Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?
Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
W201 lämpömittarin tulkinta
W201 lämpömittarin tulkinta
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 lämpömittarin tulkinta
Toimiiko flekti? Pitäisi 100c kohdalla lähteä päälle.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W201 lämpömittarin tulkinta
Täällä jumitteleva termostaatti oireili juuri noin, ei nyt ihan noin korkealle noussut mutta muuten. Vaihdon jäkeen ongelma katosi.Verkke kirjoitti:Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?
Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
Re: W201 lämpömittarin tulkinta
Tuleeko paisunta säiliöön kuinka paljon painetta, kun moottori on tyhjä käynillä ja lämmöt korkeat. Kupliiko säiliössäVerkke kirjoitti:Ilmat lämpenee ja valoissa seisoessa lämpö on noussut uhkaavasti lähelle 120 astetta. Laskee kyllä 90 tienoille, jos vauhtia on edes 40 km/h. Punainen alue mittarissa alkaa vasta 120 jälkeen. Mikä mittarin mukaan on siis turvallinen lämpötila?
Luulen ettei ainakaan termarissa ole vikaa, koska kylmällä ilmalla lämmöt ei nouse edes 90 asteeseen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W201 lämpömittarin tulkinta
Vika on flektissä, en täysin ole ymmärtänyt miten tuo hihnavetoinen flekti toimii, mutta tuolla http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=120439" onclick="window.open(this.href);return false; se on selitetty, joten jatketaan keskusteluja siellä. Yllättävää kyllä lämmöt ovat pysyneet aisoissa, kunhan ei paikallaan käy.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W201 lämpömittarin tulkinta
Mulla visko nasahtaa päälle hieman yli sadassa asteessa. Toiset on oikosulkeneet lämpötila-anturin piuhan kannessa, koneen keulilla. Silloin flekti pyörii koko ajan. Itse en oikein pidä tuollaisista virityksistä koska A se nostaa bensankulutusta ja B se on mun mielestä jotenkin epäasiallista
Itse ostin motonetistä n.60 eur sähköisen, työntävän flektin, laitoin sen jäähdyttimen eteen ja laitoin hyttiin sille oman kytkimen. Heti kun lämmöt alkaa nousemaan, laitan kytkimestä jäähdytystä ja ei tartte asvalttityömaan ruuhkassa ym. paljon muuta tuskailla. Sen voi sitten jättää vaikka huoltiksella pyörimään kun hakee tsufeeta. Sulake, yleisrele ja vähän piuhaa, siinä kaikki.
Onhan konehuoneessa muuten kaikki asianmukaiset muovit tallella? Oon melko varma että ilman kuuluu kiertää suunnitellulla tavalla. Oli nimittäin yksi takamoottorinen laite riesanani joskus, ja jos jäähdytysilma ei mennyt just oikeita reittejä, se ylikuumeni vaikka ajoi konepelti auki

Onhan konehuoneessa muuten kaikki asianmukaiset muovit tallella? Oon melko varma että ilman kuuluu kiertää suunnitellulla tavalla. Oli nimittäin yksi takamoottorinen laite riesanani joskus, ja jos jäähdytysilma ei mennyt just oikeita reittejä, se ylikuumeni vaikka ajoi konepelti auki

77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.