Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja dansku »

Miten voi olla mahdollista, että asd perällä ei autoni liiku enää mihinkään kun vertari meni poikki? Eikös se pitäisi yrittää ainakin ryömintävauhdissa puskea eteenpäin?

Aluksi kun meni poikki, niin meni vielä eteenpäin jotenkuten, mutta 3km hinauksen jälkeen (auto käynnissä, N-päällä) ei ota enää ollenkaan kiinni??

Menikö asd-systeemi jotekin vikatilaan?

PS. Jos jollain pääkaupunkiseutu +100km matkan säteellä olis asd vetareita myytävänä (W124 300TDT), niin saa tarjota! :lol:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Hajalla se on mennyt. Ei sitä ole suunniteltu kestämään kilometritolkulla ajoa toinen vetari poikki, vaan että pääsee silloin tällöin liikennevaloista liikkeelle jos on toinen puoli tiestä jäässä.

Vai käyttikö tuo asd jarruja hyväksi? sehän ei toimi ollenkaan jos on vetoakseli poikki.
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

oisko se katkennu se toinenki?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minkälainen tuo mesen ASD-perä on. Tietyt mekaaniset lukot tarvitsevat pienen momentin myös luistavalta akselilta ja sitten lukitusmomentti kasvaa vetomomentin kasvaessa. Jos taas perustuu jousitettuun kitkakytkimeen niin sillä tulee likimain kiinteä momentti. Eli jälkimmäisellä toinen pyörä pyörisi tuohon momenttiin asti mutta edellisellä ei.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kitkalevyt kulu varmaan loppuun kun ne pyrki vastustamaan että vaan toinen pyörä (missä on vetoakseli ehjä) pyöri, on mun veikkaus :roll:Olettaisin että kyseessä on jo ennestään kuluneet kitkalevyt.
Viimeksi muokannut timo230e, Ti 11.05.2010 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

timo230e kirjoitti:Kitkalevyt kulu varmaan loppuun kun ne pyrki vastustamaan että vaan toinen pyörä (missä on vetoakseli ehjä) pyöri, on mun veikkaus :roll:
Ymmärsin että autolla ei oikeastaan ajettu vetoakselin katkeamisen jälkeen. Ei kai hinaamisesta vaihde vapaalla niin kovaa kulutusta aiheudu?

Toisaalta hoksasin nyt että akselin katkeamisen jälkeenkin auto liikkui ainakin jonkin verran eli jotain siellä on tapahtunut.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Rasitus on kova jos vaan toinen vetoakseli on paikalla.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Toisaalta, jos kone on käynnissä niin asd:hän pitäisi lukita koko paketti, mut jos se vaan ei oo pitänyt.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

timo230e kirjoitti:Rasitus on kova jos vaan toinen vetoakseli on paikalla.
Jos toinen takapyörä pyörittää 3 km:n matkan toista, katkennutta vetaria ja vapaasti pyörivää kardaania? Siinäkö se joutuu koville?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

joo, ei siellä mitään rikki ole mennyt. Uus vetari vaan paikoilleen,ja kovaa ajoa.. :D Toimii niinkuin ennenkin.

Siis silloin kun meni rikki, niin sain ryömitettyä auton vielä tieltä huoltoaseman pihaan omin voimin n.50m ja kun kaveri tuli hinaamaan sieltä pois, niin hinauksen jälkeen ei enää toiminut yhtään. Ei mitään kontaktia. :roll:

Hinaus tapahtui siis n-vaihde päällä, ja auto käynnissä. Ja n.1 kilometrin hinauksen jälkeen abs-valo syttyy palamaan, koska takapään ja etupään pyörimisnopeudet ei stemmaa.. selvä juttu, mutta kytkeekö se samalla asd järjestelmän "vikatilaan" ja heittää sen pois pelistä?? Siis missään vaiheessa autoa ei sammutettu, ennenkuin se oli saapunut lopulliseen paikkaan, vetarin vaihtoa odottamaan.. joten vasta uudella vetarilla tuli käynnistettyä pelit ekan kerran, Eli siis ei voinut nollata vikamuistia, jos siihen semmoinen edes tuli..

No kuitenkin.. Niinkuin sanoin uus vetari paikoilleen, ja baanalle, eikä mitään vikaa missään. Lukko toimii niinkuin aina ennenkin. 8) :roll: :roll:
Viimeksi muokannut dansku, Ke 12.05.2010 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

hyvä kun tuli kuntoon.

paljonko makso suunnilleen remontti muuten?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Asd perän autossaan omaavat kuljettajat,tuohon hinaukseen vinkki.

Jos auton etupyörät hinauksen aikana ylhäällä,virta avain Ei Saa Olla kakkosasennossa! :wink: Manuaali ei puhu mitään aisalla tai köydellä hinauksesta.

Samoin kuin jarru dynamometrissä katsastuksessa pitäisi "käsijarrun" testauksen ajaksi sammuttaa moottori,moniko katsuri edes tietää ko juttua?? Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!

Mitähän sieltä muuten hajoaa,perä,vaihdelaatikko,sähköiset vermeet tuskin noista itseensä ottaa,mene ja tiedä!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!

Mitähän sieltä muuten hajoaa,perä,vaihdelaatikko,sähköiset vermeet tuskin noista itseensä ottaa,mene ja tiedä!?
:shock:

Korvaako konttuuri jos tekee tuommoisen virheen ja hajottaa jotakin?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

nj^ kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!

Mitähän sieltä muuten hajoaa,perä,vaihdelaatikko,sähköiset vermeet tuskin noista itseensä ottaa,mene ja tiedä!?
:shock:

Korvaako konttuuri jos tekee tuommoisen virheen ja hajottaa jotakin?
Kai noiden pitäis,jos jokin katsastuksessa hajoaa,katsastajan virheellisen menettelyn vuoksi.

Käytäntö silti taatusti toinen. :lol:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

jaakko.putkisaari kirjoitti:
Samoin kuin jarru dynamometrissä katsastuksessa pitäisi "käsijarrun" testauksen ajaksi sammuttaa moottori,moniko katsuri edes tietää ko juttua?? Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!
Mitenkäs vanhemman (W124) 4-maticin kanssa. Siinähän dynamoa varten laitetaan nestekierron kytkin "TEST"-asentoon jolloin perälukonkin hyraulikäyttöpaine on poistettu. Kytkin asennon seurauksen menee sähköinen ohjauskin häiriötilaan koska ohjausventtiilistön kytkimeltä puuttuu paine (5bar).
Ohjeissakaan ei edes suositella auton moottoria sammutettavaksi käsijarrua testattaessa. Vai onko jollakulla parempaa tietoa asiasta?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja 447za »

jaakko.putkisaari kirjoitti:
nj^ kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!

Mitähän sieltä muuten hajoaa,perä,vaihdelaatikko,sähköiset vermeet tuskin noista itseensä ottaa,mene ja tiedä!?
:shock:

Korvaako konttuuri jos tekee tuommoisen virheen ja hajottaa jotakin?
Kai noiden pitäis,jos jokin katsastuksessa hajoaa,katsastajan virheellisen menettelyn vuoksi.

Käytäntö silti taatusti toinen. :lol:
Itse tiedän montakin tapausta missä konttori nostaa kädet pystyyn jos ovat jotain hajottaneet.
Mm. nelivetoja on paukkunu kun on ajettu rullille ja eivät ole korvanneet mitään...
Ja joitakin jakohihnoja on paukkunu poikki kans ryntäytys vaiheessa.
En toki nyt puhukkaan mersuista, mutta silti 8)
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re:

Viesti Kirjoittaja dealer »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Asd perän autossaan omaavat kuljettajat,tuohon hinaukseen vinkki.

Jos auton etupyörät hinauksen aikana ylhäällä,virta avain Ei Saa Olla kakkosasennossa! :wink: Manuaali ei puhu mitään aisalla tai köydellä hinauksesta.

Samoin kuin jarru dynamometrissä katsastuksessa pitäisi "käsijarrun" testauksen ajaksi sammuttaa moottori,moniko katsuri edes tietää ko juttua?? Molemmissa tapauksissa tehdas varoittaa vakavista vaurioista!

Mitähän sieltä muuten hajoaa,perä,vaihdelaatikko,sähköiset vermeet tuskin noista itseensä ottaa,mene ja tiedä!?
Ei lukko mene päälle kun ei ole painetta (auto ei käy) ?

ASD:llä varustettu pitäisi kulkea noin 40 km/h vaikka toinen vetari on poikki. Ainakin minun entinen 300D kulki.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Itte en ajaisi ASD:n varassa toinen vetari poikki muuta kuin pakottavassa tilanteessa eli pois ajoradalta eikä yhtään enempää.

Se lie menee niin että lukko pysyäkseen päällä jostain pitää tapahtua luistoa ja se ei voi luistaa muualta kuin lukosta tällaisessa tapauksessa. Jos lukko ei luista ASD ei myöskään pysy päällä.

On siis varmaa että ylämäkiä kun vetää ylös tai ajaa tasaista vaikka ryömimälläkin niin lukon levyt menee paskaksi jos vähänkään pitemmälti ajaa.

Lukkohan ei me päälle muutenkaan isommissa nopeuksissa joten mietiskelin tuota auto käynnissä hinausjuttua (etuset ilmassa) et mitä vaikutuksia sillä olisi? Suoraan vedettäessä isommassa nopeudessa ei kait haittaa? Hitaassa ajossa kuten risteyksissä käännyttäessä lukko on sit päällä muta jos vetari on poikki niin sekään ei haittaa?

Sit tilanne muuttuu jos vetarit ovat ehjät. Ei edes suoraan pitäisi vetää mosa käynnissä meinaan tien kallistelut jne tarkoittaa sitä että renkaat pyörii erinopeutta ja jos veto on hidasta niin lukko menee rikki. Ja taajamissa aina on tilanteita jossa ajetaan hiljaa.

Kun mittailin ABS:ien pulsseja niin etusista tuli erimäärä pulsseja riippuen hiukan siitä millaisella tiellä ajoi. Kymmenienkin pulssien eroja/sekuntti kun ajelin noi 70km/h. Etusten kehällä on muistaakseni 93 hammasta.

Katsastuksessa seisontajarrun testaus on tilanne jossa moottori pitäisi ehdottomasti sammuttaa. Tai no jos seisontajarru ottaa just tasan ni sit ei haittaa.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

jos eturenkaat ilmassa hinaa niin sillonhan ne ei pyöri jolloin abs olettaa että etupään anturit on rikki jolloin abs ja asd jää pois käytöstä. eikö niin. ainakin kun omia autojani olen penkittänyt on aina syttynyt abs valo kun ei eturenkaat pyöri ja takarenkaat pyörii.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3983
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jari Ke kirjoitti: ...

Katsastuksessa seisontajarrun testaus on tilanne jossa moottori pitäisi ehdottomasti sammuttaa. Tai no jos seisontajarru ottaa just tasan ni sit ei haittaa.
Viimeksi kun olin katsastuksessa ASD:llä varustetun härvelin kanssa, niin pyysin katsastajaa ystävällisesti sammuttamaan auton seisontajarrun testaamisen ajaksi. Hän kyllä sen tekikin, mutta kummasteli, miksi niin piti tehdä. En osannut vastata muuta kuin, että ohjekirjassa niin sanotaan ja varoitetaan vakavasta vauriosta. Ja sen sanoin myös, että jarruvoimat tasaantuvat perän lukon avulla, joten mahdollista voimaeroa ei näe niin hyvin.

Mutta osaako joku kertoa, miten se dynamometritestaaminen moottori käynnissä voisi rikkoa jotakin? Kun tämä katsastusmies minua valisti, että dynamometri lopettaa heti mittaamisen (ja samalla tietty pyörimisliikkeen vastustamisen), jos ja kun pyörimisnopeuksiin tulee eroa vasemman ja oikean puolen välille. Eli ei sen ainakaan mitenkään pitäisi voida kitkalevyjä hinkata toisaan vasten, eihän? Ainakaan näissä nykyaikaisissa jarrudynoissa?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jukkis. kirjoitti:jos eturenkaat ilmassa hinaa niin sillonhan ne ei pyöri jolloin abs olettaa että etupään anturit on rikki jolloin abs ja asd jää pois käytöstä. eikö niin. ainakin kun omia autojani olen penkittänyt on aina syttynyt abs valo kun ei eturenkaat pyöri ja takarenkaat pyörii.
Nuinhan siinä käypi. Minkä matkaa kestää vetää että lukko menee pois päältä vikatilan takia? Ainakaan jarrudynossa ei jää vikatiloja ja siinäkin on joskus pitäny ottaa useampi kerta yhtä akselia. Kun pahimmillaan tehdään lähtiessä uukkari hinaustilanteessa :roll: Siinä kohtaa kyllä lukkoa v-ituttaa :shock:

Jos tuota jarrudynoa miettii ni siinähän rengas puree rulliin niin lujaa kiinni ettei missään normitilanteessa kait niin käy? Talvirenkailla varsinkin puree. No voimatkin on sitte sitämyöten semmoiset. Jos lukko on uusi niin sehän pitää kyllä ja silloin pyörimiseroa ei synny --> rullat pyörii aina vaan ja vetarihan siellä tulilinjalla on. Näin siis jos toinen seisontajarru ottaa kiinni täysiä ja toinen ei juuri mitään.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja pera8x »

vaikka siellä jarrudynossa tulee kuinka paljon tahansa eroa voimien suhteen, niin ei siellä silti kumi kait hirveesti luista, eli perän ei pitäis ottaa kipeetä. melko samaa vauhtiahan ne rullat kaiketi rullaa ja mittaa vaan voimaa erikseen kummaltakin renkaalta. ainoastaan siinä, kun käynnistää laitteen, niin ihan hetken pyörii "eri aikaan", koska toinen rulla lähtee eka pyöriin, sitten het perään toinen rulla. tämäkin käsittääkseni vaan sitä varten, että huomaa, jos siellä on 100% lukko.

ja kai sen perän nyt pitää sellasetkin tilanteet kestää, että toinen pyörä on liukkaalla ja toinen asfaltilla auton kiihdyttäessä. taikka jyrkkää käännöstä tehdessä. noissa tilanteissahan se perän lukko on käytössä ja ehjänä luulis kestävän tuon.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika huono lukko olisi jos menisi vikatilaan siitä ettei eturenkaat pyöri.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mietitäämpäs vielä uusiksi tuo jarrudyno taka-akselille. Rullat kait pyörii kumpikin omina yksiköinä niin ettei niitten välillä ole mekaanista kytkentää? Kaikikihan on niinkauan hyvin kun rullat pyörii ja ei jarruteta. Vielä itse testauksessakin kaikki on kunnossa jos vaan jarrut ottaa tasan. Mikään paikka ei ota kipeetä.

Mutta otetaas karrikoitu ja mahdollinenkin esimerkki silleen että toisenpuolen jarru ei ota yhtään kiinni. Männät totaalijumissa toisenpuolen satulassa ja toinen puoli pelaa moitteetta.

Rullat pyörii --> lukko menee päälle --> aletaan painaa jarrupoljinta --> toisenpuolen jarruvoima välittyy lukonkautta jarruttomalle puollelle joka pyörii vapaana. Viisarit kuitenkin dynomittarissa nousee tasatahtia kumpikin niin kauan kun lukko vaan pitää ja paikat kestää. Ja kun rengas puree todella tiukkaan kiinni rulliin (etusetkin pitää autoa paikoillaan niin ettei auto hevillä nouse rulilta) on rikkoutumisvaara oikeasti todellinen.

Väitän että vaikka toisen renkaan alla olisikin sula asfaltti ja toisen liukas jää ei siinä voimat kasva lähimainkaan samalle tasolle kuin dynossa jossa toisenpuolen jarru ei ota yhtään. Ja onkos se normitilanne että lähdetään liikkeelle renkaat savuten siloin kun toinen rengas on liukkaalla jäällä ja toinen asfaltilla :D

Tuo kun lähdetään risteyksistä rivakasti ja samalla käännytään et ASD valo palaa on myrkkyä ja siitä olen jossain toisessakin yhteydessä kailottanu. Kun lähtee silleen et rekaat lähtee reilusti sutimaan ni sitten risteyksessäkään käännyttäessä ei sen suurempia tapahdu kuin suoraan lähtiessäkään. Silti pidän dynoa pahempana siinä tapauksessa jos jomman kumman puolen jarru ei pelaa kunnolla
dealer kirjoitti:Aika huono lukko olisi jos menisi vikatilaan siitä ettei eturenkaat pyöri.
Niin se voi olla ettei mene vikatilaan koskaan vaan lukko on päällä aina vaan hinatessakin. Jos on näin niin suoraankin vedettäessä etuset ilmassa auto käynnissä lukosta tulee silppua alle 20km matkalla. Edittiä BTW ei se vikatilaan varmaankaan helpolla mene meinaan olen ilmannu lukkoa silleen et takaset on ilmassa ja pyörittäny vaihteella takasia --> ei vikatilaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja dealer »

ASD kytkee lukon pois päältä kun jarrua painetaan. Ei se jarrutestissä hajoa.
Edit; ei varmaan seisontajarrulla, niin :D mutta hyvin on omissa ASD:t pelanneet vaikka ihan normaalisti niitä on testattu katsastuksessa. Tosiaan vetari poikki pystyi ajamaan liukkaalla eikä siitäkään ollut ottanut siipeensä.
Viimeksi muokannut dealer, Ke 23.04.2014 21:19. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti:ASD kytkee lukon pois päältä kun jarrua painetaan. Ei se jarrutestissä hajoa.
Niipä on Seisontajarru on se missä voi hajota vai kytkeekö sekin ASD;n pois?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18047
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kytke, mutta taitaa olla ASD osalta turhaa pelkoa että hajoaa rullilla. Siinä katsastuksen välissä olevan vuoden aikana on lukolla paaaaljon enemmän tekemistä.
Jos pelottaa niin ottaa releen pois katsastuksen ajaksi.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jos lukko pelaa kuin uusi niin edelleen sitä mieltä että missään muussa tilanteessa ei niin lujille joudu kuin rullila jos toinen puoli ei ota yhtään ja toinen pelaa moiteetta. Ja eikait ne tekstit turhaan ole laitettu sinne kirjaan.
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Vetari poikki.. asd perällä, eikä liiku??

Viesti Kirjoittaja 447za »

Tästähän tuli mielenkiintonen keskustelu ton lukon suhteen. :P
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Vastaa Viestiin