380sec tyhjäkäynti huutaa
380sec tyhjäkäynti huutaa
Mistähän vikaa olisi järkevää lähteä penkomaan, eli auto on 380sec k-jetti vm80 varustettuna EI sähkösäätöösellä tyhjäkäynninsäädöllä.. kylmänä kun starttaa, lähtee moitteetta käyntiin mutta nostaa kierrokset pienellä viiveellä 1800rpm tuntumaan ja pikkuhiljaa koneen lämmetessä tiputtaa ne noin 650rpm. Mielestäni turhan kovaa käy kylmänä, ja olettaisin että vahatermostaatti toimii kun kumminkin tajuaa pudottaa kierroksia mutta kierrosten kovuus kylmällä koneella ihmetyttää?
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
Muistelen että täällä on ollut juttua tuosta K-Jetronicin korkeasta kylmäkäynnistä aiemminkin. Muuta en nyt löytänyt kuin tämän:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&p=485693" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma 1984 M110 kävi kylmänä hetken aika kovaa, yli puoltatoista tonnia. Sitten kun tovin odotteli se tippui sinne tonniin ja pystyi lähteä ajamaan. Eihän sitä kylmänä saakaan suoraan lähteä vaan pitää odottaa että vähän lämpenee
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&p=485693" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma 1984 M110 kävi kylmänä hetken aika kovaa, yli puoltatoista tonnia. Sitten kun tovin odotteli se tippui sinne tonniin ja pystyi lähteä ajamaan. Eihän sitä kylmänä saakaan suoraan lähteä vaan pitää odottaa että vähän lämpenee

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
Kiitos linkistä.. kokeillaan selvitellä tuon pohjalta jotain.
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
Eli nyt on imusarjan tiivisteet uusittu, kaasuläpäntiiviste myös. Kumikaulus kaasuläpän ja ilmapuntarin välistä tsekattu., mutta edelleen kierrokset on korkealla kun kone on kylmä noin 1800rpm... vahatermostaatin toiminta testattu. Ja toinen ongelma on vaikka auto olisi lämmin, kun kaasua polkasee, kiertää ihan normaalisti mutta tyhjäkäynnille palatessa meinaa sammua ja seilaa hetken ennenkö kierrokset tasaantuu.Voisikohan syy olla polttoaine pumpussa tai paineen tasaimessa? Vai mitä rupeis seuraavaksi uusimaan.
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
Vielä on mielestäni alipaine vuotoa...ke-jetin toiminnan tuntien perusteella..ei varmasti paljoa heitä tonkaan toiminnan kannalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
K-jetin virallinen kylmäkäyntikierrokset vahatermostaatilla on 1600-1800 1/min, siis kaikki kunnossa. Jos kierrokset haittaa, niitä voi rajoittaa kuristamalla.
Timppa
P.s. Kylmäkäyntipiirin toiminta on muuten ihan eri kuin KE-jetissä.
Timppa
P.s. Kylmäkäyntipiirin toiminta on muuten ihan eri kuin KE-jetissä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380sec tyhjäkäynti huutaa
Kiitos vastauksista. Tässä näitä keskusteluja 24/7 lukiessa on tosiaanki varmistunut että kyseisen pirssin kuuluu käydä noinkin korkeilla kiekoilla kylmänä.. itseä vähän häiritsee joten kuristus hommiin se on ruvettava, kun kesä pirssistä on kysymys niin noin 900-1000rpm olisi kylmänä todennäköisesti sopiva kierros alue. Eikun taas lippa syvemmälle päähän ja pajaan suihkimaan pilottia 
