
mersu ce coupe 2,3 aut.??
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Jos ASD perä ei vielä huuda niiin se saattaa alkaa sitten ääntämään. En suosittele ASD perää, minun mielipiteeni
.

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Jep. Näppärimmin sen olemassaolon näkee mittaritaulusta, jos nopeusmittarin keskellä on suorakulmion muotoinen paikka toimintavalolle ja "ASD" -vikavalo mittariston alalaidassa. Tämän lisäksi konehuoneessa pumppu nokka-akselin päässä ja hydraulinestesäiliö vas. etunurkassa.epk kirjoitti:se kannattaa huomioda että noin 95% ilmoituksista EI lue / omistaja edes tiedä että autossa on asd.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Eli toi 2.3 kone on 8-venttilinen mutta hemi palotilalla eli jees.
Sitten -93 uudemmissa on moniventtiilikone.
Tosta asd perästä niin onhan sinne laiteltu asd periäkin ja rasvaprässillä sitten esipaine...voi olla kuitenkin että orkkis systeemit on pitempi ikäisiä lukon puolesta.
Sitten -93 uudemmissa on moniventtiilikone.
Tosta asd perästä niin onhan sinne laiteltu asd periäkin ja rasvaprässillä sitten esipaine...voi olla kuitenkin että orkkis systeemit on pitempi ikäisiä lukon puolesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
mistä sitten tietää,onko asd originaali vai jälestä laitettu?atlas kirjoitti:Tosta asd perästä niin onhan sinne laiteltu asd periäkin ja rasvaprässillä sitten esipaine...voi olla kuitenkin että orkkis systeemit on pitempi ikäisiä lukon puolesta.
Timo L. kirjoitti:epk kirjoitti:
se kannattaa huomioda että noin 95% ilmoituksista EI lue / omistaja edes tiedä että autossa on asd.
eli onko niin,että autossa on varmasti asd,jos mittaristossa on tuo suorakulmion mallinen toimintavalo ja vikavalo mittariston oik. alareunassa?Timo L. kirjoitti:Jep. Näppärimmin sen olemassaolon näkee mittaritaulusta, jos nopeusmittarin keskellä on suorakulmion muotoinen paikka toimintavalolle ja "ASD" -vikavalo mittariston alalaidassa. Tämän lisäksi konehuoneessa pumppu nokka-akselin päässä ja hydraulinestesäiliö vas. etunurkassa.
hyvinkö etenee lumessa/jäisellä tiellä (liikkeelle lähtö varmaan aika toivotonta...,vai onko??karra kirjoitti:Jos ASD perä ei vielä huuda niiin se saattaa alkaa sitten ääntämään. En suosittele ASD perää, minun mielipiteeni .

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
No sanotaan näin että kyllä sillä paremmin eteenpäin pääsee kuin avoperällisellämrsu-äijä kirjoitti:hyvinkö etenee lumessa/jäisellä tiellä (liikkeelle lähtö varmaan aika toivotonta...,vai onko??karra kirjoitti:Jos ASD perä ei vielä huuda niiin se saattaa alkaa sitten ääntämään. En suosittele ASD perää, minun mielipiteeni .

Talvisin on ollut kyllä monta kertaa paikkoja W124:llä mistä en varmana olisi päässyt lukottomalla tai sillä ASR-systeemillä pois.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Auton varusteluettelon voi katsoa runkonumeron perusteella. Siellä on ASD mainittu, jos on alkuperäinen. Mutta noilla rasvaprässivirityksillä ei ole hydrauliikkasäiliötä konehuoneessa (paitsi jos on tasonsäätö). Eikä mittaristossa varoitusvaloja ASD:hen liittyen.mrsu-äijä kirjoitti:mistä sitten tietää,onko asd originaali vai jälestä laitettu?atlas kirjoitti:Tosta asd perästä niin onhan sinne laiteltu asd periäkin ja rasvaprässillä sitten esipaine...voi olla kuitenkin että orkkis systeemit on pitempi ikäisiä lukon puolesta.
No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.mrsu-äijä kirjoitti:Timo L. kirjoitti:epk kirjoitti:
se kannattaa huomioda että noin 95% ilmoituksista EI lue / omistaja edes tiedä että autossa on asd.eli onko niin,että autossa on varmasti asd,jos mittaristossa on tuo suorakulmion mallinen toimintavalo ja vikavalo mittariston oik. alareunassa?Timo L. kirjoitti:Jep. Näppärimmin sen olemassaolon näkee mittaritaulusta, jos nopeusmittarin keskellä on suorakulmion muotoinen paikka toimintavalolle ja "ASD" -vikavalo mittariston alalaidassa. Tämän lisäksi konehuoneessa pumppu nokka-akselin päässä ja hydraulinestesäiliö vas. etunurkassa.
Osimoilleen näin. Itse tykkään kovasti myös (talvella) siitä, että systeemi varoittaa sutimisesta. Se voi joskus yllättää kovemmassa vauhdissa liukkaalla, miten helposti ja varsinkin huomaamatta vetävät pyörät saattavat sutia.Hage kirjoitti:No sanotaan näin että kyllä sillä paremmin eteenpäin pääsee kuin avoperällisellämrsu-äijä kirjoitti:hyvinkö etenee lumessa/jäisellä tiellä (liikkeelle lähtö varmaan aika toivotonta...,vai onko??karra kirjoitti:Jos ASD perä ei vielä huuda niiin se saattaa alkaa sitten ääntämään. En suosittele ASD perää, minun mielipiteeni .
Talvisin on ollut kyllä monta kertaa paikkoja W124:llä mistä en varmana olisi päässyt lukottomalla tai sillä ASR-systeemillä pois.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
elikkä jos tietää runkonumeron...,niin miten käytännössä sen avulla voi katsoa varusteetNozki kirjoitti:Auton varusteluettelon voi katsoa runkonumeron perusteella. Siellä on ASD mainittu, jos on alkuperäinen. Mutta noilla rasvaprässivirityksillä ei ole hydrauliikkasäiliötä konehuoneessa (paitsi jos on tasonsäätö). Eikä mittaristossa varoitusvaloja ASD:hen liittyen.

mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..


haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
No niin, onnistuin kadottamaan yhden viestin, kirjoitetaan uusiksi...mrsu-äijä kirjoitti:elikkä jos tietää runkonumeron...,niin miten käytännössä sen avulla voi katsoa varusteetNozki kirjoitti:Auton varusteluettelon voi katsoa runkonumeron perusteella. Siellä on ASD mainittu, jos on alkuperäinen. Mutta noilla rasvaprässivirityksillä ei ole hydrauliikkasäiliötä konehuoneessa (paitsi jos on tasonsäätö). Eikä mittaristossa varoitusvaloja ASD:hen liittyen.![]()

Runkonumeron saa useimmista suomalaisista autoista rekisterinumeron perusteella vaikka täältä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/
Runkonumeroon perustuvan varusteluettelon saa esim. täältä Mersuille: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/
Varustekoodien selityksiä on esim. näissä:
http://www.amcon-luxled.com/mbcar/options.html ja http://www.motor-talk.de/forum/mb-codes ... tml?page=1 ja http://w124archiv.de/texte/werkzeugkist ... ungen.html ja http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
Ne vaan eivät aina osu ihan kohdalleen, kun samalla koodilla on eri aikakausilla tarkoitettu eri asioita. Pitää siis osata lukea ja tulkita noita, ja parhaan tuloksen saa yleensä vertailemalla useampia listoja. Kaikkia varusteita useimmissa ei muutenkaan ole mainittu, mutta yhdestä kun jotain puuttuu, niin sen saattaa löytää toisesta listasta jne.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Kun kääntää virran päälle, niin kuuluu tosiaan syttyä sekä ASD- tekstillä varustettu merkkivalo alareunaan että nopeusmittarin keskelle se huutomerkillä ja kolmiolla merkitty valo. Jos molemmat syttyvät, niin on kovin todennäköistä, että ASD on siinä alun perin ollut. Harva viitsii tehdä kaikkineen sellaista hommaa, jossa koko ASD:n mekaniikka + hydrauliikka + sähköt asennetaan jälkikäteen. Varsinkaan 230 CE:ssä sen ei luulisi kovin todennäköistä olevan - isomoottoriset viritysvahkeet ovat sitten erikseen...mrsu-äijä kirjoitti:mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..![]()
ASR on elektroninen luistonesto. Se pudottaa moottorista tehoja havaittuaan sutimista. Ja en ole varma, jarruttaako se myös sutivaa pyörää (tosin niitäkin on ollut eri malleissa, ja niiden välilläkin varmaan jotakin nyanssieroja).
ASD on automaattinen lukkoperä (joo, se on ihan sopiva ilmaisu, kuten aiemmin esitit). Se ei ole missään tekemisissä moottorin tehon kanssa. Kaasu pohjassa mentäessä mennään täydellä teholla, vaikka vetävät pyörät sutisivatkin - ASD vain laittaa perän lukon päälle, jos on riittävän vähän vauhtia. Ja se antaa pyörien sutia ihan vapaasti, se vaan pitää huolen siitä, että pienissä nopeuksissa molemmat vetävät pyörät sutivat samaa vauhtia. Tokihan se jossain tilanteissa johtaa siihen, että luisto loppuu kokonaan, kun esim. toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
tuota juurikin tarkoitin. kun olin jostakin lukevinnaan että asd-toiminnassa toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla niin sutiminen loppuu. jotenkin vaan sekotti nuo 2 eri toimintaa keskenään. kiitos selventävästä vastauksesta!Nozki kirjoitti:Kun kääntää virran päälle, niin kuuluu tosiaan syttyä sekä ASD- tekstillä varustettu merkkivalo alareunaan että nopeusmittarin keskelle se huutomerkillä ja kolmiolla merkitty valo. Jos molemmat syttyvät, niin on kovin todennäköistä, että ASD on siinä alun perin ollut. Harva viitsii tehdä kaikkineen sellaista hommaa, jossa koko ASD:n mekaniikka + hydrauliikka + sähköt asennetaan jälkikäteen. Varsinkaan 230 CE:ssä sen ei luulisi kovin todennäköistä olevan - isomoottoriset viritysvahkeet ovat sitten erikseen...mrsu-äijä kirjoitti:mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..![]()
ASR on elektroninen luistonesto. Se pudottaa moottorista tehoja havaittuaan sutimista. Ja en ole varma, jarruttaako se myös sutivaa pyörää (tosin niitäkin on ollut eri malleissa, ja niiden välilläkin varmaan jotakin nyanssieroja).
ASD on automaattinen lukkoperä (joo, se on ihan sopiva ilmaisu, kuten aiemmin esitit). Se ei ole missään tekemisissä moottorin tehon kanssa. Kaasu pohjassa mentäessä mennään täydellä teholla, vaikka vetävät pyörät sutisivatkin - ASD vain laittaa perän lukon päälle, jos on riittävän vähän vauhtia. Ja se antaa pyörien sutia ihan vapaasti, se vaan pitää huolen siitä, että pienissä nopeuksissa molemmat vetävät pyörät sutivat samaa vauhtia. Tokihan se jossain tilanteissa johtaa siihen, että luisto loppuu kokonaan, kun esim. toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla.

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
entäpä sitten tu öljynpaineen viisari,missä kohassa sen pittää olla että mese on kunnossa?
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Bensakoneissa kuumalla koneella tyhjäkäynnillä yli 1. Käyttöohjekirjan mukaan 0,5 öljynpaine on vielä ok.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Olisin tässä kyllä sitä mieltä, jos kone kuumana ja koneessa kaikki kunnossa ei tyhjäkäynnin öp paine juurikaan laske alle 2,5,niin ja näin keväällä koneen käynnistyessä öp on välittömästi 3 ja pysyykin siellä. Jos paineet alempia kertoo se jo moottorin kuluneisuudesta jotain, mutta tosin tuo yli 1 ei vielä ole mitenkään vaarallista, vasta kun roikkuu siellä nollan vaiheilla on syytä epäillä voitelu ongelmia! Tietty joskus öp anturikin antaa outoja lukuja ja kertoo sen olevan vaihto kunnossa.Timo L. kirjoitti:Bensakoneissa kuumalla koneella tyhjäkäynnillä yli 1. Käyttöohjekirjan mukaan 0,5 öljynpaine on vielä ok.
Mitä sitten tulee tuohon 2,3l koneeseen on se ehkä parhaita 4 sylinterisiä bensa koneita noin kestävyydeltään, moottorin heikoin kohta on kansipahvi jonka vaihto ajankohta pyörii siinä 200th-250th tietämillä, sanotaanko kauniisti tyyppi vika, vaan onhan noita kierretty avaamatta jopa 400th km ja ylikin..
Myös koneen laakeri osasto on kestävää sorttia jos huoltoja on tehty kutakuinkin ajallaan. Yleensäkin 124 on tuolloin tehty kestämään ja hyvistä materiaaleista. Jos jostain löydät 124 joka on hyvin huollettu/pidetty noin 150-250th km ajettu, ulkoisesti ja teknisesti lähes moitteettomassa kunnossa ottaen auton iän huomioon, kannattaa siitä jo hiukan maksaakin ja voi todennäköisesti suht huoletta ajella pitkäänkin, jos huoltaa ja pitää auton teknisesti kunnossa. Tässä tulee tämä vanha viisaus halvalla ei yleensä hyvää saa, mutta kohtuu hinnalla voi jo tehdä löytöjäkin!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Hieman aiheesta sivuten, piti tehdä oma topikki tälle kysymykselle koskien tuota oman coupen hankintaa mutta kun muutenkin tässä keskustellaan 8-ventttiili M102 koneesta (2,0-2,3) niin kumpi on luotettavuudeltaan, korjaus- ja polttoainekustannuksiltaan parempi; M102 K-Jetronic vai KE-Jetronic? Vähän väliä joku aina varoittelee tästä KE-Jetistä mutta entä tuo vanhempi K-Jetti? Onko siinä samat ongelmat kuin seuraajallaan tms?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Kyllähän tuo KE-Jetti on hiukan vika herkempi verrattuna K-Jettiin, KE-Jetti on elektronisesti monimutkaisempi polttoaineen ruiskutus järjestelmä jolla saatiin aikaan polttoaine säästöä verrattuna K-Jettiin joka on enemmänkin sähkömekaaninen polttoaineen ruiskutus järjestelmä! Jos nyt lonkalta heittäisi kulutus eroja, niin m102 230 moottorilla varustetut 123 K-Jetti automaatilla kuluttaa keskiverto ajossa sen 10l kun taas m102 230E 124 voi päästä automaatilla sinne 8l kulutukseen / 100km siis noin karkeasti. Noista omista tuo 124 230E on kulkenut piheimmillään matka ajossa noin 7l/100km kun taas 124 200E vie matkassa noin 7.5l/100km Tuo 123 230 ei koskaan ole automaatista johtuen mennyt alle10l/100km vaikka kuinka yritti!Hage kirjoitti:Hieman aiheesta sivuten, piti tehdä oma topikki tälle kysymykselle koskien tuota oman coupen hankintaa mutta kun muutenkin tässä keskustellaan 8-ventttiili M102 koneesta (2,0-2,3) niin kumpi on luotettavuudeltaan, korjaus- ja polttoainekustannuksiltaan parempi; M102 K-Jetronic vai KE-Jetronic? Vähän väliä joku aina varoittelee tästä KE-Jetistä mutta entä tuo vanhempi K-Jetti? Onko siinä samat ongelmat kuin seuraajallaan tms?
Moottorit noissa on ketjua ja muutamaa anturia lukuun ottamatta kutakuinkin samoja, saa olla jo melkoinen fakiiri joka nostamalla konepellin sanoo onko moottori lähtöisin 123 vaiko 124 mallista, niin no ei tainnut alkupään m102 koneissa olla hydraulisia venttiilin painin kuppeja vielä...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Tarjoaa myös perää sivulle halukkaammin kuin ASR, joka lähinnä tappaa ilon ja etenemisen! (Leikkaa tehot). Kannattaa varmistaa, että myös toimii tuo ASD, teettää nimittäin jumppaa jonkinverran toimimattomana, niinkuin muutamasta topiikista täällä voi lukea!mrsu-äijä kirjoitti:tuota juurikin tarkoitin. kun olin jostakin lukevinnaan että asd-toiminnassa toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla niin sutiminen loppuu. jotenkin vaan sekotti nuo 2 eri toimintaa keskenään. kiitos selventävästä vastauksesta!Nozki kirjoitti:Kun kääntää virran päälle, niin kuuluu tosiaan syttyä sekä ASD- tekstillä varustettu merkkivalo alareunaan että nopeusmittarin keskelle se huutomerkillä ja kolmiolla merkitty valo. Jos molemmat syttyvät, niin on kovin todennäköistä, että ASD on siinä alun perin ollut. Harva viitsii tehdä kaikkineen sellaista hommaa, jossa koko ASD:n mekaniikka + hydrauliikka + sähköt asennetaan jälkikäteen. Varsinkaan 230 CE:ssä sen ei luulisi kovin todennäköistä olevan - isomoottoriset viritysvahkeet ovat sitten erikseen...mrsu-äijä kirjoitti:mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..![]()
ASR on elektroninen luistonesto. Se pudottaa moottorista tehoja havaittuaan sutimista. Ja en ole varma, jarruttaako se myös sutivaa pyörää (tosin niitäkin on ollut eri malleissa, ja niiden välilläkin varmaan jotakin nyanssieroja).
ASD on automaattinen lukkoperä (joo, se on ihan sopiva ilmaisu, kuten aiemmin esitit). Se ei ole missään tekemisissä moottorin tehon kanssa. Kaasu pohjassa mentäessä mennään täydellä teholla, vaikka vetävät pyörät sutisivatkin - ASD vain laittaa perän lukon päälle, jos on riittävän vähän vauhtia. Ja se antaa pyörien sutia ihan vapaasti, se vaan pitää huolen siitä, että pienissä nopeuksissa molemmat vetävät pyörät sutivat samaa vauhtia. Tokihan se jossain tilanteissa johtaa siihen, että luisto loppuu kokonaan, kun esim. toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
ööö...,tuota..,mistä tietää onko esim. 2,3 kone ruiskulla vai ilman. onko mahollisesti perässä merkintä 230i,tai jotaki vastaavaa? siis jos ei pääse konehuoneeseen katsomaan..jaakko.putkisaari kirjoitti:Kyllähän tuo KE-Jetti on hiukan vika herkempi verrattuna K-Jettiin, KE-Jetti on elektronisesti monimutkaisempi polttoaineen ruiskutus järjestelmä jolla saatiin aikaan polttoaine säästöä verrattuna K-Jettiin joka on enemmänkin sähkömekaaninen polttoaineen ruiskutus järjestelmä! Jos nyt lonkalta heittäisi kulutus eroja, niin m102 230 moottorilla varustetut 123 K-Jetti automaatilla kuluttaa keskiverto ajossa sen 10l kun taas m102 230E 124 voi päästä automaatilla sinne 8l kulutukseen / 100km siis noin karkeasti. Noista omista tuo 124 230E on kulkenut piheimmillään matka ajossa noin 7l/100km kun taas 124 200E vie matkassa noin 7.5l/100km Tuo 123 230 ei koskaan ole automaatista johtuen mennyt alle10l/100km vaikka kuinka yritti!Hage kirjoitti:Hieman aiheesta sivuten, piti tehdä oma topikki tälle kysymykselle koskien tuota oman coupen hankintaa mutta kun muutenkin tässä keskustellaan 8-ventttiili M102 koneesta (2,0-2,3) niin kumpi on luotettavuudeltaan, korjaus- ja polttoainekustannuksiltaan parempi; M102 K-Jetronic vai KE-Jetronic? Vähän väliä joku aina varoittelee tästä KE-Jetistä mutta entä tuo vanhempi K-Jetti? Onko siinä samat ongelmat kuin seuraajallaan tms?
Moottorit noissa on ketjua ja muutamaa anturia lukuun ottamatta kutakuinkin samoja, saa olla jo melkoinen fakiiri joka nostamalla konepellin sanoo onko moottori lähtöisin 123 vaiko 124 mallista, niin no ei tainnut alkupään m102 koneissa olla hydraulisia venttiilin painin kuppeja vielä...
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
eikös se vikavalo kerro,onko se asd kunnossa vai ei?tahtoomersun kirjoitti:Tarjoaa myös perää sivulle halukkaammin kuin ASR, joka lähinnä tappaa ilon ja etenemisen! (Leikkaa tehot). Kannattaa varmistaa, että myös toimii tuo ASD, teettää nimittäin jumppaa jonkinverran toimimattomana, niinkuin muutamasta topiikista täällä voi lukea!mrsu-äijä kirjoitti:tuota juurikin tarkoitin. kun olin jostakin lukevinnaan että asd-toiminnassa toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla niin sutiminen loppuu. jotenkin vaan sekotti nuo 2 eri toimintaa keskenään. kiitos selventävästä vastauksesta!Nozki kirjoitti:Kun kääntää virran päälle, niin kuuluu tosiaan syttyä sekä ASD- tekstillä varustettu merkkivalo alareunaan että nopeusmittarin keskelle se huutomerkillä ja kolmiolla merkitty valo. Jos molemmat syttyvät, niin on kovin todennäköistä, että ASD on siinä alun perin ollut. Harva viitsii tehdä kaikkineen sellaista hommaa, jossa koko ASD:n mekaniikka + hydrauliikka + sähköt asennetaan jälkikäteen. Varsinkaan 230 CE:ssä sen ei luulisi kovin todennäköistä olevan - isomoottoriset viritysvahkeet ovat sitten erikseen...mrsu-äijä kirjoitti:mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..![]()
ASR on elektroninen luistonesto. Se pudottaa moottorista tehoja havaittuaan sutimista. Ja en ole varma, jarruttaako se myös sutivaa pyörää (tosin niitäkin on ollut eri malleissa, ja niiden välilläkin varmaan jotakin nyanssieroja).
ASD on automaattinen lukkoperä (joo, se on ihan sopiva ilmaisu, kuten aiemmin esitit). Se ei ole missään tekemisissä moottorin tehon kanssa. Kaasu pohjassa mentäessä mennään täydellä teholla, vaikka vetävät pyörät sutisivatkin - ASD vain laittaa perän lukon päälle, jos on riittävän vähän vauhtia. Ja se antaa pyörien sutia ihan vapaasti, se vaan pitää huolen siitä, että pienissä nopeuksissa molemmat vetävät pyörät sutivat samaa vauhtia. Tokihan se jossain tilanteissa johtaa siihen, että luisto loppuu kokonaan, kun esim. toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla.

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
tuon halusinkin tietää,että pitäis olla luotettava ja kestäväjaakko.putkisaari kirjoitti:Olisin tässä kyllä sitä mieltä, jos kone kuumana ja koneessa kaikki kunnossa ei tyhjäkäynnin öp paine juurikaan laske alle 2,5,niin ja näin keväällä koneen käynnistyessä öp on välittömästi 3 ja pysyykin siellä. Jos paineet alempia kertoo se jo moottorin kuluneisuudesta jotain, mutta tosin tuo yli 1 ei vielä ole mitenkään vaarallista, vasta kun roikkuu siellä nollan vaiheilla on syytä epäillä voitelu ongelmia! Tietty joskus öp anturikin antaa outoja lukuja ja kertoo sen olevan vaihto kunnossa.Timo L. kirjoitti:Bensakoneissa kuumalla koneella tyhjäkäynnillä yli 1. Käyttöohjekirjan mukaan 0,5 öljynpaine on vielä ok.
Mitä sitten tulee tuohon 2,3l koneeseen on se ehkä parhaita 4 sylinterisiä bensa koneita noin kestävyydeltään, moottorin heikoin kohta on kansipahvi jonka vaihto ajankohta pyörii siinä 200th-250th tietämillä, sanotaanko kauniisti tyyppi vika, vaan onhan noita kierretty avaamatta jopa 400th km ja ylikin..
Myös koneen laakeri osasto on kestävää sorttia jos huoltoja on tehty kutakuinkin ajallaan. Yleensäkin 124 on tuolloin tehty kestämään ja hyvistä materiaaleista. Jos jostain löydät 124 joka on hyvin huollettu/pidetty noin 150-250th km ajettu, ulkoisesti ja teknisesti lähes moitteettomassa kunnossa ottaen auton iän huomioon, kannattaa siitä jo hiukan maksaakin ja voi todennäköisesti suht huoletta ajella pitkäänkin, jos huoltaa ja pitää auton teknisesti kunnossa. Tässä tulee tämä vanha viisaus halvalla ei yleensä hyvää saa, mutta kohtuu hinnalla voi jo tehdä löytöjäkin!?

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Jos takalosterin kannessa esim; 230E on tuo ruisku, tosin tehdas ei ole Cupeeta kaasari mallina kait tehnytkään.. Kannattaa katsoa rekisteröinti paperit huolella koska kaikissa ei tuota takalosteri merkintää ole.mrsu-äijä kirjoitti:ööö...,tuota..,mistä tietää onko esim. 2,3 kone ruiskulla vai ilman. onko mahollisesti perässä merkintä 230i,tai jotaki vastaavaa? siis jos ei pääse konehuoneeseen katsomaan..jaakko.putkisaari kirjoitti:Kyllähän tuo KE-Jetti on hiukan vika herkempi verrattuna K-Jettiin, KE-Jetti on elektronisesti monimutkaisempi polttoaineen ruiskutus järjestelmä jolla saatiin aikaan polttoaine säästöä verrattuna K-Jettiin joka on enemmänkin sähkömekaaninen polttoaineen ruiskutus järjestelmä! Jos nyt lonkalta heittäisi kulutus eroja, niin m102 230 moottorilla varustetut 123 K-Jetti automaatilla kuluttaa keskiverto ajossa sen 10l kun taas m102 230E 124 voi päästä automaatilla sinne 8l kulutukseen / 100km siis noin karkeasti. Noista omista tuo 124 230E on kulkenut piheimmillään matka ajossa noin 7l/100km kun taas 124 200E vie matkassa noin 7.5l/100km Tuo 123 230 ei koskaan ole automaatista johtuen mennyt alle10l/100km vaikka kuinka yritti!Hage kirjoitti:Hieman aiheesta sivuten, piti tehdä oma topikki tälle kysymykselle koskien tuota oman coupen hankintaa mutta kun muutenkin tässä keskustellaan 8-ventttiili M102 koneesta (2,0-2,3) niin kumpi on luotettavuudeltaan, korjaus- ja polttoainekustannuksiltaan parempi; M102 K-Jetronic vai KE-Jetronic? Vähän väliä joku aina varoittelee tästä KE-Jetistä mutta entä tuo vanhempi K-Jetti? Onko siinä samat ongelmat kuin seuraajallaan tms?
Moottorit noissa on ketjua ja muutamaa anturia lukuun ottamatta kutakuinkin samoja, saa olla jo melkoinen fakiiri joka nostamalla konepellin sanoo onko moottori lähtöisin 123 vaiko 124 mallista, niin no ei tainnut alkupään m102 koneissa olla hydraulisia venttiilin painin kuppeja vielä...
Tuosta ASD systeemistä vielä, virallisesti tuo on liikkeelle lähtö avustin ja toimii 2-42kmh nopeudessa noin, tuo oma käyttis on 124 vm92 200E sedan tosin manuaali ja ei hyvillä talvirenkailla ole ollut minkäänlaisia talviajo ongelmia ilman ASD perää, kun taas tuossa cupeessa 124 vm 88 300E on ASD. Pitihän tuota aikoinaan kokeilla talvikelissä 10 cm lunta ei aurattuja teitä hyvin eteni hissukseen kesärenkaillakin, joten hyvä varuste kunnossa ollessaan, ennemmin kuitenkin kiinnittäisin autoon kokonaisuutena huomion kuin ehkä yksittäiseen varusteeseen! Kuitenkin kyseessä jo 29-19 vuotias auto malli noin pääsääntöisesti!

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Voi olla kaikenlaisia merkkivalovirityksiä, kun ei haluta myytävää autoa korjata.mrsu-äijä kirjoitti:eikös se vikavalo kerro,onko se asd kunnossa vai ei?tahtoomersun kirjoitti:Tarjoaa myös perää sivulle halukkaammin kuin ASR, joka lähinnä tappaa ilon ja etenemisen! (Leikkaa tehot). Kannattaa varmistaa, että myös toimii tuo ASD, teettää nimittäin jumppaa jonkinverran toimimattomana, niinkuin muutamasta topiikista täällä voi lukea!mrsu-äijä kirjoitti:tuota juurikin tarkoitin. kun olin jostakin lukevinnaan että asd-toiminnassa toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla niin sutiminen loppuu. jotenkin vaan sekotti nuo 2 eri toimintaa keskenään. kiitos selventävästä vastauksesta!Nozki kirjoitti:Kun kääntää virran päälle, niin kuuluu tosiaan syttyä sekä ASD- tekstillä varustettu merkkivalo alareunaan että nopeusmittarin keskelle se huutomerkillä ja kolmiolla merkitty valo. Jos molemmat syttyvät, niin on kovin todennäköistä, että ASD on siinä alun perin ollut. Harva viitsii tehdä kaikkineen sellaista hommaa, jossa koko ASD:n mekaniikka + hydrauliikka + sähköt asennetaan jälkikäteen. Varsinkaan 230 CE:ssä sen ei luulisi kovin todennäköistä olevan - isomoottoriset viritysvahkeet ovat sitten erikseen...mrsu-äijä kirjoitti:mutta silloin se mittari on kyseisestä autosta jos siinä palaa asd-valo kun vääntää virran päälle..,vai palaako?Nozki kirjoitti:No ei se suoraan sitä tiettykään todista, mutta vähintäänkin se mittaristo on silloin sellaisesta autosta, jossa ASD on tai on ollut. Keskellä mittaristoa oleva toimintavalo on ollut myös luistonestollisissa (ASR) malleissa, mutta niissä ei tiettykään ole ASD-vikavaloa. Eikä niitä kai 2,3 -litraisissa ole ollutkaan, joskaan en ole siitä varma.
tuli tuossa kans mieleen,että kertkaapa,mitä eroa on asd ja asr-toiminnolla... eikö kumpikin toiminto pyri estämään pyörien sutimista?..![]()
ASR on elektroninen luistonesto. Se pudottaa moottorista tehoja havaittuaan sutimista. Ja en ole varma, jarruttaako se myös sutivaa pyörää (tosin niitäkin on ollut eri malleissa, ja niiden välilläkin varmaan jotakin nyanssieroja).
ASD on automaattinen lukkoperä (joo, se on ihan sopiva ilmaisu, kuten aiemmin esitit). Se ei ole missään tekemisissä moottorin tehon kanssa. Kaasu pohjassa mentäessä mennään täydellä teholla, vaikka vetävät pyörät sutisivatkin - ASD vain laittaa perän lukon päälle, jos on riittävän vähän vauhtia. Ja se antaa pyörien sutia ihan vapaasti, se vaan pitää huolen siitä, että pienissä nopeuksissa molemmat vetävät pyörät sutivat samaa vauhtia. Tokihan se jossain tilanteissa johtaa siihen, että luisto loppuu kokonaan, kun esim. toinen vetävä pyörä on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Jaha, tässä välissä olikin jo kommentoitu, mut kuitenkin:mrsu-äijä kirjoitti:eikös se vikavalo kerro,onko se asd kunnossa vai ei?ASD-juttua
No ei välttämättä, jos...
- siinä on mekaaninen vika, kuten loppuun kuluneet kitkalevyt tai laakerit
- joku on näppärästi huijannut laittamalla siihen jonkun muun merkkivalon tai kytkenyt sen rinnakkain vaikka lasinpesunesteen merkkivalon kanssa
Mutta sähköpuolen ja osittain hydrauliikankin viat tosiaan näkyvät vikavalon avulla, jos systeemiä ei ole peukaloitu. Eikä sitä luultavasti ihan niin usein kyllä ole peukaloitu kuin esim. ABS- vikavaloja, koska katsastus ei ole kiinnostunut ASD-vikavalosta. Mutta tietty, kyllähän joku sen saattaa peukaloida "myyntikuntoon" niin, ettei ostaja huomaa vikaa.
Mutta. Sen saa selville sillä, että järjestää pyörät sutimaan ja tsekkaa, että silloin sutimisen merkkivalo syttyy. Jos vika on päällä (ja vikalamppu jotenkin ohitettu), niin sutiminen ei sytytä merkkivaloa. Jos sutimisen valo toimii normaalisti, niin silloin sähköpuolikin hyvin todennäköisesti toimii normaalisti. Tosin se vikavalo on helppo itse nollata. Ja silloin viallisessa systeemissä se ei aina kovin kauan pysy nollattuna, mutta joskus sen voi nollata juuri ennen koeajoa niin, että se lyhyen koeajon ajan pysyy sammuksissa ja systeemi vaikuttaa hyvältä. No, tuskin tuo niin yleinen temppu on, että sitä kannattaisi pelästyä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
niin tai jos on otettu vikavalon hehku pois. noh,sen tosiaan pystyy kokkeilemmaan toimiiko asd vai ei. ja sama varmaan on abs:n kanssa.Nozki kirjoitti:Jaha, tässä välissä olikin jo kommentoitu, mut kuitenkin:mrsu-äijä kirjoitti:eikös se vikavalo kerro,onko se asd kunnossa vai ei?ASD-juttua
No ei välttämättä, jos...
- siinä on mekaaninen vika, kuten loppuun kuluneet kitkalevyt tai laakerit
- joku on näppärästi huijannut laittamalla siihen jonkun muun merkkivalon tai kytkenyt sen rinnakkain vaikka lasinpesunesteen merkkivalon kanssa
Mutta sähköpuolen ja osittain hydrauliikankin viat tosiaan näkyvät vikavalon avulla, jos systeemiä ei ole peukaloitu. Eikä sitä luultavasti ihan niin usein kyllä ole peukaloitu kuin esim. ABS- vikavaloja, koska katsastus ei ole kiinnostunut ASD-vikavalosta. Mutta tietty, kyllähän joku sen saattaa peukaloida "myyntikuntoon" niin, ettei ostaja huomaa vikaa.
Mutta. Sen saa selville sillä, että järjestää pyörät sutimaan ja tsekkaa, että silloin sutimisen merkkivalo syttyy. Jos vika on päällä (ja vikalamppu jotenkin ohitettu), niin sutiminen ei sytytä merkkivaloa. Jos sutimisen valo toimii normaalisti, niin silloin sähköpuolikin hyvin todennäköisesti toimii normaalisti. Tosin se vikavalo on helppo itse nollata. Ja silloin viallisessa systeemissä se ei aina kovin kauan pysy nollattuna, mutta joskus sen voi nollata juuri ennen koeajoa niin, että se lyhyen koeajon ajan pysyy sammuksissa ja systeemi vaikuttaa hyvältä. No, tuskin tuo niin yleinen temppu on, että sitä kannattaisi pelästyä.
painaa jarrua niin näkkee,tuleeko lukkojarrutus vai ei..
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Eikä se asd kuupasta kuitenkaan mitään maasturia tee, uskon että ilmankin pärjää. Kunnolliset nastarenkaat talvella alle, niin ei ole ylipääsemättömiä ongelmia. Näiden apujärjestelmien kanssa on useinkin se mikä nelivedonkin kanssa, eli jäädään kiinni, mutta pahempaan paikkaan!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
ei toki teekkään,eikä ole tarkoitus maastossa ajaakkaan,mutta ideani oli se että talavella pääsis risteyksistä paremmin liikkeelle ettei se tuntuis niin toivottomalle,mitä se monesti on... ne kun on monesti niin jäisiä ja liukkaita...tahtoomersun kirjoitti:Eikä se asd kuupasta kuitenkaan mitään maasturia tee, uskon että ilmankin pärjää. Kunnolliset nastarenkaat talvella alle, niin ei ole ylipääsemättömiä ongelmia. Näiden apujärjestelmien kanssa on useinkin se mikä nelivedonkin kanssa, eli jäädään kiinni, mutta pahempaan paikkaan!

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Ajateltaessa coupea talviautona kannattaa huomioida ovien sulkeutuvuus. Oma coupe ehti olemaan talviajossa kaksi talvea. Pakkasilla ovet eivät sulkeutuneet kertalinttuulla. Etenkin sisältä vetäen ovia oli hankala sulkea, monta kertaa sai hakata niitä kiinni. Ovet ja ikkunat ovat linjassaan, kesällä ei ongelmaa. En tiedä liekö sitten yksittäisongelma.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
hmmm..,mistä luulet sen johtuneen,tiivisteiden/ovien lukkojen jäätymisen tms takia? onkohan muilla samanlaisia ongelmia?Timo L. kirjoitti:Ajateltaessa coupea talviautona kannattaa huomioida ovien sulkeutuvuus. Oma coupe ehti olemaan talviajossa kaksi talvea. Pakkasilla ovet eivät sulkeutuneet kertalinttuulla. Etenkin sisältä vetäen ovia oli hankala sulkea, monta kertaa sai hakata niitä kiinni. Ovet ja ikkunat ovat linjassaan, kesällä ei ongelmaa. En tiedä liekö sitten yksittäisongelma.

haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Varmaankin ikkunatiiviste pistää vastaan pakkasella, ikkunahan on ns. karmiton. Liekö sitten ollut poistoilma-aukkojen läpät jäässä tms., kun jos toinen ovi oli auki, eniten oikkuileva kuskin ovi meni paremmin kiinni. Talviajosta on aikaa on tosin jo kuusi vuotta, ei pysty muistamaan ihan tarkasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??
Coupen ikkuna tiivisteeseen, niin ostin uuden tiivisteen ja oli yllätys kun sekin oli samanlainen eli ei ne kovetu vaikka onkin ikää.
Minunkin piti vetää talvella kovasti ovea kiinni mutta sitten kun linkun hampaita korjasin säädin löysemmälle ikkunaa ja menee nätisti talvella kiinni ja on siinä rajoilla ettei suhise eli hyvä tuli...on muuten säätöjä pirusti joka suuntaa ja aikaa saa laittaa säätämisessä.
2.3 koneinen on pienin mitä siihen saa moottoria ja kaikki 2.3:et muissakin korissa on ruiskuja paitsi vanhemmat 2litraiset mutta ei kaikki niissäkään.
Minunkin piti vetää talvella kovasti ovea kiinni mutta sitten kun linkun hampaita korjasin säädin löysemmälle ikkunaa ja menee nätisti talvella kiinni ja on siinä rajoilla ettei suhise eli hyvä tuli...on muuten säätöjä pirusti joka suuntaa ja aikaa saa laittaa säätämisessä.
2.3 koneinen on pienin mitä siihen saa moottoria ja kaikki 2.3:et muissakin korissa on ruiskuja paitsi vanhemmat 2litraiset mutta ei kaikki niissäkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-