Motonetista osaa W111:een?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Motonetista osaa W111:een?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Nonnii. Tuohon vanhukseen osia metsästellään. SAttuipa silmään, että Motonetissa löytyy MB-osastolta myös varaosia mallinimelle "180/190/220/230 -67".
Eli väljästi ottaen W111 -64 voisi sopia tuohon haarukkaan. Osassa osia onkin maininta sopivuudesta, esim juuri "W110/W111 59-67".

Onko ihmisillä kokemusta, minkä tason osaa M-netistä siiipmalliin saa? Näkyy nimittäin saatavilla olevan juuri sitä mitä tarvitaan, eli jarruosaa, iskaria ym. ja ihan järkihinnoin. Tokihan sitä sitten ostaa uutta mieluummin kuin hyvää käytettyä...jos siis se ei ole ihan kuraa, mistä toivon saavani kohta kommenttia. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

No, olen ostanut tuolta motonetista jonkinmoisen määrän osia omaan w111
-62:seen, näistä ainakin jarruosat ja kytkinhilppeet ovat olleet aivan kelvollista laatua...kytkinosien oston yhteydessä törmäsin muuten sellaiseen seikkaan että painelaakeri jota kaupataan a.o. malliin ei ollut sovelias ainakaan minun manuaalilaatikon kanssa ja että W123 kytkimen paineasetelma sopii W111:sen laatikon kanssa.

Iskareiden saatavuus näytti joka mallissa olevan nolla joten en niitä ole omaani motonetista hankkinut...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kiitosta vaan. Pitää sitten uskaltaa mennä motoniitin (kuten yksi tuttavani aina ko. liikettä kutsuu) tiskille jarru- ja kytkinhilppeitä ostelemaan.
Henry V ja Venetmäki saavat (joutuvat?) auttamaan loppujen kanssa. :twisted:

Mites hei muuten, onko W111:een olemassa etulokasuojan kaaren korjauspeltiä? Toisella puolella kaaressa on juuri sen verran haperoa että "pätkistä kokoamisen" parempi vaihtoehto voisi olla vaihtaa koko kaariosa -- jos ei sentään koko lokaria. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Enpä ole kuullut että moisia korjauspeltejä olisi enään saatavilla suomessa, jos sellaiset oikeasti haluaa, niin varmaankin joutuu tilaamaan saksasta...vehon tai jonkunmuun osia välittävän liikkeen kautta

toinen vaihtoehto, jos et ole museoautoa rakentelemassa, on sovittaa MB:n pyöränkaaren tilalle, jonkun muun mallin/merkin pyöränkaari, jonka korjauspala on helpommin saatavilla....yleensä pyöränkaaret ovat kohtuu määrin samanmuotoisia, kunhan oikean kokoisen halkaisijan vaan jostain muusta mallista löytää
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Motonetin varaosat

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Motonetin varaosien kanssa on syytä olla tarkkana ja käyttää tiskillä omaa harkintaa, ottaako vai eikö. Pojat kantaa Motonetissa tiskille milloin mitäkin välillä tuodaan alkuperäisvaraosia ja välillä taas jotain kiinalaista tai espanialaista kakkaa.
Esimerkiksi muutama vuosi sitten Motonetista myytiin W123 lämmityslaitteen puhaltajan moottoria asennusvalmiina (eli siivet paikoillaa ja moottori siinä muovikehyksessä sisällä) hintaan 494mk, ja kahdessa eri Vehon pajassa ilmoitettiin tiukaksi neton neton netto hinnaksi 1550mk. Moottori oli merkkiä Bosch. Alustan puslat jne.ovat Motonetissa olleet Bilsteinia, eli samaa mitä KL-varaosat myy. Iskareiksi ainakin w123 malliin saa erikseen pyydettäessä samanlaiset Sachs:t mitä alkuperäisetkin ovat.
Ainakin laakerit Motonetissa ovat usein varustettu tunnuksella PRC (Peoples Rebublic of China). Sähkölaitteissa usein tarjolla myös joku heikkolaatuinen jäljitelmä.
Mielestäni ihan hyvä kauppa, kun itse tutkii tuotteet ennen kuin ostaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Niitä pyöränkaaria kannattaa kokeilla kysyä jostain HL-Groupin jälleenmyyntiliikkeistä, esim VäriForum.

Muistelen, että johonkin siipimersuunkin oli vielä Klokkerholmin kuvastossa jotain peltipalasta tarjolla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hyvää vinkkiä, kiitokset taas.
Tosiaan sain hommattua Henry V:n mahtavalla avulla takakaaripellit suoraan Saksanmaalta, ja ilmeisesti samaa väylää sittne pitäisi myös etupäässä käyttää. Kai. Olen siinä uskossa että nuo takalokarien korjauspalat vaan ovat paljon enemmän kaivattuja kuin etupäässä, joten tarjontaakin on enemmän. Mikähän hemmetti siinä sitten vaan oli että samaan syssyyn ei voinut ostaa etuosan peltejä kun takapäähänkin... :oops: :?

Klokkerholmilla ei näkynyt olevan W115:aa tuoreempaan mersuun peltejä enää. Luojalle kiitos autoon on hankittu "kaiken varalta" Veholta ovien korjauspellit jo joskus 1980-luvulla, ne ovat yhä tallessa ja ehjinä...
Veho myy ainakin kokonaisia "raakaovia" W111:een, joten pitänee sieltä alustavasti kysellä jos etupalojakin saisi. Tuo Väriforum pitää myös tsekata, tänkjuu vaan siitä tiedosta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

muista Aku myös viimeisenä mahdollisuute´na aikanaan melko yleisetkin lasikuitusekoite-etulokarit. Niitä kuulemma vielä saa jostain....?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

raul kirjoitti:muista Aku myös viimeisenä mahdollisuute´na aikanaan melko yleisetkin lasikuitusekoite-etulokarit. Niitä kuulemma vielä saa jostain....?
Eivät ole ainakaan ruostuneet piloille... :roll:

Juu, siis kyllähän noista olen kuullut minäkin mutta jotensakin ajatus tökkii kauheasti vastaan. Tosiaan "viimeinen mahdollisuus" kuten sanoit. Samalla vaivalla löytänee kuitenkin peltiset uudet/korjauspalat tai peltisepän joka rakentaa kaaren.

No, tietääpä taas minkä perään soittelee ensi viikolla jos tulee töissä pitkä aika.. :twisted:

LISÄYS. Vinkkejä etulokareista ei täten tarvitakaan. Kävin sunnuntaiaamun ratoksi purkamassa autoa lisää ja irrottamassa ne koristelistatkin lokareista. Yllätys oli melkoinen kun huomattiin, että etukaaret on itse asiaassa täysin ehjät. :shock: Rälläkällä vaan vanha maali + massa pois, uudet tilalle ja kovaa ajoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Etulokasuojiin ( w110, 111) ei ole tarjolla mistään korjauspalaa,
jossa olisi tuo reunakaari.

Ainoa korjauspala mitä on saatavilla on etulokasuojan taka-alakulma,
siis helmalistasta vähän matkaa ylöspäin.
Ehkä syy on se, että ei niitä tässäkään tapauksessa tarvittu. :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Henry V. kirjoitti:Ainoa korjauspala mitä on saatavilla on etulokasuojan taka-alakulma,
siis helmalistasta vähän matkaa ylöspäin.
Ehkä syy on se, että ei niitä tässäkään tapauksessa tarvittu. :wink:
...ja tuon mainitsemasi etulokarin taka-alareunankin (sama paikka joka muuten mätänee myös W115:ssa ja W123:ssa) tekee kätevä mies suorasta pellistä ja liittää vanhaan lokariin...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

... aivan niin se yleensä tehdään.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Noista Motonetin varaosista jäi vähän huono fiilis sen jälkeen, kun korkeajännitepuola osoittautui muutaman minuutin käytön jälkeen satunnaisesti ommoo lommoo pitäväksi. Meinasi henki mennä ohitustilanteessa.

Jos Vehon hinnat eivät miellytä, niin mitenkäs esimerkiksi Merteilin hinnat sitten? Noissa alkuperäisvaraosissa ei ainakaan tarvitse tapella mahdollisen toimimattomuuden takia.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, postikuluineen Merteilin tai KL- varaosien hinnat ei aina niin paljoa Vehon hinnoista poikkea.

Tuo Motonetin osien laadun heittely on tuttu juttu uudempienkin mersujen osalta. Joskus ostaja saa jotain italialaista pilipalipalikkaa, joskus taas MB:n alkuperäisosia, joista kuuleman mukaan vaan on viilattu tähti pois ja sitä myöten jonkinmoinen osuus hinnastakin... :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Osia 1968 W111 Coupeen Motonetistä

Viesti Kirjoittaja karra »

Elikkäs, sattuneesta syystä rupesi kiinnostamaan, tyypillä MERCEDES W108/W109 MALLIT --72 löytyy kaikenlaista rompetta. Aloitan tällä:

AUTOM.VAIHT/OHJAUSTEHOST.SUOD. MERCEDES W108/W109 MALLIT --72
W108 280 automaattivaihteiston suodin ja tiiviste. . . . . 19-0202 21.50 ???
W108 280 automaattivaiht pohjatiivste (4-pultti"neliö"). . 19-0194 6.90 ???
W108 250/280 automaattivaiht suodin (ilman tiiv.). . . . . 19-0199 15.90 ???

Korjausopas mainitsee 1968 111-koriseen käyvän sekä pyöreän että neliskanttisen suodattimen. Öljypohja on aina kantikas (kai?). Onkohan tuo setti minun autoon käypänen?

ILMANSUODATIN MERCEDES W108/W109 MALLIT --72
W108 250S 65--68 (Ø18cm/korkeus 13cm, kulmassa). . . . . . 16-1877 7.40 ???
W108 250S/280S 68--72 (Ø42cm/korkeus 6cm, moott. päällä). . 16-0783 11.90 ???
W108 250SE/280SE/300SE 65--72 (Ø15cm/korkeus 22cm). . . . . 16-0897 9.75 ???

Luulen että tuo viimeinen saataisi olla sopiva - täytyy ensin mitata putsarin koko.

KATKOJAN KÄRJET MERCEDES W108/W109 MALLIT --72
Vaihda säännöllisesti niin sytytys toimii
250 65--67. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-2266 3.70 ???
280/300 68--72 (kaksiosaiset). . . . . . . . . . . . . . . 10-2267 3.03 ???
280/300 70--72 "saasteenesto" (kärki+johto vasemmalle). . . 10-2270 2.69 ???
280/300 70--72 "saasteenesto" (kärki+johto oikealle). . . . 10-2211 2.69 ???

Mulla on ihan tavallisen näkoiset kärjet, niissä on piikkiä eli menee vaihtoon, kuten myös kondensaattori:

KONDENSAATTORI MERCEDES W108/W109 MALLIT --72
Vaihda jos kärkiin tulee piikki lyhyehkön ajon jälkeen
280/300 70--72 "saasteenesto" (Vaihda rengasliitin!). . . . 10-3302 4.90 ???
10-3302=kiinnityshaarukka jakajan kylkeen ja johto puolaan
280-3.5/4.5 ja 300-3.5 70--72. . . . . . . . . . . . . . . 10-3304 17.00 ???

Kuten myös pyörijä:

PYÖRIJÄ MERCEDES W108/W109 MALLIT --72
250-300 65--72. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-4704 2.52 ???
280/300 70--72 "saasteenesto". . . . . . . . . . . . . . . 10-4705 2.69 ???
280-3.5/4.5 71--71. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-4708 3.36 ???
280-3.5/4.5 72--72 (rajoitin). . . . . . . . . . . . . . . 10-4905 29.90 ???
300-3.5 70--72. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-4708 3.36 ???

Tulpat on tiedossa, samat kuin twincamissa ja jakajan kansi on uusittu hiljan. Eli nuo kärjet, konkka sekä pyörijä pitaisi vaihtaa, menenkö suoraan omaan autotarvikkeeseen koska Motonetin osista ei voi sanoa varmuudella että käykö?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Jenkkimallien sytytysosista

Viesti Kirjoittaja karra »

Soittelin suoraan Motonettiin ja sain sieltä heidän mobilisti-expertin langan päähän. Ihan ensimmäiseksi varmistettiin että 1968 W111 koriseen ei suoraan löydy heiltä varaosalistaa.

Vaihteistoöljynsuodattimen hinta Veholla on 52 euroa ja se on malliltaan pyöreä. Kaikki tarvikkeena tarjotut on kantikkaita. Myös Motonetin käyttämä tukkuri suositteli ostamaan Veholta.

Motonetissä oltiin sitä mieltä että USA-mallisissa autoissa saattaa sytytyspuolen osat olla erilaisia kun euromalleissa noiden saastemääräysten takia. Kuulemma jossain mersumalleissa on suurtehopuola jonka takia tulpat on erilaisia sekä jakajan sisuskalut myös, etenkin kärjet ja kondensaattori. Joka tapauksessa omassa kiesissäni on tavallisen näköinen puola, kärjet sekä tulppina on paikallaan ne Boschin yleiset W 7 DC vai mitä ne nyt olikaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Jenkkimallien sytytysosista

Viesti Kirjoittaja Aku P »

karra kirjoitti:Soittelin suoraan Motonettiin ja sain sieltä heidän mobilisti-expertin langan päähän.
Et ihmisen nimeä muista, tietäisi ketä kysyä?
karra kirjoitti:Ihan ensimmäiseksi varmistettiin että 1968 W111 koriseen ei suoraan löydy heiltä varaosalistaa.
Mutta kuitenkin heidän kauttaan onnistuu tilaus? Ehkä tuo coupe-malli ja vm 1968 ovat vähän vieras yhdistelmä, k un useimpien lähteiden mukaan W111 oli tuotannossa 59-65?!

Toteaa nimimerkki "piti tässä lomalla siipimersua laitella, mutta mökillä makaamiseksi ja kaljan juonniksihan se meni. Onneksi on ensi viikon jälkeen taas töitä, niin tulee vaikka verstaallekin mentyä..."
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jenkkimallien sytytysosista

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti:
karra kirjoitti:Soittelin suoraan Motonettiin ja sain sieltä heidän mobilisti-expertin langan päähän.
Et ihmisen nimeä muista, tietäisi ketä kysyä?
"
No kun ajattelin että viittiikö tähän julkisesti nimeä laittaa. Tosin herra antoi minulle suoran numeronsa ja sanoi että sen kun soittelet jos tulee visaisia juttuja eteen. Vinkki: hän kirjoittaa Mobilistiin niitä jorinoita :lol: . Niin ja kyse oli Turun Motonetista tietenkin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, pitää etsiä mobilisti ja yrittää päätellä. Ellet pistä yyveenä nimeään mulle. (Wink, wink) Vähän tuo nääs kyllä kiinnostaisi osien hankintaväylänä.

Paitsi vielä enemmän kiinnostaisi; tietääkö joku kolmion Hanko-Paimio-Pusula sisältä hyvää autopeltitöiden tekijää, jos viralliset peltisepänliikkeet jätetään laskuista? Hyvä tarkoittaa hyvää työn jälkeä ja järkevää veloitusfilosofiaa. :oops: :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti:No, pitää etsiä mobilisti ja yrittää päätellä. Ellet pistä yyveenä nimeään mulle. (Wink, wink) Vähän tuo nääs kyllä kiinnostaisi osien hankintaväylänä.
No ei kai tässä mitään väärää tehdä, itsekin minut hänelle yhdistettiin kun ensimmäinen varaosamyyjä totesi asian parhaammaksi tehdä, eli herra on nimeltään Juhani Halmeenmäki, taitaa olla Datsun-harrastaja muun muuassa.

Kuulemma vaikeasti saatavissa olevia suodattimia voi kysellä Turusta JN-Tradingilta, 02-25 34 606.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Paljon kiitoksia! Sekä nimestä että suodatinnumerosta... :P
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jenkkimallien sytytysosista

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti:Toteaa nimimerkki "piti tässä lomalla siipimersua laitella, mutta mökillä makaamiseksi ja kaljan juonniksihan se meni. Onneksi on ensi viikon jälkeen taas töitä, niin tulee vaikka verstaallekin mentyä..."
Minulla on taas kun töissä olen niin ei sitten kerkiä niin millään...tänään ruottin laivalta suoraan Motonettiin Vantaalle ja sitten Hämeenlinnaan W126 osien ostoon. Sieltä Lahteen kaverin kalustoa digi kuvaamaan ja sitten Launeen Mäkkärin (brunssi) kautta kotikaupunkiin. Huh huh, kotona ei kylppärin hana ollutkaan enää vuotanut kun niitä helmiliittimiä viime sunnuntaina altaan vaihdon jälkeen kiristelin.

Ostin Moto njetistä niitä sytkäosia, öljyt W126.een (Sunoco Full Synthetic 5W-50 4 l a´17 eur, 2 kannua tarvittiin siis) sekä kerettiläistä liimattavaa konepellin äänieristemattoa coupeen. Niin ja öljyn- + ilmansuodattimia molempiin kuutoskoneisiin. Pitäis kokeilla josko pyörijä sopii coupeen, se meni arvauspeliksi.

Siivistä sen verran, että minullahan on tehdas custom, eli " sheivattu" jo tehtaalla :lol: .

Tähänkin vuodatukseen syy on Californian Ruby Cabernet - punkussa jota mm. tuli tuon 200E:n takapaksissa Suomeen :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jenkkimallien sytytysosista

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Ostin Moto njetistä niitä sytkäosia. Pitäis kokeilla josko pyörijä sopii coupeen, se meni arvauspeliksi.
Nyt, puristit ja mobilistit tutiskoot pussihousuissaan. Koska Motonetissä varoiteltiin jenkkimallien sytysosien sopivuudesta ostin ' 68 Coupeen, kun tilaisuus oli, suoraan jenkkilästä osia. Eli katkojan kärjet, merkki Wells, Made in Mexico, hinta 3,99 USD sekä pyörijän, Wells, Made in USA, hintaan 1,89 USD. Ostopaikka AutoZone, Coffeyville, Kansas.

Pitäähän Hollywood-autoon osatkin olla made in USA tai sitten Meksiko :P .

Kondensaattori olisi mennyt tilaukseen, hinta 9,99 USD plus pikatoimituslisä 6,99 mutta en tilannut kun eivät luvanneet edes perjantaiksi.

No, nuo tilpehöörit näyttää ihan tavallisilta eli varmaan noin vanha biili ei ole mikään Motonetin pelottelema "saastemalli", vaikka vaan onkin Kalivieteriin uutena myyty.

EDIT: tilattu toisesta liikkestä kondensaattori, 3.99 USD sekä polttoainesuodatin, noin 8 taalaa. Toimitusaika: "over night".
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vaikka tämä on 110% ooteetä, niin kirjoitanpa silti.

Kävin itsekin kehä3:n varressa olevassa Motonjetissä viime viikolla ja löysin sieltä pitkään etsimiäni päävirtakytkimiä jotka pystyy laittamaan suoraan akunnavan ja akunkengän väliin. Mitään muita muutostöitä ei tarvitse tehdä, kun irroittaa vaan akunkenkä ja laittaa se kytkin akun ja johdon väliin, niin saa kätevästi harrasteautoista virrat pois seisonnan ajaksi eikä akkukaan kulu turhaan kellon tai muun vastaavan perusvarusteen ylläpitoon.

Eivätkä maksaneetkaan kun 4.04 euroa kappale.

Suosittelen kyllä jokaiselle harrasteajoneuvon käyttäjälle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Kävin itsekin kehä3:n varressa olevassa Motonjetissä viime viikolla ja löysin sieltä pitkään etsimiäni päävirtakytkimiä jotka pystyy laittamaan suoraan akunnavan ja akunkengän väliin.
Onko tuossa sellainen vihreä pyörä, josta käännetään virrat pois? Sellainen oli yhdessä MR-mersussa sekä eräässä ruotsissa olleessa MR-volvossa. Oli kuulemma pakollinen Ruotsin MR-katsastuksen yhteydessä. Ettei vaan Biltemassa myydä samaa... :oops:

Minulla on miinusnavassa sellainen kuorma-automallinen vipukatkaisin, olisiko made in USA.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllä, juuri sellainen virheä rulla joka katkoo virrat poispäin kierrettäessä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin