5 -vaihteinen tänne! Vaihdoin dieselöinthommissa 124sen 230TE n 220D ksi ja peräksi 3.91. Nyt kulkee kaupungissa miellyttävästi, mutta moottoritiellä päristellessä tulee suoralla välityksellä vauhtikatto vastaan, eli ylivaihteelle olis tarvetta.
Miks kardaani pitää vaihtaa? Onko eri mitat viitosen lootassa ja mitenkä eri?
Kai M kirjoitti:Mites muuten tuon mittariston laita?? Ainakin noista keltaisista I, II, III-viivoista huomaa vaihdelaatikon vaihdon kun 5-vaihteisessahan noita pitäisi olla 4 vai mitä?
Ei välttämättä. Jos on sen verran laiska kone (esim. oma), että katto saavutetaan nelosella eikä vitosella, niin tuota nelosen merkkiä ei ole.
4 lovisen kardaanin etummainen pätkä pitempi kuin 5 lovisessa.Itelläni on just auto w201 telakalla kyseisen homman suhteen samalla koneen vaihto yms hiplaamista.Niin ne vivustot ja sekotin kans vaihtaa helppo juttu. jää muuten ehjä 4 lovinen ei vingu ja kurise jos kiinnostaa nää on joensuussa.
joo nelivaihteinen loota to meiän pikkumegeen pitäis vaihtaa.ei tartte vitosta kun nelosvaihteella huiput 150 ja kun vaihtaa vitosta niin puutuu.loota pelaa muuten täysin mutta neloselle vaihtaessa rusahtaa eli synkro paskana.auto on -83/84 mutta oon kuullu että lootia on montaa mallia ainakin diisseliin.esim. kytkinakselin poorituksessa/pituudessa.toi vitosvaihteinen menee myyntiin tollasenaa.en ehdi korjaamaan.mukaan saa kepin vipuineen+kartaaninpätkän jos kerran niis on eroa.neloslaatikon pitää olla hyvä ja mielellään vaasan läheltä.auto on siis 200 diisseli w201.
sooppa kirjoitti:no mun mielestä eroa ei ole.sama keppi + vivut käy 4-5 vaihteiseen.laatikon pituus on eri.vitonen pitempi.ja riisselis startti simpukan vieres.
Vivut ovat aivan eri järjestyksessä. 5-V:ssä pakki oikealla takana ja 4-V:ssä vasemmalla edessä. Eli ainakin pakkilukon kans tulee ongelmia.
Missäs se pensiinin startti sitten on jos ei simpukan vieressä?
no w201 teinimersusta en tiedä mutta w123 diisselis startti on koneen oikealla puolella pakosarjan alla mutta bensamallis taas vasemmalla simpukan vieres.