2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarillee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 15.09.2004 21:12
Paikkakunta: Tampere

2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?

Viesti Kirjoittaja Jarillee »

Moro Taas

Missä sijaitsee kyseisen moottorin joutokäynti nopeuden säätö ruuvi? ja minkä näköinen (kuusio kolo? ) Entäs seoksen säätöruuvi? Jos ne on ilmanputsarin alla niin missä siellä tarkemmin (esim. kello kolmessa ylhäällä/alhaalla)?
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

heippa ??!!!

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

SIIS Mihin autoon? Vähän tarkemmin

Onko se M103 moottori vai??

Mikä kori malli ?

Pieni vinkki : Pistä oman Autosi tiedot tuohon alalaitaan (saa omista tiedoista osiosta :muokattua ))
Viimeksi muokannut Automatic260E, Su 19.09.2004 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: 2.6:sen ruiskun säätö ruuvit?

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jarillee kirjoitti:Moro Taas

Missä sijaitsee kyseisen moottorin joutokäynti nopeuden säätö ruuvi? ja minkä näköinen (kuusio kolo? ) Entäs seoksen säätöruuvi? Jos ne on ilmanputsarin alla niin missä siellä tarkemmin (esim. kello kolmessa ylhäällä/alhaalla)?
Eli lienee M103 2.6l?
Varsinaista joutokäyntinopeuden säätöruuvia ei ole.
Koneessa on automaattinen joutokäynnin säätö, jonka pitäisi pitää nopeus oikeana.
Seosruuvi on määränjakajan ja ilmmamääränmittarin lautasen välissä yläpuolella.
Ilmansuodattimen kotelon keskivaiheilla olevan reijän kautta pääsee käsiksi, ei tarvitse ottaa koteloa pois säätöä varten.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Jarillee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 15.09.2004 21:12
Paikkakunta: Tampere

anteeks liian vähät tiedot

Viesti Kirjoittaja Jarillee »

Tsau

juu motti on M103 2.6 kat autom. 190E kuorissa...oli säädettävänä et menis päästöistä läpi mut nyt hukku kunnolliset tyhjäkäynti kierrokset meinaa sammua puolilämpösenä ja lämpimänäkin kierrokset siellä alle 500r/min kone ravistelee ja välillä sammuukin risteykseen kun pitää D:n päällä ennen säätöä kävi rikkaalla mut nyt ilmeisesti liiankin laihalla?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: anteeks liian vähät tiedot

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jarillee kirjoitti: kat
Tuossa taikasana. Tässä ei ole sitä "yleissäätöruuvia", jolla seosta voidaan ei-kat-malleissa säätää. Tai voihan se siellä tulpan alla ruuvi olla, mutta sen vääntelyyn ei parane ryhtyä. Kattimalli saa valtaosan tiedoistaan lämpimänä lambdalta, joskin mielestäni "vetovastuu" t yhjäkäynnillä on lisäilmaluistilla.

Tässä pitäisi nyt saada tietää, mitä siinä autossa säädettin että päästöt saatiin kohdalleen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Ruiskun säädöt

Viesti Kirjoittaja mc »

Ilman mittaria ei kannata alkaa säätelemään, ja varsinkaan kattiautosta, jos seokset on liian rikkaalla, katti tuhoutuu ennen aikojaan, ja kun kerran on korvakuulolta käännellyt, on täysin mahdoton enää saada säätöjä kohdalleen pelkällä korvakuulolla.
Avatar
Jarillee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 15.09.2004 21:12
Paikkakunta: Tampere

vika selvis

Viesti Kirjoittaja Jarillee »

Moro !!

Unohdin kertoa et vika on selvinnyt oli lamda anturi rikki...tuon vaihdon ja koneen säädön jälkeen pelannut tosi hyvin. ja katallysaatorikaan ei ottanut pahemmin siipeensä.
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Jarillee kirjoitti:oli säädettävänä et menis päästöistä läpi mut nyt hukku kunnolliset tyhjäkäynti kierrokset meinaa sammua puolilämpösenä ja lämpimänäkin kierrokset siellä alle 500r/min kone ravistelee ja välillä sammuukin . . .
Mikähän tuollainen säätölaitos Treella on? Varoitukseksi vain muille.
Aku P kirjoitti:Kattimalli saa valtaosan tiedoistaan lämpimänä lambdalta, joskin mielestäni "vetovastuu" tyhjäkäynnillä on lisäilmaluistilla.
Kyllä primäärisäätö lämpimänä (tyhjäkäynnilläkin) on pitää seos kohdallaan (= lambda-säätö), kierrosnopeutta sitten ohjataan joko kaasupolkimella tai tyhjäkäynnillä automaattisesti lisäilmaluistilla.

PS. On muuten fiksua kertoa miten viat on saatu korjattua. Voi sitten jälkiviisastella :)
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Jahas, ei varsinaista ongelmaa mutta kumpaan suuntaan seos rikastuu tai laihenee siitä ruuvista kun kääntää? On sillä ihan suuri vaikuusmyös kat. mallissa. Saa kone rajusti soppaa liikaa jos tämä perussäätö pielessä(kokemusta on, kattikin p:nä) Ei muuten ku uteliaisuus tällä hetkellä kiusaa.Mutta joskus tuntuu että ehkä hivenen vielä vois laihentaa......
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

seosruuvin kiertäminen aukipäin laihentaa seosta
Vastaa Viestiin