2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?
2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?
Moro Taas
Missä sijaitsee kyseisen moottorin joutokäynti nopeuden säätö ruuvi? ja minkä näköinen (kuusio kolo? ) Entäs seoksen säätöruuvi? Jos ne on ilmanputsarin alla niin missä siellä tarkemmin (esim. kello kolmessa ylhäällä/alhaalla)?
Missä sijaitsee kyseisen moottorin joutokäynti nopeuden säätö ruuvi? ja minkä näköinen (kuusio kolo? ) Entäs seoksen säätöruuvi? Jos ne on ilmanputsarin alla niin missä siellä tarkemmin (esim. kello kolmessa ylhäällä/alhaalla)?
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
heippa ??!!!
SIIS Mihin autoon? Vähän tarkemmin
Onko se M103 moottori vai??
Mikä kori malli ?
Pieni vinkki : Pistä oman Autosi tiedot tuohon alalaitaan (saa omista tiedoista osiosta :muokattua ))
Onko se M103 moottori vai??
Mikä kori malli ?
Pieni vinkki : Pistä oman Autosi tiedot tuohon alalaitaan (saa omista tiedoista osiosta :muokattua ))
Viimeksi muokannut Automatic260E, Su 19.09.2004 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: 2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?
Eli lienee M103 2.6l?Jarillee kirjoitti:Moro Taas
Missä sijaitsee kyseisen moottorin joutokäynti nopeuden säätö ruuvi? ja minkä näköinen (kuusio kolo? ) Entäs seoksen säätöruuvi? Jos ne on ilmanputsarin alla niin missä siellä tarkemmin (esim. kello kolmessa ylhäällä/alhaalla)?
Varsinaista joutokäyntinopeuden säätöruuvia ei ole.
Koneessa on automaattinen joutokäynnin säätö, jonka pitäisi pitää nopeus oikeana.
Seosruuvi on määränjakajan ja ilmmamääränmittarin lautasen välissä yläpuolella.
Ilmansuodattimen kotelon keskivaiheilla olevan reijän kautta pääsee käsiksi, ei tarvitse ottaa koteloa pois säätöä varten.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
anteeks liian vähät tiedot
Tsau
juu motti on M103 2.6 kat autom. 190E kuorissa...oli säädettävänä et menis päästöistä läpi mut nyt hukku kunnolliset tyhjäkäynti kierrokset meinaa sammua puolilämpösenä ja lämpimänäkin kierrokset siellä alle 500r/min kone ravistelee ja välillä sammuukin risteykseen kun pitää D:n päällä ennen säätöä kävi rikkaalla mut nyt ilmeisesti liiankin laihalla?
juu motti on M103 2.6 kat autom. 190E kuorissa...oli säädettävänä et menis päästöistä läpi mut nyt hukku kunnolliset tyhjäkäynti kierrokset meinaa sammua puolilämpösenä ja lämpimänäkin kierrokset siellä alle 500r/min kone ravistelee ja välillä sammuukin risteykseen kun pitää D:n päällä ennen säätöä kävi rikkaalla mut nyt ilmeisesti liiankin laihalla?
Re: anteeks liian vähät tiedot
Tuossa taikasana. Tässä ei ole sitä "yleissäätöruuvia", jolla seosta voidaan ei-kat-malleissa säätää. Tai voihan se siellä tulpan alla ruuvi olla, mutta sen vääntelyyn ei parane ryhtyä. Kattimalli saa valtaosan tiedoistaan lämpimänä lambdalta, joskin mielestäni "vetovastuu" t yhjäkäynnillä on lisäilmaluistilla.Jarillee kirjoitti: kat
Tässä pitäisi nyt saada tietää, mitä siinä autossa säädettin että päästöt saatiin kohdalleen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ruiskun säädöt
Ilman mittaria ei kannata alkaa säätelemään, ja varsinkaan kattiautosta, jos seokset on liian rikkaalla, katti tuhoutuu ennen aikojaan, ja kun kerran on korvakuulolta käännellyt, on täysin mahdoton enää saada säätöjä kohdalleen pelkällä korvakuulolla.
vika selvis
Moro !!
Unohdin kertoa et vika on selvinnyt oli lamda anturi rikki...tuon vaihdon ja koneen säädön jälkeen pelannut tosi hyvin. ja katallysaatorikaan ei ottanut pahemmin siipeensä.
Unohdin kertoa et vika on selvinnyt oli lamda anturi rikki...tuon vaihdon ja koneen säädön jälkeen pelannut tosi hyvin. ja katallysaatorikaan ei ottanut pahemmin siipeensä.
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Mikähän tuollainen säätölaitos Treella on? Varoitukseksi vain muille.Jarillee kirjoitti:oli säädettävänä et menis päästöistä läpi mut nyt hukku kunnolliset tyhjäkäynti kierrokset meinaa sammua puolilämpösenä ja lämpimänäkin kierrokset siellä alle 500r/min kone ravistelee ja välillä sammuukin . . .
Kyllä primäärisäätö lämpimänä (tyhjäkäynnilläkin) on pitää seos kohdallaan (= lambda-säätö), kierrosnopeutta sitten ohjataan joko kaasupolkimella tai tyhjäkäynnillä automaattisesti lisäilmaluistilla.Aku P kirjoitti:Kattimalli saa valtaosan tiedoistaan lämpimänä lambdalta, joskin mielestäni "vetovastuu" tyhjäkäynnillä on lisäilmaluistilla.
PS. On muuten fiksua kertoa miten viat on saatu korjattua. Voi sitten jälkiviisastella

Jahas, ei varsinaista ongelmaa mutta kumpaan suuntaan seos rikastuu tai laihenee siitä ruuvista kun kääntää? On sillä ihan suuri vaikuusmyös kat. mallissa. Saa kone rajusti soppaa liikaa jos tämä perussäätö pielessä(kokemusta on, kattikin p:nä) Ei muuten ku uteliaisuus tällä hetkellä kiusaa.Mutta joskus tuntuu että ehkä hivenen vielä vois laihentaa......
250TD -86, 260E LANG -90