Se voisi olla vielä mahdollista mutta tasonsäädön virtausventtiililtäkin puuttuu piuha, täytyy koittaa epc'stä vielä kaivaa.RAM kirjoitti:Voisko ilmasin olla vaan toisella puolella?
W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 CL600 Ehostus
Re: W140 CL600 Ehostus
Imuputket vaihtuu alkuperäisistä tuommosiin virtaavampiin.

ostin 275/30-20 gummit jotka nasautettiin vanteille, hyvä että edes huomasin eroa niihin 305 kumeihin. No sovitin vanteita mutta ei se vieläkään uppoa loppuun asti. Täytyy hieman vuolla kanttia ja jyrsimellä sipasta vanteista 3mm lastu pois niin sitten pitäisi mennä. Ei viitsi hirmu rimpuloita renkaita laittaa kun autossa on massaa aika reilusti


ostin 275/30-20 gummit jotka nasautettiin vanteille, hyvä että edes huomasin eroa niihin 305 kumeihin. No sovitin vanteita mutta ei se vieläkään uppoa loppuun asti. Täytyy hieman vuolla kanttia ja jyrsimellä sipasta vanteista 3mm lastu pois niin sitten pitäisi mennä. Ei viitsi hirmu rimpuloita renkaita laittaa kun autossa on massaa aika reilusti

Re: W140 CL600 Ehostus
Dodih, 2,5mm sorvattii jarrulevyjen kiinnityspinnasta pois ja nyt menee jo vanteen lippa kaaren sisään muttei tarpeesksi. Tilasin uudet kumit 255/35-20 joka pitäisi vielä venyä suhteellisen kivasti tuohon vanteelle ilman reunan irvistystä. Niitä odotellessa. 

Re: W140 CL600 Ehostus
Tuleeko imuputken päälle joku suojamuovi tms? Saattaa muuten pistää silmään. 

300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W140 CL600 Ehostus
Toi väri on tarkkaan harkittu. =D Se jää sieltä suht paljo näkyviin mutta ihan hyvä vaan niin tuo hieman kontrastia.94zip kirjoitti:Tuleeko imuputken päälle joku suojamuovi tms? Saattaa muuten pistää silmään.
Re: W140 CL600 Ehostus
mitkäs ne vanhat renkaat oli ja uudet ?
Re: W140 CL600 Ehostus
305 oli falken, 275 falken ja tää nyt tuleva setti on achiles, ei rahat riittany muuhun. Toi achiles vissiin inan leveempi jos vertaa falkenin vastaavia kokoja. Mutta se on enää niin pienestä kiinni, että uskoisin menevän nyt tulevilla kumeilla.
Re: W140 CL600 Ehostus
Auto edistyy hitaasti mutta hitaasti... Jalan perhana pistää vastaan taas oikein urakalla...
Imuputket ja ilmamassamittarit hollillaan

Imuputket ja ilmamassamittarit hollillaan

Re: W140 CL600 Ehostus (pakarihommia)
Nyt aloin neppailemaan tuota putkistoa kasaan. Alkuun painoin mutkia ruuvipenkissä hieman kasaan jonka jälkeen laikkasi palat pois ja hitsasin mutkat kasaan.


Täytyy näyttää vielä vinkua tuolle sisäpinnalle.

Ja lopuksi hieman mallailua, että kaikki menee voelä kohdilleen.

Seuraavaksi täytyy hieman puhallella noita alkuperäisiä downpipejä/collectoreita ja niihin päälle pakarimaalia.
Tuon x-putken jäleen olis tarkoitus laittaa äänenvaimentimiksi muunnettut katit tuohon jatkoksi.
Huomenna jatkuu.


Täytyy näyttää vielä vinkua tuolle sisäpinnalle.

Ja lopuksi hieman mallailua, että kaikki menee voelä kohdilleen.

Seuraavaksi täytyy hieman puhallella noita alkuperäisiä downpipejä/collectoreita ja niihin päälle pakarimaalia.
Tuon x-putken jäleen olis tarkoitus laittaa äänenvaimentimiksi muunnettut katit tuohon jatkoksi.
Huomenna jatkuu.
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Näyttää hyvältä ja aihen kiinnostaa. XD Teitkö romukateista vaan putki-läpi periaatteella läpi virtaavan vai tyhjäsikö vaan? Vai laitoitko normi äänenvaimentimelle katin kuoret? Itse askartelin ihan tavalliset korvauspätkät, jotka saa vaihdettua leimalle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Miten tyhjäsitte katin? Ymmärrän et sen voi rälläköidä varovasti auki, tyhjätä ja hitsata takasin kiinni. Mut onks ne jalometallit siellä sisällä jotenkin erityisen haitallisia terveydelle?
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
katit rälläköin kummastakon päädystä auki ja sorkkaraudalla tyhjensin keskiosan. Hanskat ja hengityssuojain oli käytössä ja tein toimenpiteen pihalla. Noi omat oli niin tukossa, ettei näkynyt minkäänlaista valoa läpi, ei aurinkoa, keinovaloa tai edes kuunvaloa.
Tässä hieman kuvia omasta kattivisiosta. Reikäputki menee pöntön pohjalle ja reikäputken tasalla villalaipan kiinnityskorvakkeet

Laippa tulee kolmella m6 pultilla kiinni, laipan alapuolella 63mm sisähalkaisijalla oleva putki jonka sisään reikäputki menee, alapäästä reikäputki on hitsattu kiinni.

sisäänmenon pääty on vielä hieman kesken.
Tässä hieman kuvia omasta kattivisiosta. Reikäputki menee pöntön pohjalle ja reikäputken tasalla villalaipan kiinnityskorvakkeet

Laippa tulee kolmella m6 pultilla kiinni, laipan alapuolella 63mm sisähalkaisijalla oleva putki jonka sisään reikäputki menee, alapäästä reikäputki on hitsattu kiinni.

sisäänmenon pääty on vielä hieman kesken.
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Alkuperäiset putket puhallettu, maalattu ja niihin tuli myös hitsattua lambdakierteet.



Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Hienoa työtä on kyllä! Itselläkin ajankohtaista kohta tuon SECin kanssa, niin kiinnostaa kovin aihe.
Mitäs maalia ruiskit noihin alkuperäisiinputkiin?
Mitäs maalia ruiskit noihin alkuperäisiinputkiin?
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Veikkaan HORNAa 

Re: W140 CL600 Ehostus (pakarihommia)
Ilmaister kirjoitti:Nyt aloin neppailemaan tuota putkistoa kasaan. Alkuun painoin mutkia ruuvipenkissä hieman kasaan jonka jälkeen laikkasi palat pois ja hitsasin mutkat kasaan.
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/putgi/putgi3.jpg ]
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/putgi/putgi1.jpg ]
Täytyy näyttää vielä vinkua tuolle sisäpinnalle.
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/putgi/putgi2.jpg ]
Ja lopuksi hieman mallailua, että kaikki menee voelä kohdilleen.
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/putgi/putgen%20mallailua%204.jpg ]
Seuraavaksi täytyy hieman puhallella noita alkuperäisiä downpipejä/collectoreita ja niihin päälle pakarimaalia.
Tuon x-putken jäleen olis tarkoitus laittaa äänenvaimentimiksi muunnettut katit tuohon jatkoksi.
Joo upeeta työtä ! Maalikkona olisin kysyny että mikä tarkoitus tolla olikaan kun noi putkistot yhdistetään niistä "soikeista" kohdin ? Tuskin pakokaasun sykkeiden kanssa tekemistä ? Eikä äänenvaimennuksen ?
Huomenna jatkuu.
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
No toi lainaus lähti kyllä ihan päin peetä ! Siinä lainauksien alaosassa näkyy olevan kysymykset 

Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Jos toi ameriikan enklanti taipuu niin...
http://www.onallcylinders.com/2012/08/1 ... s-h-pipes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä käytetty myös täysmoottori Porscheissa..
http://www.928motorsports.com/parts/xpipe.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.onallcylinders.com/2012/08/1 ... s-h-pipes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä käytetty myös täysmoottori Porscheissa..
http://www.928motorsports.com/parts/xpipe.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Eli juuri mainitsemiisi seikkoihin liittyy tuo x-putki, pakopulssit saadaan tuossa kohtaa törmäämään, joka taas aiheuttaa palamattomien bensiinikaasujen palautumisen sylinteriin uutta polttosykliä odottamaan. Ja myös ääniin tuolla on hieman vaikutusta. =)Unique387 kirjoitti:No toi lainaus lähti kyllä ihan päin peetä ! Siinä lainauksien alaosassa näkyy olevan kysymykset
Maali jolla maalasin vanhat putket on dinitrolin thermacoat alumiinipinnoite, jonka ruosteenesto- ja lämmönsietokyky ovat ihan kohtalaisen hyvät.
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Ok. no olin mä vähän hajulla sitten. Velimies viritelly noita toyotan vapareita ja taisin joskus sen tallilla nähdä jotain yhdysputkia pakosarjoissa.Ilmaister kirjoitti:Eli juuri mainitsemiisi seikkoihin liittyy tuo x-putki, pakopulssit saadaan tuossa kohtaa törmäämään, joka taas aiheuttaa palamattomien bensiinikaasujen palautumisen sylinteriin uutta polttosykliä odottamaan. Ja myös ääniin tuolla on hieman vaikutusta. =)Unique387 kirjoitti:No toi lainaus lähti kyllä ihan päin peetä ! Siinä lainauksien alaosassa näkyy olevan kysymykset
Maali jolla maalasin vanhat putket on dinitrolin thermacoat alumiinipinnoite, jonka ruosteenesto- ja lämmönsietokyky ovat ihan kohtalaisen hyvät.
Aina sitte vaan kuvitellut että niihin sykleihin ja pulsseihin "puututaan" lähempänä pakoaukkoja. Mutta kuten niin monesti luulo ei ole tiedon väärtti.
Mitä se muuten saa aikaiseksi ääniin ?
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Tässä on aika hyvä viedo noista äänistä vaikka kyseessä on pikkunen v-kone. =)Unique387 kirjoitti:Ok. no olin mä vähän hajulla sitten. Velimies viritelly noita toyotan vapareita ja taisin joskus sen tallilla nähdä jotain yhdysputkia pakosarjoissa.Ilmaister kirjoitti:Eli juuri mainitsemiisi seikkoihin liittyy tuo x-putki, pakopulssit saadaan tuossa kohtaa törmäämään, joka taas aiheuttaa palamattomien bensiinikaasujen palautumisen sylinteriin uutta polttosykliä odottamaan. Ja myös ääniin tuolla on hieman vaikutusta. =)Unique387 kirjoitti:No toi lainaus lähti kyllä ihan päin peetä ! Siinä lainauksien alaosassa näkyy olevan kysymykset
Maali jolla maalasin vanhat putket on dinitrolin thermacoat alumiinipinnoite, jonka ruosteenesto- ja lämmönsietokyky ovat ihan kohtalaisen hyvät.
Aina sitte vaan kuvitellut että niihin sykleihin ja pulsseihin "puututaan" lähempänä pakoaukkoja. Mutta kuten niin monesti luulo ei ole tiedon väärtti.
Mitä se muuten saa aikaiseksi ääniin ?
http://youtu.be/j_xBQZVKw50" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Palaan vähän ajassa taaksepäin, kun sorvailit noita jarrulevyjä. Paljonko alkuperäisessä oli materiaalia? Mä suunnittelin omista takalevyistä raapasta 1-1,5mm keskiosan ollessa 7-7,5mm vahva. Toi 2,5mm kuulostaa aika paljonlta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
aziz kirjoitti:Palaan vähän ajassa taaksepäin, kun sorvailit noita jarrulevyjä. Paljonko alkuperäisessä oli materiaalia? Mä suunnittelin omista takalevyistä raapasta 1-1,5mm keskiosan ollessa 7-7,5mm vahva. Toi 2,5mm kuulostaa aika paljonlta.
alkuperäinen paksuus oli 8mm ja siihen jäi vielä 5,5mm. Kestää varmasti. Ainoa miten se voisi antaa periksi on, että se pinta johon vanne tulee kiinni irtoaisi reunoista, jonka pystyisi varmistamaan hitsisaumalla kulmakohdan ympäri levyn sisäpuolelta. Nyt tuli kyllä semmosta tekstiä, etten itekkään ymmärrä.

- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
omista lähti 2mm
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Nyt ois putkisto viimeistelyä vaille valmis, lämpösuojat pohjaan ja putki kiinni. En tiedä, että mimmoset äänet mahtaa lähteä mutt auto on puuparrujen päällä 40cm irti lattiasta niin tuo saa kelvata. Ja jos on liian kovat äänet niinkuin luultavasti on niin täytyy nosturin päällä muokata sitten kun laite on ajokunnossa..


Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Ei se mitään, mä ymmärsin kyllä.Ilmaister kirjoitti: alkuperäinen paksuus oli 8mm ja siihen jäi vielä 5,5mm. Kestää varmasti. Ainoa miten se voisi antaa periksi on, että se pinta johon vanne tulee kiinni irtoaisi reunoista, jonka pystyisi varmistamaan hitsisaumalla kulmakohdan ympäri levyn sisäpuolelta. Nyt tuli kyllä semmosta tekstiä, etten itekkään ymmärrä.

Näenkö oikein vai oikein väärin, tuleeko putket sivusta pihalle?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Tulee ne sivulta, eivät vaan mene helmalinjan alapuolelle. =) Putkissa on mutkat lopussa ja ne osoittaa alaviistoon.
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Olen häkeltynyt, ellen jopa tyrmistynyt. 

Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 CL600 Ehostus (putkihommia)
Ilmaister kirjoitti:Nyt ois putkisto viimeistelyä vaille valmis, lämpösuojat pohjaan ja putki kiinni. En tiedä, että mimmoset äänet mahtaa lähteä mutt auto on puuparrujen päällä 40cm irti lattiasta niin tuo saa kelvata. Ja jos on liian kovat äänet niinkuin luultavasti on niin täytyy nosturin päällä muokata sitten kun laite on ajokunnossa..
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/putgi/p7.jpg ]


