen vakaaja paikoilleen, vähän jousijumppaa edessä, öljyjen vaihtoa ja sisustan loppuun niputus. Pahoittelut huonolaatusista kuvista, puhelimen kanssa napsittu. Toivon mukaan parempia kuvia tulossa.
Eli nyt joku Turun alueelta jos tunet piston sydämmessä, otathan yhteyttä. Eli jousipuristimia tarvitsisi lainata. Korvausta vastaan tietenkin!
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Sisusta aiheuttaaa omistusalua.
Vaidekepin nupista ei tullut ensimäisenä vaihdekepin nuppi mieleen.

300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Ei ihmekkään ku myyntinimi ebays tais olla joku JDM Dildo?94zip kirjoitti:Vaidekepin nupista ei tullut ensimäisenä vaihdekepin nuppi mieleen.![]()
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Näihän se oli juuChoke kirjoitti:Ei ihmekkään ku myyntinimi ebays tais olla joku JDM Dildo?94zip kirjoitti:Vaidekepin nupista ei tullut ensimäisenä vaihdekepin nuppi mieleen.![]()
Tullaan varmaan tuossa tiistai iltana turisemaan paskaa sinne päin!
Mitenkäs muute ku tota alustaa miettisin ku jää takaa vähän turhan löysäks, niin silmämääräsest ainakin w202 etuiskarit kävis taakse mulle, on vähän lyhkäsemmät mut varmast käykemmät, onko joku muu toteuttanu tällästä?
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Terve tännekkin pitkästä aikaa! Viime päivityksestä on jo aikaa, ja paljon mersun kanssa on tapahtunut!
Viime perjantaina auto siis saatiin ajoon n. vuoden seisotuksen jälkeen. Katsastus ei ekalla yrittämällä mennyt ihan nappiin. Muutama pikuvika löytyi, joista suurin johtui omasta sohlaamisesta. Vikalista siis seuraavanlainen:
HYLÄTTYJÄ:
Edessä jarrutehojen ero liian suuri
Edessä asiaankuulumaton ääni
No, nämähän johtu siitä että olin kännipäissäni menny laittaa yhden jarrupalan hantinpuolelle väärinpäin
No, ihan pränikkä levy ryssittiin, mutta laikalla saatiin kuntoon 
Äänet liian kovat
auto liian matala
No, toisella yrittämällä menikin sitten puhtain paperein, ekalla yrittämällä katsuri huomautti kuskin pyöränlaakerista ja ohjausvaimentimesta, nämäkin laitettiin samalla kuntoon. Vaimentimena on nytten joku järkyttävä läpivirtauspönttö, mutta äänet on sen kanssa ajossa mukavat, niin ei vielä kehtaa sitä repiä pois
Nytten siis pitkä leima paperissa ja tästä suuntana yleisilmeeltään siisti tenava.
Tässä muutama kuva ennen ensimmäistä katsastusyritystä.





Tuossa kun autoa leimalle laitoin katsastuksien välissä, niin talliin tuli muutama mersu lisää. Eli Käyttäjät Choke ja Maltzi muuttivat saman katon alle. Hyvät ja huonot puolet asialla on, pojat kun kovasti yllyttävät isomman pumpun hommaamista
Varmaan joku yhteinen "talliblogi" tullaan tänne tekemään, ehkä.
Muutaman päivän tenavalla olen nyt saanut ajettua, pakosarjan vuoto ärsyttää todella paljon, sekä auton nukyinen korkeus. Kansirempan kun tuossa kesän aikana pyöräyttäisi niin saisi sen pakosarjan samalla kuntoon. Auton ylimaalausta on myöskin alettu kyselemään.
laatikon öljyjen vaihdon yhteydessä kun vaihdoin suodattimen ja vaihteiden 2-3 mikälie jousen, rupesi laatikko pelaaman jotenkuten. Eilen sitten ruuvattiin (lue: Choke ruuvasi) pari kiekkaa paineita, tuli laatikosta ERITTÄIN mukava, ja pitojakin löytyy.
Viime lauantaina jos joku oli salossa astrumauton mersupäivillä, saattoikin kuulla vaapyttysen säksätyksen ja nähdä monsterjam lookin.
Eipä muuta tällä erää, päivitellään kun jotain tapahtuu. Risut ja ruusut ovat tervetulleita!
Viime perjantaina auto siis saatiin ajoon n. vuoden seisotuksen jälkeen. Katsastus ei ekalla yrittämällä mennyt ihan nappiin. Muutama pikuvika löytyi, joista suurin johtui omasta sohlaamisesta. Vikalista siis seuraavanlainen:
HYLÄTTYJÄ:
Edessä jarrutehojen ero liian suuri
Edessä asiaankuulumaton ääni
No, nämähän johtu siitä että olin kännipäissäni menny laittaa yhden jarrupalan hantinpuolelle väärinpäin
Äänet liian kovat
auto liian matala
No, toisella yrittämällä menikin sitten puhtain paperein, ekalla yrittämällä katsuri huomautti kuskin pyöränlaakerista ja ohjausvaimentimesta, nämäkin laitettiin samalla kuntoon. Vaimentimena on nytten joku järkyttävä läpivirtauspönttö, mutta äänet on sen kanssa ajossa mukavat, niin ei vielä kehtaa sitä repiä pois
Tässä muutama kuva ennen ensimmäistä katsastusyritystä.





Tuossa kun autoa leimalle laitoin katsastuksien välissä, niin talliin tuli muutama mersu lisää. Eli Käyttäjät Choke ja Maltzi muuttivat saman katon alle. Hyvät ja huonot puolet asialla on, pojat kun kovasti yllyttävät isomman pumpun hommaamista
Muutaman päivän tenavalla olen nyt saanut ajettua, pakosarjan vuoto ärsyttää todella paljon, sekä auton nukyinen korkeus. Kansirempan kun tuossa kesän aikana pyöräyttäisi niin saisi sen pakosarjan samalla kuntoon. Auton ylimaalausta on myöskin alettu kyselemään.
laatikon öljyjen vaihdon yhteydessä kun vaihdoin suodattimen ja vaihteiden 2-3 mikälie jousen, rupesi laatikko pelaaman jotenkuten. Eilen sitten ruuvattiin (lue: Choke ruuvasi) pari kiekkaa paineita, tuli laatikosta ERITTÄIN mukava, ja pitojakin löytyy.
Viime lauantaina jos joku oli salossa astrumauton mersupäivillä, saattoikin kuulla vaapyttysen säksätyksen ja nähdä monsterjam lookin.
Eipä muuta tällä erää, päivitellään kun jotain tapahtuu. Risut ja ruusut ovat tervetulleita!
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Ja isomman ahtimenkimu kirjoitti:...pojat kun kovasti yllyttävät isomman pumpun hommaamista
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x
Vähän päivitystä tullut, ales on menty
Sisustasta ei ole kuvia vielä, ei oo ovipaffeja vielä.
Iso käsi Matille kuvaamisesta!









Iso käsi Matille kuvaamisesta!









Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *UUSIA KUVIA!*
Kaunista katsottavaa edelleen! 
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *UUSIA KUVIA!*
Terveppä terve!
Eipähän kaikki oo menny taaskaan niiku leffois... Eli nyt kaivataan kipeästi neuvoja mitä tolle katiskalle pitäs tehä.
Elikkäst, sunnuntaina pienen kiihdytyksen jälkeen rupes käymään neljällä. Heti ekaks katottiin et saa soppaa ja todettiin että kakkonen on pois pelistä. Noh, suuttimet vein testattaviksi ja vitosen (?!?!?) suutin oli sökönä.
Jonkun aikaa on tehnyt hieman paineita vesitilaan, mut ei mitään ihan järkyttävii, eikä muutenkaa oo oireillu. Pakosarjan pinnapultit tosa oli vähän niin ja näin, joten otettiin kansi auki, saapahan sen pakosarjan kondikseen samalla.
Mitään kovin ihmeellistä ei kansipaffissa ollut. Mutta nyt tulee se onkelma mihin neuvoja tarvitaan. Kakkosen m renkaat on ottanu kovasti kipiää, mäntä heiluu ku mikäkin ja sylinteriputkessa sellanen n. millin korkee kantti siinä mihin m renkaan liike loppuu. Mitäs suosittelette että tolle tekee nyt, vai tekeekö mitään?
Konehan huohotti kun se vielä käynnissä oli _paljon_
Ideoita, neuvoja infoa vailla!
-Antti
Eipähän kaikki oo menny taaskaan niiku leffois... Eli nyt kaivataan kipeästi neuvoja mitä tolle katiskalle pitäs tehä.
Elikkäst, sunnuntaina pienen kiihdytyksen jälkeen rupes käymään neljällä. Heti ekaks katottiin et saa soppaa ja todettiin että kakkonen on pois pelistä. Noh, suuttimet vein testattaviksi ja vitosen (?!?!?) suutin oli sökönä.
Jonkun aikaa on tehnyt hieman paineita vesitilaan, mut ei mitään ihan järkyttävii, eikä muutenkaa oo oireillu. Pakosarjan pinnapultit tosa oli vähän niin ja näin, joten otettiin kansi auki, saapahan sen pakosarjan kondikseen samalla.
Mitään kovin ihmeellistä ei kansipaffissa ollut. Mutta nyt tulee se onkelma mihin neuvoja tarvitaan. Kakkosen m renkaat on ottanu kovasti kipiää, mäntä heiluu ku mikäkin ja sylinteriputkessa sellanen n. millin korkee kantti siinä mihin m renkaan liike loppuu. Mitäs suosittelette että tolle tekee nyt, vai tekeekö mitään?
Konehan huohotti kun se vielä käynnissä oli _paljon_
Ideoita, neuvoja infoa vailla!
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
Uudet ylikokomännät, uudet m-renkaat ja poraus/hoonaus. Jos ottaa oikein kovasti lämpöjä jostain syystä, niin mäntä laajenee. Kun ei kuitenkaan pääse laajenemään sylinterin seinämien takia jää saman kokoiseksi. Ja kun lämpötila putoaa vetää varsinkin männän helma helposti kasaan. Itselläkin on yhdelle männälle näin tehnyt. Voi tulla hetkessä todella väljäksi yksi pytty. Tosin kys. tapauksessa en tiedä onko tuosta johtuvaa vai ihan normaalia paljon ajetun auton ongelmaa. Voin tulla vkl vilkaisemaan jos haluat ja siitä on apua? Mikäli auto vielä Turussa on? Luetun mukaan en ainakaan itselleni tarkoitettua autoa enää kasaan pistäisi noilla romuilla. Rappua siihen ylös tulee helposti. Tuo kuulostaa jo siltä, että on aivan liikaa. Ei välttämättä ole edes männän renkaissa niin paljon vikaa, on vaan liian väljä. Ajomäärästä riippuen voi johtua huonosta hoidosta (öljyn laatu/vaihto), öljysuuttimen tukkeutumisesta(jos sellainen tässä turbokoneessa on) tai vaikka väljästä öljypumpusta.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
Joop, eipä oo tallil pahemmin tullu oleskeltuu. Säästetään ne ylikoon männät sun muut tohon lohkoon vähä myöhemmäks, tarkotus ois rakentaa kestävä motti pienen virityksen kanssa sitämukaa miten on rahaa, aikaa ja kiinnostusta.
Nyt odotelaan et saan rahat kasaan "uuteen" om602 turbomottiin, mut toi juhannus lähenee ni katellaan sen jälkee miten on rahaa
Tai kyllähän tuonki motin voin myydä jos jotakuta kiinnostaa, voi yv:llä kysellä. Ja mainostetaan tääl viel et ois tenavan konttii _erittäin_ jämptist mahtuva 15'' subille kotelo myynnissä.
Eipä mulla muuta, kirjotellaan jos jotain ilmenee
-Antti
Nyt odotelaan et saan rahat kasaan "uuteen" om602 turbomottiin, mut toi juhannus lähenee ni katellaan sen jälkee miten on rahaa
Tai kyllähän tuonki motin voin myydä jos jotakuta kiinnostaa, voi yv:llä kysellä. Ja mainostetaan tääl viel et ois tenavan konttii _erittäin_ jämptist mahtuva 15'' subille kotelo myynnissä.
Eipä mulla muuta, kirjotellaan jos jotain ilmenee
-Antti
Re: Kimun w201 2.5 Turbo Dee Kesäkuntoon 201x *TAAS leviänä*
mulla oli joskus aikoinaan kokolailla sama vika samanlaisessa moottorissa. oli kakkosen pytty kulahtanut muita enemmän, huomattava pykälä pytyn yläpäässä. myöskin mäntä oli aika heikossa hapessa. männänrenkaiden urat ihan väljät ja renkaat poikki, mäntä muutenkin vähän murusina sieltä täältä. vetäsin vingulla pytystä pykälän pois ja kasasin "uudella" käytetyllä männällä ja uusilla renkailla. sen jälkeen on toiminut ihan normaalisti ja kilsojakin tullut varmaan lähemmäks 100tkm.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E



