Kaikkihan alkoi siitä kun huomasin että kabiiniin ei lämmintä ilmaa tule mistään, kokeilin närhenmunia putsailla ja kiertovesipumppua kolistella tuloksetta. Ajoin paikallisen nyrkkipajan pihalle ja mysteeriä alettiin selvittään.
Pihalla huomattiin että paisuntasäiliössä on hirveä paine mikä purkautui kovalla paineella avatessa korkin (moottorilämpötila oli tässä vaiheessa vain 50 astetta). Korjaajan mielestä homma on selvä, et aja metriäkään ennenkuin kannentiiviste on vaihdettu
Pari päivää ajelin kylmällä autolla kunnes huomasin taas kummallisuuksia, termostaatilta lähtevä ylävesiletku on tyhjä vaikka paisuntasäiliössä on merkkiin asti nestettä.
Ajaessa moottorilämpötila nousee 90 asteeseen ja romahtaa alle 80 asteen merkin ja lämmintä alkaa puhaltamaan sisätiloihin.
Voiko tuo termostaatti jumittaa kiinni asentoon ettei vesi kierrä enään kuin siitä pikkuputkesta takaisin paisuntasäiliöön ja se aiheuttaisi sen paineen?
Mitään kansivikaan viittaavaa ei kuitenkaan löytynyt, ei öljyä, valkoista mönjää tai ilmakuplia nesteessä, ei savuta sun muuta.





