380sec tyhjäkäynti huutaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ap84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 24.07.2007 02:42

380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja ap84 »

Mistähän vikaa olisi järkevää lähteä penkomaan, eli auto on 380sec k-jetti vm80 varustettuna EI sähkösäätöösellä tyhjäkäynninsäädöllä.. kylmänä kun starttaa, lähtee moitteetta käyntiin mutta nostaa kierrokset pienellä viiveellä 1800rpm tuntumaan ja pikkuhiljaa koneen lämmetessä tiputtaa ne noin 650rpm. Mielestäni turhan kovaa käy kylmänä, ja olettaisin että vahatermostaatti toimii kun kumminkin tajuaa pudottaa kierroksia mutta kierrosten kovuus kylmällä koneella ihmetyttää?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja karra »

Muistelen että täällä on ollut juttua tuosta K-Jetronicin korkeasta kylmäkäynnistä aiemminkin. Muuta en nyt löytänyt kuin tämän:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&p=485693" onclick="window.open(this.href);return false;

Oma 1984 M110 kävi kylmänä hetken aika kovaa, yli puoltatoista tonnia. Sitten kun tovin odotteli se tippui sinne tonniin ja pystyi lähteä ajamaan. Eihän sitä kylmänä saakaan suoraan lähteä vaan pitää odottaa että vähän lämpenee :D
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
ap84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 24.07.2007 02:42

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja ap84 »

Kiitos linkistä.. kokeillaan selvitellä tuon pohjalta jotain.
Avatar
ap84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 24.07.2007 02:42

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja ap84 »

Eli nyt on imusarjan tiivisteet uusittu, kaasuläpäntiiviste myös. Kumikaulus kaasuläpän ja ilmapuntarin välistä tsekattu., mutta edelleen kierrokset on korkealla kun kone on kylmä noin 1800rpm... vahatermostaatin toiminta testattu. Ja toinen ongelma on vaikka auto olisi lämmin, kun kaasua polkasee, kiertää ihan normaalisti mutta tyhjäkäynnille palatessa meinaa sammua ja seilaa hetken ennenkö kierrokset tasaantuu.Voisikohan syy olla polttoaine pumpussa tai paineen tasaimessa? Vai mitä rupeis seuraavaksi uusimaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vielä on mielestäni alipaine vuotoa...ke-jetin toiminnan tuntien perusteella..ei varmasti paljoa heitä tonkaan toiminnan kannalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja unski »

K-jetin virallinen kylmäkäyntikierrokset vahatermostaatilla on 1600-1800 1/min, siis kaikki kunnossa. Jos kierrokset haittaa, niitä voi rajoittaa kuristamalla.

Timppa
P.s. Kylmäkäyntipiirin toiminta on muuten ihan eri kuin KE-jetissä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
ap84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 24.07.2007 02:42

Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa

Viesti Kirjoittaja ap84 »

Kiitos vastauksista. Tässä näitä keskusteluja 24/7 lukiessa on tosiaanki varmistunut että kyseisen pirssin kuuluu käydä noinkin korkeilla kiekoilla kylmänä.. itseä vähän häiritsee joten kuristus hommiin se on ruvettava, kun kesä pirssistä on kysymys niin noin 900-1000rpm olisi kylmänä todennäköisesti sopiva kierros alue. Eikun taas lippa syvemmälle päähän ja pajaan suihkimaan pilottia :)
Vastaa Viestiin