W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve,

Kaikkihan alkoi siitä kun huomasin että kabiiniin ei lämmintä ilmaa tule mistään, kokeilin närhenmunia putsailla ja kiertovesipumppua kolistella tuloksetta. Ajoin paikallisen nyrkkipajan pihalle ja mysteeriä alettiin selvittään.

Pihalla huomattiin että paisuntasäiliössä on hirveä paine mikä purkautui kovalla paineella avatessa korkin (moottorilämpötila oli tässä vaiheessa vain 50 astetta). Korjaajan mielestä homma on selvä, et aja metriäkään ennenkuin kannentiiviste on vaihdettu :o , Tähän en halunnut uskoa (kukapa haluais):D Ajelin kotia kylmää puhaltavalla autolla ja huomasin että kiertovesipumppu ei toimi, se vaihtoon kokeilu ---> ainoastaa kylmää.

Pari päivää ajelin kylmällä autolla kunnes huomasin taas kummallisuuksia, termostaatilta lähtevä ylävesiletku on tyhjä vaikka paisuntasäiliössä on merkkiin asti nestettä.
Ajaessa moottorilämpötila nousee 90 asteeseen ja romahtaa alle 80 asteen merkin ja lämmintä alkaa puhaltamaan sisätiloihin. :D Nyt sitten viittaisi vialliseen termostaattiin, se vaihtoon ja kokeilu ---> lämmintä alkoi puhaltamaan täydellä teholla :clap:

Voiko tuo termostaatti jumittaa kiinni asentoon ettei vesi kierrä enään kuin siitä pikkuputkesta takaisin paisuntasäiliöön ja se aiheuttaisi sen paineen?
Mitään kansivikaan viittaavaa ei kuitenkaan löytynyt, ei öljyä, valkoista mönjää tai ilmakuplia nesteessä, ei savuta sun muuta.
Viimeksi muokannut Merbedes, Ti 06.05.2014 07:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Harvinaista, mutta voi se jumittaa kiinnikin!

Rakennehan on sellainen, että iän myötä ennemmin pyrkii jäämään vähän raolleen kuin kiinni = turvallisempi.
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve,

Kävin tuossa ajelemassa ja taas puhaltaa kylmää :oops: viikonhan tuo kesti...

Nyt nousee normaalisti moottorilämmöt eikä tipauttele viisaria kun ennen, parkissa kokeilin letkuja ja saatanan jäykkiä ja kuumia olivat, mutta lämpöä ei sisälle tule mistään. Paisuntasäiliön korkkia en uskaltanut aukasta.
Oisko se sitten kansi kuitenki?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voithan viedä sen testiin jossa jäähdytys nesteestä etsitään analyysillä pakokaasu jäänteitä ja tällöin selvä tapaus.
Jos letkut kuuman kivikovia ja painetta tieten liikaa järjestelmässä niin se kyllä kielii pahvista.
Ja toi lämppärin puhaltamattomuus on yksi oire kanssa kun ilmaa ilmestyy jostain ja tulee lukko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Kylläpä kyllä,

Onko millanen homma vaihtaa tuo kannentiiviste?

Käyn vielä analysoimassa nesteet et saa jonkulaisen varmuuden ennen kun avaan.
Voisko paisuntasäiliön korkissa olla vikaa kun se ei päästä noita paineita pois tasaisesti vaan kaikki kerrallaan, ainakin O-rengas on aivan lytyssä
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve,

En oo vielä saanu analysoitua nesteitä näitten turhien pyhäpäivien takia, mutta tänään ku kävin ajelemassa niin noin 5 minuutin ajon jälkeen 70 moottorilämmöt ja taas alkoi puhaltamaan mukavan lämmintä (ei taas ota selvää) ajelin maantietä 30km ja koko matkan tuli kuumaa.

Oon jo henkisesti valmistautunut kannentiivisteen tai jopa kannen vaihtoon, joten mitäkä kaikkea sinne kannattaa samalla vaihtaa muutako yläpään tiivisteitä?. Onko vaikeitakin paikkoja saada auki muutako noi suuttimet? Niksejä/kikkoja? Moottorikoneistamokin löytyy paikkakunnalta missä voisivat lastun ottaa.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voihan koneistamo myös purkaa sen kannen niin ei sun tartte ja he antavat ja hankkivat tarvittavat tiivisteet ja osat.
Muutenkin he antavat korjaus tarpeen muista osista esim.oikaisusta ja venttiilitöistä...muutenkin he koeponnistavat kannen ennen kuin tekevät mitään ettei ole halkeamia missään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tähellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
Paikkakunta: Lahti

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Tähellinen »

Täältä löytyy tehdasuusi kansi jos tartteet edullisesti
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta,

Auto toiminu moitteetta ja lämmintä on pukannut kokoajan, painetta kuitenkin tuntuu olevan ja välillä väläyttää jäähdytysnesteen valoa.
Kävin pakokaasutestin tekemässä, mutta en saanut selvää vastausta huoltoukkoilta, sanovat et kannattaa kahtoa vesipumppua toimiiko oikein.

Käytin hihnaa löysällä ja vesipumpun rulla pyöri ihan käsin, mutta vähän väljän tuntunen kuitenkin oli. Pitää kai se tuokin vielä avata ja kahtoa onko se ehjä :crazy:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Iltaa,

Niinhän se meni että kansitiiviste pitää vaihtaa :oops: ajoin auton kuumaksi ja avasin konepellin ja kaasutellessa kuplia tuli paisuntasäiliöön ja ylävesiletkut kivikovat.

Nyt on tilattu kaikki tiivisteet/pultit yläpäähän ja koneistamoon varattu aika ens maanantaiksi koeponnistukselle sun muulle.
Semmonen kyssäri tähän että: mistä saan kannenpulttien ja muitten pulttien kiristysmomentit tietoon ja se järjestys? netistä ei oikeen löytynyt ku nelipyttyselle ja sekin oli w211 malli (onko sama)
Perjantaina alotetaan purkaminen joten kaikki tieto ois tarpeen.
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä voin yrittää muistaa vaikka huomenna skannata alfamerin oppaasta momentit... muistelen että niissä ei ollut eroa täysi-/vajaapyttyisten välillä.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tossa noi momentit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18341
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos on niin huono onni että kansi on halki niin löytyy tarvittaessa asennusvalmis oikaistu ja koeponnistettu kansi.
wiimax.fi
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta,

Kiitokset momenttitaulukosta.

Soitin jo eilen firmaan mihin tilasin tiivisteet että antavat samalla lapun missä oli kaikki yläpään momentit, taitaa olla sama kun toi arskan.
Perjantaita odotellessa... :shock:
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta,

Eilen jo pikkasen availin mersua mm suuttimet, railputki, huohotinputki ja ilmanputsari. Tänään jatketaan johtosarjojen irroitus, venttiilikoppa yms...

Saako nuo hehkujen liittimet muka nostamalla pois? Eilen vähän kokeilin nostella, mutta tuntuu että joku klipsi sielä on välissä. :D
Entä noi suuttimien päät, oliko että niihin ei saa missään nimessä mennä koskemaa/putsailemaan? Itse irroitin suuttimet ja käärin paperiin ne koskematta itse kärkeen.

Semmosta :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta,

Kansi on nyt irti ja viety koneistamoon, aika selvä vuoto oli 4-5 pyttyjen kohdalla. :clap:
Hehkukin otti ja katkes sisään, sain noin 2 kierrosta aukastua ennen kö napsahti, hehkun pää jäi kannen tasalle joten ei hirveen lujassa pitäs olla enää.

Viikonlopuksi pitäs saada kansi takaisin ja yrittää saada auto kasattua.

tämmöstä...
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Iltaa,

Kansi on nyt vaihdettu, mutta ei meinaa käynnistyä?!
Yrittäny ilmata pa-letkuja ja pumput pyörii oikein ja suuttimille asti tulee polttoainetta, mutta siltikään edes hörähtele. Akkukin loppui sahatessa ja tässä ootella että laturi lataa akkua :)

Oisko mietteitä mistä kiikastaa?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuplatsekkaa kaikki ruiskujen lliittimet ja johdot, ei lähde jos katkos. Tarkista että kammen kulma-anturin piuhat on kiinni ja kunnossa.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Huomenta,

Tuplatsekkasin liittimet ja pa-putket mutta ei vaan tahdo käynnistyä, oisko tuo asentotunnistin menny rikki tuossa aukoessa? Voiko sen toimintaa tarkastaa startatessa?
Vaihtoin useampaan pa-letkuun o-renkaatkin, mutta silti näytti menevän kuplaa suodattimelta lähtevässä :crazy:

poltteet ois jo päästä ajeleen :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos kuplaa menee niin yksin se jo voi riittää käynnistymättömyyteen...
Ne kaikki o-renkaat olis kannattanut vaihdella kun kerran homma oli levällään, lisäks joskus vanhat letkut rispaantuu ja alkaa suotamaan. Onko suodattimen päällä olevat letkut hyvässä kunnossa? Sitten viimeisenä; VARMASTI oikeinpäin ne letkut jotka tulee pumpulle, aika monta kertaa ollut tuo vikana...

Starilla näkis antaako CPS signaalia, tai jos paine ei startissa nouse.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Pa-putket on vasta vaihdettu uusiin ja tässä rempassa uusin suodattimelta tulevaan putkeen o-renkaat ja myös siirtopumpulta sammutusventtiilille päin menevään. Noi siirtopumpulla olevat putket oli väärinpäin, mut ne huomasin jo ennen kuin aloin starttailla. :D
Käyn tänään vielä läpi nuo letkut uusilla o-renkailla ja vaihan nokka-anturin, sen jälkeen jos ei starttaa loppuu tietämys.

Staari ois mukava omistaa näisä hommisa :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18341
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota siirtopumpulta (kannen päässä) ylempi muoviputki irti, sitten kaveri starttaa kunnes putkesta tulee reilusti polttoainetta ja samalla työnnät putken paikalleen. Kohta lähtee, ellei ole jotain rikki.
wiimax.fi
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Iltaa,

Vaihdoin kaikki o-renkaat ja nokkaanturin ja alko hörähteleen :clap: mutta sitte taas loppu akku :( kuplia ei mene enään missään, mutta starttailun jälkeen avasin suutinputkea ja painetta ei ollut ollenkaan vaikka sitä eilen riitti?! Mitä sitten? :D
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18341
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Teitkö kuten edellä neuvoin ?
wiimax.fi
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Tein kuten käskit, mutta ei vaikutusta. Tarkistin johdotukset ja kokeilin toista paineanturiakin, mutta painetta ei vaan kerry railputkeen. Suuttimissakaan ei pitäisi olla vika kun niihin ei koskettu muuten kuin tiivisteellä ja uudella pultilla. Alkaa usko loppumaan ihan tosissaan cdi vehkeisiin s**tana.

Tankissa ainetta
Suodatin vaihdettu
O-renkaat vaihdettu
Sammutusventtiili tarkistettu ja se mäntä sielä kp-pumpulla
Metalliputket ei valskaa
Pumput toimii
Suutin liittimet toimii
Nokka-anturi vaihdettu
Ohivuotoletkua tukittu paineen toivossa
Paineanturia kokeiltu toiseen
Tankkiin puhallettu
Ja osoitettu aseella uhaten ja tanssittu painetanssia, mutta painetta ei tule railputkeen

Starin saan varmaan tos ens viikon aikana
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja eppe »

Noh elähän nyt. Siirtopumpulta tuli siis polttoainetta ihan kunnolla eikä vaan kusemalla? Korkeapainepumppu tarvii sitä ainetta tuutin täydeltä jotta se saa paineen nostettua mutt jos se kerran yrittää käynnistyä niin tuskin pumpussa vikaa on. Yleisesti ottaen se railpaineanturi harvemmin rikkoontuu. Useammin menee se säädin putken toisessa päässä, siinä kuitenkin liikkuvia osia. Mutta sinun tapauksessa kuitenkin kävi kone ennen remppaa ja rempan jälkeen ei tulille. Eli oisko kuitenki että ei riittävästi polttoainetta?
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi kansi vaihdettu, polttoaine vikaa.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Terve,

Kyllä sieltä pumpulta ihan oikein omasta mielestä ainetta tuli, startatessa pärskäs ainetta ja sitten alkoi virrata lähdön täydeltä, samalla työnsin letkun takaisin paikoilleen. Sitä ihmettelen että mikä on mennyt vikaan tuon o-renkaiden vaihdon jälkeen, kun sitä painetta tuntui tulevan ennen niiden vaihtoa.

Railputkeen tuleva muoviputki virtaa putken läpi ohivuotoletkuihin? Säädin välissä?
Korkeapainepumpulta railputkeen tuleva metalliputkessa ja suutinputkissa pitäisi olla paine?

Pitää vielä tarkistella noita o-renkaita ettei varmasti ole laittaessa mennyt rikki yms.

Eppe: tarkoitin juurikin tuota säädintä eikä anturia :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Muistaakseni täällä puitiin vastaavaa jokin aika sitten, ja syynä oli lopulta letkut ristissä.
Oletko 100% varma, että ovat samoilla paikoillaan kuin ennen o-renkaiden vaihtoa?

Lisäyksenä vielä:
Railputkeen tuleva muoviputki on sekin paluuputki, millä ei ole sinänsä käyntiinlähdön kannalta merkitystä.
Ylimääräinen aine palautetaan pumpulle sillä.

Tuloputki pumpulta railille on metallia (korkeapaine).
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Ovat samalla paikalla, on ne niin monesti tullu katsottua :D

Tämä ohivuotoputki raililta takaisin pumpulle mietityttää, kun sanoit että se vuotaa takaisin pumpulle? Miten muistelisin että mulla se virtaa railille päin?! Ainakin isännän kans sitä ihmeteltiin että mitä virkaa tämä putki tekee, kun virtaa railputkelle ja paineensäätäjän läpi ohivuotoletkulle?

paineensäätäjä rikki?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: W210 270 cdi mysteeri ratkaistu...kannentiiviste.

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Tämä ei suoraan tropiikin liity ja varmaan monelle itsestäänselvyys sanomattakin, mutta jaetaan "niksi" nyt kuitenkin.

Itse kun elannon takia painin noiden maan.rak.koneiden,traktoreiden yms. parissa niin todella helpoksi muistikonstiksi olen todennut värilliset nippusiteet.

Purkuvaiheessa kun napsii niitä johtojen/liittimien/letkujen/putkien/nippojen ympäri niin jää kasarissa turha arpominen pois. Samoin saattaa säästää hyvinkin muutaman tunnin jos ei muuten ole merkitty ja joutuu arvailemalla kokeilemaan.

1000kpl purkki mätänetistä n.8€, eli ei pitäisi remonttibudjetinkaan ylittyä.
Välillä jos on vain esim.muutama johto niin tykkään eriväriset uros/naaras-abikot
liittimiin ja johtoihin,niin taas pysyy järjestys.

Saattaa välillä meinaan olla purkamisen ja kasaaminen väli vaikka puolivuotta, puolitoistavuotta... Siinä meinaa väkisin unohtua vaikka kuinka painaisi mieleen.

Nykyään lähes jokaisesta puhelimesta löytyy se kamerakin, niin reippaasti kuvia jos vähänkin arveluttaa.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Vastaa Viestiin