-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

-

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:42. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja napa »

nuo 47 % muutosprosentit kyllä vaikuttaa siltä, että saat unohtaa tuon projektin... virkaintoinen katsastusmies laittaa jo pelkästä megasta 5 - 10 % ja sitten paukkuu yli siitä 50 % rajasta... lisäksi tuohon luultavasti joutuis päivittämään vähän alustaa/jarruja vastaamaan sitä vertailuautoa, kun tuskin onnistut vakuttamaan, että olet saanut asennettua ahtimen, mutta tehot olisi pysyneet ennallaan...

nämä korinvaihto projektit kannattaa paalata tai ajaa sellaisena, kun ne on saatu leimattua, jälkimuutokset (turbotukset, koneenvaihdot jne.) niiden kanssa on vain pakko unohtaa...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös sitä muutosta verrata aina alkuperäseen.
Eli jos on korin vaihto niin siihen on vaihtunnu ruisku. Ja siitä on jo menny ne %. niin eihän tosta megasta tule enää lisää %
Ja ite oon ymmärtänny et ahtimen lisäämisestä ei tuu %
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:Eikös sitä muutosta verrata aina alkuperäseen.
Eli jos on korin vaihto niin siihen on vaihtunnu ruisku. Ja siitä on jo menny ne %. niin eihän tosta megasta tule enää lisää %
Ja ite oon ymmärtänny et ahtimen lisäämisestä ei tuu %
Eivätköhän polttoainelaitteet kuulu moottoriin, ei koriin. Niiden vaihtamisesta todennäköisesti tulee muutosprosentteja. Ahtimen lisääminen rinnastetaan moottorinvaihtoon, mutta siitä ei tule muutosprosentteja, jollei moottoria oikeasti vaihdeta eikä mitään moottorin apulaitteita vaihdeta. Jarrujen ja alustan muutoksista ei välttämättä tule paljon muutosprosentteja, koska ne ovat turvallisuusvarusteita, mutta kannattaa tarkistaa asia ennen töihin ryhtymistä. Lisäksi osien vaihtamisesksi lasketaan myös niiden korvaaminen täsmälleen samanlaisilla osilla poislukien kulutusosat. Tuo 47% on niin hilkulla, että 50% saavuttaminen on vaarana, kuten napa totesi. Tällöin auto verotetaan uudestaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Ajatellaan vaikka koneena on ollu 2.3 m102 ja se vaihetaan 3.0 m103 niin sillon tulee prossat moottorista, ruiskusta yms. Nyt kun tuohon uuteen koneeseen vaihetaan ruisku niin sitähän verrataan siihen auton alkuperäseen (2.3 m102). Joten se muutos prosentti mikä on jo kerran otettu ei muutu miksikään.

Näin ite järkeilisin asian.

Sama asia jos tuohon vaihettaisiin nyt vaikka m104 niin eikös tuota nyt taas verrattaisiin tuohon alkuperäseen autoon eikä tuohon m103 koneeseen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:Ajatellaan vaikka koneena on ollu 2.3 m102 ja se vaihetaan 3.0 m103 niin sillon tulee prossat moottorista, ruiskusta yms. Nyt kun tuohon uuteen koneeseen vaihetaan ruisku niin sitähän verrataan siihen auton alkuperäseen (2.3 m102). Joten se muutos prosentti mikä on jo kerran otettu ei muutu miksikään.

Näin ite järkeilisin asian.

Sama asia jos tuohon vaihettaisiin nyt vaikka m104 niin eikös tuota nyt taas verrattaisiin tuohon alkuperäseen autoon eikä tuohon m103 koneeseen.
Järkeilysi on muuten oikea, mutta auto on kirjoittajan mukaan 300 CE eli silloin tuo 3-litrainen kone on se alkuperäinen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

mitäs nyt.. nyt ei leikkaa :D eikös ne prossat ole tullut juuri vaihetusta tekniikasta eli toi auto on korinvaihto?
Mitä ymmärsin väärin :) valaiskaas :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:mitäs nyt.. nyt ei leikkaa :D eikös ne prossat ole tullut juuri vaihetusta tekniikasta eli toi auto on korinvaihto?
Mitä ymmärsin väärin :) valaiskaas :)
Mouru89 kirjoitti:...Ainoa harmi johon kaipaisin fiksummilta apua, on auton muutosprosentti, joka on 47%, johtuen vaihdetusta korista...
Ehkä ketjun aloittaja voisi kertoa, mitä rekisteriotteessa lukee eli mikä on auton alkuperäinen malli ja mitä siihen on vaihdettu.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Korinvaihtoautoissa ongelma tulee siitä kun muutoskatsastuksessa lasketaan aina kaikki muutokset uudestaan. Uusien säädösten mukaan kori varusteineen on jo 58% eli sillä heilahtaa jo tuon 50pinnan yli. Niinkuin napa sanoi niin korinvaihtovehkeet toimii nykyään valitettavasti vaan käyttöpeleinä.

Tuolla noita prosentteja
http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
zuuzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 15.06.2008 18:49

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja zuuzo »

Kehtaakko pistää inffoo et mimmosel paketil mega hyrskyttää, vakio antureilla vai muilla? Itelle tarkotus vaihtaa mega hetiku tuosta 24v cupeesta alakaa jetti sekoilemaan.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce (mega+schwitzer)

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mouru89 kirjoitti: ...katsastan ainakin auton tuolla megalla, kerran se nyt siihen on asennettu toimivasti.
Mites täällä, menikö leimasta läpi?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

:wink: :P :wave: He hee hee..mitähän ne jössit luulee tötteröön on vaihdettu kun se on korin vaihto auto..keu keu :clap: :crazy: :thumbup:
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Varmaan öljypumppu meni laatikosta.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mitäs maalia käytit?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Viimeksi muokannut Mouru89, Ma 29.12.2014 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Re: 300ce ja 190 2.3l megaprojektit

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

.
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: 300ce megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

-
Vastaa Viestiin