-
Re: 300ce (mega+schwitzer)
nuo 47 % muutosprosentit kyllä vaikuttaa siltä, että saat unohtaa tuon projektin... virkaintoinen katsastusmies laittaa jo pelkästä megasta 5 - 10 % ja sitten paukkuu yli siitä 50 % rajasta... lisäksi tuohon luultavasti joutuis päivittämään vähän alustaa/jarruja vastaamaan sitä vertailuautoa, kun tuskin onnistut vakuttamaan, että olet saanut asennettua ahtimen, mutta tehot olisi pysyneet ennallaan...
nämä korinvaihto projektit kannattaa paalata tai ajaa sellaisena, kun ne on saatu leimattua, jälkimuutokset (turbotukset, koneenvaihdot jne.) niiden kanssa on vain pakko unohtaa...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
nämä korinvaihto projektit kannattaa paalata tai ajaa sellaisena, kun ne on saatu leimattua, jälkimuutokset (turbotukset, koneenvaihdot jne.) niiden kanssa on vain pakko unohtaa...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 300ce (mega+schwitzer)
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Eikös sitä muutosta verrata aina alkuperäseen.
Eli jos on korin vaihto niin siihen on vaihtunnu ruisku. Ja siitä on jo menny ne %. niin eihän tosta megasta tule enää lisää %
Ja ite oon ymmärtänny et ahtimen lisäämisestä ei tuu %
Eli jos on korin vaihto niin siihen on vaihtunnu ruisku. Ja siitä on jo menny ne %. niin eihän tosta megasta tule enää lisää %
Ja ite oon ymmärtänny et ahtimen lisäämisestä ei tuu %
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Eivätköhän polttoainelaitteet kuulu moottoriin, ei koriin. Niiden vaihtamisesta todennäköisesti tulee muutosprosentteja. Ahtimen lisääminen rinnastetaan moottorinvaihtoon, mutta siitä ei tule muutosprosentteja, jollei moottoria oikeasti vaihdeta eikä mitään moottorin apulaitteita vaihdeta. Jarrujen ja alustan muutoksista ei välttämättä tule paljon muutosprosentteja, koska ne ovat turvallisuusvarusteita, mutta kannattaa tarkistaa asia ennen töihin ryhtymistä. Lisäksi osien vaihtamisesksi lasketaan myös niiden korvaaminen täsmälleen samanlaisilla osilla poislukien kulutusosat. Tuo 47% on niin hilkulla, että 50% saavuttaminen on vaarana, kuten napa totesi. Tällöin auto verotetaan uudestaan.Mr300 kirjoitti:Eikös sitä muutosta verrata aina alkuperäseen.
Eli jos on korin vaihto niin siihen on vaihtunnu ruisku. Ja siitä on jo menny ne %. niin eihän tosta megasta tule enää lisää %
Ja ite oon ymmärtänny et ahtimen lisäämisestä ei tuu %
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Ajatellaan vaikka koneena on ollu 2.3 m102 ja se vaihetaan 3.0 m103 niin sillon tulee prossat moottorista, ruiskusta yms. Nyt kun tuohon uuteen koneeseen vaihetaan ruisku niin sitähän verrataan siihen auton alkuperäseen (2.3 m102). Joten se muutos prosentti mikä on jo kerran otettu ei muutu miksikään.
Näin ite järkeilisin asian.
Sama asia jos tuohon vaihettaisiin nyt vaikka m104 niin eikös tuota nyt taas verrattaisiin tuohon alkuperäseen autoon eikä tuohon m103 koneeseen.
Näin ite järkeilisin asian.
Sama asia jos tuohon vaihettaisiin nyt vaikka m104 niin eikös tuota nyt taas verrattaisiin tuohon alkuperäseen autoon eikä tuohon m103 koneeseen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Järkeilysi on muuten oikea, mutta auto on kirjoittajan mukaan 300 CE eli silloin tuo 3-litrainen kone on se alkuperäinen.Mr300 kirjoitti:Ajatellaan vaikka koneena on ollu 2.3 m102 ja se vaihetaan 3.0 m103 niin sillon tulee prossat moottorista, ruiskusta yms. Nyt kun tuohon uuteen koneeseen vaihetaan ruisku niin sitähän verrataan siihen auton alkuperäseen (2.3 m102). Joten se muutos prosentti mikä on jo kerran otettu ei muutu miksikään.
Näin ite järkeilisin asian.
Sama asia jos tuohon vaihettaisiin nyt vaikka m104 niin eikös tuota nyt taas verrattaisiin tuohon alkuperäseen autoon eikä tuohon m103 koneeseen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 300ce (mega+schwitzer)
mitäs nyt.. nyt ei leikkaa
eikös ne prossat ole tullut juuri vaihetusta tekniikasta eli toi auto on korinvaihto?
Mitä ymmärsin väärin
valaiskaas 

Mitä ymmärsin väärin


MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Mr300 kirjoitti:mitäs nyt.. nyt ei leikkaaeikös ne prossat ole tullut juuri vaihetusta tekniikasta eli toi auto on korinvaihto?
Mitä ymmärsin väärinvalaiskaas
Ehkä ketjun aloittaja voisi kertoa, mitä rekisteriotteessa lukee eli mikä on auton alkuperäinen malli ja mitä siihen on vaihdettu.Mouru89 kirjoitti:...Ainoa harmi johon kaipaisin fiksummilta apua, on auton muutosprosentti, joka on 47%, johtuen vaihdetusta korista...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 300ce (mega+schwitzer)
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Korinvaihtoautoissa ongelma tulee siitä kun muutoskatsastuksessa lasketaan aina kaikki muutokset uudestaan. Uusien säädösten mukaan kori varusteineen on jo 58% eli sillä heilahtaa jo tuon 50pinnan yli. Niinkuin napa sanoi niin korinvaihtovehkeet toimii nykyään valitettavasti vaan käyttöpeleinä.
Tuolla noita prosentteja
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla noita prosentteja
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 300ce (mega+schwitzer)
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce (mega+schwitzer)
Kehtaakko pistää inffoo et mimmosel paketil mega hyrskyttää, vakio antureilla vai muilla? Itelle tarkotus vaihtaa mega hetiku tuosta 24v cupeesta alakaa jetti sekoilemaan.
Re: 300ce (mega+schwitzer)
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce (mega+schwitzer)
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300ce megaruutalla
Mites täällä, menikö leimasta läpi?Mouru89 kirjoitti: ...katsastan ainakin auton tuolla megalla, kerran se nyt siihen on asennettu toimivasti.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 300ce megaruutalla
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce megaruutalla
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: 300ce megaruutalla






Re: 300ce megaruutalla
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce megaruutalla
Varmaan öljypumppu meni laatikosta.
Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
Mitäs maalia käytit?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit
-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.