.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

.

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kardaani, vivut ja keppi ainakin vaihtoon.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

onko mersus bensa vai daiseli? vm.? mulla olis tarvetta 4-vaihteista 5-vaihteisen tilalle.loodasta on 4-vaihteen synkro paskana.auto on 190d -84
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12765
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

multa vapautuu kunnossa oleva 4vaihteinen, 200D:n perästä jos kiinnostaa.

Nyt olis hyvä aika koeajaakin kun on kiinni vielä!
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mites pensiini malli? Mitä menee vaihtoon ja miten nuo perän välitykset jos vaihtaa 4vaihteisesta 5:seen?

Auto on 230E
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

5 -vaihteinen tänne! Vaihdoin dieselöinthommissa 124sen 230TE n 220D ksi ja peräksi 3.91. Nyt kulkee kaupungissa miellyttävästi, mutta moottoritiellä päristellessä tulee suoralla välityksellä vauhtikatto vastaan, eli ylivaihteelle olis tarvetta.

Miks kardaani pitää vaihtaa? Onko eri mitat viitosen lootassa ja mitenkä eri?
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

5-vaihteinen laatikko on hieman pidempi kuin 4-vaihteinen, siksi kardaanin muutos..
w115,123,124,126,210 yms.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kai M kirjoitti:Mites muuten tuon mittariston laita?? Ainakin noista keltaisista I, II, III-viivoista huomaa vaihdelaatikon vaihdon kun 5-vaihteisessahan noita pitäisi olla 4 vai mitä?
Ei välttämättä. Jos on sen verran laiska kone (esim. oma), että katto saavutetaan nelosella eikä vitosella, niin tuota nelosen merkkiä ei ole.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
pasi190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 14.09.2004 23:03
Paikkakunta: Joensuu

4 ja 5 lovinen

Viesti Kirjoittaja pasi190 »

4 lovisen kardaanin etummainen pätkä pitempi kuin 5 lovisessa.Itelläni on just auto w201 telakalla kyseisen homman suhteen samalla koneen vaihto yms hiplaamista.Niin ne vivustot ja sekotin kans vaihtaa helppo juttu. jää muuten ehjä 4 lovinen ei vingu ja kurise jos kiinnostaa nää on joensuussa.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

joo nelivaihteinen loota to meiän pikkumegeen pitäis vaihtaa.ei tartte vitosta kun nelosvaihteella huiput 150 ja kun vaihtaa vitosta niin puutuu.loota pelaa muuten täysin mutta neloselle vaihtaessa rusahtaa eli synkro paskana.auto on -83/84 mutta oon kuullu että lootia on montaa mallia ainakin diisseliin.esim. kytkinakselin poorituksessa/pituudessa.toi vitosvaihteinen menee myyntiin tollasenaa.en ehdi korjaamaan.mukaan saa kepin vipuineen+kartaaninpätkän jos kerran niis on eroa.neloslaatikon pitää olla hyvä ja mielellään vaasan läheltä.auto on siis 200 diisseli w201.
guru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja guru »

Miten vaihteensiirtäjät poikkeaa neljä- ja viisvaihteisen välillä?
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

no mun mielestä eroa ei ole.sama keppi + vivut käy 4-5 vaihteiseen.laatikon pituus on eri.vitonen pitempi.ja riisselis startti simpukan vieres.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

sooppa kirjoitti:no mun mielestä eroa ei ole.sama keppi + vivut käy 4-5 vaihteiseen.laatikon pituus on eri.vitonen pitempi.ja riisselis startti simpukan vieres.
Vivut ovat aivan eri järjestyksessä. 5-V:ssä pakki oikealla takana ja 4-V:ssä vasemmalla edessä. Eli ainakin pakkilukon kans tulee ongelmia.

Missäs se pensiinin startti sitten on jos ei simpukan vieressä?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

no w201 teinimersusta en tiedä mutta w123 diisselis startti on koneen oikealla puolella pakosarjan alla mutta bensamallis taas vasemmalla simpukan vieres.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä se startti on w201:ssä vasemmalla puolen. Oli sitten diesel tai bensa..
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin