W201 lämpömittarin tulkinta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 573
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?

Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja markoala »

Toimiiko flekti? Pitäisi 100c kohdalla lähteä päälle.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
jpkl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 27.01.2014 02:18

Re: W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja jpkl »

Verkke kirjoitti:Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?

Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
Täällä jumitteleva termostaatti oireili juuri noin, ei nyt ihan noin korkealle noussut mutta muuten. Vaihdon jäkeen ongelma katosi.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Verkke kirjoitti:Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?

Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
Tuleeko paisunta säiliöön kuinka paljon painetta, kun moottori on tyhjä käynillä ja lämmöt korkeat. Kupliiko säiliössä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 573
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Vika on flektissä, en täysin ole ymmärtänyt miten tuo hihnavetoinen flekti toimii, mutta tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=120439" onclick="window.open(this.href);return false; se on selitetty, joten jatketaan keskusteluja siellä. Yllättävää kyllä lämmöt ovat pysyneet aisoissa, kunhan ei paikallaan käy.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: W201 lämpömittarin tulkinta

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Mulla visko nasahtaa päälle hieman yli sadassa asteessa. Toiset on oikosulkeneet lämpötila-anturin piuhan kannessa, koneen keulilla. Silloin flekti pyörii koko ajan. Itse en oikein pidä tuollaisista virityksistä koska A se nostaa bensankulutusta ja B se on mun mielestä jotenkin epäasiallista :) Itse ostin motonetistä n.60 eur sähköisen, työntävän flektin, laitoin sen jäähdyttimen eteen ja laitoin hyttiin sille oman kytkimen. Heti kun lämmöt alkaa nousemaan, laitan kytkimestä jäähdytystä ja ei tartte asvalttityömaan ruuhkassa ym. paljon muuta tuskailla. Sen voi sitten jättää vaikka huoltiksella pyörimään kun hakee tsufeeta. Sulake, yleisrele ja vähän piuhaa, siinä kaikki.

Onhan konehuoneessa muuten kaikki asianmukaiset muovit tallella? Oon melko varma että ilman kuuluu kiertää suunnitellulla tavalla. Oli nimittäin yksi takamoottorinen laite riesanani joskus, ja jos jäähdytysilma ei mennyt just oikeita reittejä, se ylikuumeni vaikka ajoi konepelti auki ;)
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Vastaa Viestiin